Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.8.2004 18:37

Mitä mieltä ootte semmosesta Suzuki RG 250:stä? Olisin saamassa ~tonnilla semmosen itelleni, vm on 85 tai 84... Värit on prkl rumat mutta eka homma olisikin maalaus siihen yms... en tiedä yhtään paljonko tuommosista nykyään pyydetään. Jos viittisitte pikasesti vastata tähän.

rg 250

Pyörä ei ole kuvan pyörä vaan siinä on noin 1000x rumemmat maalit mutta katteet ei ole silppuna, rempat tehty koneeseen siinä 15 000 km sitten. Kiihtyy aika perkeleesti kun piikki tulee, ja siinähän siis EI ole PA säätimiä :|

Kertokaa REHELLINEN mielipiteenne.
Rahaa mulla ei sitten ole älyttömästi joten tuommosen saisin justiinsa ostettua ja siihen uudet maalit.

Kiitos vastanneille.

29.8.2004 21:11

Hunter kirjoitti:Mitä mieltä ootte semmosesta Suzuki RG 250:stä? Olisin saamassa ~tonnilla semmosen itelleni, vm on 85 tai 84... Värit on prkl rumat mutta eka homma olisikin maalaus siihen yms... en tiedä yhtään paljonko tuommosista nykyään pyydetään. Jos viittisitte pikasesti vastata tähän.

rg 250

Pyörä ei ole kuvan pyörä vaan siinä on noin 1000x rumemmat maalit mutta katteet ei ole silppuna, rempat tehty koneeseen siinä 15 000 km sitten. Kiihtyy aika perkeleesti kun piikki tulee, ja siinähän siis EI ole PA säätimiä :|

Kertokaa REHELLINEN mielipiteenne.
Rahaa mulla ei sitten ole älyttömästi joten tuommosen saisin justiinsa ostettua ja siihen uudet maalit.

Kiitos vastanneille.


ehkä sellasella jaksas kuukauden tai kaksi ajella. laiskahan se on kuin mikä.itse säästäisin lisää ja ostaisin kunnollisen räpättimen...

29.8.2004 21:21

onhan siinä jotain 50hv vakiona, teharilla yms saa kyllä lisää. Kulkee vallan mainiosti ensimmäiseksi yli piikkikokoiseksi pyöräksi. Oli ensimmäinen täysinkatettu pyörä markkinoilla, ainakin japanilainen. Siis legendaarisen Gamma perheen ensimmäinen jäsen, sen jälkeen tuli 500 ja 125, 80.
Ajettavuus taitaa olla samaa kuin piikkisessä ärkeessä, eli ei mahtava mutta hyvät ominaisuudet erityisesti omat aikalaisensa huomioon ottaen. Koneen kestävyys on taattua suzukin laatua olettaen että huollot ja rempat on tehty asiallisesti, ei mitään ylimääräisiä pasäätimiä ja vain aecs vähän tasoittelemassa tehokuoppia. Saa leovincin ja muiden merkkien teharia, kaasutinta voi vaihtaa helposti ja pitäisi sähköpuolenkin olla ihan hyvä. Miinusta tulee puuttuvasta sähköstartista mutta se on uhrattu suorituskyvyn alttarilla. Minun mielestä ihan ok näköinen pyörä, enhän muuten olisi ostamassa RG500 seuraavaksi.

30.8.2004 13:20

Mitenkäs sitten on RGV:n laita. Onkos siinä pa-säätimiä?

Jos rahaa liikenee ylimääräistä, niin tiedossa saattaisi olla projekti 250cc Yamaha. Kyläpyöritykseen mukavampi varmasti kun Ducati. :) Eli tohonhan pitäisi vaihtaa männät ainakin. Katteisiin vähän tuuninkia ja niin pois päin. Harkinta-asteella vasta, mutta ideoita pitää aina olla.

30.8.2004 18:54

rgv:ssä on surullisen kuuluisat säätimet, siis täydet sudet. Ne tulee vaihtaa 10tkm välein jos orkkiskamaa käyttää, vahvistettuja(siis kestäviä oikeasti kuulemma) saa ulkomailta. RGF topicissa on sivujen osoite.

17.9.2004 13:38

Juu kävin sitten hakemassa muutama viikko takaperin sen kakspuolikkaan. Paripäivää päristelin ja räjäytin atomeiksi. Runko ja haarukka ja koko vehje muutenkin oli niin paskassa että piti jollain tikulla raapia että näkee mitä ainetta se on :D Siinä riittää taas rojektia talveksi. Suunnitelmissa on kiillotella osia, maalata katteet ja vanteet ym. ym. Kuviakin löytyy tottamaar: [url=joop.ahjo.cop.fi/suzuki_rg_gamma_250/]täällä[/url]

Niin pakko vielä lisätä tuosta ajettavuudesta, minusta paljon parempi ajaa mitä se piikkinen. Runko on paljon vakaampi, jarrut paremmat, tärisee vaan tyhjäkäynnillä. Sitte kun pistää kierroksia niin tärinä häviää olemattomiin, yks perkuleen hyvistä puolista minusta tuossa pyörässä. Johtuu varmaan siitä kun on 2 pyttyä tuossa niin se vehje on kokoajan tasapainossa.

24.9.2004 19:38

Minun mielestä ihan ok näköinen pyörä, enhän muuten olisi ostamassa RG500 seuraavaksi.

