Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.8.2006 21:19

Ei ole vielä tullut tarvis käydä mp-liikkeissä omilla asioilla, mutta Varkauden Osassa ja Koneessa myyjä tuli heti kysymään, että "mitäs mulle saisi olla". Silloin olin kaverin mukana.

Ainakin toimitusajat Varkauden Osassa ja Koneessa ovat p*rseestä. Viikkoja menee, kun tilaamasi tuote on tullut liikkeeseen. Näin siis tapauksissa, joista olen kuullut ihan itse asiakkaalta.

26.8.2006 8:52

On ne toimitus ajat tökkineet täälläkin päin, kaverin isä tilasi joku vuosi sitte tehoputket, 1500 wildstar oli pyörä. putket tuli seuraavalle ajokaudelle ja ne päihin tulevat läpät jotka muuttaa ääntä ei, tullu ollenkaan,kyselyistä huolimatta. pyöräkin on jo kerenny vaihtua pariin kertaan... mutta taitaa olla aika harvinainen tapaus, tätä tuskin voi yleistää.

27.8.2006 9:57

yamaha-centerissä vantaalla on aivan loistava palvelu ainakin yhden myyjän osalta. nimittäin vaikka olen vasta 15, on tämä kyseinen myyjä tullut työhuoneestaan koneensa äärestä pyytämättä kysymään "voinko auttaa", kun katson mopoja/piikkejä/moottoripyöriä. kun kerron vain katselevani, niin myyjä ei jää tyrkyttämään.
lisäksi tokimotossa oli kanssa hyvä palvelu kun tässä jokin aika sitten kävin kaverini kanssa siellä, kertoi hyvin paljon tietoa uudesta mopomallista, kun katselimme sitä.

hyvä, että joissain liikkeissä tajutaan, että ikä ei kerro sitä, etteikö voisi ostaa jotain.

27.8.2006 11:05

Olen harrastusta aloitteleva (kohta ikämies) ja olen etsinyt varusteita. Ostin kypärän Tampereelta R.M. Heinolta ja ajopuvun KX-Centerin syysriehasta. Molemmista sain hyvää palvelua, vaikka olin hyvinkin empivä asiakas.

31.8.2006 11:27

No niin..nyt on kuukausi odoteltu, että jaksaisivat lähettää huoltokuitin ja vara-avaimen..ei näy ei kuulu.Pikkuhiljaa mieleen hiipii ajatus, ettei huollossa ole tehty mitä olisi pitänyt.

2.10.2006 23:12

tässä pari kolme kuukautta takaperin kävin kx-centerissä tampereen sarankulmassa ja kysyin dt:n satapiikkiin ketjuja ja sitten se sanoi että meillä ei ole sata piikkisiä ketjuja...no hetken siinä selvitin että tarvisin siis dt:hen ketjut..no tyttö meni ja haki minulle ketjut kattelin hetken ja sanoin niin sen 125cc dt:n ketjut no sittehän se löysi ne mutta 25min etsimisen jälkeen se vaan katteli koneelta että mahtaako siellä varastossa olla ketjuja ja lähti ettiin no se tuli takas ja kysäsin sitten vielä että nii yamaha v max
-92 mittarinvaijeria venasin siinä niin kauan enne ku liike oli menossa kiinni koska olin kaverin isän asialla
sitten se sanoi että ei nyt satu olemaan täällä varastossa mutta tarkastan vielä koneelta...lähin vaan menee ja se tyttö oli niin väärässä työssä ku olla ja voi se oli just sellanen vitun höntti...
No vähän ajan päästä tuli dtHen konerempan tarve ja soitin kx-centeriin että tekisittekö koneremontin kun
lähden tässä lomalle niin ne kieltäyty heti tekemästä no vein pärrän fixtremeen ja se sano että joo menee semmonen 10h töissä ja saat takas parin viikon kuluessa...
venasin 4 viikkoo ja soitin niin se vaan sano että oon tilannu tähän sun dt:hen koneen osat täältä kx-centerin kautta ja niillä on vähän venähtänyt nää
toimitus ajat kävikin ilmi että kx-center ei ollu tilannu mitää osia siihen ja sitten fixtremen ukkeli laitto vähän parempaa palikkata koneeseen ja pahoitteli venähdystä aikataulussa...
oikein säälittävä paikka ja vielä YAMAHA jälleenmyyjä
luulis nyt että ne olis pikkasen kiinnostuneempia siitä mitä ne tekee ku ne on kuitenkin töissä yhen maailman suosituimman merkin jälleenmyyjinä...

23.10.2006 13:00

todella surkeita kokemuksia lahden bikepointista ja hämeenlinnan pirttilästä. takuu osien tuleminen kestää kuukausia samoin vaakutuksen piikkiin tulevat osat. pirttilässä ja bike pointissa molemmissa tilaavat vääränlaisia osia ja korjaukset ja tilaukset viivästyvät kuukausilla. asiakaspalvelu suorastaa paskamaisen tylyä.

24.10.2006 10:25

ittellä on tampereen kx centeristä samanlaisia kokemuksia: siellä ei vaan osata.
r.m. heino on sit toinen juttu, niiltä löytyy osat kaikkiin pyöriin(niihin joita ne ei mainosta ne pystyy tilaamaan jotain yleisosia ja hyvin on löytyny).

24.10.2006 13:04

palmuliiga kirjoitti:tässä pari kolme kuukautta takaperin kävin kx-centerissä tampereen sarankulmassa ja kysyin dt:n satapiikkiin ketjuja


No jos olit yhtä selväsanainen Kaupassa kuin tuossa viestissä niin en kyllä yhtään ihmettele.

