Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.12.2006 20:39

ite oon alkanu käyttää karhulan crossipyörää sieltä saa ihan hyvän palvelun ainakin nykyseltään kun jo kerennyt ostelee romua sieltä vaikka kuinka paljon ja kyllä se motoboxikin ihan asiallinen mielestäni on. aika moni myyjä katsoo ulkonäköä tai ikää ja siitä johtuen palvelu voi olla huonoa tai näin ainakin tuntuu omalla kohdalla

6.12.2006 13:09

JeZmIz83 kirjoitti:ite oon alkanu käyttää karhulan crossipyörää sieltä saa ihan hyvän palvelun ainakin nykyseltään kun jo kerennyt ostelee romua sieltä vaikka kuinka paljon ja kyllä se motoboxikin ihan asiallinen mielestäni on. aika moni myyjä katsoo ulkonäköä tai ikää ja siitä johtuen palvelu voi olla huonoa tai näin ainakin tuntuu omalla kohdalla

Motobox:issa se vähintään purkillisen geeliä päähän laittanut nuori myyjä katsoo aluksi ikää ja päättää sitten palveleeko vai eikö. Piikki aikoina sai itse mennä huhuilemaan tiskille, että olisiko apua saatavilla, ja 5min sai odotella kun ensiksi hän kahvitteli jonkun kaverinsa kanssa. Kerran menin liikkeeseen katselemaan ajovarusteita niin siellä oli jo isä ja poika ostamassa kypärää. Kukaan kolmesta myyjästä ei reagoinut mitenkään kun tulin sisään ja kiertelin liikkeen ajovaruste osastoa heidän ympärillään. Viime Keväällä kävin ostamassa ajosaappaat kyseisestä paikasta, uusi myyjä oli paikalla joka innokkaasti esitteli saappaat ja tarttuipa ne samalla reissulla mukaan.

Krossipyörässä se asiakaspalvelu on vähän kankeaa. Iso-Herra ei paljoa jaksa innostua osien kyselijöille, ja kaikki keskustelut johtavat siihen, kuinka hän lopulta kehuu HONDAA parhaaksi pyöräksi ja haukkuu muut lyttyyn. Itse krossipyörä tietenkin myy vain Hondan moottoripyöriä ja sitten jotain halpa mopoja tyyliin cpi ja jotain muuta kiinan vehkeitä.
Liikkeessä ei taida muita työntekijöitä olla kuin sukulaisia, mekaanikosta en ota selvää, sen verran karvanen jamppa ettei näe yhdennäköisyyttä. Poika ei viitsinyt ottaa puhelinta kouraan ja kysyä suuttimien hintaa, kun kävin keväällä kysymässä. Sanoi vain, "suuttimen hinta 1-20¤/kpl, tilataanko vai eikö? En viitsi soittaa noin pienestä asiasta" jotenkin noin se meni. Käytän kuitenkin kyseistä puljua kun myyvät castrollin öljyjä, tosin Honda öljyä yrittää joka kerta tyrkyttää vaihtoehtona, kuulemma markkinoiden voitelukykyisin öljy.
Viimeksi muokannut -Ap- päivämäärä 6.12.2006 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: liikkeet

6.12.2006 14:17

isoEGO kirjoitti:
antti919 kirjoitti:karhulan motobox on todella huono ei tulla palvelemaan vaan istutaan tiskin takana ja sitten menee kyselemään esim suutinta niin niillä kestää vähinttän 15 min ja antaa väärän laisen ja se on todella kollis esim suutin 4,5e.



kymmenkunta kertaa motoboxissa asioinut ja mun mielestä palvelu on siellä kerrassaan erinomaista. jos ei hirveetä ruuhkaa oo, niin myyjät juttelee mukavia ja koeajettavaksi tarjoavat pyöriä ihan kysymättä.


Niin kyllä se palvelu riippuu siitäkin onko hirveästi ruuhkaa. Ite pyrin käymään liikkeessä aamusella, jollon tiedän ettei siellä ole paljon asiakkaita. Helpottaa myyjienkin työtä.

6.12.2006 22:58

Nemo kirjoitti:Yamaha Center siis ok. Ei mitään ongelmia. Koeajot järjestyy hyvin, ei turhaan nipoteta. Siellä vaan ostoksia, ei ole valittamista.


