Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

3.8.2006 14:48

Kouvolasta ei ole ainakaa vielä niissä neljässä liikkeessä jossa olen asioinut niin annettu huonoa asiakas palvelua. Liikkeet ovat Menokone, Kesmotors, Moto bike ja Sunna KY.

Paras näistä on Sunna. Se on kuuluu nimen omaan näihin pieniin puljuihin joissa asiakas palvelu on yleenäs aina asetetta parempaa. Siellä on vain yksi myyjä joka tuntuisi tietävän vaikka mitä ja mielellään neuvoo ja kertoo kysyttäessä.

Itseäni ei ainakaa kiinnostaisi asioida liikkeessä jossa ikä määrää palvelun laadun. Arvostan kanssa myös, että annetaan rauhassa katsella. Toki ei tietenkään haittaa jos kysyy että mites vois palvella, mutta kunhan ei koko ajan niskaan hengitä vaan jättää rauhaan jos sanoo ensin katselevansa.

3.8.2006 17:11

Joo, Kouvolassa ei ainakaa kannata mennä MP-huolto Mäkelään. Jannut vittuilee huollon puolella ja antaa vääriä diagnooseja pyörän vioista.

Itellä startti kettuili niin pojat meinas siel että startin rele ois menny, jota kyllä ite epäilin et vika on ihan muualla. Noo, aattelin että kyllähän nää jätkät hommansa osaa varmaa. Siitä pari päivää ni jannut soittaa et osasi on tääl. Meen hakee ja kokeilen relettä, pyörä ei ees vinkaise. Vien sen releen takas tiskille ja sanon että "Ei ollu vika tässä." Johon myyjä vaan, "vies tonne huollon puolelle nii katotaa sitä pyörää nyt heti". No huoltokaveri kumivasaral tako starttia ja sit pyörähti käymää, sammutin pyörän, koitin saada uudellee käyntii - mitää ei tapahtunu.
Äijä sano että "Startti on täynnä vettä!" Johon mä vaa että "Joo. Mitenkäs se vesi tonne pääsee?" "NO V***U KAI SINNE MENEE SITÄ VETTÄ KU PESET TÄT PYÖRÄÄ VARMAA PAINEPESURILLA JA AJELET SADEKELIL" "Jaa, vai että miun vika se sit onkii. Selvä homma. Mie lähenki täst kotii kattomaa tota"

Lopulta kävi ilmi että startissa ei ollu vettä. Hiili oli katkennut kuparijohdosta. Vaihdoin uuden hiilen ja pyörä läks napista käyntiin. Myyjä vaati liikkeessä että rele pitäisi maksaa. Tarjosivat että mie maksaisin 25 euroa, niin ne jättäis sen siihen hyllyyn. Puhuin ukon kanssa ja se kävi siellä iskemässä niille 60 euroa pöytään ja sano että "Otetaa sitten tää helvetin rele. En oo minä tai poika tulos enää ikinä asioimaa tähän liikkeesee, eka ja viimeinen kerta"

Omenin mainitsemia Menokonetta, Kesmotorsia, Moto Bikea ja Sunna KY:tä voin suositella, asiallinen palvelu, ei vittuilla jos kysyy tyhmiä jne. Heti tulee palvelua, ei tarvi ees kysyä. Tiietää mitä myydään, ja myös alennusta antavat jos älyää tinkiä.

3.8.2006 17:59

Oma henkilökohtainen suosikki Tampereen talousalueella on ehdottomasti KX-Center. Palvelua tulee heti, mutta myyjät osaavat myös antaa "rauhan" katselijalle. Juuri sieltä mopon viimeviikolla hain sen jälkeen kun kaupungin toisella laidalla jouduin odottelemaan 35 minuuttia ennenkuin kukaan "ehti" palvelemaan... Pyytäessäni todettiin, että hetken kuluttua, tuosta 20min kuluttua vaihdoin liikettä -> KX-Center ja kaikki hyvin! Tulipahan kehuttua, mutta tiedän, että en kehu turhaa ;)

3.8.2006 19:04

Fat Man kirjoitti:Paikallisessa stormissa palvelun laatu riippuu ostoksen käytetystä rahasta. Olin ostamassa suuttimia niin myyjä sano, että ei ole niin pieniä. Vähän ajan päästä vaivaitui menemään katsomaan ja tuli takas naurahtaen olis pienenpiäkin ollut. Kun kypärää olen ollut ostamassa niin palvelu on ollut aina hyvää.


Aivan sama ilmiö tampereen stormilla. Palvelu oli viimeisen päälle kun 500 egen kypärää oli ostamassa, mutta erittäin tympeää kun kävin kuukausi jälkeenpäin ostamassa led-vilkut. Hinta määrää näköjään palvelun laadun...

