Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

19.8.2008 19:21

Georg kirjoitti:Njoo. Itse en ainakaan rupea millään Mastonin kilikolipullospräälakalla pilaamaan uunissa paistettua 2K-lakkapintaa..

Kukin tyylillään tietysti.

Niin, jos ei osaa niin tottakai pitää viedä sinne missä osataan. Voihan sitä itse sitten käyttää vaikka 2K maaliakin. Jos siis haluaa... Niitäkin saa spray pulloissa. Ja sitten tankki kuumaan ekstralämmitettyyn huoneeseen niin tulos on täsmälleen sama kuin tehtaalta. Ja edelleenkään kustannukset ei nouse yli 15€.

20.8.2008 8:31

Sergey kirjoitti:
Georg kirjoitti:Njoo. Itse en ainakaan rupea millään Mastonin kilikolipullospräälakalla pilaamaan uunissa paistettua 2K-lakkapintaa..

Kukin tyylillään tietysti.

Niin, jos ei osaa niin tottakai pitää viedä sinne missä osataan. Voihan sitä itse sitten käyttää vaikka 2K maaliakin. Jos siis haluaa... Niitäkin saa spray pulloissa. Ja sitten tankki kuumaan ekstralämmitettyyn huoneeseen niin tulos on täsmälleen sama kuin tehtaalta. Ja edelleenkään kustannukset ei nouse yli 15€.


Onneksi sinä tiedät osaamistasoni minua tuntematta. :lol:

20.8.2008 17:03

niin, se olikin huonoa sarkasmia ;)

22.8.2008 10:06

Palatakseni Pasilaan, eiku siis aiheeseen, mihin kypärämerkkiin bilteman kypärän taso on verrattavissa? Ei varmaan ihan Schubert meininkiä kuitenkaan..?


Richa, näyttäs identtiselle.

28.8.2008 0:38

Nyt selvis Biltema kypärän valmistaja. se on HCI (Helmet City Inc.). Umpikypärä tottelee nimeä HCI 85 ja crossikypärä on A60. Molemmat on DOT, ECE 22:05 ja SNELL M2005 luokitukset täyttäviä kypäriä. Bilteman kypärädesign on HCI vuosimallia 2005-2006.

Olis silti kiva nähdä testituloksia, onhan kyseessä "vanha" malli. Ja muutenkin... Erittäin yleinen kypärämerkki ameriikassa.

28.8.2008 2:40

Legendaarista, kiitti vain Sergey tiedosta. Sieltähän niitä omiakin pottia rupesi löytymään, eri kuosilla vain.
Helmet City Inc.

28.8.2008 17:51

Näköjään on noiden ilmastointireikien suuttimien muoto vähän muuttunut muutaman vuoden takaisista, siis bilteman malliin verrattuna. Toisaalta Biltema tilaa kymmeniä tuhansia kerralla, niin varmasti pieniä design muotoja saa itsekin valita. Sisäpiiritietous on jees :P

Tässä tulee taas mieleen se että mikäs se hyvä kypärä olikaan... Tämä kun ylittää kaikki standardit kuten myös 10x kalliimmat.

29.8.2008 6:16

Standardien ylittäminen ei tarkoita aina sitä, että kypärä on hyvä.

29.8.2008 16:33

Juurikin näin.

Naurattaa vaan kun tuossa muutamia vuosia sitten vaahdottiin kuinka vain jotkut huippumerkit ylitti snellin ja sitä oikein mainostamalla mainostettiin ja nyt markkinoiden halvin kukkaruukku sen tekee myös. Mites se SHARP... Mun mielestä se ontuu.

30.8.2008 23:19

Itsekin liityin nyt ah niin tyytyväiseen "biltema-perheeseen". :) Ajosaappaat tuli sieltä hommattua. Tuntuvat ihan mukavilta ja ovat tukevat jalassa. Hyvinkin 59€ hintansa arvoiset. Lisäksi tuommoinen http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -178_h.jpg ohjaustanko tuli hommattua Kawaan. Sekin ihan suht laadukkaan tuntuinen paksuhkolla seinämävahvuudella oleva tanko. Se irtosi 29,90€ hintaan. Saman olisi saanut varmasti joltain Allrightilta tai Stormilta kalliimmalla ilman B-merkkiä. ;)

31.8.2008 1:14

Sergey kirjoitti:Juurikin näin.

Naurattaa vaan kun tuossa muutamia vuosia sitten vaahdottiin kuinka vain jotkut huippumerkit ylitti snellin ja sitä oikein mainostamalla mainostettiin ja nyt markkinoiden halvin kukkaruukku sen tekee myös. Mites se SHARP... Mun mielestä se ontuu.


Hyvä esimerkki oli jonkun mp-lehden selkäsuojatesti äskettäin. 70% hyväksytyistä suojista reputti ne standardit millä ne oli hyväksytty. Kuin myös oma merkkivehje eli Dainese Wave. Mutta koska se on osa suojaliiviä, jossa on rinta-, olkapää ja kyynärsuojat, pidän sitä. Onpahan kaikki päällä. Osakesalkkuakin hajautetaan paremman kokonaisuuden saamiksi.

31.8.2008 1:18

Niin. On se kuitenkin parempi että se suoja on päällä kuin että sitä ei olisi päällä. Kärjistyy etenkin kypärissä :) Paska kyprä ku suojaa päätä helvetin paljon paremmin kuin villapipo tai ei päähinettä lainkaan.

31.8.2008 1:54

Niin, sitä itsekin sanoin. Mieluummin pidän "ei ehkä parasta" suojaa päällä monen muun suojan kanssa aina päällä, kuin ajelen joskus parhaimman testin suojan kanssa, jota ei tietä koska se on päällä. Toi suojapuvun pukeminen on vaan niin automaattista. En osaisikaan ajaa ilman selkäsuojaa.

31.8.2008 2:49

mä osaan :lol: bilteman hanskat kourassa.

13.9.2008 22:55

Kypäräähän mä en tuolta osta :D Turvallisuus syistä.. Mutta tuollaisen tangon voisi ostaa pyörään ja kattoo miten käy siinä.. Mutta ihan kiva että tulee halppis tavaroita moottoripyöriin jne.(biltemalta)