Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.8.2006 12:14

Firenxe kirjoitti:Palvelu on täyttä paskaa pääkaupunkiseudun muutamissa liikkeissä, esim. stormissa, helsingin pyörässä ja mopossa.
Stormiin kun kävelen sisään enkä ole 18v (ihanvielä) niin sen kyllä huomaa.


Et oo ainoo... ja mä oon 32.

Tänään asioin Allrightissa puhelimitse ja kaveri käy iltapäiväl hakemassa osia... katotaan saako. Lupasi että klo 17 jälkeen löytyy myymäläst.

Oikein mukava tyttö oli pukelimessa, ehdotti jopa että CX:ssäni olisi samanlaiset jarrupalat takana kuin edessäkin, että pannaanko tilaukseen molemmat. Muistutin että tarvin kaksi paria etupaloja, eli 4kpl ja CX takajarru = Rumpujarru. ja se sitten hihiteli siel luuris... varmaankin punasena ;)

10.8.2006 17:17

pezku90 kirjoitti:...ja jos minä olisin prätkäkauppias niin yrittäisin parhaani mukaan pysyä väleissä mopoikäisten kanssa koska he ostavat ne tulevaisuuden prätkät. Piikkisten jälkeen ostetaan sitten ne kuussatkut ja niin edespäin.

Myyjillä sattuu joskus olemaan huono päivä, esim. kesällä se saattaa olla hyvin useinkin (miltä iteltäs tuntuis olla koko kaunis päivä sisällä kinastelemassa mopon suuttimista - etenkin kun se mp luultavasti odottaa siinä pihalla?)

Yleistys ainakin oli aika rankka: mopoja Suomessa oli vuonna 2004 115 tuhatta ja moottoripyöriä 130 tuhatta (sis A1).
...ja ne tulevat motoristit ovat vain yhtä ikäluokkaa ja ajavat mopolla vain yhden vuoden, kun motoristeja vastaavasti on monta sukupolvea. Moni ostaa mopon tai piikin vain ja ainostaan siksi, koska muulla ei sen ikäisenä saa ajaa. Yllättävän harva piikkipoikakaan jatkaa isomman pyörän parissa ja eniten uusia motoristeja tuleekin yllättäen ns. uusio-motoristeista (jotka ovat siis jo pyörän nuorena omistaneet).

Miksi sitten mopopoikia niin helposti sorsitaan? Syy on aika selkeä: tarvitaan 200 mopopoikaa ostamaan se suutin, jotta se vastaisi yhtä ajopuvun ostavaa asiakasta. Mopopojatkin kun yleensä ajelevat t-paita päällä, eikä sen kypäränkään tarvitse olla uusinta uutta kolhuttomuudesta puhumattakaan. Ja kuten mainittua, suurin osa myyjistä / työntekijöistä on motoristeja ja sen lisäksi, että mopopojat yleensä olevat ja menevät ihan miten sattuu, kuulemma mp:n vakuutusmaksuista puolet johtuu mopoille ja kevareille maksettavista korvauksista.

On se palvelu muutenkin välillä mitä sattuu, mutta hyvää palvelua olen saanut ainakin Salon Takatalossa ja Kaarinan Stormissa, muissa se on ollut kohtalaista tai huonoa. Pienen eron kuitenkin huomasi, kun Rukkan kulunut ajotakki vaihtui Alpinestarsin nahkoihin, ettei tuo kaunis tarinani välttämättä ole täysin tuulesta temmattu.

Edit: Unohtui vielä mainita, että suurin osa piikistä ylöspäin siirtyvistä ostaa käytetyn (yleensä yksityiseltä), joka ei taas hetkauta myyjää mitenkään.

10.8.2006 18:09

markketo kirjoitti:Edit: Unohtui vielä mainita, että suurin osa piikistä ylöspäin siirtyvistä ostaa käytetyn (yleensä yksityiseltä), joka ei taas hetkauta myyjää mitenkään.


Mutta mistäpä myyjä sen voisi tietää? Vaikka asiakas ei ostaisi pyörää enää ikinä piikin jälkeen, on joka tapauksessa parempi antaa hyvää palvelua. Koska puskaradiossa asiat leviävät todella nopeasti ja kohta siellä kaupassa ei käy kukaan huonosti kohdellun asiakkaan kaveripiiristä.

