Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.12.2010 1:26

Onko kenelläkään tietoa, mistä kannattaisi lähteä etsimään noihin r6r:n takajalkatappien paikalle jääviin reikiin tulevia "täytepaloja"? Ite en ainakaan löytänyt etsimällä, tosin ei ole kyllä mitään hajua millä nimellä noita voisi englanniksi kutsua. :roll: Suomalainen paikka olisi paras, toki ulkomaalaiset kelpaa myös. Tai jos joltain löytyy ylimääräisenä niin saa tarjotakin ;)

16.12.2010 11:28

Drained kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, mistä kannattaisi lähteä etsimään noihin r6r:n takajalkatappien paikalle jääviin reikiin tulevia "täytepaloja"? .... ei ole kyllä mitään hajua millä nimellä noita voisi englanniksi kutsua. :roll: Suomalainen paikka olisi paras, toki ulkomaalaiset kelpaa myös. ;)
Kokeile hakusanoja tyyliin yamaha r6 foot peg hole cover tai yamaha r6 foot peg eliminator - Noilla löytyy nopealla selaamisella jotain jenkkifoorumeja, joilla mm. keskustelevat tuommoisten tilaamisesta briteistä. Äkkiä en kyllä valitettavasti löytänyt linkkiä mihinkään kauppaan. Moni myös kertoo noilla jenkkifoorumeilla askarrelleensa peitekappaleet itse - olisiko sopiva projekti talvi-iltoihin?

18.12.2010 18:23

Ride_to_live kirjoitti:
Drained kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, mistä kannattaisi lähteä etsimään noihin r6r:n takajalkatappien paikalle jääviin reikiin tulevia "täytepaloja"? .... ei ole kyllä mitään hajua millä nimellä noita voisi englanniksi kutsua. :roll: Suomalainen paikka olisi paras, toki ulkomaalaiset kelpaa myös. ;)
Kokeile hakusanoja tyyliin yamaha r6 foot peg hole cover tai yamaha r6 foot peg eliminator - Noilla löytyy nopealla selaamisella jotain jenkkifoorumeja, joilla mm. keskustelevat tuommoisten tilaamisesta briteistä. Äkkiä en kyllä valitettavasti löytänyt linkkiä mihinkään kauppaan. Moni myös kertoo noilla jenkkifoorumeilla askarrelleensa peitekappaleet itse - olisiko sopiva projekti talvi-iltoihin?

Kiitokset, tuolla löytyi aika hyvin asiaa. Tosiaan jenkkiläiset ovan briteistä tilanneet kimpassa joltain yamaha-diileriltä niitä, tosin aika suolaiseen hintaan (+100usd). Käytettynäkin yhdet nyt bongasin, mutta niilläkin hintaa 60e, mun lompakolle liikaa parista muovinpalasesta, vielä kun olivat väärän värisetkin. Mietin itse tekemistäkin, mutta sen verran huonot laitteet tuollaiseen tekemiseen on, että taitaa jäädä tekemättä :D Kuitenkin tulee niitä kyytiläisiäkin olemaan.

Nyt on galleriassa kuvia vakiokatteillakin, ilman jalkatappeja. Varmaankin tulee ne sinne paikalleen tökättyä, ovatpahan vähän myös kilven peittona sivusta päin :)

19.12.2010 18:08

Olen katsellut yamaha yzf-r6 vm. 2000, ajettu 59 000km. Budjetti liikkuu 2000-3000 euron välissä, niin tuo sopisi hinnaltaan tuohon haarukkaan.
Mitä kannattaisi ottaa huomioon pyörässä, jolla on ajettu ton verran?

23.12.2010 22:18

Mites tuo R6R:n parkkipolttimon vaihtaminen? Kattelin, että pitäneekö koko keulakate ottaa pois ennenkuin siihen pääsee käsiksi, käsikirja käski kääntymään huollon puoleen :roll: Kyllähän sitä nyt polttimot pitäisi saada ite vaihdettua.. Jos tuohon joki helpompi jippo on niin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan :)

E: Asia on pihvi jo

12.1.2011 14:58

No miten vaihoit ne? Vois nimittäi itekki vaihtoo.

Joko ärrä kuskeja polttelee, ittee ainakin ihan vitusti! :seko:

13.1.2011 0:54

Yzä kirjoitti:No miten vaihoit ne? Vois nimittäi itekki vaihtoo.

