Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

26.2.2009 11:16

Mikes kirjoitti:
Jos niin vanhaks tulen, että siihen 30 heppaseen ihastun niin tuskin enää motskarilla ajelen. Tai myös silloin harkitsen lajin vaihtoa jos sillä 30 heppasella ohi tyrkätään. Edelleen se rata-ajo vaatii sitä voimaakin, mut toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä..


Minkälaisia aikoja olet sillä 6 satkullas ajanu?

26.2.2009 13:23

st1100 kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Jos niin vanhaks tulen, että siihen 30 heppaseen ihastun niin tuskin enää motskarilla ajelen. Tai myös silloin harkitsen lajin vaihtoa jos sillä 30 heppasella ohi tyrkätään. Edelleen se rata-ajo vaatii sitä voimaakin, mut toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä..


Minkälaisia aikoja olet sillä 6 satkullas ajanu?


En omista 6 satkua, vain jäärata ja crossipyörän. Enkä oo hankkimassa niin pitkään kun ajan jäärataa. Viime kesänä kävin kerran Virtasalmella kaverin pyörää testaamassa ja meni kylmintään neljänkympin pintaan. Tuohonkin aikaan joutuu tyrkkäämään 250cc pyörällä aika miehekkäästi.

26.2.2009 14:43

250cc pyörästä versus oma 750cc en tiiä, mutta viime kesänä tuli Alastarolla ajettua samaan aikaan 125cc -kilpapyörän kanssa.. Tehoista en tiedä, mutta tehoa lienee ainakin enemmän kuin tuo 30hp.. Kierrosajat olivat hieeeman paremmat itsellä, kuin tällä piikillä.. Suorilla pääsin ohi heittämällä, mutta mutkissa jouduin itse painimaan + alusta ei ole mitenkään turhan säädettävä, jolloin tämä piikki sai kiinni..
Jos rata olisi ollut vielä mutkaisempi mitä alastaro on, niin olisin luultavasti jäänyt..
Tämmönen offtopic tähän väliin.. Mahdottomana en siis pidä tuota, että 250-pyörä oikealla kuskilla sais jätätettyä radalla isompaa pyörää.

26.2.2009 14:52

DriveFast kirjoitti:250cc pyörästä versus oma 750cc en tiiä, mutta viime kesänä tuli Alastarolla ajettua samaan aikaan 125cc -kilpapyörän kanssa.. Tehoista en tiedä, mutta tehoa lienee ainakin enemmän kuin tuo 30hp.. Kierrosajat olivat hieeeman paremmat itsellä, kuin tällä piikillä.. Suorilla pääsin ohi heittämällä, mutta mutkissa jouduin itse painimaan + alusta ei ole mitenkään turhan säädettävä, jolloin tämä piikki sai kiinni..
Jos rata olisi ollut vielä mutkaisempi mitä alastaro on, niin olisin luultavasti jäänyt..
Tämmönen offtopic tähän väliin.. Mahdottomana en siis pidä tuota, että 250-pyörä oikealla kuskilla sais jätätettyä radalla isompaa pyörää.


Niissä piikeissä on tehopaino suhde aivan eri luokkaa, kuten myös kaikki muut ominaisuudet. Kai niistä tehoa se 50-55hv irtoo. Joskus tullu RS Hondaa kokeiltua ja on aika hieno laite. Niin ja ei kai tässä kukaan ole väittänyt etteikö sillä 250-pyörällä isompiaan nopeammin radalla pääse.

26.2.2009 16:50

Okei.. no sit oon ymmärtänyt keskustelun väärin..

26.2.2009 21:47

Mikes kirjoitti:
st1100 kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Jos niin vanhaks tulen, että siihen 30 heppaseen ihastun niin tuskin enää motskarilla ajelen. Tai myös silloin harkitsen lajin vaihtoa jos sillä 30 heppasella ohi tyrkätään. Edelleen se rata-ajo vaatii sitä voimaakin, mut toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä..


Minkälaisia aikoja olet sillä 6 satkullas ajanu?


En omista 6 satkua, vain jäärata ja crossipyörän. Enkä oo hankkimassa niin pitkään kun ajan jäärataa. Viime kesänä kävin kerran Virtasalmella kaverin pyörää testaamassa ja meni kylmintään neljänkympin pintaan. Tuohonkin aikaan joutuu tyrkkäämään 250cc pyörällä aika miehekkäästi.


Minkälainen 250 se oli? Jos kyseessä oli kaksitahti ratapyörä niin silloin on tonnisella nelarilllakin tiukat paikat. Mika kallio ajo viime kesänä lähes identtisiä aikoja 2 puolikkailla ja 1200cc bemarilla radalla.

