Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.7.2008 18:06

hoi, bongasin biltemasta kullanväristä 530 x-rengasketjua 120 lenkkiä, hintaa 79e. ei kuulosta pahalta, onko kellään kokemuksia moisista?

19.7.2008 1:38

Hiitti kirjoitti:Noni tuli nyt ostettua heräte ostoksena tollaset Bilteman sivulaukut. Lähetään kavereiden kanssa ålandiin tässä kuussa ja piti joku laukku sinne hommata.
Ei ne laukut ulkoapäin pahan näköset ole, mutta kiinnitykset on musta aika oudot ja hitaat laittaa. Lisäksi ne löystyy jo tosi lyhyelläkin matkalla. Voi toki olla että oon pistäny ne väärin... :P No kumminkin, muutama nippuside niin hyvä tulee. Jos ne tuon matkan kestää niin olen tyytyväinen.


Kerro toki lisää kokemuksia, itse meinasin myös ostaa "biltsusta" laukut lyhyelle reissulle, koska ei viitsi yhden matkan takia panostaa kauheasti. Ulkonäkö on yksi ja sama, kunhan toimivat edes auttavasti.

Ovatko nuo vedenpitävät tai edes jotenkin suojattu, vai vuotavatko kuin seula?
Minkälainen kiinnitys niissä on?

19.7.2008 9:32

Vedenpitävyys hoidetaan erillisellä muovipussilla joka tulee laukkujen mukana. Näitä sadesuojia siis 2kpl, kummallekin laukulle omansa. Kiinnitys tapahtuu kuten kuvassakin, eli penkin yli menee tarranauhat ja lisäkiinnitykset parilla hihnalla per laukku. Jos pyörässäsi on vilkut kovin edessä, kauhu kahvat tms niin voi tulla ongelmia. Jawaan nuo eivät oikeen sovi ellei laita jotain täytepalaa penkin päälle.

22.7.2008 23:37

Nemo kirjoitti: Kerro toki lisää kokemuksia, itse meinasin myös ostaa "biltsusta" laukut lyhyelle reissulle, koska ei viitsi yhden matkan takia panostaa kauheasti. Ulkonäkö on yksi ja sama, kunhan toimivat edes auttavasti.

Ovatko nuo vedenpitävät tai edes jotenkin suojattu, vai vuotavatko kuin seula?
Minkälainen kiinnitys niissä on?


Eilen tulin reissulta ja laukut tuntuivat ihan hyviltä hintaansa nähden. Vettä ne pitävät jonkin verran, eivät ne mitään sieniä ole, mutta eivät ne mitenkään erikoisemmin vettäkään pidä. Turku-Tampere matkan ajoin kaatosateessa ja läpihän meni. :P Heitin jo pakatessa samantien kaikki kamat roskasäkkiin ja sitten vasta laukkuun, suosittelen muidenkin tekemään niin jos sateessa meinaa ajaa. Sadesuojia en kokeillut ollenkaan - ei tehnyt mieli pysähtyä kaatosateessa pistämään niitä. Tuskin olisivat edes kiinni pysyneet.

Laukkujen kiinnitys oli omaan pyörään vähän kinkkinen, koska supermoto alla, mutta kyllä ne kiinni sai ja kyllä ne siinä pysyivätkin koko reissun. Kiinnitykset eivät ole ollenkaan "helpot ja nopeat" niinkuin Biltema lupaa, mutta parin sitomisen ja irrottamisen jälkeen se sujui jo melko nopeasti. Kireänäkin ne pysyi, varmaan evotin jotain kun niitä ekan kerran kokeilin.

Kyllä mun mielestä kannattaa noi ostaa lyhyelle reissulle, kuhan järkevästi ne sitoo ja välttää sadetta (ilman suojia tai roskasäkkiä). Itse ainakin tulen noita käyttämään lyhyillä reissuilla, pidemmille hommaan paremmat.
Niin ja ehkä tärkein: laukut eivät menneet mitenkään rikki koko matkalla; kaikki vetskarit sun muut pysyivät ehjinä. :D

Kylläpäs siinä tuli tarinaa parista laukusta. :lol:

28.7.2008 20:33

Kiitos infosta. Ryntäsinkin samantien Biltemaan tutkailemaan ja vakuutuin siinä määrin, että vingutin visaa. Vaikuttavat oikein laadukkailta hintaansa nähden ovat sopivan kokoiset. Kelpaavat varmasti kevyiksi reissulaukuiksi, kun ei tässä minnekään saharaan ole tarkoitus lähteä. Kantokahvatkin vaikuttivat käteviltä.

Kunhan saan pyörän pestyä ja vahattua, niin teen huomenna koesovituksen ja -ajon.

Nyt kun matkavarustukseen päästiin, niin kysyn samalla, onko kenelläkään kokemuksia Bilteman kupoliteltoista? Pystytys, vedenpitävyys, pakkauskoko yms. Ei ole tarkoitus nytkään saharaan lähteä, vaan satunnaisille mopoilumatkoille hätävara-yöpymistä varten ajattelin hankkia.

28.7.2008 21:19

Laittakaahan kuvia noista sivulaukuista muoviluodin päällä. Kiinnostaisi tietää miten ne istuu takakatteiden kanssa, eli kuinka ne pullottaa leveiden katteiden reunalla.

