Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

13.2.2010 15:05

Kuhmon laatukoneen palveluun ollaan isän kanssa jo niin tympiinnitty ettei mennä siihe puljuun enään.(siis kajaanin piste)

Pari esimerkkiä: mentiin isän kanssa käymään siellä,isä kyseli honda cbr 1000f ilmanputsaria ja minä Yamaha dt 125 jarrupaloja ja vetoakselin stefaa. Lupasivat tilata ja ottivat yhteistiedot ylös. Kävimme sitten parin viikon päästä kyselemässä siellä ja sanovat että on tilattu. No viikko meni ja uudelleem "ei ole,kyllä me soitettaan sitten!" Nyt on menny puolivuotta ja ei oo kuulunu mitään.

Myös sitä ennen tilasin pikkuvelin mopediin Renkaan ja jottain koneen osia,eipä ole kuulunut..

Sieltä pittää vissii ostaa KTM että saa palvelua?

Onko muilla vastaavia kokemuksia?


-Makke- kirjoitti:Enpä kyllä itsekkään mopopojille tilailisi kovin innokkaasti tavaraa, saa sitten myöhemmin taistella että onko niitä viikkorahoja vielä vai onko niillä ostettu energiajuomaa Siwasta...


Eiköhän niille mopoilijoillekkin pitäisi olla ystävällisiä ja tilata se mitä ne tarvii,kuitenkin suurin osa tulee joskus laittamaan isomman pyörän,ja varmasti palaa samaan liikkeeseen mistä mopoon ostanu osia jos on ollut hyvä palvelu. Näin ainakin itsellä on mennyt.

13.2.2010 16:39

snuarrow kirjoitti:jep, täähän nimenomaan on sitä firman tulevaisuuden ajattelua, mistä te luulette että ne asiakkaat tulee 3v päästä?


Ne on bemareinensa jonkin autovaraosaliikkeen ongelma siihen mennessä.

jaasu kirjoitti:Eiköhän niille mopoilijoillekkin pitäisi olla ystävällisiä ja tilata se mitä ne tarvii,kuitenkin suurin osa tulee joskus laittamaan isomman pyörän,ja varmasti palaa samaan liikkeeseen mistä mopoon ostanu osia jos on ollut hyvä palvelu. Näin ainakin itsellä on mennyt.


Tietäisitpä kuinka paljon ja kuinka monen euron edestä tavaraa tilataan mp-liikkeisiin jota ei koskaan haeta, vielä kun myyjä ei saa kyseisiä asiakkaan tilaamia osia myydä eteenpäin muille. Itse työni puolesta joudun tavaraa tilaamaan ihmisille ja jo aikuisilla tavaran hakeminen ja suullisen sopimuksen pitäminen tuntuu olevan hankalaa. Puhumattakaan sitten 15wee moponassikka sitten. Jostakin ne osien hinnat ja puhumattakaan rahdit on saatava.

Uskallampa väittää että melkein kaikille liikkeille tarvike-/varaosakauppa on rasite.

17.2.2010 16:04

-Makke- kirjoitti:
jaasu kirjoitti:Eiköhän niille mopoilijoillekkin pitäisi olla ystävällisiä ja tilata se mitä ne tarvii,kuitenkin suurin osa tulee joskus laittamaan isomman pyörän,ja varmasti palaa samaan liikkeeseen mistä mopoon ostanu osia jos on ollut hyvä palvelu. Näin ainakin itsellä on mennyt.


Tietäisitpä kuinka paljon ja kuinka monen euron edestä tavaraa tilataan mp-liikkeisiin jota ei koskaan haeta, vielä kun myyjä ei saa kyseisiä asiakkaan tilaamia osia myydä eteenpäin muille. Itse työni puolesta joudun tavaraa tilaamaan ihmisille ja jo aikuisilla tavaran hakeminen ja suullisen sopimuksen pitäminen tuntuu olevan hankalaa. Puhumattakaan sitten 15wee moponassikka sitten. Jostakin ne osien hinnat ja puhumattakaan rahdit on saatava.

Uskallampa väittää että melkein kaikille liikkeille tarvike-/varaosakauppa on rasite.


Tässäpä hyvä syy olla siis epäystävällinen ja huono asiakaspalvelija. Koska jotkut asiakkaat eivät hae tuotteita kaupasta. Aivan. :roll:

Go finland.