26.2.2009 22:00

st1100 kirjoitti:
Minkälainen 250 se oli? Jos kyseessä oli kaksitahti ratapyörä niin silloin on tonnisella nelarilllakin tiukat paikat. Mika kallio ajo viime kesänä lähes identtisiä aikoja 2 puolikkailla ja 1200cc bemarilla radalla.


Ei kun meinasin et sillä 250cc 4t llä pitäs olla aika kova kaveri laskemaan jos minua kovempaa pystyis menemään. Noilla 250cc 2t kilpapyörillä mennään sitten aivan eri vauhtia, melkein isojen sporttipyörien vauhtia. Vaatii tietysti kovan kuskin ja helkkaristi tietotaitoa et sen pyörän saa menemään hyvin.

27.2.2009 0:27

Mikes kirjoitti:
Ei kun meinasin et sillä 250cc 4t llä pitäs olla aika kova kaveri laskemaan jos minua kovempaa pystyis menemään. Noilla 250cc 2t kilpapyörillä mennään sitten aivan eri vauhtia, melkein isojen sporttipyörien vauhtia. Vaatii tietysti kovan kuskin ja helkkaristi tietotaitoa et sen pyörän saa menemään hyvin.


No mikä se kaverisi pyörä millä ajoit oli!? Motoparkissa on niin pitkiä suoria että se todella vaatii paljon voimaa, mikään kovin mielenkiintoinen se ei ole.

27.2.2009 9:26

st1100 kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Ei kun meinasin et sillä 250cc 4t llä pitäs olla aika kova kaveri laskemaan jos minua kovempaa pystyis menemään. Noilla 250cc 2t kilpapyörillä mennään sitten aivan eri vauhtia, melkein isojen sporttipyörien vauhtia. Vaatii tietysti kovan kuskin ja helkkaristi tietotaitoa et sen pyörän saa menemään hyvin.


No mikä se kaverisi pyörä millä ajoit oli!? Motoparkissa on niin pitkiä suoria että se todella vaatii paljon voimaa, mikään kovin mielenkiintoinen se ei ole.


R6R Yamaha. Vai Motopark liian nopee, siinä sun pyörässäs ei siis ole tarpeeks voimaa rata-ajoon, tässähän sen nyt selkeästi näkee. Motopark on kuitenkin Suomen paras moottorirata, mutta ei sitäkään voi verrata esim. Euroopassa sijaitseviin oikeisiin kilparatoihin.

27.2.2009 14:04

Mikes kirjoitti:
st1100 kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Ei kun meinasin et sillä 250cc 4t llä pitäs olla aika kova kaveri laskemaan jos minua kovempaa pystyis menemään. Noilla 250cc 2t kilpapyörillä mennään sitten aivan eri vauhtia, melkein isojen sporttipyörien vauhtia. Vaatii tietysti kovan kuskin ja helkkaristi tietotaitoa et sen pyörän saa menemään hyvin.


No mikä se kaverisi pyörä millä ajoit oli!? Motoparkissa on niin pitkiä suoria että se todella vaatii paljon voimaa, mikään kovin mielenkiintoinen se ei ole.


R6R Yamaha. Vai Motopark liian nopee, siinä sun pyörässäs ei siis ole tarpeeks voimaa rata-ajoon, tässähän sen nyt selkeästi näkee. Motopark on kuitenkin Suomen paras moottorirata, mutta ei sitäkään voi verrata esim. Euroopassa sijaitseviin oikeisiin kilparatoihin.


Sanoinko liian nopee? Lue: Tylsä, suora-jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys rata, alastarossa on sentään muutama puolinopea kaarre. Olen samaa mieltä että suomesta ei löydy yhtäkään edes keskitason moottorirataa. Kaskun eivät ole rakentaneet tänne rataa missä on 2 kilometrin mittasta suoraa jota voi sitten kiihdytellä 6 satkuilla ja tonnisilla edes takasin. Pirun kivaa ja hauskaa sekä taitoa vaativaa. Näiden pyörien väliilä on ainakin puolen sekunnin ero kiihtyvyydessä varttimaililla mutta senhän tuntee perstuntumallakin, eikö?

ps. tallista löytyy tällä hetkellä 5 pyörää joista suurin on tonnisatanen, busakin oli muttei ole enää.

