Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.7.2009 21:15

JP_89 kirjoitti:... mutta voimassa sitten valitettavasti jäädään.


Joo mut vauhdis ei välttämättä, silloin kun tie(rata) sallii vain alle 200km/ vauhdit :)
Tultiin yks kerta haipakkata erään tuunatun 600:sen(tältä vuosituhannelta) kanssa joka meidät ohitti. Oli pakko testata mihin rahkeet riittää ja tuntu riittävän. Kaverilla ei ollut peilejä eikä vilkkuja ja muutaman kilometrin jälkeen käänsi päätä ja siinähän olin pienen turvavälin päässä peesissä. Lähti uudestaan, ja taas hetken päästä himmas pakun taakse ja vilkas taakseen. Mielestäni pyöräytti päätään tyyliin "ei vittu" ja lähti taas tykittään.No sitten tultiinkin ihmisten ilmoille ja lopetettiin pelleily. Luuli varmaan ohittaessaan ajaneensa piikistä ohi :lol:

24.7.2009 21:31

patsix kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:... mutta voimassa sitten valitettavasti jäädään.


Joo mut vauhdis ei välttämättä, silloin kun tie(rata) sallii vain alle 200km/ vauhdit :)
Tultiin yks kerta haipakkata erään tuunatun 600:sen(tältä vuosituhannelta) kanssa joka meidät ohitti. Oli pakko testata mihin rahkeet riittää ja tuntu riittävän. Kaverilla ei ollut peilejä eikä vilkkuja ja muutaman kilometrin jälkeen käänsi päätä ja siinähän olin pienen turvavälin päässä peesissä. Lähti uudestaan, ja taas hetken päästä himmas pakun taakse ja vilkas taakseen. Mielestäni pyöräytti päätään tyyliin "ei vittu" ja lähti taas tykittään.No sitten tultiinkin ihmisten ilmoille ja lopetettiin pelleily. Luuli varmaan ohittaessaan ajaneensa piikistä ohi :lol:

Vaudissa ei varmastikkaan jää jos on osava kuski puikoissa :) Mutta tilannetta voisi ehkä verrata 600 vs. 1000. Vauhtia löytyy molemmista mutta voimaa on ihan erilailla, joka sitten jokapäiväisessä ajossa on oikein kiva ominaisuus :P Radalla tuosta voimasta on jopa sitten haittaa :s

25.7.2009 13:42

jos ketkulla pärjää niin varmasti myös RS250 ja hyvin vieläpä!

25.7.2009 17:13

Hondalta tullu uusi 250cc pärrä, en tiedä onko vanha juttu jo täällä? http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto. ... 4&m_id=110

25.7.2009 17:32

Lol toi honda on luuskempi ku 70-luvun 2-tahti :)

25.7.2009 19:41

Tuskin siitä kyse taas onkaan etteikö RS250 pärjäis suorituskyvyn puolesta:

Max Power
72.5 hp 52.9 kW @ 11900 rpm (rear tyre 64.3 hp @ 10400 rpm). (Tosin tehosta näkyy olevan erilaisia ilmoituksia, pyörinee 60-70hp luokassa kuitenkin)
Dry-Weight
140 kg

consumption average
15.3 km/lit

Braking 60 - 0 / 100 - 0
12.8 m / 37.7 m

Standing ¼ Mile
12.2 sec / 174.3 km/h

Top Speed
206.8 km/h

Pyörä joka nappaa 174km/h 12,2sekunnissa ei ole hidas.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 25.7.2009 19:58, muokattu yhteensä 1 kerran

25.7.2009 19:49

aikaa kovat tehot,tuski mikää vakio kuitenkaa

26.7.2009 10:17

Itseasiassa viimeiset rgv250 oli aika pirun kireitä. Melko hyvin on tehot välittyneet jos takanakille 64hp ja koneelta 72hp?

26.7.2009 15:19

MänTä kirjoitti:Itseasiassa viimeiset rgv250 oli aika pirun kireitä. Melko hyvin on tehot välittyneet jos takanakille 64hp ja koneelta 72hp?