10.8.2006 18:27

taas parit huonot:

helsingin pyörässä ja mopossa tässä keväällä tilasin 3kpl variaattorin prikkoja, no sanoivat et pari viikkoa mennee. no about 3vko kuluttua kävin kysäsee ni ei kuulemma mitää tietoa koska tulee. sitte nyt tässä varmaan 2vko sitte tuli vasta ilmotus, et osat noudettavissa, eli joku 3-4kk kesti osien tulo. Muutenkin, monesti liikkeessä ei oo kassalla ketää ku sinne meen ja tuntee aina, ettei asiaa oteta ihan tosissaan, ihan pokkana pyytävät helicoil-kierrekorjauksesta 20¤ yms. Muutenki eivät aina ajattele omilla aivoillaan, esim kerran jarrulevy innostu löystyy ja sitä varten ois pitäny putki+vanne irrottaa ja hankkia viel ruuvilukitteet ni vein sit takuusee ni ei voinu olla pentikäinen varma, että meneekö takuuseen, vaan "katsotaan mistä johtuu ja sit tiedetään". on se kiva ku jos ei vaikka oliskaan rahaa ja sit ku tuun takas ni sanottais et "ei mee takuusee, 100¤ kiitos"... takuuseen se sit onneks meni.

sit moposport, kävin tänää ostelee vastinjousen, hihnan yms sälää ni myyjän asiantuntemus oli hemmetin alhaista. Sit sanoin et otan tän, tän ja tän ni sitte lähti hakee varastosta ja kas kummaa, yks osista puuttu ja tyyppi oli varastossa ainakin 10minuuttia

kuitenkin, on se ihme ku palvelua ei anneta, eikö poijjat kassalla tajua, että netissä eritoten leviää helposti huonot ja hyvät palvelupaikat ihan koko maanlaajuisesti. Toki porukka kasautuu sinne, mistä on kuullut parasta palautetta palvelusta sekä hinnoista. Iänkään ei pitäisi olla este, sillä ku ostin näitä moposportin osia(tarkemmin sanottuna kaverin puolestapuhujana olin), niin 50¤ jäi sinne. Kyllähän raha kelpaa, mutta vois sitä palvelua saada siltikin. Edelleen ylistän tässä vielä rm heinoa, pari kertaa oon liikkeessä kävässy, ja vaikka en oo mitää ostanu ni silti on kysytty, että tarviinko apua ja sanottu et "jos tulee kysyttävää, niin kysy".

10.8.2006 19:18

Richa' kirjoitti:Koska puskaradiossa asiat leviävät todella nopeasti ja kohta siellä kaupassa ei käy kukaan huonosti kohdellun asiakkaan kaveripiiristä.


Tämä on se suurin syy miksi pitäisi kaikkia palvella hyvin. Puskaradiossa kun juttu ei pysy totena 2 henkilöä kauemmaksi.

Esim.: Ostat pari suutinta mopoon ja 60¤ kypärän, et saa haluamaas suutinta saat väärän värisen kypärän. Kerrot tästä kaverille.

10 viikon päästä joku täysin tuntematon kertoo toisella paikkakunnalla samasta "tyypistä" tarinaa kun yhelle kaverin kaverille kävi näin: Se osti MP:n ja täydelliset kalleimmat ajovarusteet ja ne oli iha paskan ja kokoaja menee rikki ja huollossa vaan makaa ja takuusee ei oo saanu mitään jne. jne. bullshittiä.

Pikkusen kärjistettynä ;) mutta noin se vain menee.

10.8.2006 19:48

Sergey kirjoitti:
Richa' kirjoitti:Koska puskaradiossa asiat leviävät todella nopeasti ja kohta siellä kaupassa ei käy kukaan huonosti kohdellun asiakkaan kaveripiiristä.
Tämä on se suurin syy miksi pitäisi kaikkia palvella hyvin. Puskaradiossa kun juttu ei pysy totena 2 henkilöä kauemmaksi.


