Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.4.2008 22:29

19,80 maksoi omat hyväksytyt led-vilkut Louisilla. Enkä edes joutunut tyytymään hiukkaakaan epämieluisiin, vaan ihan valkkasin kaikkein maukkaimmat.
http://www.tp.spt.fi/~jukamake/menopeli ... 07/001.jpg
Tilasin noita silloin kaksi paria, kun luulin laittavani eteen samanlaiset, mutta päädyinkin vilkullisiin peileihin. Nyt on sitten vielä varaosina toiset samanmoiset.

9.4.2008 18:37

Noi Lousin hyväksytyt vilkut on kyllä varsin edulliset, ottaen huomioon että ovat vielä "aidosti" e-hyväksytyt.

Tuolla tarkoitan, että pelkkä e-hyväksyntä ei tee vilkusta laillista, vaan tuote hyväksytään erikseen etu-, taka- ja/tai sivuvilkuksi, viimeisen ollessa ns. feikkihyväksyntä. Pyörissä kun harvemmin sellaisia käytetään.
Yleisesti ottaen jos tuotteessa ei mainita, millaiseen käyttöön se on hyväksytty, kyseessä on edellä mainittu. Tämä ihan hyvä heads uppi niille, jotka laillisuudesta ovat huolestuneet.

9.4.2008 21:08

Ratsaako joku sitten noita vilkkuja? vai puhutaanko nyt ihan vaan jostain katsastamisesta?

9.4.2008 21:52

Juuri tuli paketillinen bilteman moto-tavaraa postissa.. Tankki laukku, tavaraverkko, suojapeite ja pesutarvikkeita. Tankkilaukku vaikutti erittäin toimivalta. :)
Vois ne remmit varmaan katkasta, ei niitä kuitenkaan saa R6:sen tankin alta menemään. Ei se niitä kyllä tarvitse, sen verran vahvoilta tuntu magneetit.

Kelejä odotellessa.. :(

9.4.2008 22:41

MänTä kirjoitti:Ratsaako joku sitten noita vilkkuja? vai puhutaanko nyt ihan vaan jostain katsastamisesta?


ORG:ssa oli jotain että jotkut Kyrv... ottavat oikeen tosissaan noitten kanssa.

10.4.2008 2:03

No, no... Ei niitä sääntöjä edelleenkään ilman syitä tehdä. Tarkoituksenahan on turvallisuus ja siten myös motoristin oma henki, ei se niin yksinkertaista ole tehdä sellaista vilkkua joka myös näkyy muun liikenteen seassa, kelissä kuin kelissä.

10.4.2008 7:19

Joo kyllä mielestäni kaikki jotka myyvät kelvotonta sais laittaa haarovälistä hirteen kun on kyse turvallisuudesta.
Olishan tää maailma aika paratiisi jos kaikki ymmärtäis pelisäännöt eikä tarvittais ihmeemmin sääntöjä vaan maalaisjärki riittäis. Kaupungissa ei sitä vaan ole tavattu...

10.4.2008 7:53

Noita ratsataan yleensä siinä vaiheessa, kun sut on jo pysäytetty kysenalaisen ajamisen vuoksi ja nopeutta ei mahdollisesti ole ylhäällä. Paikalta ei tunnetusti poistuta ilman sakkoja, joten koko pyörä käydään läpi - ja varmasti löytyy jotain.

Harmi tuossa on se, että jotkin vilkut ovat varmasti yhtä hyviä tai jopa parempia kuin hyväksytyt vastaavat, mutta hyväksynnän teettäminen on niin kallista tai hankalaa, ettei valmistaja halua siihen ryhtyä. Virkavalta ei tunnetusti tuossa kohtaa kuitenkaan siitä välitä...

10.4.2008 14:07

markketo kirjoitti:Noita ratsataan yleensä siinä vaiheessa, kun sut on jo pysäytetty kysenalaisen ajamisen vuoksi ja nopeutta ei mahdollisesti ole ylhäällä. Paikalta ei tunnetusti poistuta ilman sakkoja, joten koko pyörä käydään läpi - ja varmasti löytyy jotain.

Juurikin näin.
Valojen E-hyväksynnät ovat kanssa hyvä "täky",samoin renkaiden kunto/sopivuus.

10.4.2008 17:59

Vaihtoehtoisessa tilanteessa, jossa hyväksyntiä ei vaadittaisi, jokainen tapaus olisi tulkinnanvarainen tien päällä ja siitä vasta valitus syntyisi jos itse tehty, omasta mielestä pirun hyvä osa olisikin viranomaisen mielestä huono. Sama juttu monen muun asian kohdalla, hyväksynnillä helpotetaan ja oikeudenmukaistetaan asioita. Vanhempien prätkien kohdalla tosin ei vilkunlaseilta hyväksyntää vaadita nytkään.

10.4.2008 18:14

patsix kirjoitti:Joo kyllä mielestäni kaikki jotka myyvät kelvotonta sais laittaa haarovälistä hirteen kun on kyse turvallisuudesta.

Ei Kelvotonta myytäisi lainkaan, ellei olisi suurta kysyntää... Kysyntä on loppujenlopuksi se joka määrää tuotteen saatavuuden ja laadun.

10.4.2008 18:52

Näinpä.

Asiasta vanhempaan Biken numerossa 2/2008 oli juttua siitä, että saksalaislehtien kokeillessa tusinaa alle 100 euron hyväksytyistä kypäristä täsmäkokeena, vain puolet läpäisi sen.
Joka tapauksessa, jos jollain on noita doitslandiassa tehtyjä laajempia kypärätestejä kotona, koneella tai osoitteita ylhäällä, niin olisin kiitollinen niiden jakamisesta.

26.4.2008 0:00

Tulipa ostettua nuo Custom malliset "kahvakumit", miksi lie nimitetään. Aika heppoisen oloiset ovat, mutta kuitenkin niin komean näköiset että pitää lyödä paikoilleen. Kuhan sais vaan nuo nykyiset irti, on kuitenkin olleet paikallaan sen reilut 100 000 kilometriä, joten ei ihan heti ole irtoamassa :) Pitää ottaa kuvia ne perus ennen/jälkeen niin näkee muutki tuloksen. Hintaa oli muuten hurjat 5,90, että tuskinpa tuossa konkkaan mennään vaikka ei olekaan hyvät :)

26.4.2008 19:19

ne cromipäillä olevat tupit ovat kyllä aika hanurista jos ovat sitä paksua mallia. Ostin allrightilta aikanaan samanlaiset ja laitoin kettuun. Olivat ihan liian paksut mukavaan käyttöön paksujen hanskojen kanssa.

26.4.2008 20:00

Allrightiltä mullaki on ne CX:ssä ja parempia just kätee sopivia pötköjä en oo löytäny mistää. Just oikeen paksuiset tupit. ;) Vanhat tupit irtos puukolla sekunneissa. Tossahan ne näkyykin jotenkuten:

Kuva

Tossa CB:ssä on viel alkuperäiset ja pitää sormet olla rusetilla, on epämukavaa kun sormen päät ottaa kämmeniin kiinni.