Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.10.2006 3:30

Yamaha Center siis ok. Ei mitään ongelmia. Koeajot järjestyy hyvin, ei turhaan nipoteta. Siellä vaan ostoksia, ei ole valittamista.

25.10.2006 10:44

Ajattelin tulla tuolta mopopuolelta avautumaan. Eli kun olimme ostamassa mopoa eräästä nimeltämainitsemattomasta liikkeestä, niin aina kun meni kyseiseen liikkeeseen niin tervehdittiin ja hymyiltiin ja tultiin juttelemaan.
Noh, kun kaupat oli tehty niin nykyään ei edes katsota sinne päin, saatika tervehditä. Kumma juttu :/

25.10.2006 15:26

Monttukone kirjoitti:Ajattelin tulla tuolta mopopuolelta avautumaan. Eli kun olimme ostamassa mopoa eräästä nimeltämainitsemattomasta liikkeestä, niin aina kun meni kyseiseen liikkeeseen niin tervehdittiin ja hymyiltiin ja tultiin juttelemaan.
Noh, kun kaupat oli tehty niin nykyään ei edes katsota sinne päin, saatika tervehditä. Kumma juttu :/


Niinpä, sen moponhan sinä jo olet ostanut joten ei tarvitse tuhlata energiaa tervehtimiseen. Kunhan alkaa piikkiäikö lähestyä niin voi olla että taas tervehditään.

26.10.2006 9:45

Suurin puute mun mielestä on asiantuntemuksen puute. Itse pitää ottaa osista ja sopivuuksista selvää. Varsinkin jos kyseessä on muiden mallien kanssa yhteensopivat varaosat.

26.10.2006 13:09

kyllä minua tervehditää liikkeissä ja monesti aina tuleevat juttelemaan ja sitte sanoovat, että pistäydy joku päivä kahvilla niin höpötellään :D

27.10.2006 18:31

Julberg kirjoitti:kyllä minua tervehditää liikkeissä ja monesti aina tuleevat juttelemaan ja sitte sanoovat, että pistäydy joku päivä kahvilla niin höpötellään :D

puhutko samasta liikkeestä, kuin mistä ostit pyöräsi

<-------

:D?
jos niin, ni ylläri että mielistelevät ;)

27.10.2006 22:47

eriliikkeistä, tullut ostettua romua sieltä sun täältä

28.10.2006 0:23

Julberg kirjoitti:kyllä minua tervehditää liikkeissä ja monesti aina tuleevat juttelemaan ja sitte sanoovat, että pistäydy joku päivä kahvilla niin höpötellään :D

Niin, kyllä ne tiällä savossa. :D

On täällä Iisalmessa ainakin Iisalmen urheiluliike missä olen kokenut täysin surkeaa palvelua. Menin ostamaan aikoinaan DT viiskymppisen kytkinkahvaa, myyjää ei kiinnostanut alkuunkaan tulla siihen kysäsemään mitä tarviin sen jäkeen kun edellinen asiakas oli häipynyt vaan se vaan nojaili tuoliin eikä ollut huomaavinaankaan, siinä tiskillä muutaman minuutin odottelin.

Sanoin sitten että ootkos sinä muka joku myyjä vai? Tästähän se tais vähän suuttua, emt, mutta kun se haki sen kytkinkahvan niin pyyti siitä jotain 60¤. Konekympissä samaa kahvaa myytiin 13 eurolla.. Eniten ottaa päähän nämä myyjät, jotka eivät jaksa ruveta edes sen vertaa tekemään duuniaan että tervehtisivät ja kysyisivät että mitäpä teille. Nämä laiskiaiset vois potkia helvettiin sieltä liikkeestä. Sitten kun menin toisen kerran samaan liikkeeseen tänä kesänä pari vuotta vanhempana, ajopuku päällä ostamaan äänenvaimenninta, tuli mies heti ovesta astettuani juttelemaan ja myöhemmin sitten katsomaan pyörää että käykö änkkä varmasti ym ja oli avulias.


Ikä siis vaikuttaa. Ehkäpä ymmärrettävää, mutta vois sitä koittaa edes olla sitä 15-vuotiastakin kohtaan ees sen verran kohtelias että kysyis mitä hän tarvii. Vaikka ne ei todennäkösesti mitään suurta olekkaan ostamassa. Minusta hyvä liike on se, joka palvelee kaikkia asiakkaitaan ystävällisesti. Ja onko se niin vaikeaa työaikana yrittää käyttäytyä hyvin, vaikka ois mikä angst päällä itse kullakin. Siitähän sinulle myyjä palkka maksetaan. Ei sulle siitä makseta palkkaa että istuskelet ja ryystät kahvia ja suunnilleen halveksit asiakkaita.