Tuota juurikin tarkoitin, kaikki asiat mitkä puskaradiossa liikkuu, suurenevat jossain vaiheessa.

Ja nuo isot liikkeet (storm ym..) palvelevat yleensä ottaen asiakkaita huonommin kuin pienet liikkeet. Koska monelle asiakkaalle juuri se iso kauppa on ainut mistä löytää sopivat osat jne. Näin ollen he alkavat pitämään asiakkaita itsestäänselvyyksinä, jotka tulevat joka tapauksessa tuhlaamaan rahojaan.

Vielä Stormista, ainakin Tampereen Stormilla on aika heikko palvelu mikäli ostat jotain halpaa, kuten viimeksi ostin akun ja hanskat. Takkia kun joskus ostin niin heti tultiin auttamaan. Nyt sai itse hakea myyjän kassalta pasianssia pelaamasta, no tulihan se sitten, tosin aika lailla kyrpä otsassa. MUTTA, tuolla Stormilla saa aina alennusta hinnoista kun vaan kysäsee. Itellä lähti hanskojen ja akun hinnoista 5e pois. Tästä voikin taas miettiä, kuinka paljon heillä on ilmaa hinnoissaan.

10.8.2006 21:41

Richa' kirjoitti:Mutta mistäpä myyjä sen voisi tietää? Vaikka asiakas ei ostaisi pyörää enää ikinä piikin jälkeen, on joka tapauksessa parempi antaa hyvää palvelua. Koska puskaradiossa asiat leviävät todella nopeasti ja kohta siellä kaupassa ei käy kukaan huonosti kohdellun asiakkaan kaveripiiristä.

Niin, mutta todennäköisyys on hyvin pieni (ja kokeneemmat myyjät näkee aika paljonkin asiakkaan läpi).
Myyjät ovat siellä vain töissä, ei heitä loppuen lopuksi kiinnosta tuleeko asiakas vielä uudelleen vai ei. Provikkapalkkaa tossa hommassa harvemmin on. Ei muakaan aina kiinnosta, eikä muitakaan työpaikallani, et jos asiakas saa vähän huonon laatan ja se joskus romahtaa. Työ on vain työtä ja joskus (yleensä) on huono päivä.
Ja niin kuin sanottu, tarviit sen 200 henkilön kaveripiirin, jotka ostaa suuttimensa muualta, ennen kuin se jossain näkyy. Tuotteetkin, joilla sitä itse bisnestä tehdään, ovat usein sellaisia, jotka pitää ostaa juuri sieltä.

Itse helposti käyn katsomassa itse millaista palvelu on, netissä kun kaikkea jauhantaa on enemmän kuin pääkoppa sietää.

11.8.2006 15:15

markketo kirjoitti:
Richa' kirjoitti:Mutta mistäpä myyjä sen voisi tietää? Vaikka asiakas ei ostaisi pyörää enää ikinä piikin jälkeen, on joka tapauksessa parempi antaa hyvää palvelua. Koska puskaradiossa asiat leviävät todella nopeasti ja kohta siellä kaupassa ei käy kukaan huonosti kohdellun asiakkaan kaveripiiristä.

Niin, mutta todennäköisyys on hyvin pieni (ja kokeneemmat myyjät näkee aika paljonkin asiakkaan läpi).
Myyjät ovat siellä vain töissä, ei heitä loppuen lopuksi kiinnosta tuleeko asiakas vielä uudelleen vai ei. Provikkapalkkaa tossa hommassa harvemmin on. Ei muakaan aina kiinnosta, eikä muitakaan työpaikallani, et jos asiakas saa vähän huonon laatan ja se joskus romahtaa. Työ on vain työtä ja joskus (yleensä) on huono päivä.
Ja niin kuin sanottu, tarviit sen 200 henkilön kaveripiirin, jotka ostaa suuttimensa muualta, ennen kuin se jossain näkyy. Tuotteetkin, joilla sitä itse bisnestä tehdään, ovat usein sellaisia, jotka pitää ostaa juuri sieltä.


Ei tässä välttämättä mistään suuttimista puhuttu vaikka kevaripoika olenkin.