Vois varmaan tosiaan käydä kattomassa millanen putiikki on kyseessä kun tännekkin sellanen nyt ilmesty, jos jotain vaikka tarttus mukaan.

9.12.2006 1:15

Ehdottomasti kannattaa käydä. Menin jopa huollon jälkeen valittamaan muutamasta naarmusta, niin vahasivat koko paskan uudelleen. Muutenkin tosi palvelualtista, nopeaa ja ystävällistä on toiminta. Myös kolarikorjaukset hoidettiin ammattitaidolla.

Eikä se minusta miinus ole, jollei heti tulla kyselemään pyörästä tietoja. Itse tykkään katsella rauhassa vehkeitä. Kyllä myyjä sen huomaa (ainakin yamaha centerissä) kun on ostaja kysesssä. Palvelua saatiin heti kun oltiin koeistuttu ja pyöritty ympärillä pari minuuttia.

9.12.2006 11:49

Semmoset on kokemukset, että on ihan päiväkohtaista se palvelutaso. Parasta on toki tuntea kauppias henkilökohtaisesti, niin ei tule yllätyksiä...

19.1.2007 21:44

Konna- kirjoitti: Tän kauden alkuvaiheilla tuli käytyä ostamassa uudet ajokamppeet Moto-Seinäjoelta ja palvelua tuli heti kun edelliset asiakkaat oli saatu tyytyväisiksi :) Eli suuresta ruuhkasta huolimatta hymyillen tultiin kyselemään että onko pöksyt sopivan kokoiset. Niitä kun siinä juuri olin kokeilemassa.


Totta, itte asioin myös S.joen motossa ja palvelu on ollut tosi hyvä. Sanoovat muutamat että se ei oo kaikkeen halvin paikka mutta ainakin asiat siellä on tähän asti sujunu .

Noita hengailijoita on takuulla paljon näissä liikkeissä ja kai se myyjästäkin jossain vaiheessa alkaa maistua puulta mutta ....niin, asiakaspalvelutyö on sitä mitä se on. Eihän asiakkaita tartte vartavasten nuoleskella, ihan normaali asiallinen käytös riittää vaikkei aina niin huvittaskaan palvella.

20.1.2007 11:26

Elina1 kirjoitti:Eihän asiakkaita tartte vartavasten nuoleskella, ihan normaali asiallinen käytös riittää vaikkei aina niin huvittaskaan palvella.


Itteasiassa moon sitä mieltä, että suoranainen nuoleskelukin sitten jo menee överiks, eli ihan tuo mainitsemasi asiallinen käytös on se mitä siellä kaivataan, ei ylimielisyyttä, ei nöyristelyä, ei nuoleskelua...Asiakasta kunniottava asiallinen käytös on parasta. Kyllähän se on selvä, että lievä kunnioitus "palkan maksajaa" kohtaan on aina paikallaan, niin ei tule näitä paljon puhuttuja "asiakas on mulkku" -tapauksia!

Edit: Korjasin tuon lainaukseni ;)
Viimeksi muokannut TeeVee päivämäärä 21.1.2007 21:15, muokattu yhteensä 1 kerran

21.1.2007 18:46

En pidä väliä tullaanko tiskin takaa tarjoamaan palvelua vai ei, samapa tuo.
Se taas, kun sitä palvelua menee kysymään; hanskoista/kypärästä kokoja tms , vastaukseksi ukkelilta ,joka on tiskin takana eikä katso silmiin (korkeintaan tietokonetta) , saa paidan kaulukseen puhuttua mutinaa. Tuo kalliitostokset-hyväpalvelu ei myöskään ole uutta..

23.1.2007 10:36

Mp-kaupoissa olen saanu ihan ok kohtelun eli ei kai se nainen sitten niin ufo ole näissä paikoissa mutta muissa yhteyksissä huonoa palvelua saa usein. Esim auto tarvike tai moottorisahakaupoissa on tää "nainen rautakaupassa"-syndrooma esiintynyt.

Ikä näyttää valitettavasti vaikuttavan. Nuorempia ei huomioida samalla tavalla vaikka he on yhtälailla maksavia asiakkaita. Nuoremmat ei voi ehkä tehdä niin suuria ostoksia mutta sen ei pitäs vaikuttaa. Rahaa se on vähempikin summa.