Mitä muuten sait siitä että tulit 250 palstalle mollaamaan pienimoottorisia pyöriä? Oma motiivini on se, että alottelijoiden ei mielestäni tänä päivänä tule ostaa 600 kuutioista ensi pyörää, se on yksinkertisesti liian vaarallinen, mikä oma motiivisi oli kun tänne tulit keskustelemaan?

27.2.2009 14:27

st1100 kirjoitti:
Sanoinko liian nopee? Lue: Tylsä, suora-jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys rata, alastarossa on sentään muutama puolinopea kaarre.

Mitä muuten sait siitä että tulit 250 palstalle mollaamaan pienimoottorisia pyöriä? Oma motiivini on se, että alottelijoiden ei mielestäni tänä päivänä tule ostaa 600 kuutioista ensi pyörää, se on yksinkertisesti liian vaarallinen, mikä oma motiivisi oli kun tänne tulit keskustelemaan?


Mut Motoparkki on ainut rata Suomessa missä niitä ajettavia mutkia/mutkayhdistelmiä on. Eihän Alastarossa ole kun niitä vekkejä eli siellä ajetaan suora-jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys tyylillä.

Kyllä mun mielestä 2504t kelpaa alottelijoille kadulle oikein mainiosti. Enhän minä ole mitään kadulla ajamisesta puhunut. Lähinnä silla youtube videolla ja "siistiä ajaa kuussatkusta ohi" kommentilla sait mut mukaan tähän keskusteluun. Saan kai minäkin kertoa mielipiteeni riittääkö pyörän ominaisuudet moottoriradalla.

27.2.2009 17:06

Mikes kirjoitti:
Mut Motoparkki on ainut rata Suomessa missä niitä ajettavia mutkia/mutkayhdistelmiä on. Eihän Alastarossa ole kun niitä vekkejä eli siellä ajetaan suora-jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys tyylillä.

Suomi on vapaa maa ja saan onneksi olla eri mieltä

Kyllä mun mielestä 2504t kelpaa alottelijoille kadulle oikein mainiosti. Enhän minä ole mitään kadulla ajamisesta puhunut. Lähinnä silla youtube videolla ja "siistiä ajaa kuussatkusta ohi" kommentilla sait mut mukaan tähän keskusteluun. Saan kai minäkin kertoa mielipiteeni riittääkö pyörän ominaisuudet moottoriradalla.


Joku, en muista kuka, tuli tälle palstalle takki leväällään ja sanoi ettei 2 puolikkaalla tee mitään. Sen takia näytin video linkin.

Vielä yli 20 aktiivivuoden, 350 000km ja 3:n ajokortinkuivumisen jälkeen väitän että 250 nelitahti on pirun hauska laite kun asennoituu asiaan oikein, 6 sekunttia sataan riittää kaikkeen normaaliin liikkumiseen ja mutkatiellä olen pudotellut monia kiiltävissä nahkasuissaan ajelevia teho kyykkyjä. 250 kuutioisellakin pystyy siis etenemään ripeästi.

22.4.2009 16:04

Mikä 250cc kyykky kannattais hankkia yhen kesän jälkeen ihan sama onko käytetty kunha heittäisitte muutaman vaihtoehdon niin olis mietittävää.

22.4.2009 18:02

wee kirjoitti:Mikä 250cc kyykky kannattais hankkia yhen kesän jälkeen ihan sama onko käytetty kunha heittäisitte muutaman vaihtoehdon niin olis mietittävää.
2- vai 4-tahti? Uutta vai vanhempaa? Pientä rajausta vois tietenkin vetää etukäteen...

Uusista nelitahdeista mulle tulee ekana mieleen Kawasaki Ninja 250R, sitten taas jos kelpaa vanhempikin niin onhan näitä 2-tahtisia esim. TZR 250, NSR 250, RGV 250 jne. mutta ilmeisestikin jo vähän hankalampia saada käsiinsä.

edit: Tarkemmin kun mietin, niin esim. Hondan Hornettia ja Suzukin Banditia löytyy 250cc-versiona jos ei Suomesta niin ainakin vaikkapa Saksasta. Yllättävän monella tehtaalla on sittenkin noita 90-luvun 4-t 250-versioita kun rupeaa vaan selaamaan.

22.4.2009 18:13

Enduroista tiedän jotain hyviä malleja, mutta en näistä 250cc katupyöristä paljon mitään tiedä. Mutta tarkennuksena yleisesti ihan 2-tahti ja olen tuota ninjaa kokeillut joka oli liian pienikokoinen minulle kun pituutta on yli 185cm eli olisiko mikä malli isokokoisin vai pitääkö kääntyä enduron puoleen pelkän koon takia :D