Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.9.2009 23:49

JP_89 kirjoitti:
nicki877 kirjoitti:Nyt on tullu ajettua tollasella 125 nelari piikillä kesän ajan, ja ens vuonna siirtyä isompaa. Kannattaisko suoraan hommata joku 450 25kw papereilla? Vai riittääkö noissa 250 nelareissa potkua huomattavasti piikkiin verrattuna? Ettei sitten ala kaduttaa kun ei tullut sitä 450 hommattua.
Laitat kato 250cc kakstahdin 8)


eiei.. tulee sen verran matkaa ajettua, että ei. :)

26.9.2009 0:15

nicki877 kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
nicki877 kirjoitti:Nyt on tullu ajettua tollasella 125 nelari piikillä kesän ajan, ja ens vuonna siirtyä isompaa. Kannattaisko suoraan hommata joku 450 25kw papereilla? Vai riittääkö noissa 250 nelareissa potkua huomattavasti piikkiin verrattuna? Ettei sitten ala kaduttaa kun ei tullut sitä 450 hommattua.
Laitat kato 250cc kakstahdin 8)


eiei.. tulee sen verran matkaa ajettua, että ei. :)

hmm, no joku kisanen 250cc 4t ei varmasti ole yhtään paree matka-ajossa.... Pienemmissä tahtoo sitten olla tosiaan se teho. Jos tommosta yleispyörää aiot niin voisit vaikka harkita yamaha TDR 250cc, se on kakstahti mutta TZR 250 koneella, yksi tuntuisi löytyvän nettimotosta. Ja ulkonäkö paranee kummasti TZR 250 vanteet laittamalla 8)

29.9.2009 22:53

Tässäshän on ollutkin jo keskustelua 2t ja 4t välillä, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä mielipiteitä. Eli vuoden päästä olisi tarkoitus hankkia isompaa pyörää nykyisen piikkisen tilalle. Ongelmana on vain, että 2t ja 4t väliltä on vaikea valita. Joten olisiko jollain jopa kokemusta siitä, kumpi olisi parempi perus katuajoon ja kikkailuun. Mitään pitkiä matkoja ei tule ajettua eikä huoltoaikojen tiheys haittaa.
Ehdokkaina voisivat toimia KTM:n 2t 250 exc muutettuna smotoksi ja 4t 450 exc smotona. Toivottavasti tekstistä sai jotain irti, koska olisi kiva kuulla vähän muiden mielipiteitä. ;)

yamaha yzf 250

2.10.2009 15:02

olisiko kellään mitään tietoja että mitä vikoja tossa yamaha uzf 250 (nelari) esim. joutuuko vaihtamaan mäntää useemmin kuin muhin 250 tai kampiakselii tommosii yleisii vikoja ja millon kuluu kaikki moottorin osat

2.10.2009 19:58

anntton kirjoitti:Tässäshän on ollutkin jo keskustelua 2t ja 4t välillä, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä mielipiteitä. Eli vuoden päästä olisi tarkoitus hankkia isompaa pyörää nykyisen piikkisen tilalle. Ongelmana on vain, että 2t ja 4t väliltä on vaikea valita. Joten olisiko jollain jopa kokemusta siitä, kumpi olisi parempi perus katuajoon ja kikkailuun. Mitään pitkiä matkoja ei tule ajettua eikä huoltoaikojen tiheys haittaa.
Ehdokkaina voisivat toimia KTM:n 2t 250 exc muutettuna smotoksi ja 4t 450 exc smotona. Toivottavasti tekstistä sai jotain irti, koska olisi kiva kuulla vähän muiden mielipiteitä. ;)

2-tahtinen on tietysti hieman harvinaisempi näky kadulla ja sen eduiksi voisi laskea keveyden vrt. 450cc 4-tahtiin sekä hieman halvemmat huollot ja remontit. 4-tahtisella on kuitenkin aika helvetisti rennompaa (mielestäni) ajella kuin 2-tahdilla, kun voi moottorijarruttaa huoletta ja muutenkin ajo on erilaista. 2-tahtinen sopii ennemmin lyhyempiin räppäilyihin ja kunnolla runnuttamiseen kuin kaupungissa mateluun ja ruuhkissa seisomiseen. Ei se nelarikaan ruuhkassa kotonaan ole, mutta huomattavasti mukavampi.

3.10.2009 9:43

eikä 250 exc:ssä ole tuorevoitelua? Sitten ottaisin kyllä nelarin jos ei ole edes tuorevoitelua.

26.10.2009 15:11

Kolme 250cc 2-tahtia ollut jo tiekäytössäkin itellä. Ei ole hyvä pyörä jos keskustassa sillä ajelee pelkästään.

30.10.2009 22:25

MänTä kirjoitti:eikä 250 exc:ssä ole tuorevoitelua? Sitten ottaisin kyllä nelarin jos ei ole edes tuorevoitelua.


Juu ei ole tuorevoitelua. "kisapyörästä" kun on kyse, niin ei muutakaan kadulla niiin hyödyllisiä mukavuuksia pahemmin ole.

8.12.2009 23:42

Olis kesällä ajankohtasta ostaa uus pärrä, ajan tollai harrastepohjalta enskaa/crossia/jäärataa sillon tällön.

Kävi mielessä et pistäis ton rämän myyntiin ja ostais valkokilpisen 250cc 2tahdin niin pääsis sit kesällä sillä ajelemaan tiellä ja mettässä ja sit talveks piikit alle.

Mut olis kiva tietää vähän enemän tälläsen huoltoväleistä(onko samat suunnilleen ku piikkisessä kisaenskassa)

Kuinka usein olis hyvä vaihdella öljyt,mäntä ja kuinka usein sit alakerta remppaa (tosiaan en oo mikään kisakuski eli radalla ei kauheesti tuu rannetta käännettyä ihan nurin asti)

Ja luultavasti jotain ktm tai tm valmistamaa tulossa.

250cc Pyörät?

10.12.2009 20:41

JAMPO90 kirjoitti:Kolme 250cc 2-tahtia ollut jo tiekäytössäkin itellä. Ei ole hyvä pyörä jos keskustassa sillä ajelee pelkästään.


Miksei ? :O

11.12.2009 15:55

Suursmurffi kirjoitti:
JAMPO90 kirjoitti:Kolme 250cc 2-tahtia ollut jo tiekäytössäkin itellä. Ei ole hyvä pyörä jos keskustassa sillä ajelee pelkästään.


Miksei ? :O


Keskustassa pyörittelet pintakaasulla semmosta "rötrötröt "-ajoa ja sitte väännät kahvaa, tukkooha se menee ja tulppia menee.

ktm moottorit

25.3.2010 10:04

Tietääkö kukaan tai vrm tietää ja on kokemusta ! Että kummassa on ennemmän huoltoo ktm exc 250 2 tahdissa vai 4 tahdissa ?

6.4.2010 19:30

250exc-f on enemmän huollettavaa kuin 250 exc.

11.4.2010 1:11

assbag kirjoitti:250exc-f on enemmän huollettavaa kuin 250 exc.
eikös taida mennä just toisten päin ;D näin ainakin kadulla

11.4.2010 12:43

No se vähän riippuu. Jos ajattelet vaikka 10tkm ajomäärää, niin 250f tulee varmastikin kalliimmaksi kuin 2-t vehkeet. 2-tahtiseen riittää kun vaihtaa männän 2krt/10tkm ja laakeroi koneen tossa vaiheessa, hyvin luultavasti. 4-tahtiseen menee lisäksi mm. venttiilit, nokkaketju ja pahimmassa tapauksessa kampiakseli. 4-t lisäksi useammin perushuoltoa: öljyt ja suodatin vaihdettava mielellään melko tiheään+ venttiilinvälystensäätöä jne. 2-tahtiseen maksaa 2-t öljyt lajinsa verran ja lootaöljyjä kannattaa vaihdella, mut ei tarvi niin tiheään kun 4-tahtiseen moottoriöljyjä.