Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.3.2008 16:00

Ihmettelin itsekin, että kuinka asiallisen oloisia tuotteita biltema myy. Eivät ole sitä kuuluisaa paskaa, mitä biltemalta odotetaan luonnostaan.

2.3.2008 15:38

Sami kirjoitti:Kävin hakemassa Biltemasta ledivilkut. Ovat metallirunkoiset ja asiallisen oloiset. Osa ledeistä on punaisia ja osa keltaisia, punaiset syttyvät omasta johdostaan ja ne voi siten liittää vaikka jarruvaloon.
.


Minkäkokoiset olivat nämä ledivilkut? Minivilkku tasoa vai puluntappovilkut? Ei ois kyllä pahanhintaisetkaan...

2.3.2008 21:13

Hankitutin itelle tuon "apukaasutin" tuotenumero 82170. Mulla oli vanhastaan jo Throttle rocker Allrightista. Täsmälleen sama lipare ja hinta biltemassa 5x halvempi.

Noi vilkutkin on näemmä oikein alumiinia! Ja silti noin halvat. Kokoa 77 x 40 x 28 mm, siis minivilkku kokoa.

Mutta johan tuo on ollut viimeisen 5-10v Biltema trendi, laatua on nostettu oikein urakalla.

Edit:

Mythbusters käyttää tota Bilteman umpikypärää ja samaa kypärää mutta aukeavalla leukaosalla, tuli just jakso Superheroes mis ne ajoi Mythmobilella :D

3.3.2008 10:48

Ei se hintaero mitään täyttä magiaa ole, isommat ketjut saavat paremmat hinnat ja pystyvät pitämään pienempiä katteita.

3.3.2008 14:22

Huvittavin hintaero oli peileissä. Biltemassa on valikoimissa varsin tyylikäs kulmikas alumiininen peili. Hinta taisi olla jotakin 20e luokkaa. Törmäsin samaan peiliin Eurobikerin valikoimissa, hinta yli 100e. :D

3.3.2008 16:27

Mäntä olit ostanu ne laukut?
Oliko minkä oloiset, lähinnä että oliko kangas jämäkkää ja vetoketjut järeää luokkaa vai kuinka?
Kun tankkilaukku olis nimittäin itellä tulilinjalla...

3.3.2008 17:12

tankkilaukkua en ole ostanut, mutta sivulaukut olivat todellakin hintansa väärtit. Vetoketjut eivät olleet SA INT laatua, mutta paljon parempaa kuin viiden euron kesäteltassa.

3.3.2008 17:59

Onko joku kerennyt jo hipelöimään noita "HALF WAFFLE" kahvakumeja? Ovatko mistään kotoisin, kehtaako edes mopetiin laittaa?

Tarvitseekos noiden led-vilkkujen kanssa räpätä mitään muuta kuin piuhat kiinni ja vilkkumaan?

3.3.2008 18:17

MänTä kirjoitti:tankkilaukkua en ole ostanut, mutta sivulaukut olivat todellakin hintansa väärtit. Vetoketjut eivät olleet SA INT laatua, mutta paljon parempaa kuin viiden euron kesäteltassa.

Entäs se vedenpitävyys? Onko mitään osviittaa? Laita pyhävaattees niihi ja upota ne Mustijokeen kokeeks!

3.3.2008 18:23

:) Voihan sitä kokeilla. Noissa tuli sadepeitteet mukana, että tuskin ovat ihan sukellusveneluokkaa vedenpitävyydessä. Ovat kuitenkin kumikankaalla vuorattuja sisäpuolelta, ettei ihan virtaamalla pitäisi vesi mennä sisään. Toisaalta se tasku systeemi on ihan idioottimainen kun tarranauha tuntuu olevan väärällä puolella läppää... :D Ajattelin modifoida kyseisen asian kuntoon jahka jaksaa.

3.3.2008 18:44

sape kirjoitti:Tarvitseekos noiden led-vilkkujen kanssa räpätä mitään muuta kuin piuhat kiinni ja vilkkumaan?

Jos pyörässäs on jo valmiiks ledivilkut, ei mitään tarvitse tehdä. Myöskin jos pyörässä on digitaalinen kuormasta riippumaton rele, voipi olla että toimii ihan suoraan.

Hyosungissa oli digitaalisessa releessä sisällä jokin vastuspatentti joka ei mulle täysin avautunut, eikä vilkut suoraan toiminut sen kanssa. Siispä vastukset vilkkujen jatkoksi tai rele vaihtoon.

Ledivilkuthan vie paljon vähemmän virtaa kuin polttimolliset vilkut, ja sen takia voi olla että joko vilkut ei toimi ollenkaan, tai ne vilkkuvat liian nopeasti.

3.3.2008 19:12

Ite ajattelin jotain pientä käyttö osaa ostaa tuolt esim peili tai ajohanskat. Eiköhän ne aja yhtä hyvin asiansa ku monet muut "laadukkaammat". Hyvä laajennus biltemalta, vaikka vähän enemmän tavaraa ois voinu toivoo. Onks kenelkää viel kokemust noist pesuaineist?

PS: Oon ehkä vähä vääräl puolel, mut turha kokonaan uutta topicii alottaa tonne alemmas.

3.3.2008 19:19

Kyllä ne pesuaineet varmaan toimii. Turha mennä toiseen kauppaan, jos aikoo muutakin ostaa biltemasta.

3.3.2008 22:07

Joo sori, en oo Moottoripyöräilijä, mutta asiaan.
Mitäkohän tää "Toimitusmyyntiä verkkokaupassa" merkitsee.
Olen suomenruotsalainen niin ei oikee tajuu näitä vaikeita sanoja/lauseita.
Tämä siis bilteman sivuilla kun katsoin ohjaustankoja ja kiinnikkeitä.
Tarkottaako että ei saa netistä tilattua että pitää käydä siellä hakemassa.

Niin ja kysyin täällä kun täältä ehkä jopa saisi vastauksen, eikä mitään "hitto käy siel kysyy hurri".

3.3.2008 22:16

KaMk kirjoitti:Joo sori, en oo Moottoripyöräilijä, mutta asiaan.
Mitäkohän tää "Toimitusmyyntiä verkkokaupassa" merkitsee.
Olen suomenruotsalainen niin ei oikee tajuu näitä vaikeita sanoja/lauseita.
Tämä siis bilteman sivuilla kun katsoin ohjaustankoja ja kiinnikkeitä.
Tarkottaako että ei saa netistä tilattua että pitää käydä siellä hakemassa.

Niin ja kysyin täällä kun täältä ehkä jopa saisi vastauksen, eikä mitään "hitto käy siel kysyy hurri".

Uskoisin tuon tarkoittavan, että ostat sen tuotteen verkkokaupassa ja ne toimittavat sen sinulle postilla/matkahuollolla.
Itse oon katellut tuota fat baria, joka kyllä varmasti kestäisi kaatuilematta?