Ja koska olen ikävä ihminen niin pidän huolen siitä että huonot uutiset leviää takuulla ja aion vastakin kantaa rahani Moto-Seinäjokeen...

23.1.2007 15:01

Elina1 kirjoitti:Ja koska olen ikävä ihminen niin pidän huolen siitä että huonot uutiset leviää takuulla ja aion vastakin kantaa rahani Moto-Seinäjokeen...


Tämähän ei ole ikävän ihmisen merkki. Sehän on hyvä, että suositaan liikkeitä, jossa on hyvä palvelu. Tällöin muidenkin firmojen on pakko parantaa omaa palveluhaluaan, jos haluavat tavaraa myydä.

Itse suosin Turun alueella Raision Bike Worldia ja kaarinan Stormia, molemmissa ollut hyvää palvelua, erityisesti bike worldissä tultiin minultakin tiedustelemaan, "miten voisin auttaa?", ku olin isompaa pyörää ostamassa yksikseni, vaikka olenkin vasta 19-vuotias.. :D

23.1.2007 16:18

Jotenkin tuntuu absurdilta, että pitäisi olla iloinen mikäli edes pääsee maksamaan haluamansa
tuotteet. :S

6.3.2007 14:13

Alkuperäinen viesti poistettu liikkeen omistajan vaatimuksesta. (olisi jäänyt poistamatta, ellei olisi ollut polttava tarve saada varaosia ostettua.)

Käykää itse kokemassa Sellkami Center:n asiakaspalvelu, minua ei siellä suunnassa enään nähdä.
Viimeksi muokannut Dropa päivämäärä 22.7.2007 1:40, muokattu yhteensä 1 kerran

25.3.2007 21:50

Uusi pyörä tuli toissapäivänä kotiin, ja sitä hankkiessani pidin tarkasti mielessä kaikki kokemukset liikkeiden palvelusta. Kun merkki ja malli oli jo valmiiksi tiedossa, saattoi valita useamman sitä myyvän liikkeen välillä ja pientä vahingoniloa tuntien reputin monta omanarvontuntoista pyöräliikenttä.

Auttamatta karsiutuivat ne putiikit, jotka olivat hylkineet meikäläistä kevarikuskina (eli turhana asiakkaana) ja pakit saivat myös kaikki ynseästi vaihtopyörääni suhtautuneet. Entisen pyörän kauppasin itse, mutta uutta en ostanut siitäkään liikkeestä, jossa käteen tuikattiin tarvikekuvasto ja toivotettiin hyvää päivänjatkoa, kun kyselin vaihtopyöräni arvoa. (Oliko ihan oikeasti sinäkin lauantaipäivänä jonoksi asti asiakkaita? Tuleeko kukaan setelinipun kanssa ostamaan uuden pyörän kuin karkkipussin kioskilta? Tuskin.)

Sitten kun takuupakkohuoltojen aika tulee, tulen pitämään huolta siitä, että en maksa yhdestäkään tarkistamattomasta kohteesta ja siitä, että kaikki työt todella tehdään. Ainakin TM:n testit osoittavat, että tässä(kään) asiassa meillä asiakkailla ei ole mitään syytä nöyristellä pyöräliikkeitä.

26.3.2007 0:32

Tampereella Nakkilan Pyörä ja Mopo:sta olen saanut vain keskinkertaista tai huonoa palvelua ja osien saantia on saanut odotella vaihtelevan määrän, pari kertaa jopa unohtaneet tehdä koko tilauksen, kun puhelimen välityksellä kysynyt osia. KX-Centeristä olen saanut sitten parempaa palvelua vaikkakin osien käypäisyydestä ja siitä, että ovatko ne juuri tarvitseviani sain luottaa omaan asiantuntemukseeni ja huoltokirjaan. Tiskin takaa ei juuri tullut apua siihen asiaan, muutoin palvelu oli ystävällistä ja nopeaa.

Hämeenlinnassa en ole yhdessäkään liikkeessä saanut hyvää palvelua. Suutinta DT:hen hakiessani suuttimia ei joko ollut ollenkaan tai sitten haluamaani kokoa ei myyjien mukaan edes ole saatavilla. Tampereelta sitten löytyi haluamani suutin enkä Hämeenlinnan liikkesiin ole sen jälkeen eksynyt.