Tavaroiden toimittaminen ei ole kauppojen vastuualuetta. Eli ei kulu ns. palvelun piiriin. Osat tulee sitten kun tulee ja suomi ei todellakaan ole toimitusten kärkimaa. Siihen ei KX center pysty todellakaan vaikuttamaan mitenkään.

Mun mielestä sä et saanut huonoa palvelua lainkaan. Ja saithan sä ketjut?

Itse olen kaikki 2x saanut erinomaista palvelua KX Centeristä.

neulalaakeri kirjoitti:ittellä on tampereen kx centeristä samanlaisia kokemuksia: siellä ei vaan osata.
r.m. heino on sit toinen juttu, niiltä löytyy osat kaikkiin pyöriin(niihin joita ne ei mainosta ne pystyy tilaamaan jotain yleisosia ja hyvin on löytyny).


Kuten sanottua, edustusfirmat ei saa/halua tilata tarvikeosia. Ainoastaan Genuine parts.

24.10.2006 15:11

veikkaaja kirjoitti:Itse voin suositella Salossa sijaitsevaa takataloa, myyjiä tuntuu vaan välillä olevan liian vähän.
Ja itse ainakin olen saanut hyvää palvelua, niin tarrojen/suuttimien kuin renkaidenkin/kypäränkin suhteen.


Samat sanat, takatalolla palvelu pelaa. Vaikka en ole vielä edes 15 (!) palvelu toimii silti ja myyjillä on aikaa asiakkaalle sekä myyjät antavat myös hyviä neuvoja. Lisäksi Moto-Raumalla on minua ainakin palveltu hyvin ja myyjillä on ollut huumorintajuakin :D bensahana on hansapena jne... Eikä esim. turussa olevalle kunun pyörällekkään mitään moitittavaa ole...

24.10.2006 15:13

Täällä paraisilla on sillainen pieni mopoosa kauppa ja olen ollut tyytyväinen siellä on sillanen vanhempi mies niin se kertoilee aina neuvoja ja yleensä saan myös vähän alennusta tavaroista.

24.10.2006 15:30

-MarkusH kirjoitti:...Lisäksi Moto-Raumalla on minua ainakin palveltu hyvin ja myyjillä on ollut huumorintajuakin :D bensahana on hansapena jne...


Samaa mieltä! :) Ostin pyörän Moto-Raumalta syyskuussa ja oli todella osaavaa ja hyvää palvelua. Isoveljen näsärikin ostettiin M-Raumalta 3 vuotta sitten ja silloin oli aivan yhtä loistavaa palvelua. ;) Aina kun käy viemässä takuuhuoltoon pyörää niin myyjät tarjoavat kahvia ja kyselevät miten on pyörä toiminut ja kuinka paljon on kilometrejä kertynyt. Toisaalta toinen ääripää on Porin Motoxi jossa on todella tympeää palvelua. Kaksi myyjää oli kassan takana palvelemassa eikä kumpikaan tuntunut kuulevan vaikka miten yritin asiaani kertoa.

24.10.2006 15:46

-MarkusH kirjoitti:
veikkaaja kirjoitti:Itse voin suositella Salossa sijaitsevaa takataloa, myyjiä tuntuu vaan välillä olevan liian vähän.
Ja itse ainakin olen saanut hyvää palvelua, niin tarrojen/suuttimien kuin renkaidenkin/kypäränkin suhteen.


Samat sanat, takatalolla palvelu pelaa. Vaikka en ole vielä edes 15 (!) palvelu toimii silti ja myyjillä on aikaa asiakkaalle sekä myyjät antavat myös hyviä neuvoja. Lisäksi Moto-Raumalla on minua ainakin palveltu hyvin ja myyjillä on ollut huumorintajuakin :D bensahana on hansapena jne... Eikä esim. turussa olevalle kunun pyörällekkään mitään moitittavaa ole...


Riippuu myyjästä. Nimeä en pistä, kun en sitä nyt edes muista, mutta isäni hänet on jo nimennyt "Kömmelbergiksi". Omalle kohdalle ei tuo myyjä ole sattunut kuin kerran(onneksi!).

Silloin ko. myyjä kysyi (kerrottuani mitä tarvitsen): "Tartteks sää nää heti vai? Vastasin että mahdollisimman pian, jonka jälkeen myyjä nousi tuolilta ja laahusti 5m päähän hyllylle ja toi mukanaan tarvitsemani osat. Ja kyllä, ne olivat juuri ne mitä olin pyytänyt, mutta tuo "Tartteks sää nää heti?" rasahti pahasti korvaan seuraavien tapahtumien johdosta.

Tämä ei siis johtunut myyjän huonosta päivästä, vaan näin on käynyt joka ainoa ko. myyjä kanssa. Muuten kyllä erinomainen liike, sekä varsinkin huoltopuoli Takatalolla!

edit. Niin ja selvennykseksi, että ei se myyjä tuota kysymystä aina toistele, vaan tyrii aina jollain muulla tapaa. Sitä ei kuulemma koskaan tiedä mitä se sieltä varastosta seuraavaksi hakee :)

24.10.2006 21:53

Kaverin kx:än iskari on ollut kohta 3kk kx centterissä eikä vieläkään oo huolto työ valmis.

25.10.2006 2:22

Miksi 99% asioinnista on kiitettävää?

On se kumma. Päivällä käytiin 15 aikaan. Notion Ei kuulemma kiinnosta mikä kypärä tulee. Olkoot, jossei kiinnosta niin so what.