18.2.2010 13:52

Roub kirjoitti:
-Makke- kirjoitti:
jaasu kirjoitti:Eiköhän niille mopoilijoillekkin pitäisi olla ystävällisiä ja tilata se mitä ne tarvii

Tietäisitpä kuinka paljon ja kuinka monen euron edestä tavaraa tilataan mp-liikkeisiin jota ei koskaan haeta,
Uskallampa väittää että melkein kaikille liikkeille tarvike-/varaosakauppa on rasite.


Tässäpä hyvä syy olla siis epäystävällinen ja huono asiakaspalvelija. Koska jotkut asiakkaat eivät hae tuotteita kaupasta. Aivan. :roll:

Go finland.



Jep, herääkin kysymys miksi ylipäätään ollaan alalla jos se ei kiinnosta... Sitä varten on toimistotyö jos ei kiinnosta olla juurikaan asiakkaiden kanssa tekemisissä, ei kiinnosta tehdä viikonloppuisin töitä eikä osaa hoitaa ongelmia muuten kun piruilemalla tai muuten olemalla "kjuspää".

Tuo TM;n testi oli mielestäni kyllä varsin järkyttävä. Rahat kyllä otetaan mutta kaikki työt jää tekemättä :eek: . Itse kyllä pyrin yleensä hoitamaan fiksailut itse mutta jos jonnekkin jotain huoltoon vien eikä siellä oikeasti asiaan paneuduta niin on varmasti kyllä viimeinen kerta kyseisessä puljussa ja saavat asiasta kuulla. Tuossakin vaan vielä pahentaa se että suurin osa tuollaisten huoltojen käyttäjistä eivät varmastikkaan enää itse kajoa koneen kiinnityksiin tai muihin vastaaviin kohtiin ja pahimmassa tapauksessa seuraukset voivat olla vakavia.

18.2.2010 18:25

Tarkoitin 15wee mopojantteria maskiongelmansa kanssa ja jos se noin montaa teistä loukkasi niin olen pahoillani. Hyvä vaan teidänkin vähän tietää varaosamyynnin realiteetteja.

Sitä sanoo monet MP-alalla työskentelevät, että kyllä huomaa ettei motoristit ole enää "kavereita" keskenään. Tästäkin topikista sen kyllä huomaa, ollaan vaan kuluttajia helvetinmoisine vaatimuksineen ja ei voida ymmärtää laisinkaan toisella puolella tiskiä olevaa henkilöä. Tottakai on liikkeitä joita ei kiinnosta asiakanpalvelu lainkaan ja toiminnassa on jopa laittoman puolelle meneviä piirteitä.

Kyllä itsekkin saan kärsiä näitten takia jotka ei osiaan hae liikkeestä pois. Ulkomailta eivät liikkeet uskalla tilata kuin ison kasan tavaraa kerralla että saavat rahdin pois edes joltakin. Nyt laman aikana tarkoittaa suomeksi kuukausien osien odottelua...

18.2.2010 23:48

-Makke- kirjoitti:Tarkoitin 15wee mopojantteria maskiongelmansa kanssa ja jos se noin montaa teistä loukkasi niin olen pahoillani. Hyvä vaan teidänkin vähän tietää varaosamyynnin realiteetteja.

Sitä sanoo monet MP-alalla työskentelevät, että kyllä huomaa ettei motoristit ole enää "kavereita" keskenään. Tästäkin topikista sen kyllä huomaa, ollaan vaan kuluttajia helvetinmoisine vaatimuksineen ja ei voida ymmärtää laisinkaan toisella puolella tiskiä olevaa henkilöä. Tottakai on liikkeitä joita ei kiinnosta asiakanpalvelu lainkaan ja toiminnassa on jopa laittoman puolelle meneviä piirteitä.

Kyllä itsekkin saan kärsiä näitten takia jotka ei osiaan hae liikkeestä pois. Ulkomailta eivät liikkeet uskalla tilata kuin ison kasan tavaraa kerralla että saavat rahdin pois edes joltakin. Nyt laman aikana tarkoittaa suomeksi kuukausien osien odottelua...


No joo ymmärtäähän sen sillein, mutta toisaalta myyjä ei voi tietää onko 15v mopopoju ihan ostaja vai ei, ja yleensä asiakas on se jota palvellaan, mutta asia ei minua koske ennen kun omia pensoka ilmaantuu ja siihen menee vielä piiiiitkä aika eli ei asiasta minun osaltani enempää kunhan vielä tosissaan ottaavat liikkeissä :eek: .

