Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

7.8.2012 15:48

Tampereen rm.heinon huoltoa en suosittele kellekkään. Niin huonoa palvelua ja huollon puolella kädettömiä ihmisiä riittää. Oma tarina alko siit ku yli 2kk pyörä leipas ja vietiin heinolle huollettavaks koska takuuseen meni. Purkivat pyörän ja lupasivat soittaa ku vika löytyy mutta eipä soittoo kuulunu ja ku ite soitin niin sanoivat että viikko sitten purki ja vika oli löytyny.. no kaikki suju melko hyvin kunnes soittivat pari viikkoa sitten että viime viikolla pyörä olis kunnossa, no viime keskiviikko kävin kyselemässä että koska pyörä vois olla kunnossa nii kehtasivat viä sanoa että "ei olla katottukkaan viä, mutta tälle viikolle pitäisi saada kuntoon" siinä si lähin raivostuneen pois ja kävin taas seuraavana perjantaina kyselemässä ja valmiina hakemaan pois nii siellähän se pyörä oli hallissa ja kone palasina pöydällä. vaikka kone piti olla jo ajokunnossa. Eilen ilmottivat taas että olisi tänään kunnossa.. Tänää taas tuli viesti että huomiseksi mahdollisesti. Tiä onko huomennakaan kunnossa, sen verran on p*skaa puhunu eikä mitään saa aikaseks siellä nii toista kertaa en enään vie.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

9.8.2012 13:30

Ensimmäistä kertaa sain huonoa palvelua Vantaa Biketeamin huollossa, kun korotuspalaa laitan husseen, eikä kotona ollut sopivaa työkalua. Olisin tarvinnut 2 min lainata jousenkiristintä, niin ei heille sopinut. Vastaus oli, että 39€ maksaa ja odottaessa ei voida hommaa tehdä, vaikka homman tekemiseen olisi mennyt juuri tuo 2 min. Kumma juttu ettei lainannut, vaikka ko. firmasta perheeseen ostettu 6 pyörää ja kaikkien huollot teetetty siellä.
Tästä tuohtuneena kävin Prätkä Pajassa kysymässä, voisivatko he lainata kiristintään. He olisivatkin lainanneet, muttei heillä ollut sopivan kokoista kiristintä. Prätkä Paja suositteli menemään Team Örthenille, mutten jaksanut enään ravata huolloissa ja kävin ostamassa Biltemasta oman jousenkiristimen. Tästä lähtien kyllä teetän huollot Prätkä Pajassa. Muutenkin ollut sieltä hyviä kokemuksia kavereillakin.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

9.8.2012 15:40

Ilmaseksi on turha odottaa koska eivät he harjoita hyväntekeväisyyttä ja viestistäsi päätellen heillä piisaa kiireitä joten työkaluja lainaava ei tuo rahaa firmaan. Toiseksi firmalla saattaa olla säännöt ettei työkaluja lainailla esimerkiksi työkaluja rikkoutumisen tjsp vuoksi.

Se on sitten jokaisen firman oma käytäntö mitä veloitetaan tuommosesta pikkuduunista. Mielestäni huonoksi asiakaspalveluksi en lue jos homma tehdään ja siitä veloitetaan. Onko sinun mielestäsi huonoa asiakaspalvelua jos öljynvaihdosta veloitetaan 30€ vaikka siihenkään ei mene kuin 2 minuuttia ? Tai auton vikakoodin lukemisesta 60€, eihän siihenhään mene kuin 2 minuuttia kun laittaa piuhan pistokkeeseen, painaa nappia ja irroittaa piuhan ? Sinun logiikkasi mukaan kaikki alle puolen tunnin huollot pitäisi suorittaa ilmaiseksi ja pk-seudulla joka-ikinen huoltopaikka joka veloittaa palveluistaan rahaa on huonoa asiakaspalvelua.

Jos jousenkiristimiä saa biltemasta hilurahoilla niin en tajua pointtiasi miksi edes pitää mennä kinuamaan semmoista lainaksi jostain firmasta. Jos se muutama euro on kivenalla, mene ensikerralla vaikka lainaamaan työkaluja pk-seudulla toimivaan mopo-yhdistykseen (jonka nimeä en muista) jossa 15-25v on järjestetty tilat ja työkalut viimesen päälle, eikä yhdistys ole voittoa tavoitteleva järjestö.