3.8.2006 19:57

on myös kumma, että imatran urheiluliike kisassa ei mua asiakkaana noteerattu laisinkaan, kun olin piikillä tai mopolla liikenteessä. mutta kun etsin GS500:seen osia, oli kaikki myyjät siinä ympärillä pörräämässä, ja arvuuttelemassa vikoja, kun se ei suostunut kiertämään yli 6000. suuttimista se sitten lopuksi oli kiinni.


paras MP liike on myymälän osalta (siis mitä olen käynyt) imatralla sijaitseva moto-imatra niminen liike. oon kyllä niin vakioasiakas, että kun menin viimeks ostaa uutta putsaria, ja sanoin, ettei nyt olekkaan rahaa, niin myyjä sanoi, että tule sitten myöhemmin maksamaan.... eikä se miun nimeä tai muutakaan tiedä. hinnatkin siellä ovat alhaisemmat, kuin moposportilla EMC:llä jne. ja osia on lähes aina varastossa. ja siellä myyjä (se yksi ja ainoa ;)) ottaa asiakkaan aina huomioon, kävin sitten PV:seen, viragoon tai GS:ään hakemaan osia.

4.8.2006 14:01

Joo, joskus eräässä mp. lehdessä oli arvostelu useista tunnetuista mp huoltamoista niin kaikki oli saanut surkeat arvosanat ja kaikki oli huonosti tehty. Niin ja ainakin tossa kaarinan stormissa on aika hyvä palvelu paitsi vähän ihmettelin ku mopoon suutinta kyselin niin sanos ettei oo niin pienii. Aika ihme et mopo/mp osia myyvässä liikkeessä on kaikkea muuta paitsi mopojen suuttimia. Mut se on tosiaan rasittavaa jos ei saa rauhassa kattoo ja hengitetään niskaan ;/

4.8.2006 14:59

F3rF3r kirjoitti: Mut se on tosiaan rasittavaa jos ei saa rauhassa kattoo ja hengitetään niskaan ;/


Kyllä mä oon saanu kattoo joka liikkeessä rauhassa, jos vaan olen sen ilmaissut myyjille. Itseasiassa nykyään jo arvostan sitä, että tullaan kysymään, että "voinko olla avuksi". Kyllähän ne myyjät siitä kaikkoo jos totee, että ei kiits. Näin ainakin pirkanmaalla olen tottunut ;)

4.8.2006 15:25

F3rF3r kirjoitti:Joo, joskus eräässä mp. lehdessä oli arvostelu useista tunnetuista mp huoltamoista niin kaikki oli saanut surkeat arvosanat ja kaikki oli huonosti tehty. Niin ja ainakin tossa kaarinan stormissa on aika hyvä palvelu paitsi vähän ihmettelin ku mopoon suutinta kyselin niin sanos ettei oo niin pienii. Aika ihme et mopo/mp osia myyvässä liikkeessä on kaikkea muuta paitsi mopojen suuttimia. Mut se on tosiaan rasittavaa jos ei saa rauhassa kattoo ja hengitetään niskaan ;/


Tekniikan Maailma on tälläset testit tehny kahdestikki. Toinen oli muistaakseni 6/06 tai 7/06. Viime vuoden juttua en muista.

4.8.2006 16:24

Mutta kyllä niiden palvelu ja tarkkuus huolloissa on parantunut HUOMATTAVASTI ko. testien jälkeen. Mutta edelleen on kyllä parantamisen varaa.

Esim. se, että huoltoon on 6-10! viikon jono, sehän on puoli ajokautta, kielii sitä että ei osata huomioida suomen nopeasti paisuvaa MP kantaa ja ottaa lisää työntekijöitä tai laajentaa toimintaa yleisestikin.

Ja se "Hälläväliä, me ollaan ainoo" kauppiasmenttaliteetti... argh! Olispa enemmän kilpailua.

4.8.2006 18:47

Sergey kirjoitti:Esim. se, että huoltoon on 6-10! viikon jono, sehän on puoli ajokautta, kielii sitä että ei osata huomioida suomen nopeasti paisuvaa MP kantaa ja ottaa lisää työntekijöitä tai laajentaa toimintaa yleisestikin.


Jälleen hehkutan KX-Centteriä... Huoltoon pääsee veikkaisin jopa samalla viikolla. He ovat panostaneet tuohon aika rajusti, tekevät huoltoja jopa lauantaisin! :-o

7.8.2006 19:18

Konna- kirjoitti:Outoa, mulla kaikki kokemukset (tosin eri liikkeitä on about viisi) on positiivisia. Tän kauden alkuvaiheilla tuli käytyä ostamassa uudet ajokamppeet Moto-Seinäjoelta ja palvelua tuli heti kun edelliset asiakkaat oli saatu tyytyväisiksi :) Eli suuresta ruuhkasta huolimatta hymyillen tultiin kyselemään että onko pöksyt sopivan kokoiset. Niitä kun siinä juuri olin kokeilemassa.
Kyllähän ne palvelee kun on rahan kuvat silmissä.
Mulla kävi sillain, että kun olin pyörää ostamassa niin palveltiin niin mainiosti, että ihan ihmettelin. Sitten kun myöhemmin käväisi liikkeessö oli niin kiirettä että. Täytyy kuitenkin sanoa, että palvelu on parantunut huomattavasti. :) Kyselevät aina kun tulee käytyä, että miten on ajaminen sujunut jne...