Se on vaan jännä että mitä olen auton osia sillon tällön joutunut tilailemaan ei myyjää ole tuntunut pelottavan tilailla vaikka aina auton malli tuntuu olevan "tuntematon" kirjojen mukaan :D . Tietysti mopopoijjaat ei autoihin juurikaan osia ostelekkaan ja nehän ne suurin ongelma tosiaan taitaa olla.

Mutta tämä tilailu ongelma ei nyt sinällään selitä "asiakasta pelkääviä myyjiä", vaikka näitä nyt tuntuu olevan carlsonillakin, tai "huijaushuoltoja" mikä nyt mielestäni huolestuttavin homma.

19.2.2010 3:48

-Makke- kirjoitti:Tarkoitin 15wee mopojantteria maskiongelmansa kanssa ja jos se noin montaa teistä loukkasi niin olen pahoillani. Hyvä vaan teidänkin vähän tietää varaosamyynnin realiteetteja.


et sinä ainut täällä ole joka tältä alalta elantoaan tekee, jos yhtään asiakaspalvelun/varaosamyynnin realiteetteihin olet perehtynyt, niin huono sanoma yleensä leviää hyvää paremmin

on syitä miksi liikkeet menestyvät myös pitkällä aikavälillä, ja yksi niistä on brändin luominen pitkällä tähtäimellä, ei siinä ole varaa jättää asiakkaita vittuuntuneeksi. tietysti jos haluaa sen pikkupuljunsa viedä konkurssiin ennen eläkepäiviä niin mikäettei, kyllä meikälle kelpaa muihin lafkoihin vittuuntuneet asiakkaat.

19.2.2010 8:32

snuarrow kirjoitti:et sinä ainut täällä ole joka tältä alalta elantoaan tekee, jos yhtään asiakaspalvelun/varaosamyynnin realiteetteihin olet perehtynyt, niin huono sanoma yleensä leviää hyvää paremmin.


En _Luojan kiitos_ tee töitä MP-alalla, sen verran täytyy tarkentaa.

19.2.2010 17:50

Eikö ajatella lainkaan asiakkaan menettämisen (negatiivismerkkistä) arvoa? Menetetty asiakas tulee helpolla kalliiksi, koska nimenomaan negatiivisista kokemuksista kerrotaan foorumeilla, positiivisista taas hyvin harvoin. "Ihan ok" kokemukset jää varmasti jakamatta, koska sitä edellytetään automaattisesti.

Siinä vaiheessa kun yritys on niin onnekkaassa asemassa että se on jo saanut asiakkaan liikkeeseen (yleensä tästä maksetaan esimerkiksi mainostuksen muodossa), pitäisi tästä asiakkaasta pitää huolta. Se että tämä mahdollisuus laiminlyödään ja käytännössä heitetään asiakas pihalle, johtaa myös monen muun, mahdollisesti tulevan asiakkaan menettämiseen kun tämä tarpeekseen saanut asiakas jakaa negatiivista sanomaa. Se että pitää maksavaa mopopoikaa kaupan tiskillä mitättömänä räkänokkana, voi hyvin johtaa siihen että useampi vanhempikin motoristi kiertää kyseisen liikkeen kaukaa kuultuaan huonoja kokemuksia anonyymeiltä nettikirjoittajilta.

Ehkä perinteisillä aloilla ei ole vielä ymmärretty nykyaikaisen sosiaalisen median voimaa. Voisi olla paikallaan kouluttaa työntekijöille vähän markkinoinnin ja asiakaspalvelun perusteita. Tähän tulee kyllä varmasti piakkoin muutosta kun sosiaalisen median ymmärtävä "nettisukupolvi" alkaa yrittämään. Siinä vaiheessa vanhan kaavan liikkeillä alkaa oleen lappu luukulla.

19.2.2010 18:52

Jo heti ens alkuun toteamus, että en työskentele mp-alalla, mutta muuten "pienen kansan" yrityksessä..