En tiedä miten hussessa on mutta gas gas tai kotareissa ei ole tarvinnu mitään jousenkiristimiä kun senku laittaa pyörän pukille ja varovasti tylpällä talttapäämeisselillä naputtelemaan.

Ei herneitä, viestissä asia suoraan sanottuna ilman kiertelyjä.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

9.8.2012 16:24

AceFin oli mitä ilmeisimmin vaihtamassa iskarin alapäätä pidempään ( koropala ) eikä vain kiristämässä jousta.

Minusta olisi ollut erittäin hyvää asiakaspalvelua, jos olisi tuota työkalua pikaisesti lainattu, varsinkin kun kyseessä oli tunnettu asiakas, asiakkaalle olisi jäänyt hyvä mieli ja hän olisi erittäin todennäköisesti tullut asioimaan toistekin. Nyt asiakas äänestää jaloillaan ( ainakin toivottavasti ), joten työkalun lainaaminen olisi ollut kannattavaakin. Jos asiaa olisi kysytty esim. liikkeen omistajalta niin työkalua olisi aivan varmasti saanut lainata. Kaikki liikkeet eivät mielestäni ole vielä täysin tajunneet, että asiakkaiden miellyttäminen ko. alalla on ensiarvoisen tärkeää.

Itsekin olen äänestänyt jaloillani ja viimeiset 6 pyörään ja yhden kaverille olen hankkinut etelämmästä, siellä asiakaspalvelu on kohdallaan ja homma toimii. Pyörä tulee kotiovelle kotimaisten liikkeiden toimiskulujen hinnalla, joilla pyörä pitäisi vielä hakea liikkeestä. :D Puhumattakaan itse pyörin hintaeroista...

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

9.8.2012 18:39

Stormi on aina hyvä ja asiallinen paikka.
Harmittaa vaan välillä kun tiskin takana ollut pari kertaa joku flikka ja siinä kysynyt esim. suuttimia ni " onks ne niitä... " juttua alkaa tulemaan toiselta puolelta tiskiä :)
Mutta sitten kuin siel joku mies takana ni selkeesti alan harrastajia kun tietää äärimmäisen tarkasti joitain yksityiskohtasia juttuja pyörämallista et ihan hämmästelee itekki :P
Ja useimmiten toivottavat vielä hyviä ajokelejä 8)

Muista Turun liikkeistä jääny aina semmonen nihkee ja liukuhihna-asiakas olo :|

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

10.8.2012 1:30

Vai että Turuust...

Kyl turun bike worldissa on mielestäni hyvä meininki :D Stormista en kyllä itse oikeen välitä, stormin hinnat muutenkin aika kovat ja tulee aina semmonen suoraan kummelista fiilis kun sinne menee.. "onks tää hyvä?" "Tää on paras!"

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

12.8.2012 21:52

TimoZeus tosiaan tajuaa, mitä hyvällä palvelulla tarkoitetaan. Liike ei olisi tehnyt asiasta ollenkaan tappiota, koska olisin muutenkin voinut tehdä homman itse paikanpäällä ja siihen ei montaa minuuttia olisi kulunut. Kuten TimoZeus sanoi, liikkeen omistaja olisi varmaan antanut lainata, mutta siinä kohtaa en enään jaksanut vängätä. "Pitäkää tunkkinne".

Pitää vielä ihmetellä, miksei lainannut, kun olin samaiselta myyjältä tilannut edellisenä päivänä koko katesarjan.