Ja tuossa olet oikeassa noiden myyjien suhteen, eiköhän ne yleensä tuntipalkalla siellä vittuile. Ja jos liike ei ole oma, niin mikä motivoi sinua olemaan ystävällinen vaikka ottaisikin pattiin? Ei ehkä mikään. Luulis vain tulevan esimieheltä varoitus tms. jos asiakas antaa palautetta huonosta palvelusta. Itse hoitaisin/hoidan hommani niin hyvin kuin pystyn, välittämättä omasta mielialasta.

19.8.2006 18:21

Itse voin suositella Salossa sijaitsevaa takataloa, myyjiä tuntuu vaan välillä olevan liian vähän.
Ja itse ainakin olen saanut hyvää palvelua, niin tarrojen/suuttimien kuin renkaidenkin/kypäränkin suhteen.

21.8.2006 21:04

Joo mäkin hain skootteria tässä viime viikolla viimesestä huollosta ku oon kyllästyny tuohon toimintaan. Menin siinä sitten kassalle ja se äijä myi ajotakkia ja pottaa jollekin asiakkaalle. Sitten se asiakas makso kamansa ja mä olen ainut asiakas koko liikkeessä. Myyjä istuu penkille ja haukottelee tappaakseen aikaa, vaikka varsin hyvin tiesi, miksi seisoskelen siinä. Yht'äkkiä ovesta ryntää sisään mahakas mies hakien crossipyörään sisuskumeja. Kuinka ollakkaan niin tämä mies tunkee perseensä minun edelle ja saa haluamansa ehkäpä vartin etsiskelyn jälkeen. Loppujen lopuksi se uninen työntekijä antaa moponi ja kysyn että oliko mainitsemani korjaustyöt tehty niin se vaan sanoo, että "mopon lämpömittari on ainakin kunnossa, vaikka se näyttää aina puna-aluetta ajossa" Voi saatana kun kyllä minäkin tiiän että se mittari pelaa mut vika onkin varmaan termostaatissa, koska syyläri on ihan viileä ja lämmöt tapissa. Se siitä mp-liikkeestä. Kai minäkin pääsen jonon edelle kun saan aikuisena vakituisen työpaikan, paksun lompakon sekä ison mahan. Toivottavasti odotus on sitten sen arvoista.

22.8.2006 11:30

Olen tässä taas 3 viikkoa odotellut luvattua vara-avainta ja kuittia tehdystä 40tkm huollosta.Eipä ole näkynyt eikä vastata enää maileihinkaan. Todella ärsyttävää.Sen tiedän,että jos soitan liikkeeseen joudun menettämään vain hermoni totaalisesti. Nooh..ehkä kuluttaja-asiamies voisi auttaa...

22.8.2006 15:48

Joo tänään taas niin mahtavaa palvelua kyllä mp liikkeissä ku kävin parissakin kyselemässä vähän apua ongelmiin. No eipä siinä, saapa nuita varaosia onneksi huomattavasti halvemmalla ja paremmalla palvelulla muualta kuin mp-liikkeistä.

22.8.2006 16:09

.
Viimeksi muokannut zoikkel päivämäärä 12.2.2010 18:53, muokattu yhteensä 1 kerran

23.8.2006 12:46

On varmaan ihan totta se että pyörä liikkeissä pörrää päivittäin paljo sellasta väkeä jotka ei edes aio ostaa mitään, mutta totta on seki ettei sen pitäis vaikuttaa yleiseen asiakaspalveluun liikkeessä, mutta osaltaan myyjiä ymmärtää.Omat kokemukset on ihan hyviä mutta en kyllä oo kovin useissa liikkeissä käyny. Ja kun on ostanut pyörän ja tulee samaan liikkeeseen hakeen esim. varusteita niin johan ne tuntee asiakkaankin...

23.8.2006 16:58

Tullu käytyä noissa isoissa ja "leipiintyneissä" firmoissa mut tuli mieleen toi motoluukku täällä turussa missä ukko innostuu jutteleen niitänäitä vaikka näkee ettei olla ostamassa mitään. Osaan kuvitella ettei hyljeksis mopomiehiäkään.