Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

31.7.2010 22:14

smu- kirjoitti:
Kitaconist kirjoitti:Täytyy sen verran kommentoida että on kyllä todella surkea laitos tuo edellämainittu 250f nelari jos kymppitonnin kohdalla pitää sisuskaluja ruveta uusimaan, ja mahdollisesti kampurakin!?

On kyllä maailman kirjat sekasin jos noin huonoja moottoreita vielä nykyään saadaan joissain tehtaissa aikaiseksi..

Voisiko johtua siitä että se on korkeaviritteinen kilpapyörä? järki käteen.....
Niinhän noihin muihinkin crosseihin / enskoihin vaihetaan mäntää ja muuta osaa tiukkaan tahtiin?
Huomaan että sulla on tosiaan jäänyt järki käteen eikä sinne missä sen pitäisi olla. Viittasin ihan kaikkiin 250cc pyöriin joissa pitää tehdä moisia remontteja noin pienen käytön jälkeen, ja vielä tuolla teho-cc suhteella ja neljällä tahdilla. Sitten tuo olisi ihan ymmärrettävää jos tehoa olisi 0,5hv per kuutio. Miksi saman (tai paremman) teho-per-kuutio-suhteen omaava ja monta tonnia enemmän kiertävä monisylinterinen isompi pyörä ei tarvitse moisia osien vaihtoja välttämättä edes 25tkm, tai 50tkm kohdalla?

Ja 250f on sinusta korkeaviritteinen? Kaipa tuokin on sitten makuasia...

Joko noiden mottien laatu on syystä tai toisesta tarkoituksetta huono, tai valmistajien rahastuskikka.

1.8.2010 4:58

Näissä "monisylintereisissä" eli varmaankin rivikoneita tarkoittaen on vähän enemmän sitä "rautaa" ja öljyn jäähdytystä moninverroin verrattuna yksipyttyisiin kisapyöriin. Kaikki niistä saatu tehokin kohdistuu aina useampaan paikkaan mikä ei kuluta moottoria niin paljon.

Jos tehoja olisi 0,5hv per kuutio niin 1000 kuutioisissa olisi 500 hevosvoimaa? Kuulostaako järkevältä?

Eikä niitä ole PAKKO rempata 10tkm kohdalla, voi jopa hyvin olla mahdollista ettei ne hajoaisikaan pitkään aikaan, mutta mitä luulet kuinka ketuttaa jättää kisat kesken levinneen pyörän takia?
Kuitenkin puhutaan pyöristä millä ajetaan KILPAA, niissä ei pidä olla tai ainakaan pitäisi
huolloilla niin merkitystä kunhan kovaa päästään.

Kello on niin paljon että teksti voi olla jo niin sekavaa että osastolle joutais. :roll:

3.8.2010 3:27

Monisylinterinen, mikä tahansa kone jossa on monta sylinteriä, oli se sitten V- tai rivimotti tai vaikka boxteri. Juu onhan sitä jäähyä enempi mutta niin on sitä lämpöäkin. Ja sitä tehoakin on aika rankasti enempi ja rasitusta, joskin se kohdistuukin useampaan paikkaan.

Niin... tuo puoli pollea per kuutio oli vertauskuva, että moisella tehosuhteella moiset rempat alkaisi jo kuulostaakin tarpeellisilta.

Vaikuttaa vaan minusta siltä että joidenkin valmistajien remonttisuositukset ovat nykään aivan liian tiheät, oli kyseessä kilpapeli tai ei. Rahastuksen käryä.

3.8.2010 20:02

Varmasti suurimmaksi osaksi onkin mutta taustalla varmasti puhuu myös se puoli ettei valmistajat halua katsoa mm enduroa missä omat pyörät leviää polulle. ;)

Noh oli niin tai näin niin jokainen itse huoltaa pyöränsä miten haluaa.