Messico kirjoitti:Jos jousenkiristimiä saa biltemasta hilurahoilla niin en tajua pointtiasi miksi edes pitää mennä kinuamaan semmoista lainaksi jostain firmasta. Jos se muutama euro on kivenalla, mene ensikerralla vaikka lainaamaan työkaluja pk-seudulla toimivaan mopo-yhdistykseen (jonka nimeä en muista) jossa 15-25v on järjestetty tilat ja työkalut viimesen päälle, eikä yhdistys ole voittoa tavoitteleva järjestö.
Ei ole muutama euro kiven alla, muuten ei olisi varaa pyöräänkään. Turha vaan ostaa työkalu, jota tarvitsen kerran, ehkä vuosien päästä toisten.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

27.8.2012 19:32

Itse puoltaisin Messicon näkemystä asiasta. Työkalujen lainaamisesta yleensä seuraa niiden mystinen häviäminen. Lisäksi jos satut itsesi telomaan korjaamon pihassa korjaamon työkaluilla, niin syyttävä sormi osoittaa kohti korjaamoa. Tietenkin sinä olet se ihminen joka ei koskaan varastaisi mitään tai ainakaan pystyisi satuttamaan itseään tai ainakaan niistä korjaamoa vastuuseen vaatisi. Ikävä kyllä niin usein käy, kun jotain sattuu. Mielestäni korjaamo toimi järkevästi, joskin palvelun nimissä olisivat voineet koittaa ottaa heti työn alle. Toisaalta heillä on omat varatut työnsä ja mitäpä jos omalla kohdallasi huolto tai korjaus myöhästyisi, koska toiselle asiakkaalle suotiin parempaa palvelua? Kumpi on parempi korjaamon kannalta, ilmaiseksi tehty 2min homma ja tyytyväinen asiakas, vai 1000€ huollosta/korjauksesta maksava tyytymätön asiakas? Kumman antaisit itse mieluumin äänestää jaloillaan?

Pieni avautuminen, mutta (auto)korjaamolla töitä tehneenä tälläisiin tapauksiin törmännyt. Vaikka olisivat halunneetkin palvella, niin aina se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

28.8.2012 10:46

Onhan se bikeworld nyt senverran isompi firma, että ei niitä kiinnosta tommoset pikkuhommat edes maineensa takia, se kun on ja pysyy näistä pienistä nettikommenteista huolimatta.
Prätkäpajalle, tai mille vaan vastaavalle pienelle yritykselle taas on varmasti pelkkää plussaa kun pyritään rennompaan ja avoimempaan meininkiin, eikä tarvitse joka pikkuasiasta rahaa nyhtää kun ei välttämättä niin kova kiirekään ole.

Täytyypä tähän oma huonohko kokemukseni lisätä.
Jos huoltotyötä vailla olette niin kiertäkää kaukaa MC-racing tikkurilassa, semmonen todella pieni autotallifirma.
Vein sinne kerran kampiakselin mitattavaksi. Äijä oli joku entinen ja nykyinen kovan tason RR kuski, vaikutti olevan niin itseään täynnä että oksat pois. Melkein suuttui kun kysyi mitä öljyä olen käyttänyt, kun hänen mielestään olisi pitänyt ehdottomasti olla castrol 747 huippuöljyä tai muuten vehkeet ei kestä. Ja aivan varmasti näki että kyseessä on ktm enduropyörän kampiakseli, eikä mikään kisakireä RR viritys. No, hyvin se kyllä hoiti hommansa, tosin pyysi pelkästä mittauksesta mukavat 80e...
Ei se varmaan huono paikka ole jos piireihin kuulut mutta satunnaiselle asiakkaalle näkyy asennoituminen ja hinnoittelu olevan jotain ihan käsittämätöntä.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

30.8.2012 11:39

Vaikuttavat olevan aina niin kiireisiä. Stormi on ainakin parantanut asiakaspalvelua. Liekkö johtuen siitä että palkanneet eukkojakin töihin.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

7.1.2013 7:16

Itselläni on kokemusta vaan stormista ja riku motorista lahdessa.
Kummassakin on ollu asiallista palvelua. Mukavia ja osaavia jannuja kummassakin eikä mitään negatiivistä ole jäänyt mieleen

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

19.1.2013 20:06

AceFin kirjoitti:Ensimmäistä kertaa sain huonoa palvelua Vantaa Biketeamin huollossa,...


