Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.3.2008 15:38

Pelkällä sanajärjestyksellä ja teorian / käytännön kutsumanimien sekoittamisella saadaan sekamelskaa melkoisesti... En jaksa edes aloittaa väittelyä, lähden tästä syömään komposiitti-leipomotuotetta jota edelleen sanon ihan vaan voileipäkakuksi ja lasikuitukypärääni sanon lasikuitukypäräksi.

22.3.2008 0:48

Nyt loppuu se offari! Modetkin osallistumassa, tsot tsot!

Kokemuksia kaivataan niistä laukuista. Ja niiden saapumisesta kehä3 biltemaan.

22.3.2008 0:59

Johnnie kirjoitti:
Gleb kirjoitti:Liekkö reginaa vai didiä?

Tai RK Takasago, joka on aivan yhtä hyvässä mainessa kuin DID.


Itse lähtisin reginaa melkein veikkaamaan, ketjut kun ovat "kullan" väriset, ja en ole muilla valmistajilla kuin reginalla nähny noita perusketjuja kultasina. Mutta tiiäppä sitten, pitäs jostain onkia sisäpiiritietoa.

22.3.2008 1:33

Reginoita sanottii 90 luvun alussa "Kuminauhoiksi" :) miten lie nykyää? Jos ne edes on Reginat biltemas.

22.3.2008 1:46

Sergey kirjoitti:Reginoita sanottii 90 luvun alussa "Kuminauhoiksi" :) miten lie nykyää? Jos ne edes on Reginat biltemas.


Mun edelliset ketjut oli reginat ja "kuminauhaa" mutta syyksi arvelin sen että ilmeisesti pesty painepesurilla ja tapit ruosteessa ja O-renkaat estivät sopivasti voitelun.

22.3.2008 13:17

Joo, meille kuvasto tipahti ja mielenkiinnolla kattelin ne tuotteet läpi. Mikä mahtaa sitte olla hinta-laatu noissa...

22.3.2008 13:22

Hinta-laatu varmaan kohdillaan, mutta yleisestä laadusta paha sanoa.

22.3.2008 23:56

Sergey kirjoitti:Rossikypärä ei ollut niin ahdas kuin umpi, kuitenkin hyvin samaa piirrettä.

Hyvä, että mainitsit tästä - sovittamaanhan se olisi sitten mentävä jos joskus taas Biltemaan reissun jaksaa tehdä. Tuosta päätellen, kun itsellä on HJC:n XL, ei Bilteman XL (61/62) välttämättä sovi.

Muovisista "komposiittikypäristä" sopivasti mopopuolella. ;)

Reginoita sanottii 90 luvun alussa "Kuminauhoiksi" miten lie nykyää? Jos ne edes on Reginat biltemas.

Sellainen tuntuu ainakin foorumeilla maine olevan vieläkin. Tiedä sitten onko mitään perää, itse kun en perusketjuja tai O-rengasketjuja halua edes kokeilla, X-rengaspatentteja pelkästään. Mutta tosiaan, offtopic-mutuilua tämäkin niin kauan, kunnes joku valmistajan kertoo.

Nuo hanskat nyt eivät mielestäni edes mitenkään erityisen halpoja ole ollakseen Bilteman tuotteita, mutta voisihan niitäkin katsella.

24.3.2008 11:02

Ajosaappaat kyseisestä kioskista ostin. 54¤ hinta ja aivan varmasti ajaa asiansa katukäytössä.. Suojaa nilkkaa tuulelta, on mustat ja nahkaa. B-logo varressa ei ole häiritsevä.

Vastaavista jalkineista mopokaupassa saa maksaa enemmän euroja. Kesän ajot kertovat sit oliko yhden vai puolen kesän tossut. Louisilta saa hieman edullisemmin tilattua, mut jos haluaa sovittaa, se pitää tehdä saksassa... :)

Onko muilla näkemyksiä kengistä?

27.3.2008 22:49

jvmtilli kirjoitti:Ajosaappaat kyseisestä kioskista ostin. 54¤ hinta ja aivan varmasti ajaa asiansa katukäytössä.. Suojaa nilkkaa tuulelta, on mustat ja nahkaa. B-logo varressa ei ole häiritsevä.

Vastaavista jalkineista mopokaupassa saa maksaa enemmän euroja. Kesän ajot kertovat sit oliko yhden vai puolen kesän tossut. Louisilta saa hieman edullisemmin tilattua, mut jos haluaa sovittaa, se pitää tehdä saksassa... :)

Onko muilla näkemyksiä kengistä?


