Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

27.7.2011 17:50

Olipas hämmentävä kokemus tänään. Riku motorista Lahdesta on pari mopoa ja jonkun verran muuta kilkettä ostettu uutena ja kokemukset olleet positiivisia. Tänään tuli soittoa, että viikko sitten mopoa ostaessa vaihdossa antamamme mönkijä oli katsastamaton ja meidän pitäisi tuon katsastuksen TODELLISET kustannukset maksaa, syyttivät vielä että "piilottelimme tietoa katsastamattomuudesta". Katsastamatonhan se oli ja se myyjälle kerrottiinkin jopa pariin otteeseen kauppaa tehdessä ja vastauksena oli että he sen käyvät sitten katsastamassa (ei tosiaan puhuttu että käyvät katsastamassa ja laskuttavat sitten jälkikäteen meiltä sen). 89e ilmoittivat tuon katsastuksen todellisiksi kustannuksiksi (omaa aikaa laskutettu?), joka kuulostaa mönkijän katsastuksesta melko paljolta. Pointti on nyt kuitenkin se, että kannattiko tämä vittuilu nyt Riku motorille. Menettivät pitkäaikaisen asiakkaan. Tälle viimeiselle mopollekin olisimme käyneet heillä teettämässä huollot, jossa olisivat tuon 89e tienanneet moneen kertaan. En nyt kehota ketään boikotoimaan kyseistä firmaa, sillä aiemmat kokemukset ovat tosiaan olleet positiivisia. En vain nyt ymmärrä tälläistä toimintaa liikkeeltä, joka lienee joskus ennenkin kulkupelejä ostanut ja myynyt.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

27.7.2011 23:46

Itsellä on vielä varsin vähän kokemuksia, mutta kaikki positiivisia tästä liikkeestä. Lahden Storm Motorista on hankittu ajovarusteet kun sai piikin alle. Henkilökunta ollut erittäin mukavaa, ja auttoivat paljon varusteiden valitsemisessa. Ensimmäisellä kerralla meni jo puoli tuntia liikkeen sulkemis ajasta yli, eikä sillä ollut mitään vaikutusta palveluun :) Ajovarusteiden lisäksi ostettu öljyt ja öljynsuodattimet, suoraan hyllystä 8)

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

17.10.2011 23:41

Turun kunun pyörän huoltoa en voi ihan täysin mennä suosittelemaan. ainakin mitä oma pyöräni tuli huollosta, 10km vanha iridium tulppa vaihdettu uuteen normitulppaan ja irde heitetty kokonaan pois (vaikka itse mainitsin asiasta ettei vaihtaisi sitä) heidän mukaan ei ollut kuullukaan. lisäksi syylarin letkut vuosi kuin seulat. kiristimiä ei toki voi jaksaa kiristää... ja sokerina pohjalla saan viittä vaille huudot että olen asentanut paskan ilmanputsarin jonka takia koneen kierrokset leijuu korkealla päläpälä. kotiin mentyäni huomaan että kaasarin tyhjäkäyntiruuvi on kuin vasaralla sisään lyöty (kierretty aivan tappiinsa sisään). hyvä turun mp-palvelu. en suosittele. käteen jäi vain vitutus ja sisäänajo. sylinteri ja mäntä kaikesta huolimatta ihan asiallisesti asennettu ja kuitit ja vaihdettujen osien lista asianmukaisesti käteen heti maksettaessa.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

15.4.2012 22:03

Ei se nyt aina huonoa ole. Viime viikolla tulin autolla käymään kaverin luona espoossa ja kävin siinä suomenojan BikeWorldissa ja Allrightissa. Bikeworldissa ketään ei kummemmin kiinnostunut kun tulin sisään ja katselin ajovarusteita.