28.7.2008 22:44

se laukun sisäreuna on aika jäykkä, eli varmasti pullottaa. Menee se kyllä mutkalle kun kiristää, mutta jääkö sitten jo katteisiin jälkiä.

11.8.2008 9:09

Itse ostin tuossa jokin aika sitten tuollaisen "intercom"-kuulokkeet.. Täytyy sanoa, että olen yllättynyt.. Maksoi tuon reilu 30€, mukaan tuli kaks paria pattereita ja tähän mennessä ollaan emännän kanssa ajettu n.7 tuntia ja hienosti toimivat. Äänenvoimakkuudensäätöähän noissa ei ole, mutta oikeaan kohtaan korvaa kun nuo saa asennettua, niin pystyy ihan normaalilla puheella keskustelemaan vielä satasen nopeudessa.

Sitten kysymys: Mitenkäs nuo sivulaukut? Onnistuuko pelkääjänpaikalla istuminen kun nuo ovat kiinni vai meneekö epämukavaksi? Käyvätkö tankkilaukusta? tässä ollaan lähdössä tuollaiselle lomareissulle perjantaina ja tarttis tavaraa saada kyytiinkin hieman :D

11.8.2008 17:10

Nemo kirjoitti:Nyt kun matkavarustukseen päästiin, niin kysyn samalla, onko kenelläkään kokemuksia Bilteman kupoliteltoista? Pystytys, vedenpitävyys, pakkauskoko yms. Ei ole tarkoitus nytkään saharaan lähteä, vaan satunnaisille mopoilumatkoille hätävara-yöpymistä varten ajattelin hankkia.


Lapsille ostettiin tuollainen Bilteman 30,- kupoliteltta. Yllätyin sen toimivuudesta. Kasaus oli helppoa (all 12v. lapset kasasi sen itse ilman apua) ja piti vettä kovassakin sateessa ilman mitään ylimääräisiä muoveja. Eli, hintaansa nähden satunnaiseen käyttöön ok.

11.8.2008 20:09

Nuo bilteman sivulaukut eivät sovellu pariajoon. Hyvä kun yksin ajaessa. Tai sitten saa olla todella hyvin sopiva pyörämalli noille laukuille, ei niitä kunnon sivulaukkusarjoja näköjään turhaan myydä. Kannattaa mieluummin ostaa se tankkilaukku, sen saa laajennettua isoksi. Miinuksena on tietenkin, että se naarmuttaa tankin maalipintaa ja laukun joutuu siirtämään satulan päälle tankkauksen ajaksi.

13.8.2008 11:28

MänTä kirjoitti:Miinuksena on tietenkin, että se naarmuttaa tankin maalipintaa ja laukun joutuu siirtämään satulan päälle tankkauksen ajaksi.


Pakkaus- tahi maalarinteippiä tankin pintaan reissun ajaksi, niin ei tule naarmuja. Itse vedän aina teipit tankin yläosaan, ettei magneettikiinnitteinen laukku naarmi.

Magneettilaukku on tankatessakin kokolailla vaivaton. Nostaa vaan penkin päälle tankkauksen ajaksi ja sitten takaisin. Muutaman sekunnin viritys. :)

13.8.2008 17:19

Niin, miinus se on pienikin miinus :) kyllä kiinteät laukkusarjat aina tankkilaukut hakkaa(paitsi kartan luvussa).

14.8.2008 18:38

sitäpaitti tankkilaukun naarmut saa vahaamalla pois ;) Ja jos ei sa aniin lakka on keksitty. Nykyaikasilla spraylakoilla on lähes mahdotonta epäonnistua.

15.8.2008 13:00

Sergey kirjoitti:sitäpaitti tankkilaukun naarmut saa vahaamalla pois ;) Ja jos ei sa aniin lakka on keksitty. Nykyaikasilla spraylakoilla on lähes mahdotonta epäonnistua.


Njoo. Itse en ainakaan rupea millään Mastonin kilikolipullospräälakalla pilaamaan uunissa paistettua 2K-lakkapintaa..

Kukin tyylillään tietysti.

16.8.2008 12:04

Georg kirjoitti:
Sergey kirjoitti:sitäpaitti tankkilaukun naarmut saa vahaamalla pois ;) Ja jos ei sa aniin lakka on keksitty. Nykyaikasilla spraylakoilla on lähes mahdotonta epäonnistua.


Njoo. Itse en ainakaan rupea millään Mastonin kilikolipullospräälakalla pilaamaan uunissa paistettua 2K-lakkapintaa..

Kukin tyylillään tietysti.


Sitäpaitti tankin ja laukun väliin voi laittaa teipit tai kontaktimuovit. Itse pidän tankkilaukkua gixerin takapenkillä ja teippaan takakatteesta ne kohdat joista liinat hankaa. Kieltämättä kyllä hirvittää pultata tollasia uuteen maalipintaan, mutta tulee sitä ainakin tankkia kumminkin hierottua normiajossakin, musta muuttuu harmaaksi. Magneettilaukut ei ainakaan gixerissä toimi kun koko pyörä on muovia.