Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.7.2007 16:14

Wink,wink..Olisi myynnissä tällanen Yamaha RD 250cc...Lueppas ilmoitus jos kiinnostaa...
Yammu

;)

ktm

7.7.2008 21:32

pitäis tommonon ktm exc 250 cc kuristaa, 11 kw tai alemmaksi, jotta voisin ajaa pikku a:lla, eli miten homma käytännössä toimii?

7.7.2008 21:40

minkä takia se pitää saada alle 11kw. Kuristat sen dynossa kaasusta holkittamalla 24kw niin pitäisi inssille kelvata.

8.7.2008 0:45

sori sori , siis tarkoitin a1 korttia :)

8.7.2008 7:45

tauriainen kirjoitti:sori sori , siis tarkoitin a1 korttia :)


No et sinä sitä ajele a1-kortilla vaikka olis 1kW koneessa. Piikkikortille kun rajoituksena on 125cc AINA.

10.7.2008 1:07

Olisi tarkotus EHKÄ hommata ens kesäks joku 250cc kyykky näsärin tilalle. Mitä luulette kannattaako pysyä kakstahdissa? Potkiiko kovaa kevarin jälkeen? :D

10.7.2008 7:07

Kannattaa varmaan pysyä piikeissä jos se teho on se ultimaalinen ratkaiseva tekijä.

Eihän nuo nelaripuolikkaat kovin kuummosia ole, jonkunverran enempi löylyä mitä piikki 2t:ssä, ja vääntöä jota riittää alhaallakin. 2-tahtisia onkin sitten vähän hankalampi löytää, taitaa jäädä vaihtoehdot rgv:hen ja aprilia rs:ään. Paitsi vanhempia toki löytyy, ja enduroita sitten tietenkin.

Miksi vain puolikas? Jos se TEHO on kerran niin tärkeä asia niin mikset osta isompaa?

10.7.2008 12:23

joku 350 rd olisi kova sana. Siinä ei ainakaan paukut lopu kesken ihan heti.

10.7.2008 13:38

MänTä kirjoitti:joku 350 rd olisi kova sana. Siinä ei ainakaan paukut lopu kesken ihan heti.


Totta, taitaa vaan ajo-omituisuudet loppua kauan ennen tehoreserviä.

10.7.2008 15:46

Lähinnä raha vaikuttaa siinä miksen osta isompaa. johonkin -92 rgv hen saattais jopa rahaa löytyäkkin.

10.7.2008 16:09

voihan ne ajo-ominaisuudet tosiaan loppua jossain vaiheessa, mutta kyllä sillä rd:llä kovaakin pääsee. Ihan hyvän kokoiset renkaat, kohtuu laadukas alusta ja hyvä tuntuma. Tehot taitavat siis loppua ennen ajo-ominaisuuksia ainakin radalla moneen kertaan.

10.7.2008 16:32

Tume34 kirjoitti:.... 2-tahtisia onkin sitten vähän hankalampi löytää, taitaa jäädä vaihtoehdot rgv:hen ja aprilia rs:ään. Paitsi vanhempia toki löytyy, ja enduroita sitten tietenkin....

Yamahalta löytyy myös 250cc 2T, TZR 250. Näitä on aika ajoin nettimotossa myynnissä, ainakin vanhempia vuosimalleja.

Suomessa löytyy vaan harmillisen vähän 250cc 2T kyykkyjä, niitä ei vissiinkään ole maahan juuri tuotu? Ainakaan Apriliaa ei taida virrallisesti olla tuotu koskaan, vaan kaikki pyörät ovat harmaatuontia?

10.7.2008 17:36

Timppa^ kirjoitti:Lähinnä raha vaikuttaa siinä miksen osta isompaa. johonkin -92 rgv hen saattais jopa rahaa löytyäkkin.


Sillä rahalla mitä noista harvinaisemmistä (eli nämä 250cc 2t kyykyt) pyydetään, ostaa jo ihan kelvollisen kusiaisen :D.

10.7.2008 18:04

netissä oli kahella ja puolella tonnilla myynnissä jtn 30 000 km ajettu rgv sitä ajattelin. en minä ainakaan löydä sillä hinnalla kuussatasia. :D Niin ja kyllähän se kakstahtisuuskin viehättää. Tietysti vakuutukset bensa/huollot vie rahaa, mutta sen tyyppiset kulut ei haittaa.

10.7.2008 18:07

rgv ei kyllä ole mikään tumpelon pyörä. On paljon hajoavia osia johtuen moottorin korkeasta litratehosta. Varsinainen ongelma taitavat olla pakoaukonsäätimen luistit, jotka ovat kulutustavaraa. Useimmat eivät sitä tiedä, jossain briteissä myytiin "ikuisia" säätimenluisteja jotka ovat kerta sijoituksena kannattava juttu jos aikoo ajaa pyörällään vähän enemmän.