Allrightiin sisään mennessäni kuului morjestus ja heti tuli myyjä palvelemaan. Alun perin ei pitänyt mitään ostaa mutta mukaan tarttuikin hanskat. 8)

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

16.4.2012 14:58

:D
Viimeksi muokannut Jmst päivämäärä 10.5.2012 22:56, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

16.4.2012 16:21

Allrightillä palvelu pelaa mutta se mikä siellä eniten ketuttaa niin osien huono saatavuus (Vantaa).
Olikohan peräti viis kertaa peräkkäin kun viimevuoden aikana kävin hakemassa jotain perus tarvikeosaa mitä niillä on ollu myynnissä jo monta vuotta niin tiskillä sanotaan eioo ja väitetään että tuotemerkkiä ei enää tueta vaikka uudesta nettikuvastosta löytyy, esim apicon kytkinlevyt. Eivät myöskään pitäneet varastossa suomen yleisimmän enduropyörän takalaakerisarjoja, vaan olisivat viikon päästä tilanneet tarvittaessa hyllyyn. Siinä vaiheessa ajelin örthenille hakemaan orkkikset lähes samaan hintaan..

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

27.4.2012 0:22

Itse tilasin noin kuukausi sitten vantaan allrightilta polisportin lokasuojan punaisena, kun ei ollut myymälässä. Tänään sen sain, onneksi en ostanut viikko sitten motonetistä, vaan pysyin lojaalina kaupalle.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

27.4.2012 15:29

Eurobikerilta tilattiin kypärä MP-messuilla, noh sanoivat suoraan että menee maaliskuun alkuun ennenkuin tulee joten en asiaa sen enempää miettinyt, ja kun myöhemmin selasin eurobikerin sivuja, niin huomasin ilmoituksen sivun laidassa että 3.5 kyseisen merkin (MT) uutuudet saapuvat sillä viikolla.. noh odoteltiin ja 6.7 soitettiin että mikä on kun ei näy, ja sanoivat että pian saapuu, ja eilen tuli perille...

en asioi uudestaan siellä

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

23.6.2012 15:55

Sellaista se on suomessa nykyään, ei mistään saa oikein mitään hyvällä asiakaspalvelulla

Joudun vanhempien firman takia hakemaan paljon roinaa rakennustarvikeliikkeistä. Niistä olisi oikeasti helpompi pölliä tavaraa kuin ostaa. Sama se on jos tilaa jonkun remonttihomman niin tullaan pari viikkoa myöhässä ilmoittamatta mitään, tehdään asiat päin helvettiä ja laskutetaan sit ylimäärästä. Mutta yrittäjyys kyllä on suomessa yhtä helvettiä, ei oikein jää mitään ihmisoikeuksia jäljelle, en ihmettele yhtään jos välillä on palanut sulakkeet

Tilailen paljon eBay:stä tavaraa. Siellä asiakaspalvelu toimii todella hyvin. Myyjät tekevät kaikkensa 5/5 ja positiivesta palautteesta. Yleensä kaikkien tuotteiden mukana tulee vielä iso lappu, missä kerrotaan jos ei ole tyytyväinen johonkin niin pitää ottaa heti yhteyttä. Jos haluan tilata jotain, joka tulee varmasti perille ja vielä oikea tuote, niin tilaan suosista ulkomailta

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

30.6.2012 14:10

Turun bike world on kyllä omaan makuun juuri sopiva, ei liikaa ahdistelua mutta jos apua kaipaa niin sitä myös kyllä saa.

KTM osia tullut myös ostettua tuosta puljusta suhteellisen paljon, jos ei satu hyllyssä jotain olemaan niin alle viikon toimitusajalla olen kaiken saanut ja hinta on ollut edullisempi kuin mistään muualta tilaamalla!