Varmaankin yhtä surkeeta tai surkeempaa laatua kun sweepin saappaat.
Kyllähän nekin suojasi roiskevedeltä sekä tuulelta 1 ajokauden,mutta ei niistä juuri apua ole jos lipat heittää.
Eikö niitä louisin myymiä tuotteita voisi kokeilla jalkaansa suomen mp liikkeissä :)
Sidi vertigot olen itse ajatellut tilata juuri louisilta kun aika paljon on kehuttu kyseisiä kenkiä.

27.3.2008 23:06

HondaCebari kirjoitti:Varmaankin yhtä surkeeta tai surkeempaa laatua kun sweepin saappaat.
Kyllähän nekin suojasi roiskevedeltä sekä tuulelta 1 ajokauden,mutta ei niistä juuri apua ole jos lipat heittää.
Eikö niitä louisin myymiä tuotteita voisi kokeilla jalkaansa suomen mp liikkeissä :)
Sidi vertigot olen itse ajatellut tilata juuri louisilta kun aika paljon on kehuttu kyseisiä kenkiä.

Tässä tulee taas huomioida hinta. Perus Dinsko tai vastaavat halpis-kävelykengät maksaa jo tuon verran.

Uskon että bilteman ajokengät ovat paremmin moottoripyöräilyyn soveltuvat kuin vapaa-ajan kengät, ja tuon hintaisia kenkiä ostavalla taitaa vaihtoehtona olla paremminkin vapaa-ajan kengät kuin laadukkaat usean sadan euron moottoripyöräkengät.

Louisin halvimpia malleja (Louisin oma, suomessa tuntematon merkki) ei suomessa perusliikkeissä oikein pysty kokeilemaan, mutta kyllähän suomessa joitakin harvoja Louis-jälleenmyyjiä on. Motovelhojen lopetettua en kylläkään osaa esimerkkiä antaa.

27.3.2008 23:17

HondaCebari kirjoitti:
jvmtilli kirjoitti:Ajosaappaat kyseisestä kioskista ostin. 54¤ hinta ja aivan varmasti ajaa asiansa katukäytössä.. Suojaa nilkkaa tuulelta, on mustat ja nahkaa. B-logo varressa ei ole häiritsevä.

Vastaavista jalkineista mopokaupassa saa maksaa enemmän euroja. Kesän ajot kertovat sit oliko yhden vai puolen kesän tossut. Louisilta saa hieman edullisemmin tilattua, mut jos haluaa sovittaa, se pitää tehdä saksassa... :)

Onko muilla näkemyksiä kengistä?


Varmaankin yhtä surkeeta tai surkeempaa laatua kun sweepin saappaat.
Kyllähän nekin suojasi roiskevedeltä sekä tuulelta 1 ajokauden,mutta ei niistä juuri apua ole jos lipat heittää.
Eikö niitä louisin myymiä tuotteita voisi kokeilla jalkaansa suomen mp liikkeissä :)
Sidi vertigot olen itse ajatellut tilata juuri louisilta kun aika paljon on kehuttu kyseisiä kenkiä.


Vertigot löytyy täältäkin ja jos vertaa minkä tahansa merkin "pappamallin" saappaisiin niin tuntuma ja mukavuus on aivan eri luokkaa. Suojista nyt puhumattakaan.

Biltemasta puolestaan uskaltauduin ostamaan nuo sirommat peilit, koska kuvia vertailemalla en saanut niiden ja eurobikerin huippukalliiden peilien välille mitään eroa. Parihinnassa "säästi" jotain 180¤ :D
Nakkasin nuo jo kawaan paikoilleen alkuperäisten telkkareiden tilalle ja vaikuttivat asiallisilta ja jämäkiltä.

28.3.2008 20:06

Niinpä niin.. Muistaakseni kysyin näkemyksiä just noista bilteman saappaista?? Jos kerron ostaneeni Ladan ja kysyn: onko muilla kokemuksia siitä? Totta helvetissä tiedän että ferrari on parempi ja italialaisempi, mutta kun en sitä kysynyt..

Sittenpähän tuon tiedän kun kesä on ohi. Jos en ole tyytyväinen, kävelen toiseen kauppaan ja ostan kengät sieltä.

31.3.2008 8:57

Joo kyllä kantsii vähän ktsoa mitä maksaa mistäkin. Selailin tuossa stormin luettelo ja kyllä nauru meinas päästä kun katteli noiden tarvikkeiden, työkaulujen ja kemikaalien hintoj. Esimerkiksi: mekaanikon hanskat 24.90 (5 eurolla saa ihan kelpo hanskat), jarrujen ilmaustyökalu 89.00e( biltemasta saa n.5e ei tosin samanlainen), ketjuharja 19.00e, biohajoava suodatinöljy 19e, 4l synteettistä moottoriöljy 64e ym.

31.3.2008 22:38

Tietääkö joku löytyykö bilteman valikoimista mp:n suojapeittoa ja jos löytyy mihin hintaan?