8.8.2006 11:31

Mitä nyt minä olen noissa mp-liikkeissä pyörinyt niin pääasiassa on tullut hyvää palvelua, lukuunottamatta paria erittäin vittumaista myyjää. Ymmärrän kyllä niitä myyjiä sinänsä kun joka päivä tulee viisitoistakesäisiä pojankloppeja kyselemään männän palautinjousta, eikä kuitenkaan osta mitään. Toisaalta mopo on monen moottoripyöräilijän ensimmäinen kulkuneuvo, joka voidaan ostaa jostakin mp-liikkeestä. Sen jälkeen harrastus voi jatkua piikkisten parissa, ja jos minä olisin prätkäkauppias niin yrittäisin parhaani mukaan pysyä väleissä mopoikäisten kanssa koska he ostavat ne tulevaisuuden prätkät. Piikkisten jälkeen ostetaan sitten ne kuussatkut ja niin edespäin. Jos joku asiallinen prätkäliike on saanut myytyä nuo kaikki laitteet ja huoltanut ne niin kyllä ansioita on riittänyt.

8.8.2006 23:11

Palvelu on täyttä paskaa pääkaupunkiseudun muutamissa liikkeissä, esim. stormissa, helsingin pyörässä ja mopossa.
Stormiin kun kävelen sisään enkä ole 18v (ihanvielä) niin sen kyllä huomaa. Tiskillä saa seistä puoltuntia ennenku joku kahvinsiemailija kusipää edes noteeraa mitään, sen jälkeen kun mut huomataan ja kysyn jotain osaa niin myyjä toimii mahdollisimman laiskasti eikä edes puheesta saa mitää selvää kun jätkä mumisee kuin ois justiinsa heränny.

Sitte tähä helsingin pyörää ja mopoo. Ensimmäisen kerran asioin siellä kun piti saada kaasarin ilmaruuvi. No siellä ei ollu hyllyssä joten ne tilas sen mulle ja sano että 2 päivää menee. Ajattelin että okei, onpa nopeeta toimintaa... Kaksi päivää sitten kului ja soitin, että joko on osat tullu, no vitut sinne mitään ollut tullu ja selvis samalla, että se on niille semmonen osa mitä ne ei edes voi tai viitsi tilata tms. Sanoin, että ok ei voi mitään ja läksin muualle ja sain ilmaruuvin myöskin muualta.

Nyt sitte 2-3 viikkoa sitten meni pyörästä kytkinvaijeri poikki ja soitin stormiin ja kysyin että löytyykö mun pyörään kytkinvaijeria, puhelinmyyjä sano, että täällä on 3 erilaista ja varmasti jokin käy. No meninpä sitte käymää ja totesin, että ykskään kytkinvaijeri ei edes muistuttanut omaani. Siitä sitte jatkoin tien toiselle puolelle eli helsingin pyörään ja mopoon.

Kun pääsin sisälle ni liikkeessä ei ollut yhtäkään myyjää? Siinä vähänaikaa nojailin tiskii ja pitelin ääntä kunnes hetken päästä myyjä käppäilee tiskille. No kysyin, että löytyykö vaijeria ja myyjä vastasi, että eipä löydy, mutta tilataanko? Ajattelin, että ei tälläkertaa voi kestää mitää sataa vuotta kun myyjä taas lupaili sen 2 päivää. Nyt tänäpäivänä tosta tilauksesta on kulunut tasan 2 VIIKKOA ja 1 päivä eikä sitä saatanan vaijeria ole sinne ilmestynyt. Monena päivänä oon soitellu ja sieltä on aina luvattu jotain tyyliin "tulee ens viikolla" , "tulee tän viikon lopussa". Ei oo näkynyt.

9.8.2006 0:40

suosittelen tikkurilan motowayta:)

9.8.2006 11:24

Gassi kirjoitti:suosittelen tikkurilan motowayta:)


Olet oikeassa sepe osaa hjelppiä. ens vuonna ne saa ehkä jopa ton aprilian huoltopisteeksi. :)

Edit_ olen ton aprilian kanssa huomannut sen että tais olla vika pyörä mikä on npm:n vastuulla. Asioin siellä vain kun on pakko.