Biketeam on ALLRIGHTin huolto eikös olekkin?
Ja Bikeworld on täysin eri firma. Joka tapauksessa minulla on 10 huonoa kokemusta Biketeamistä ja Vantaan Allright myymälästä (joka sijaitsee tien toisella puolella kodistani) jossa käyn erittäin usein.. Kyseisestä firmasta on ostettu 5 pyörää perheelle ja aina olemme saaneet joko huonoa tai keskinkertaista palvelua. Lisäksi hyvittävät vaihtopyöristä vähemmän mitä muut firmat lähialueella.
Mutta kun sisään astelee möhömahainen 50v partasuu nahkatakissa niin punainen matto tosiaan leviää kohti BMW uutuus malleja.. Tämä on huomattu liiankin usein.

Suosittelen välttämään Biketeamiä sekä Allrightia. Paitsi jos menette ostamaan varusteita, ne tytöt jaksaa kyllä palvella ;) Bikeworldistä sain ihan OK palvelua kun kävin kyselemässä vaihtopyörää. Varustepuolella ei tullut palvelua vaikka pyysin.
Parasta palvelua olen saanut Eurobikerista pitäjänmäestä. Suosittelen! Hyvää palvelua ja iloiset myyjät :)

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

28.1.2013 13:42

TeSu kirjoitti:Biketeam on ALLRIGHTin huolto eikös olekkin?

Ei, vaan Biketeam ja Allright on eri firmat. Biketeam myy ja huoltaa pyöriä, Allright myy vain osia ja varusteita. Se, että niillä on yhteinen liiketila ei tee niistä samaa firmaa.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

11.5.2013 19:34

ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN KERTA : BIKETEAM

Tässä palautteeni Biketeamille ja kertomukseni nettipalstoille.

Johdanto: Olen keski-ikäinen nainen. Ajokortti ollut 30 vuotta, siitä voi päätellä minkä ikäinen vähintään olen. Nopeasti arvioiden, moottoripyöriä on ollut 7 ja autoja ehkä 12 kpl 30 vuoden aikana. Noin puolet menopeleistä olen ostanut liikkeestä ja toisen puolen yksityiseltä myyjältä. En ole rikas, enkä kaunis, mutta luottoasiat on kunnossa ja sopimuksista olen aina pitänyt kiinni. Siis aika tavallinen lainkuuliainen nainen.

Tapahtui lauantaina 20. 4. 2013:
Olin potenut jo pitkään prätkäkuumetta. Ensioireina tsekkaillut netistä pyörätarjontaa, lueskellut käyttäjäkokemuksia, vertaillut teknisiätietoja yms.

Seuraava vaihehan on se, että lähdetään ihan oikeasti katsomaan ja myöskin koeajamaan kiinnostavia mp-yksilöitä.

Päätin suunnata ensimmäiseksi pääkaupunkiseudulle muutamaankin liikkeeseen, joissa oli hinta- ja kokoluokkaan sopivia pyöriä myynnissä.

Aurinkoinen ja melkeinpä jo kesäinen päivä edessä. Nakkasin ajovarusteet auton takapenkille ja ajoin lähes 100km matkan moottoripyöriä tsekkaamaan. Ensimmäisenä listalla oli Biketeam, Vantaa. Siellä oli jopa kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa.

Jotenkin tämän suuntaisesti tapahtumat menivät. Kävelin liikkeeseen sisälle ja löysin nopeasti toisen mielenkiintoni kohteista, kohta jo myyjäkin saapui paikalle. Tähän asti kaikki siis sujui ihan niin kuin pitääkin. Muutama sana siinä vaihdettiin ja sanoin sitten, että josko pääsis koeajelulle. Tähän myyjä alkoi selittämään jotain tämän suuntaista (ihan sanasta sanaan en muista): ”…ei noita vaihtopyöriä niin vaan pääse koeajamaan. Siellä on vähän rapanen kelikin, sit ne pitää pestä ja kaikkea…”
Kuten jo kerroin, päivä oli aurinkoinen, asfatti täysin kuiva, enkä toki ollut ajatellut lähteä ajelemaan hiekkateille ja kaahaamaan jokaisen mahdollisen vesilätäkön kautta.