Pleksi pois, sieltä alta löytyy kumiläpyskä (siinä parkkiumpion luona), joka kans pois. Sen alla ruuvi joka, yllätys yllätys, pois. ;) Tähän asti itekin pääsin ekalla kerralla, mutta sitten kun ei umpio siltikään suosiolla auennut niin luovutin. Vähän netin ihmeellisessä maailmassa viisastuneena menin yrittämään uudelleen, ja "lasi" vaatii jollain vääntämistä hieman etureunastaan ylöspäin, jotta irtoaa. Hieman pelottavalta tuntui niitä muoveja vasten vääntää, muttakun kerta ohje näin on niin sillä mentiin. Kun lasin sai irti, olikin parkki jo näpsäkästi vaihdettavissa :)

Joko ärrä kuskeja polttelee, ittee ainakin ihan vitusti! :seko:

tottakai polttelee täälläkin. Ite joutuu vaan vielä ajokauden alettuakin odottelemaan toukokuun loppupuoleen :(

13.1.2011 11:22

Se on kyl veemäistä touhua jos joutuu muoveja vääntelee. Pitää koklata jos sais joskus aikaseks.

Itellä onneks jo 18v mittaris. Tartte oottaakku että lumet sulais enää. Sit rankaisee isoo mopo kunnol ;)

23.1.2011 23:34

Mitehän tuon akun saa kätevästi tuosta pyörästä irti? Akun johot irrotettu, mutta tuo hemmetin tankki/tankinkiinnike on aika kivasti eessä?

Kuva
Joojoo vähä kakkane ku ei kerenny pestä kun tuli jo pakkaset

Entäs öljyt/öljynsuodattimen vaihto? Oikee puoli nakuks ja sit on ihan simple? Vai onks se suodatin sit kans oikeel puolel?

27.1.2011 15:30

Onko kukaan muu huomannut, että -02 r6:n takahäkki olisi rakennettu hieman epäsymmetriseksi? Itse otin takakatteen irti pyörästä ja katselin että häkkihän menee katteen alla vinoon :D eipä se tietenkään mitään haittaa kun kaikki istuu paikalleen, mutta onko tässä jokin idea takana ?

7.2.2011 13:05

Sellaista kyselisin, että onko -07 r6r:ssä jotain eroa -08----> oleviin r6r:iin...? itsellenikin näillä näkymin tulossa r6r kesäpeliksi ;)

7.2.2011 17:50

Ishi kirjoitti:Sellaista kyselisin, että onko -07 r6r:ssä jotain eroa -08----> oleviin r6r:iin...? itsellenikin näillä näkymin tulossa r6r kesäpeliksi ;)

06-07 R:ssä takakatteet ovat kahdessa osassa, uudemmassa neljässä. Myös penkkien muotoiluissa on pieniä eroja. Värityksen lisäksi en muuta oikein enää osaa sanoa, uusimmissa (olisko 09-) on etukatteet hieman erilaiset myös, ainakin niistä puuttuu ne "tuuletusaukot ja -putket".

7.2.2011 17:56

ja noissa uudemmissa vakioänkkä on pitempi. Entiiä mistä vm-alkaen, mutta kuiteskin 06:sessa on lyhempi kuin esim 010 mallissa.

7.2.2011 19:57

kiitokset informaatiosta :) katsellaan jos sais tännekki päin lähi aikoina r6r:än ;) Muuten olette tyytyväisiä ollleet pyörään? :p

8.2.2011 0:45

No itse henk.koht en voi vielä hirveitä analyysejä heittää, koska oisinko pyörällä ajanut semmoset 100km yhteensä vasta. Ainakin piikkisen yzärin jälkeen, tosi helppo ajaa. Melkein samanlainen, tottakai kääntäminen vähän raskaampaa, mutta ei mitenkään hankalaa, mutkapätkille en olekkaan vielä kerennyt, kivasti luulisi sen sielä käyttäytyvän.

Tehojen kanssakaan ei ole ongelmia, kunhan pistää jäitä hattuun eikä anna kusen nousta päähän siis jos tt:eenä ajelee.

Kyllähän sitä vissiin tyytyväisenä ollaan pyörään, kun viimeset about 3kk ooteltu tässä ajokelejä, niin että sormet syyhyää ja monasti untakin nähty ajamisesta.

Ai että ootan kevättä 8)