Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.5.2010 12:30

Mikes kirjoitti:Se nyt on ihan sama onko se kilpapyörä vai ei niin ei sillä lujaa pääse jos ei oikeesti osaa ajaa. Ja olen aika varma ettet sinä sitä osaa tehdä, kerran kokemusta ei ole.

Vai ihan Sveitsissä kokeilit. Meinaatko ettei suomesta ratapiikkejä löydy.

nopeusmittari puuttuu niin oisit pyytäny teamia näyttämään todellisen nopeuden esim tiedonkeruun datasta. Veikkaan kuitenkin ettet ole lähellekkään 200kmh sillä päässyt.


1. Radalla ajamista harjoitus mielessä eri luokan pyörillä useita satoja kierroksia (50-80cc) (useita tuhansia kierroksia karting autolla ajamista kilpailumielessä).

2. En tiedä miten asiat Suomessa menevät, palasin juuri Sveitsistä vuotisen sitten.
Saksa, Italia, Ranska kuitenkin vieressä myös ja siellä on todella suosittua moottoripyöräily joten lajiin pääsee myös helposti mukaan. Varmasti sarjoja täältä Suomestakin löytyy.

25.5.2010 23:31

Oon ostamassa KTM EXC 250 f:ää. Vm ois 08. Ja pyörä on lähes uusi (500 km ajettu). Ja ihan tieliikenteeseen rekisteröity.

Ei kellään ois tietoa huoltoväleistä tai mahdollisista isoista huolloista joita tulee matkan varrella?
Melkein vois ostaa myös kadulle sopivammat renkaat, kenelläkään niistä suositeltavaa?

Jos oon ihan väärässä mestassa kyselemässä niin ohjatkaas oikeaan paikkaan :)

Ainiin ja ihan mielenkiinnosta kertokaas saako pyörää rekisteröityä kahdelle?

26.5.2010 17:00

Heität jalkatapit taakse, niin se on lain mukaan käypä kaverin kuljetukseen. Ei tod. mukavinta hommaa tuollasella pyörällä kyytsäillä :)

200h koneeseen iso remontti, hintaa 1200€ jos teet itse hommat.
5-8h välein öljyt vaihtoon, jokaisella tai jokatoisella kerralla myös suodatin.
Ilmanputsarin pesu ja öljyäminen aina kun hotsittaa.
40 - 60h kohdalla männän renkaat ois hyvä vaihtaa, sadan tunnin pintaan sit mäntää

Smotot on ehdottomasti parhaat ja hauskimmat kadulle :)

15.7.2010 21:48

En oikeen sopivampaa topicia löytäny eli kokeillaan tällä. Pitäis saada tietää että mikä kulutusero on tälläsellä 250cc 4t kuin 125 2t. Jos vaikka yamaha wr 250 vs ktm exc 125, vai onko kulutuseroa? Kiitän

17.7.2010 23:54

takavet0 kirjoitti:En oikeen sopivampaa topicia löytäny eli kokeillaan tällä. Pitäis saada tietää että mikä kulutusero on tälläsellä 250cc 4t kuin 125 2t. Jos vaikka yamaha wr 250 vs ktm exc 125, vai onko kulutuseroa? Kiitän


Kotari vie aina yli 10litraa ajossa ja yammu pyörii 5-7l... Onko kulutus näissä pyörissä oleellista sinulle? :s

18.7.2010 16:01

Tarkoitus tehdä vähän moottorinvaihdosta yms, joten kulutus aika merkkaava osa:D

19.7.2010 15:34

Jumatsuippa kirjoitti:
takavet0 kirjoitti:En oikeen sopivampaa topicia löytäny eli kokeillaan tällä. Pitäis saada tietää että mikä kulutusero on tälläsellä 250cc 4t kuin 125 2t. Jos vaikka yamaha wr 250 vs ktm exc 125, vai onko kulutuseroa? Kiitän


Kotari vie aina yli 10litraa ajossa ja yammu pyörii 5-7l... Onko kulutus näissä pyörissä oleellista sinulle? :s


Nyt meni sun heittos vähän yläkanttiin. ~7-8L 125 exc:llä per 100km ja jammulla 3-5L per 100km.

22.7.2010 2:15

Keväällä olisi tarkoitus vaihtaa piikistä suurempaan pyörään ajoluvan korotuksen myötä. Olen hieman koittanut tutkia erilaisia pyöriä, lähinnä nettimotosta. Yllätyin, kuinka vähän 250cc - 450cc pyöriä löytyy kyykkyinä. Nimenomaan kyykyn tahtoisin hankkia. Ja tämä on tosiaankin ensimmäinen iso pyöräni, mielellään max. kuutiotilavuus olisi tuo 450cc jottei ihan surman suuhun hyppäisi. Osaisitteko suositella joitakin kyykkypyöriä tältä väliltä?

PS. Tahdon pyörän olevan ehdottomasti 4T

22.7.2010 11:16

Rantanenz kirjoitti:Keväällä olisi tarkoitus vaihtaa piikistä suurempaan pyörään ajoluvan korotuksen myötä. Olen hieman koittanut tutkia erilaisia pyöriä, lähinnä nettimotosta. Yllätyin, kuinka vähän 250cc - 450cc pyöriä löytyy kyykkyinä. Nimenomaan kyykyn tahtoisin hankkia. Ja tämä on tosiaankin ensimmäinen iso pyöräni, mielellään max. kuutiotilavuus olisi tuo 450cc jottei ihan surman suuhun hyppäisi. Osaisitteko suositella joitakin kyykkypyöriä tältä väliltä?