4.8.2010 17:12

Oon uutta pyörää vähä kattelemassa ku sais enskesänä vähä isompaa taas alle. Olis supermoto/enska mielessä ni mikähä olis hyvä vaihtoehto? Joku mitä ny ei 100h välein tarttis alkaa suuremmin operoimaan. Onko vaikka Yamaha Wr250F mistään kotosin? Jos joku kertos millasia huoltoja siinä on yms yleistietoa ja kokemuskia kyseisestä pyörästä ni arvostaisin.

4.8.2010 22:11

Öljyt ja suodatin olisi hyvä vaihtaa 1000km välein. Tuo wr ei sitten ole mikään matkapyörä eli kannattaa pysyä pois isoilta teiltä, mutta mutkapätkillä ihan mukava pyörä. Tietysti soralla ja hiekkamontuilla wr on oikein hauska leikkikalu ;) Mitä nyt itse olen reilu 2 kuukautta semmosella ajellut, niin en kyllä hirveästi moittimista löydä.

5.8.2010 13:46

Onkohan siinä suurtakin eroo vaikka viridetsiin? Kai se ny jonku 200km kestää putkee? Ois kiva vaikka mökillä käydä sen kaa tms. Kuinka usein keneremonttia ja uutta mätää pitää laitella?

5.8.2010 15:07

Lähtee se paljon paremmin, kuin viridetsi. Jotkut ovat sanoneet, että menee piikkisen kotarin kanssa tasoihin viivoissa. Tottakai se kestää 200km, mutta se penkki on aika kova, niin voit siitä sitten vetää omat johtopäätökset... :D Konetta voi alkaa availee siinä 10-15k paikkeilla.

10.8.2010 14:12

Meikältä löytyy 250cc honda NSR 2t. Myynnissä. Galleriasta löytyy kuvia ja foorumilta topic pyörästä. hinta pyörii 4000-5000e

10.8.2010 14:35

Xamor kirjoitti:Meikältä löytyy 250cc honda NSR 2t. Myynnissä. Galleriasta löytyy kuvia ja foorumilta topic pyörästä. hinta pyörii 4000-5000e

Mukavasti hinta pomppaa muutamassa vuodessa, kerran galleriassa kerroit maksanees 2500E.

11.8.2010 14:50

Mikes kirjoitti:
Xamor kirjoitti:Meikältä löytyy 250cc honda NSR 2t. Myynnissä. Galleriasta löytyy kuvia ja foorumilta topic pyörästä. hinta pyörii 4000-5000e

Mukavasti hinta pomppaa muutamassa vuodessa, kerran galleriassa kerroit maksanees 2500E.


Ooh snap :lol:

13.8.2010 22:11

Mikes kirjoitti:
Xamor kirjoitti:Meikältä löytyy 250cc honda NSR 2t. Myynnissä. Galleriasta löytyy kuvia ja foorumilta topic pyörästä. hinta pyörii 4000-5000e

Mukavasti hinta pomppaa muutamassa vuodessa, kerran galleriassa kerroit maksanees 2500E.


Harvinaisesta pyörästä voi pyytää sitä rahaa. Suomessa kaksi moista niin ihmekkös jos hinta on korkea :roll:

23.8.2010 18:55

cheece kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Xamor kirjoitti:Meikältä löytyy 250cc honda NSR 2t. Myynnissä. Galleriasta löytyy kuvia ja foorumilta topic pyörästä. hinta pyörii 4000-5000e

Mukavasti hinta pomppaa muutamassa vuodessa, kerran galleriassa kerroit maksanees 2500E.


Harvinaisesta pyörästä voi pyytää sitä rahaa. Suomessa kaksi moista niin ihmekkös jos hinta on korkea :roll:

Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa :)

husse 250 te ?

7.9.2010 15:09

minkähän lainen toi husqvarna te 250 on koneeltaaan ? ja tehoiltaan ?

7.9.2010 22:16

Lukaseppas tää