Tuli kyllä aika tarkotukseton viesti kirjotettua, mut ei itelle oo mitään niin pahoja ongelmia asiakaspalvelun kanssa yleensä tullut. Mutta ollaan me jopa yks pulju mp aiheen ulkopuolelta pistetty yleiseen boikottiin kavereiden ja kaverinkavereiden kesken, kun myyjä oli äitynyt kuuroksi haukkumaan erästä kaveria, että kyllä kannattas liikkeen katsoa millaisia myyjiä palkkaavat. Ja tämänkin kokosella (aika pienellä) alueella missä asutaan kun pistää jonkun huoltoaseman kavereiden kesken boikottiin niin siinä on kohta kaikki samasta ikäryhmästä mukana jotka käy vaan viereisellä asemalla niin siinäpähän oppiivat. Siellä kun on vielä muutkin saanu aina vähintäänkin vähän heikkoa palvelua. Ja kyllä puskaradio kertoo jos joku on käyttäny kys. asemaa :)

28.10.2006 9:16

Mä kävin yhden kerran kattomassa skodea liikkeessä ja se porukka oli sellasta että toivo mun painuvan helvettiin siitä. Keskustelin asiallisesti ja yritin luoda jonkunlaista keskustelua mutta sillä miesmyyjällä tais olla kuukautiset, mutta huono päivä sillä oli. Sitten menin iskän kanssa kattomaan skootteria niin myyjät oli niin nuolemassa persettä kuin olla ja voi. Samalla kerralla ostettiin myös se skootteri.

28.10.2006 9:20

pezku^ kirjoitti:Sitten menin iskän kanssa kattomaan skootteria niin myyjät oli niin nuolemassa persettä kuin olla ja voi. Samalla kerralla ostettiin myös se skootteri.


Ei voinu olla kauheen huonoa palvelua kun kerran
oikein palkitsitte niiden toiminnan. Huonon palvelun liikkeestä ei vain osteta.

28.10.2006 17:52

Onkohan kaikki tuollainen asiakkaiden kanssa höpöttely vain mielistelyä ja yritystä saada vaikka myytyä tulevaisuudessa pyörä kyseiselle henkilölle? alkaa vaikutta siltä, että mpliikkeiden myyjät osaavat ton mielistelyn aika hyvin

liikkeet

28.10.2006 22:07

karhulan motobox on todella huono ei tulla palvelemaan vaan istutaan tiskin takana ja sitten menee kyselemään esim suutinta niin niillä kestää vähinttän 15 min ja antaa väärän laisen ja se on todella kollis esim suutin 4,5e.

suosittelen yhtä pikku liikettä haminassa punkasen jari se on kellosepän liike mutta myy kaikkea mopo/moottripyörä osaa ja jos ei löydy hyllystä nii tilaa ja se on paljon halvenpi kun isot liikkeet.

Re: liikkeet

29.10.2006 0:06

antti919 kirjoitti:karhulan motobox on todella huono ei tulla palvelemaan vaan istutaan tiskin takana ja sitten menee kyselemään esim suutinta niin niillä kestää vähinttän 15 min ja antaa väärän laisen ja se on todella kollis esim suutin 4,5e.



kymmenkunta kertaa motoboxissa asioinut ja mun mielestä palvelu on siellä kerrassaan erinomaista. jos ei hirveetä ruuhkaa oo, niin myyjät juttelee mukavia ja koeajettavaksi tarjoavat pyöriä ihan kysymättä.

se toinen lafka siinä vähän matkan päässä on taas ihan eri luokkaa. "palvelua" kyllä saa, mutta ei ole palvelun tasossa kehumista.

pyöriä esitellään tyyliin:
"tää on hyvä. pistetäänkö nimet paperiin?"
"voisko tätä käydä kokeilemassa, kun ei viittis ihan kylmiltään ostaa?"
"noo pitäs olla melkein varmat kaupat. ei tätä muuten pääse..."
"jaaha. no pitää lähtee muualta kattelemaan..."

tässä vaiheessa se vanha jäärä sitten poistuu sanaakaan sanomatta sinne tiskin taakse jurottamaan...

29.10.2006 23:49

taas näistä kouvolan liikkeistä... sunnalla on kyllä hyvää palvelua eikä oikeastaan mitään pahaa sanottavaa samoin menokoneessa. motobikessakin on asiallista palvelua jos suojala on myyjänä mutta omistajalla sillä vanhalla ukolla on kyllä paljon opittavaa asiakas palvelusta... esim. kun kaverini oli menossa ostamaan mankiinsa ketjua + rattaita ja kysyi omistajalta että "voitsä kattoo siel varaosa luettelost minkä kokoset on mankin vakio rattaat" ni vastaukseks tuli vaa vihasesti "no koita ny saatana muistaa millaset rattaat siin sun mopossas on!!! mul o kiire kokouksee!ja mp-huolto mäkelä on ihan perseestä... ainoo mitä siel osataa tehä on kirjottaa ISO lasku...

30.10.2006 19:55

Nemo kirjoitti:Yamaha Center siis ok. Ei mitään ongelmia. Koeajot järjestyy hyvin, ei turhaan nipoteta. Siellä vaan ostoksia, ei ole valittamista.


Yhdyn Nemon kommenttiin. Yammu centteris saa aina palvelua ku oon siellä käyny ajoakamoja kattomassa ja huoltoon vienyt pyörää. Erityisesti se huollon sälli jolla on lävistyksiä osaa asiansa todella hyvin.