Itseäni ainakin jossain määrin nyppii ihmiset, jotka viikosta toiseen käy vaan hypistelemässä tavaraa, ja jos jotain niille tilaa, niin eipä ne niitä hae vaikka perään soittelis useampaan kertaan (näitä löytyy niin nuorisosta kuin ihan aikuisista). Ja ottaen huomioon, että oon tällä alalla ollu vasta jonkusen aikaa, niin voi kuvitella kuinka väsyttävää se on ihmisestä, joka tekee sitä jo toista- tai kolmattakymmenettä vuottaan..
Ja on aivan totta, että ei sais leipiintyä, mutta eiköhän meillä kaikilla kasva joskus jotain otsaan..ja vaikka sitä kuinka koittaa vetää kestohymyä naamaan, niin ei perkele, joskus se ei vaan onnistu, ja jos se sama saakelin renkaanpotkija käy hiihtelemässä pitkin liikettä kolmatta kertaa saman viikon aikana, ei tartte kuulemma apua mutta ei se sieltä hyllyjen välistä kulumallakaan lähe niin ei helvetti.. :|

ja joo, mä oon vanha kurppa joka ei voi sietää näitä kypärä typerästi otsalla/takaraivolla kiikkuen hiihtäviä teinejä euroshopperin energiajuomat kourassa tai sitten aikuisia, joiden pitäis osata käyttäytyä, mut ei nekään välillä tunnu osaavan..kiukuttelee kun pahaiset pennut.. :lol:

sori, ihan OT:ksi meni koko tää teksti, mut jos joku kaupan asiakaspalvelutyössä oleva voi tosiaan käsi sydämellä sanoa, että koskaan ei kukaan ota kaaliin, niin kertokaa se lääke mitä aamusin vedätte. :D

5.4.2010 0:49

Kaikille länsirannikolla asuville ja toki kauempanaki asuville ni hyväksi vinkiksi... Raumalla toimiva moottoripyöräliike Moto-Rauma on erinomainen liike juuri nimenomaan asiakas palvelussa! koskaan en muista kyseisessä liikkeessä olleeni niin että työntekijät olisivat olleet välinpitämättömiä, tai että olisin huonoa palvelua saanut. Suosittelen lämpimästi vierailemaan kyseisessä liikkeessä, ja varustepuoli on myös erinomainen... http://www.motorauma.fi/index.php?s=front&p=index

8.4.2010 0:14

Lahtelaisissa liikkeissä (Bikepoint, Rikumotor) olen aina saanut esimerkillistä palvelua, molempia voin suositella. Hollolassa sijaitseva Bike & Tuning myös. Dalton servicellä olen myös muutamia osia ostanut, ja hyvin ovat palvelleet.
Tuo vaan on se surullinen totuus, että huono maine leviää nopeammin kuin hyvä. :|

8.4.2010 12:22

Selailin keskustelun läpi ja en löytänyt tietoa yhdestäkään Mikkelin liikkeestä. Eli siis onko kenelläkään kokemuksia Rantakoneesta/JS-Motors:ista/Kone-ja Tarvike liikkeistä? Tai muista lähiseudun putiikeista. Mikään näistähän ei taida pelkästään pyöriin keskittyä, vaan löytyy muutakin.
Hyviä tahi huonoja olisi mukava kuulla. :)

9.4.2010 15:04

-Makke- kirjoitti:Enpä kyllä itsekkään mopopojille tilailisi kovin innokkaasti tavaraa, saa sitten myöhemmin taistella että onko niitä viikkorahoja vielä vai onko niillä ostettu energiajuomaa Siwasta...

Ethän voi olla noin tyhmä?

9.4.2010 21:35

Se on tosi että kaikki ei ymmärrä sitä, jos tuote täytyy tilata vartavasten niin se on ostopäätös ja olisi reilua myös lunastaa se. Sen takia oli sitten kyseessä mopopoika tai kaljaan menevä rumpali, niin hyvä myyjän tolkuttaa sitten kaverille, että tulee hakemaan.
Eräässä rumpuja myyvässä liikkeessä ei ollut tiettynä värinä erästä settiä, johon myyjä sanoi että menee puoli vuotta kun saa tehtaalta. Jätkä siihen että, "no tuun sit sillon kattoon". Heillä sattumoisin tilaa niin paljoo ole että, jos kaikki tilailis vaan kattoakseen tuotetta :roll:

Tänään kaveri käyny kierteleen mopokauppoja. Käteen jääny vain "ei oota". uutuustuotteet niin stormilla kuin allrightillakin "tulee ehkä joskus". Laman pelko suuri. Monta viikkoo yhtä filsuu oottanut. Sanoin että tilataan ebaysta niin saadaan viikossa parempaan rahaan.

Elikkä! Ei oo tavaraa eikä uskalleta tilata. Ei oo helppoo suomalaisella kauppiaalla.