Onnea etsintään. Ei enään paljoa näitä Suomesta löydy. Suurin osa pilattu kaikenmaailman virityksillä. Ja hinta on todella kohdallaan.... nimimerkillä. kokemusta on

25.9.2004 18:34

joo halpoja on rg:t :D taino 500 taitaa olla hinnoissaan.

1.10.2004 20:47

MänTä kirjoitti:joo halpoja on rg:t :D taino 500 taitaa olla hinnoissaan.


Vararikkoon menee noita ostelessa....

2.10.2004 0:22

Ihan siitä RG500:sta, kannattaa harkita hieman sen ostoa, koska mitä itse olen ottanut selvää pitää olla perkeleenmoinen guru että sillä selviää hengissä. On siis aivan omaa luokkaansa. Tehopiikki 6500->8000 kierrosta oli luokkaa 35->85 hevosvoimaa, mikä varmaan irrottaa jo kädet ruumiista... Sen verran kuitenkin käytännössä, että pyörän keula lähtee nousemaan pienimmillä vaihteilla asfaltista kesken kaarteen!
Kuinkas moni kuussatku tekee ton? :D

Ja se moottori on B4 = Boxed-4, joka siis tarkoittaa kahta yhdistettyä V2 konetta. Parhaimmilla viritysosilla pukkaa sen päälle sata hummaa takanakille.

Itseäni houkuttaisi vielä enemmän RGV500 Conversion, siis RG500 kone RGV250 rungossa, mutta taitaapa Suomessa olla mahdoton katsastaa...

3.10.2004 13:39

markketo kirjoitti:Ihan siitä RG500:sta, kannattaa harkita hieman sen ostoa, koska mitä itse olen ottanut selvää pitää olla perkeleenmoinen guru että sillä selviää hengissä. On siis aivan omaa luokkaansa. Tehopiikki 6500->8000 kierrosta oli luokkaa 35->85 hevosvoimaa, mikä varmaan irrottaa jo kädet ruumiista... Sen verran kuitenkin käytännössä, että pyörän keula lähtee nousemaan pienimmillä vaihteilla asfaltista kesken kaarteen!
Kuinkas moni kuussatku tekee ton? :D

Ja se moottori on B4 = Boxed-4, joka siis tarkoittaa kahta yhdistettyä V2 konetta. Parhaimmilla viritysosilla pukkaa sen päälle sata hummaa takanakille.

Itseäni houkuttaisi vielä enemmän RGV500 Conversion, siis RG500 kone RGV250 rungossa, mutta taitaapa Suomessa olla mahdoton katsastaa...



Vielä ollaan hengissä vaikka tallissa pari tollasta onkin....

Niin ja se moottori on square 4 eli sylinterit neliössä eli 2 X rivikone...

3.10.2004 20:27

joo nelitahti rgv500 erikseen. RG500 on raakaa voimaa.

4.10.2004 13:28

RM kirjoitti:Vielä ollaan hengissä vaikka tallissa pari tollasta onkin....

Niin ja se moottori on square 4 eli sylinterit neliössä eli 2 X rivikone...

Ok, miun virhe.

Tehoako ?

4.10.2004 18:46

MänTä kirjoitti:onhan siinä jotain 50hv vakiona, teharilla yms saa kyllä lisää. Kulkee vallan mainiosti ensimmäiseksi yli piikkikokoiseksi pyöräksi. Oli ensimmäinen täysinkatettu pyörä markkinoilla, ainakin japanilainen. Siis legendaarisen Gamma perheen ensimmäinen jäsen, sen jälkeen tuli 500 ja 125, 80.
Ajettavuus taitaa olla samaa kuin piikkisessä ärkeessä, eli ei mahtava mutta hyvät ominaisuudet erityisesti omat aikalaisensa huomioon ottaen. Koneen kestävyys on taattua suzukin laatua olettaen että huollot ja rempat on tehty asiallisesti, ei mitään ylimääräisiä pasäätimiä ja vain aecs vähän tasoittelemassa tehokuoppia. Saa leovincin ja muiden merkkien teharia, kaasutinta voi vaihtaa helposti ja pitäisi sähköpuolenkin olla ihan hyvä. Miinusta tulee puuttuvasta sähköstartista mutta se on uhrattu suorituskyvyn alttarilla. Minun mielestä ihan ok näköinen pyörä, enhän muuten olisi ostamassa RG500 seuraavaksi.


Tutulla oli tollanen 250 RG (-88) vähän aikaa. Savutti perkeleesti ja kiihtyi, mutta vaan kierrosalueella 7500-8500 rpm. Pyörään oli tehty joku läppäremppa, jolla saadaan lisäpotkua yläkierroksille, mutta kaiken kaikkiaan aika mopo kampe.

5.10.2004 21:39

Kuulostaa siltä että mopo ei ollut kunnossa, mun gamma lähtee vetämään jo 6000rpm:ssä, sitä ennen tuntuu ihan mopolta mutta sitten se vetäsee ranteet suoriksi. Ja tehothan kasvaa tasaisesti siitä mitä enemmän tulee kiekkoja. Mun mopossa kyllä oikea putki savuttaa, ja kiekkaa ei ota kun jotain 9500rpm, en tiiä onko stefa menny vai mikä siinä on kun tekee tuollasta.
Mutta ei sen kyllä savuttaa pitäisi mitenkään erikoisesti jos kunnossa on.
Kyllähän tuommoseenkin tottuu varmaan aika äkkiä, mutta ei vissiin itekkään kerkeä kovin kauaa tuolla edes ajaa kun intti painaa päälle.