Kysyin, että: ”Et tosiaan päästä koeajolle?” Myyjä: ”Jos kaupat tehdään, niin sit.”

Olin täysin äimistynyt, etten tajunnut edes hermostua heti ja siinä. Eihän se ole mikään koeajo, jos kaupat sovitan ensin. Vain tyhmä tai todella rikas ostaa kulkuneuvon ilman koeajoa.
Lähdin menemään vähän niin, että, kiitti ja moi. Pihalla vielä kävi mielessä, josko tv-kuvausryhmä rientää esiin kulman takaa ja sanoo: ”Olet piilokamerassa, menepäs nyt tekemään niitä kauppoja ihan normaaliin tapaan.” Mitään kuvausryhmää ei paikalle rynnännyt, joten ajoin seuraavaan etappiin muutaman kilometrin päähän, eli Bike Worldiin. Siellä olen aiemminkin käynyt, ostanut ajopuvun, hanskoja ja muuta pientä, pyörää tosin en (toistaiseksi ainakaan). Kohtelu on ollut asiallista.

Asiallista Bike Worldissa oli nytkin. Yksi kiinnostava pyörä, jota pyysin koeajolle. Myyjä alkoi heti viemään prätkää pihalle koeajoa varten, ei valittanut mitään (olemattomasta) rapakelistä, tai vaatinut etukäteen sopimaan kauppoja. Siis näinhän normaalisti toimitaan.

Sen verran tämän kevään prätkäkuumeesta vielä, että löysin sitten yksityiseltä samanlaisen, pikkasen uudemman, silti halvemman, pyörän, kuin mitä olisin siellä Biketeamilla ollut halukas testaamaan. Kaikki olisi voinut mennä ihan toisinkin. Olisin saattanut vaikka Biketeamilta prätkän ostaa, jos olisin palannut tyytyväisenä koeajolta. Tuollaisella myyntitavalla kyseinen pyörä luultavati vie tilaa ja kerää pölyä Biketeamin hallissa vielä ens keväänäkin, mutta eipähän ainakaan ole rapainen. Tuskin kukaan sitä ostaa ilman koeajoa.

Minulle ei ole kyllä vielä koskaan aiemmin näin käynyt, sen enempää mp-, kuin autokaupoissakaan, että ei olisi päässyt koeajolle. Ihan sadekelilläkin on saanut ajella. Joskus on tullut kaupat, joskus ei.

En koskaan enää mene mihinkään Biketeamin toimipisteeseen. Ja pitkävihaisena, sekä kostonhimoisena ihmisenä, tulen kertomaan huonosta kokemuksesta mahdollisimman monelle. Kauppakoulussakin aikoinaan opetettiin, että asiakas ei kerro hyvistä kokemuksista välttämättä kenellekään. Sehän on vain normaalia palvelua, jota asiakas voi ihan odottaakin saavansa. Jos on jotenkin erityisen hyvää palvelua saanut, niin sitten kertoo parille kaverille. Mutta huonosta palvelusta kertookin sitten jo todella monelle. Ja nykyään netin kautta huonot kokemukset pääsevät vielä entistä useamman tietoon ja vaikuttvat varmaan ainakin joidenkin ostopäätöksiin. Tapauksen jälkeen jo löysinkin muutaman samantapaisen kokemuksen netin kautta, että tämmöinen lienee ihan tavallista "asiakaspalvelua" Biketeamilla.

Palvelun tuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että se resuisen näköinen ukko, saattakin olla miljonääri. Tai räkänokat ja pissikset ovat muutaman vuoden päästä ihan varteenotettavia asiakkaita. Tai se omituinen eukko voikin voittaa Lotossa ens viikolla. Eli kannattaa kaikkia asiakkaita kohdella kunnioittavasti, niin myynti varmaan paranee…

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

12.5.2013 18:37

Ainakin tampereen stormi on omasta mielestä ihan hyvä mesta, mitänyt parikertaa ovat laittaneet renkaat väärinpäin vanteelle mutta vaihtoivat heti oikeinpäin kun itse tarkistin renkaan saadessani käsiin..

Tuokin varmasti vain vahinko....