Myös ebayn kautta on tullut tilattua vaikka mitä ja se on ostajan kannalta hienoa että myyjät todellakin haluavat sen 5/5 tähteä palautetta ja sen eteen sitten tehdään töitä että asiakas on tyytyväinen.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

7.7.2012 1:14

Toi vantaan bikteam huolto pistää välillä hiljaseks :eek: . Kaikki mopon ja piikin huollot siellä tehty. Muuuten asiallinen, ei oo venyny huollot pitkiks ja tehty mitä pitää, mutta on se perhana kun mitään ei ikinä ole hyllyssä... Muutaman kerran oon tarvinnu jotai perus varaosaa, vaijereita jarrupaloja sun muuta, mutta IKINÄ ei ole hyllystä löytynyt. Ei ne aina voi olla sattumalta loppu :paha: . Esim... Hussesta katkes kytkinvaijeri. Meen paikalle ja pyydän sellasta:
-"Joo, ei oo hyllyssä."
-"Ok, millos sellasen sais?"
-"Noo...joku kaks viikkoo."
-"??? :eek: "
-"Voidaan me se tilata (hyvinkäältä...), postit maksaa sit 17,50."
-" :| ...joo moro"

Soitan Espoon Rm Heinolle:
-"Kyllä! Neljä löytyy suoraan hyllystä! ;) "
-"No mä tuun hakee."

Meen sinne jonoon, joku edessä maksaa uutta pyöräänsä. Sitten joku juoksee vielä jostain avaamaan uuden kassan mulle. Tämä on sitä palvelua! Taidanpa heittää seuraavan huoltoon heille ;) .

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

8.7.2012 1:13

Iso käsi Vantaan Yamaha Centterille. Team Jaakonsaari & Antsu. Palvelu pelaa nimittäin myös kaupanteon jälkeen. Kaikki ongelmat hoituu ja vauhdilla, myös vaihtopyörissä.

Harvemmin on jäänyt näin hyvä maku suuhun kaupoista.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

8.7.2012 1:59

Rovaniemeltä löytyy (käytännössä) kaksi pienkoneliikettä joista molemmissa palvellaan, toisessa asiakkaita ja toisessa paksulla lompakolla varustettuja asiakkaita. Tässä enemmän miinusta keräävässä liikkeessä on turhauttavaa ostaa yhtikäs mitään, kun myyjä vaan pönöttää nuivana tiskin takana ja nipinnapin edes suostuu etsimään sitä pientä osaa tms. jota on tullut hakemaan, ei siinä jos koneita on ostamassa niin löytyy iloinen ja tarmokas myyjä... Toisessa liikkeessä saa hyvää palvelua ikään, taloudelliseen vaurauteen tai tuotteen hintaan katsomatta. Tarvikekeskus onkin mielestäni rovaniemen ykkönen omalla alallaan.

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

16.7.2012 20:02

Ihan täytyy nyt mainita semmonen liike nimeltä Kone ja Tarvike M. Leppänen oy Kuopiossa. Juuri käytiin sieltä viikonloppuna itselle ostamassa eka isompi pyörä ja täytyy kyllä kehua palvelua ja asioinnin sujuvuutta ;) Tosi positiivinen kuva jäi kyseisestä liikkeestä, kun vertaa esim Keski- Suomessa oleviin liikkeisiin, joissa se palvelu ei ole aina sitä parasta mahdollista varsinkaan nuoremmille asiakkaille...

Re: Miksi 90% moottoripyöräliikkeiden asiakaspalvelusta huon

3.8.2012 13:02

Ei nyt mikään moottoripyöräliike oo mutta itellä ollu yks osa mopo-sportilla jo koko kesäloman ajan, ekalla kesäloman viikolla sain ton menopelin kuntoon ja mäntä halkes kahessa päivässä. Vein sitte männän takasin sparewheelille mistä ostin sylinterisarjan. (Sparewheel siis tilasi sylinterisarjan mopo-sportilta) Ooteltiin 4vk vastausta männästä, sitten tulee mäntä takasin sparewheelille, ja lappu mukana, jossa luki että pitäis vielä sylinteri pistää menemään sinne. On siitä nyt jo 2vk kun pytyn vein sinne. Kävin yks päivä Sparella kyseleen niistä, niin myyjä sano että kyllä niillä jotai vikaa siellä nyt on että soita sinne ja kysy että mikä vittu niillä kestää :lol: Tänää jos soittas sinne :) koittakaa saaha selvää