PS. Tahdon pyörän olevan ehdottomasti 4T


Tietty turha neuvoa tollasissa makuasioissa, mutta alle 600cc kyykyn ostamisessa ei vain oo hitusenkaan järkeä. Tohon sun probleemaan löytyy just se ratkasu että ostat minkä vain max 750cc pyörän jonka voi kuristaa 25kilowattiseksi. 25kw:na se pyörä on ihan mopo ja et varmasti joudu surman suuhun, jarrut ja alustat on suunniteltu täysille tehoille eli on varmasti myös helppo ajaa. Ainakin kaverin 636 ninja oli todella helppo ajaa eikä tehoa ollu ainakaan liikaa. Noita 250-450 kyykkyi löytyy suht vähän ja ei ne mitää hyviä ole paitsi tietty rgv250 mut sehä on 2tee.

22.7.2010 20:36

ralliraita kirjoitti:
Rantanenz kirjoitti:Keväällä olisi tarkoitus vaihtaa piikistä suurempaan pyörään ajoluvan korotuksen myötä. Olen hieman koittanut tutkia erilaisia pyöriä, lähinnä nettimotosta. Yllätyin, kuinka vähän 250cc - 450cc pyöriä löytyy kyykkyinä. Nimenomaan kyykyn tahtoisin hankkia. Ja tämä on tosiaankin ensimmäinen iso pyöräni, mielellään max. kuutiotilavuus olisi tuo 450cc jottei ihan surman suuhun hyppäisi. Osaisitteko suositella joitakin kyykkypyöriä tältä väliltä?

PS. Tahdon pyörän olevan ehdottomasti 4T


Tietty turha neuvoa tollasissa makuasioissa, mutta alle 600cc kyykyn ostamisessa ei vain oo hitusenkaan järkeä. Tohon sun probleemaan löytyy just se ratkasu että ostat minkä vain max 750cc pyörän jonka voi kuristaa 25kilowattiseksi. 25kw:na se pyörä on ihan mopo ja et varmasti joudu surman suuhun, jarrut ja alustat on suunniteltu täysille tehoille eli on varmasti myös helppo ajaa. Ainakin kaverin 636 ninja oli todella helppo ajaa eikä tehoa ollu ainakaan liikaa. Noita 250-450 kyykkyi löytyy suht vähän ja ei ne mitää hyviä ole paitsi tietty rgv250 mut sehä on 2tee.

Onhan kawalla 250 kyykky nelari http://midorilei.com/blog/wp-content/uploads/2008/12/kawasaki-250-r-ninja400x289.jpg

22.7.2010 21:05

Mpmonsteri kirjoitti:
ralliraita kirjoitti:
Rantanenz kirjoitti:Keväällä olisi tarkoitus vaihtaa piikistä suurempaan pyörään ajoluvan korotuksen myötä. Olen hieman koittanut tutkia erilaisia pyöriä, lähinnä nettimotosta. Yllätyin, kuinka vähän 250cc - 450cc pyöriä löytyy kyykkyinä. Nimenomaan kyykyn tahtoisin hankkia. Ja tämä on tosiaankin ensimmäinen iso pyöräni, mielellään max. kuutiotilavuus olisi tuo 450cc jottei ihan surman suuhun hyppäisi. Osaisitteko suositella joitakin kyykkypyöriä tältä väliltä?

PS. Tahdon pyörän olevan ehdottomasti 4T


Tietty turha neuvoa tollasissa makuasioissa, mutta alle 600cc kyykyn ostamisessa ei vain oo hitusenkaan järkeä. Tohon sun probleemaan löytyy just se ratkasu että ostat minkä vain max 750cc pyörän jonka voi kuristaa 25kilowattiseksi. 25kw:na se pyörä on ihan mopo ja et varmasti joudu surman suuhun, jarrut ja alustat on suunniteltu täysille tehoille eli on varmasti myös helppo ajaa. Ainakin kaverin 636 ninja oli todella helppo ajaa eikä tehoa ollu ainakaan liikaa. Noita 250-450 kyykkyi löytyy suht vähän ja ei ne mitää hyviä ole paitsi tietty rgv250 mut sehä on 2tee.

Onhan kawalla 250 kyykky nelari http://midorilei.com/blog/wp-content/uploads/2008/12/kawasaki-250-r-ninja400x289.jpg

Kawan ZXR400 ja Hondan VFR400

27.7.2010 10:54

mites tuollainen wr250f liikahtaa 600cc verrattuna entäs 125cc verrattuna?

27.7.2010 13:35

apina_mies kirjoitti:mites tuollainen wr250f liikahtaa 600cc verrattuna entäs 125cc verrattuna?

Eikös se suunnilleen samanlailla lähe ja kulje ku piikkiset kisapelit? Ainaki näin oon käsittäny, eli kusiaiseen verrattuna ei mihkää.

27.7.2010 18:33

pikkasen paremmin liikahtaa kuin kisapiikki, ainakin kun paikaltaan avataaan kun tehot tulee alempaa :)

30.7.2010 22:09

ralliraita kirjoitti:Tietty turha neuvoa tollasissa makuasioissa, mutta alle 600cc kyykyn ostamisessa ei vain oo hitusenkaan järkeä. Tohon sun probleemaan löytyy just se ratkasu että ostat minkä vain max 750cc pyörän jonka voi kuristaa 25kilowattiseksi.


Aivan. Esimerkiksi se Kawan 250-Ninja kustantaa jo yli 6000€. Käytettyjä kuussatasia on Suomessa pilvin pimein ja se 25kw kuristus ei oo taloudellisesti mikään iso investointi (ellei pyörä ole jo valmiiksi kuristettu).

Mikäli pyörä kuitenkin tuntuu turhankin tykiltä omiin ajotaitoihin verrattuna, voit säästyneet eurot käyttää esimerkiksi EAK1 tai vastaavaan ajokurssiin...