Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.4.2009 10:53

wee kirjoitti:Enduroista tiedän jotain hyviä malleja, mutta en näistä 250cc katupyöristä paljon mitään tiedä. Mutta tarkennuksena yleisesti ihan 2-tahti ja olen tuota ninjaa kokeillut joka oli liian pienikokoinen minulle kun pituutta on yli 185cm eli olisiko mikä malli isokokoisin vai pitääkö kääntyä enduron puoleen pelkän koon takia :D


Jos ninja tuntuu pieneltä niin suosittelen kustomia, ninja kun on kyykyksi vielä tilava.

23.4.2009 23:13

Nuo edellä mainitut pyörät (2t) ovat aika pieniä kaikki, reilu 180cm kuski menee vielä mutta optimi taitaa olla tuolla lähempänä 170cm..

Tuosta saa nyt vähän hahmotettua pyörän kokoa kun vertaa puhveli gixxeriin.

30.4.2009 23:15

Mimmosias pyöriä nämä 250cc 4t kisaenskat ? Miten noissa on tehoja ja kuinka tiheeseen menee huollot, kestääkö ajaa matkaa mitenkä ? Onko järkevää moista hankkia kevarin jälkeen vai onko asennoitumis kysymys mitä haluaa pyörältä ?

5.5.2009 22:56

K1mm0 kirjoitti:Mimmosias pyöriä nämä 250cc 4t kisaenskat ? Miten noissa on tehoja ja kuinka tiheeseen menee huollot, kestääkö ajaa matkaa mitenkä ? Onko järkevää moista hankkia kevarin jälkeen vai onko asennoitumis kysymys mitä haluaa pyörältä ?


Olen samaa miettinyt, miten onnistuisi jonkun esim. yamaha 250wr muuttaminen endurosta tielailliseksi supermotoksi? Ja mitä kaikkia kisaenskamalleja on mahdollisuus edes valkokilpisiksi rekisteröidä?

9.5.2009 12:01

Kui vahvoja seoksia ootte käyttäny 250cc 2-T pyörissä ? esim. KTM 8) kaverin puolesta kyselen.

9.5.2009 14:01

Omistajan oppaasta löytyy tieto. Omistajan opas löytyy esim maahantuojalta.

27.5.2009 13:26

K1mm0 kirjoitti:Mimmosias pyöriä nämä 250cc 4t kisaenskat ? Miten noissa on tehoja ja kuinka tiheeseen menee huollot, kestääkö ajaa matkaa mitenkä ? Onko järkevää moista hankkia kevarin jälkeen vai onko asennoitumis kysymys mitä haluaa pyörältä ?


jos joku tietäis tai osais kertoa tosiaan noita asioita niin olisi kiva kuulla. Varsinki miten huollot menee tollasessa 250cc 4t kisaenskassa jos sitä käyttää vain katuajossa...

9.6.2009 14:16

Minulla on tommonen KTM 250cc 2T, -98.

Että mitä öljyjä kannattaa käyttää bensanjoukossa ja kuinka vahva seos?
Mitä öljyjä laatikossa ja kuinka usein pitäisi vaihtaa öljyt katukäytössä?

9.6.2009 18:02

Motul, Castrol ja Belray ainakin tekee hyviä öljyjä lootaan ja tuorevoiteluun. Koneen ölyistä en paljon tiedä, mutta seosbensassa hyvä määrä on 2,5%-3%.

15.6.2009 15:02

Olisiko sitten tuo Castrolin MTX 10w-40 hyvää tavaraa? Vai mikä olisi parasta öljyä koneeseen? Ite kun en paljoa tiedä näistä öljyistä.

16.6.2009 10:17

Mikäs on kun minulla on 250 TZR ja se lähtee tosi heikosti kylmänä käyntiin, kun sen saa käyntiin niin ei kestä olla ryyppy päällä tippaakaan vaan sammuu heti ja kylmänä aivastelee oikeanpuolen putkeen?

16.6.2009 11:55

ryyppy ei toimi. Se lähtee käymään sillä heikolla seoksella. Eli kaasuttimet auki, tarkasta kaikki letkut vuotojen varalta ja puhalla ryyppykanavat puhtaaksi. Se ryyppy ei siis rikasta seosta, se vaan lisää laihan seoksen määrää tällä hetkellä. Tuo on siis teoriani.

24.7.2009 4:10

Mites tällanen 250cc 2t kyykky, esim Aprilia RS on huollettavuudessa yms. Saako noita uutena Aprilian jälleenmyyjältä kun käytettynä tuskin ainakaan saa? Ens kesäksi pyörää miettien.

24.7.2009 13:39

^No ei noita ole enää pitkään aikaan saanut uutena, käytettynä voi löytää. Aika harvinainen peli kuitenkin kyseessä.

24.7.2009 20:52

RE92 kirjoitti:Mites tällanen 250cc 2t kyykky, esim Aprilia RS on huollettavuudessa yms. Saako noita uutena Aprilian jälleenmyyjältä kun käytettynä tuskin ainakaan saa? Ens kesäksi pyörää miettien.

Joo varmasti hauska vekotin, kevyt ja kakstahtinen. Itsekkin tuli tämmöistä harkittua. Huoltoa kaivannee enemmän kuin nelitahtivaihtoehto mutta ei varmasti mikään mahdoton pidettävä.

Mutta mutta, suomeen noita ei ole koskaan virallisesti tuotu, jokunen harmaatuontina mutta nekin tahtoo olla vähän kiven alla. Valmistus loppui joskus 02-03? Ja itselläni ei ole täyttä selvyyttä onko tuo koskaan täyttänytkään suomen päästövaatimuksia?joten kilpiin saanti saattaa olla vähän hankalaa jos ulkomailta tuo, mutta on nuita ihan todistettavasti suomessa tieliikenteessä joten ei mahdoton homma.

Moottori tuossa on suzukilta, rgv 250:ssä käytetty vj22 johon löytyy osaa ja palikkaa ihan kiitettävästi ja ulkomailla on paljonkin harrastajia molempien pyörien ympärillä joten ongelmien kanssa ei jää yksin.

Tuo olisi ainakin erilainen vaihtoehto perus kuussataseen verrattuna kevyempi ja ketterämpi mutta voimassa sitten valitettavasti jäädään.