Viimesimmissä RGV:issä tais olla vj23 kone jota ei rs 250 ikinä ollut, ainakin näin muistelisin. Ja aprilia vaihtoi ainakin moottorinohjauksen ja putket tuohon rs:ään joten sen takia kovempi (ainakin ilmoitettu) teho verrattuna vj22 koneiseen rgv:hen

26.7.2009 19:16

Hiukan on yläkanttiin Aprilian tehot laitettu sillä moottorinohjaus on tyhjäkäynnin alueelta erilainen, putket ja ilmansuodattimen kotelo ovat erilaiset kuin Suzukissa mutta mitään merkittävää eroa ei tehoissa niillä tule joten tuon 70hp tehot voi suoraan unohtaa. Suzukin ilmoittamat 62hp pitävät aika hyvin paikkansa katsoen vakio RGV:n dyno käyrää klick

VJ22 Sp mallissa on taasen kuivakytkin ja suorat ensiöhampaat ja koneessa pientä eroa (sylinterin kannet, suuttimet..) Tehoa vähän enemmän ja painoa vähemmän verrattuna vakioon.

VJ23 malli on moottorin osalta täysin erilainen kuin aikaisemmat (tai siis koko pyörä on ihan eri) ja SP mallissa tehoa on enemmän kuin VJ22 vastaavassa. Tätä konetta ei ole siis Aprilioissa nähty vaan kaikki on varustettu VJ22 mallin koneella.

Kit palikoilla VJ22 mallista saa kuitenkin eniten tehoa ja silloin liikutaan +70hp takarengas tehoissa, vielä kun pyörästä on painoa lähtenyt parikymmentä kiloa niin kiihtyvyys ja kulku on ihan eri tasolla kuin vakiossa.

4.8.2009 16:33

En tiiä onko tää oikea paikka kysyä, mutta mikä olis hyvä 2t enska/smoto tie liikenteeseen? Ja kuinka kova rumba on rekisteröidä punakilpinen liikenteeseen? Hurahin nyt nuihin 2t peleihin pienten testien jälkeen niiden keveyden ja tehojen takia ja ois kiva saada tollanen mettään/korttelin kiertoon ;)

22.8.2009 19:57

Varmaan joku ktm exc 250 tai hussen wr 250 on ihan passeli. Kannattaa ostaa valmiis kilvissä oleva kuulemma ei taho saada enää oikee noita kisapelejä kilpiin.

22.8.2009 23:13

Millasia nää 250 kisanelarit kadulla on? Vaikkapa nyt Ktm Exc, vähä ruennu mietityttämään kun pääsis mehtään ja talvella jäälle. Kaupungissa tulee kuitenki paljon pyörittyä.

22.8.2009 23:24

Itse ostaisin pykälää isomman vehkeen katuajoon, vaikka 450

23.8.2009 15:53

SJK kirjoitti:Hondalta tullu uusi 250cc pärrä, en tiedä onko vanha juttu jo täällä? http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto. ... 4&m_id=110

Piti ihan rekata että pääsee vastaamaan...
Käytiin kauniimman puoliskon kanssa rätkäkuumetta hoidattamassa (sekä eilen että tänään) ja tämä VTR 250 kyllä yllätti erittäin positiivisesti. Kevyen oloinen, tehoa riittävästi (naiselle jonka edellisestä moboilusta on jo aikaa...) ja mikä tärkeintä; kantapäät tiessä ja vielä reserviä.
Mielestäni paras vaihtoehto joko piikistä ylöspäin päivittäjälle (liian isoista hyppäyksistä saa sitten taas jälkeenpäin lukea lehtien palstoilta; kuinkas sitten kävikään) tai ensimmäistä pyörää etsivälle. Tällä hetkellä.
Edit; tuollainen tulee talliin erittäin suurella todennäköisyydellä. Kuuklen perusteella mainio ja pärjää kesärajoitusten mukaisessa marssivauhdissa. Tosin joku plexihärdelli pitänee sitten virittää ettei rouvan niska ole aivan rikki meikäläisen jättöpyörteiden takia... :lol: