Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.5.2010 21:20

Mjooh tuli tässä pari viikkoa siirryttyä piikkisestä R:stä hieman isompaan, ja pihalle löysi tiensä tollanen 22tkm ajeltu sininen -01 R6, ja eipä ole tullut kaduttua :)
Vaihtoehtona pyöri pitkään nätti 750cc Monsteri mutta Yammu kun oli valmiiksi 25kw papereissa niin siihen sit tuli päädyttyä.

16.5.2010 21:30

no lähteekö kivasti 11kw jälkeen? ajat siis tt:eenä? :)

16.5.2010 21:34

Njoo saattaapi tuo olla että kuristuksen kiinnioleminen on hieman kyseenalaista :lol:
Juu, kyllähän se liikahtaa piikin jälkeen liukkaasti.
Tosin täytyy sanoa että ajotuntuma/asento/yleisfiilis noin muuten on yllättävänkin samankaltainen kuin R125ssa, siis siihen asti kunnes kahvaan koskee :lol:

16.5.2010 21:57

hyvä hyvä :) Enää vuos itellä aikaa isompaa ja just r6 meinasin, polttelee iha helvetisti.

22.5.2010 11:31

Mitä eroa on Yamaha R6:lla ja R6R:llä? :|

22.5.2010 15:45

Super-Karpo kirjoitti:Mitä eroa on Yamaha R6:lla ja R6R:llä? :|

R6R on 06 vuonna ilmestynyt ''generaatio'' Jossainpäin vanhaa R6:sta myytiin R6R:n rinnalla

22.5.2010 22:58

Super-Karpo kirjoitti:Mitä eroa on Yamaha R6:lla ja R6R:llä? :|


Tässä vielä oikein havainnollistaen:

2005 vuoden R6 http://www.bikez.com/pictures/yamaha/2005/21652_0_1_2_yzf-r6_Image%20credits%20-%20Yamaha.jpg

Ja 2008 vuoden R6r http://motoaus.com/images/stories/2008R6/yamaha-r6-2008-black.jpg

24.5.2010 2:19

siis onko noita R6R jammuja 06--->

24.5.2010 15:47

Kyllä r6r tuli myyntiin 06 ja r6 myynti vissiin suomessa loppu samaanaikaan?

24.5.2010 15:49

Jaajaa, no nyt tuli selvyys tähänkin hommaan. Eli r6r pitää hankkia sitten jos vaan budjetti kestää. Paljo nätimpiä kuin nuo vanhemmat.

3.6.2010 19:13

Morjens

On tullu ostettua tollainen r6 vm 2003 nii oon tässä alkanu kuuntelemaan nii moottorista kuuluu tietyllä kierrosalueella pientä kilinää nii mitähän tämä on? oon kuullu että se olis noitten tyyppivika? ettei tarvi kiinnittää huomiota.

7.6.2010 18:30

Vaihdoinpas uudet peilit Yamahaan; mitään niistä ei näe eikä uusi luppakorvamainen ulkonäkökään suuremmin innosta, joten viritys laskettaneen kaikinpuolin onnistuneeksi :lol:

15.6.2010 1:49

Kekkinen kirjoitti:On tullu ostettua tollainen r6 vm 2003 nii oon tässä alkanu kuuntelemaan nii moottorista kuuluu tietyllä kierrosalueella pientä kilinää nii mitähän tämä on? oon kuullu että se olis noitten tyyppivika? ettei tarvi kiinnittää huomiota.


Millä kierrosalueella tuo ääni kuuluu ja minkälaista kilinää se on?
Edellisessä -04 vuoden R:ssäni kuulu sellasta siritystä/säkätystä, ja se oli voimakkaimmillaan siinä 4-5 krpm kohilla. Olin itekin aluksi vähän huolissani, mistä tuo heinäsirkan siritys oikein kuuluu, mutta käytin merkkihuollon pojilla kuunteluttamassa ääntä, niin sanoivat, että se on ihan normaalia. Lisäksi löysin http://www.yrc.fi sivuston forumeilta samaa oiretta potevia muitakin pyöriä, ja tuli ilmi, että se ääni on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Jopa uusissa pyörissä kuuluu tuota samaista sirinää. Se ääni tulee ilmeisesti nokkaketjusta.
Eli siis mikäli pyöräsi pitämä ääni on samanlaista kuin edellä kuvailtu, ei pitäisi olla syytä huoleen. Tietysti mikäli se ääni on häiritsevän kova tai se ajan/kilometrien myötä voimistuu, niin käytä ihmeessä jossakin Yamahan huollossa kuunteluttamassa. Ei maksa vaivaa, jos siellä sittenkin on jotain.

15.6.2010 16:26

Daniko kirjoitti:
Kekkinen kirjoitti:On tullu ostettua tollainen r6 vm 2003 nii oon tässä alkanu kuuntelemaan nii moottorista kuuluu tietyllä kierrosalueella pientä kilinää nii mitähän tämä on? oon kuullu että se olis noitten tyyppivika? ettei tarvi kiinnittää huomiota.


Millä kierrosalueella tuo ääni kuuluu ja minkälaista kilinää se on?
Edellisessä -04 vuoden R:ssäni kuulu sellasta siritystä/säkätystä, ja se oli voimakkaimmillaan siinä 4-5 krpm kohilla. Olin itekin aluksi vähän huolissani, mistä tuo heinäsirkan siritys oikein kuuluu, mutta käytin merkkihuollon pojilla kuunteluttamassa ääntä, niin sanoivat, että se on ihan normaalia. Lisäksi löysin http://www.yrc.fi sivuston forumeilta samaa oiretta potevia muitakin pyöriä, ja tuli ilmi, että se ääni on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Jopa uusissa pyörissä kuuluu tuota samaista sirinää. Se ääni tulee ilmeisesti nokkaketjusta.
Eli siis mikäli pyöräsi pitämä ääni on samanlaista kuin edellä kuvailtu, ei pitäisi olla syytä huoleen. Tietysti mikäli se ääni on häiritsevän kova tai se ajan/kilometrien myötä voimistuu, niin käytä ihmeessä jossakin Yamahan huollossa kuunteluttamassa. Ei maksa vaivaa, jos siellä sittenkin on jotain.




Joo sopii juuri tuohon kuvaan mitä sanoit.. Kuuluu justii sellainen sirinä/sätkätystä noilla kierrosalueilla. Näin tuoreena omistajana kuuntelee kaikkia mahdollisia kilinöitä/kolinoita :) Kuinka usein on muuten hyvä vaihtaa öljyt?? 5000km?

15.6.2010 17:18

Öljynvalmistajat suosittelee 5000km välein, Honda suosittelee 10 000km välein. Itsellä Cebarissa 10 000km jälkeen on kyllä jo aika tummat vellit. :)