Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.6.2004 0:27

Kertokaapas mistä mahtaa johtua seuraavat ominaisuudet, jotka ovat mielestäni ilmaantuneet lähiaikoina.

1. Kovan kiihdytyksen jälkeen, kun laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset pysyvät aika ylhäällä jonkun aikaa.
2. Ajaessa esim. 80km/h kuutosvaihteella ja kaasu päästettäessä mopo nykii, eikä rullaa tasaisesti
3. Kierrokset ovat tyhjäkäynnillä aiempaa korkeammat ja laskevat, kun vaihteen löy pesään
4. Jos rullaan suht. koht. kovaa esim. alamäkeen sanotaan vaikka kakkonen silmässä, niin kierrokset nousevat vauhdin mukana, vaikka kytkin on pohjassa

Ilmanputsari on aika likainen ja sen aion puhdistaa ihan lähiaikoina ja myös öljyt vaihdan. Mahtaako edellämainitut johtua näistä? Varsinaista haittaa kyseisistä ominaisuuksista ei ole, mutta jos niistä noi helposti päästä eroon, niin kertokaa toki :D

16.6.2004 2:11

opa82 kirjoitti:Kertokaapas mistä mahtaa johtua seuraavat ominaisuudet, jotka ovat mielestäni ilmaantuneet lähiaikoina.

1. Kovan kiihdytyksen jälkeen, kun laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset pysyvät aika ylhäällä jonkun aikaa.
2. Ajaessa esim. 80km/h kuutosvaihteella ja kaasu päästettäessä mopo nykii, eikä rullaa tasaisesti
3. Kierrokset ovat tyhjäkäynnillä aiempaa korkeammat ja laskevat, kun vaihteen löy pesään
4. Jos rullaan suht. koht. kovaa esim. alamäkeen sanotaan vaikka kakkonen silmässä, niin kierrokset nousevat vauhdin mukana, vaikka kytkin on pohjassa

Ilmanputsari on aika likainen ja sen aion puhdistaa ihan lähiaikoina ja myös öljyt vaihdan. Mahtaako edellämainitut johtua näistä? Varsinaista haittaa kyseisistä ominaisuuksista ei ole, mutta jos niistä noi helposti päästä eroon, niin kertokaa toki :D


Tollasta ei kannata pelästyä, 1 kohtaan vois sanoa vaikka että: se on 2t, ei muuta, ihan "Normaalia". 2. 2t, varsinkin ton kaltainen pyörä nykii aina kun yrittää ajaa tasasesti eikä mee ihan nappiin kierrokset. 3. Tottakai ne laskee kun vaihteen lyö tupaan ja tyhjäkäyntihän on säädettävissä. Etc. "Vikoja" löytyy heti kun pyörästä on kadonnut uutuuden tunne, alkaa epäilemään kaikkea pientä ja ihmettelemään. Omalla vessalla ajanut sen 2200km ja hyvin on skulannut, 2t on sellanen peli että sen kimpussa(ei pakosti korjaamassa, säätelemässä ennemminkin) saa olla _aina_. Vaikka olisikin kyse uudesta/uudenkarheasta. Takakumi se on itelläni ollut sellainen joka ei kestä, antaakohan celleni uuden ton "viallisen" tilalle? :-?

17.6.2004 23:48

Voikohan seuraava johtua kuluneesta vaihteistoöljystä vai kenties kaasarin säädöistä?

Ajetaan esim 60km/h ja painetaan kytkin pohjaan. Sen jälkeen kytkin pohjassa väännetään kaasua ja kierrokset nousevat. Tähän asti ihan normaalia, mutta entäs jos kierrokset jäävät "ylös" eli kone alkaa huutamaan. Sama tapahtuu kovan kiihdytyksen jälkeen, kun lopettaa kaasuttamisen ja vetää kytkimen pohjaan.

Tänään pesin ilmanputsarin ja huomenna koitan vaihtaa noi öljyt, mutta ellei se siitä muutu, niin pitää alkaa varmaan tota kaasaria säätään tai viedä säädettäväks :roll:

28.6.2004 23:12

drago kirjoitti:Kuinkas muuten kannattaa käytettyä motoa (lähinnä KTM:n lc4 ja Duke II) ostaa? Vieläkö voi luottaa, että kestää vielä omassa käytössäkin? Kuinkas pitkät huoltovälit? Ja kuinka helposti käy kuristaminen 25kW papereihin? Eikös kotareilla olekin omat kuripalikat suoraan pyöriin?


Njaah quoettaan sitten itteäni.. Mutta siis yo. kysymyksiin kaipailisin yhä vastauksia. Kiitos

27.7.2004 8:47

mull on toi KTM 250 enska ja kyll se pysyy hyvin muiden isompien matkassa. Ei oo enskaa parempaa!!!!!

27.7.2004 20:35

riippuu mistä roikkuu, ehkä metsässä on enduro rautaa mutta aijai kun hyväkuntoinen asvalttitie niin kyykkäri on sulaa mannaa ajaa kovaa.

27.7.2004 21:15

mutta sen voin sanoa suoralta kädeltä, että GT 250 suzuki omaa kaikista pornoimmat äänet :P

27.7.2004 21:36

ei niin komeet ku GT550! voin vain kuvitella sitä epätasaista pörinää joka tulee niistä kolmesta putkesta :P

28.7.2004 1:31

Meiltä tallista löytyy juuri tuo GT550. On kyllä legendaarinen peli ja savupilvi vallan mahoton.

2.8.2004 2:51

opa82 kirjoitti:Voikohan seuraava johtua kuluneesta vaihteistoöljystä vai kenties kaasarin säädöistä?

Ajetaan esim 60km/h ja painetaan kytkin pohjaan. Sen jälkeen kytkin pohjassa väännetään kaasua ja kierrokset nousevat. Tähän asti ihan normaalia, mutta entäs jos kierrokset jäävät "ylös" eli kone alkaa huutamaan. Sama tapahtuu kovan kiihdytyksen jälkeen, kun lopettaa kaasuttamisen ja vetää kytkimen pohjaan.

Tänään pesin ilmanputsarin ja huomenna koitan vaihtaa noi öljyt, mutta ellei se siitä muutu, niin pitää alkaa varmaan tota kaasaria säätään tai viedä säädettäväks :roll:


Kuulostaa ilmavuodolta, tyhjäkäynnin huutaminen ja tuo edellinen. Eli seos on laihempi nyt, joko ottaa ilmaa jostain, tai saa bensaa liian vähän.

Ja tyhjäkäynnin pienentyminen vaihde päällä meinaa kytkimen luistamista, vaihda ensin öljyt jos se ei auta niin koita säätää kytkin kuntoon, jos ei vieläkään pelaa niin kytkinremonttia..

2.8.2004 14:20

NameLess kirjoitti:
Ja tyhjäkäynnin pienentyminen vaihde päällä meinaa kytkimen luistamista, vaihda ensin öljyt jos se ei auta niin koita säätää kytkin kuntoon, jos ei vieläkään pelaa niin kytkinremonttia..


ennemminkin se meinaa sitä, ettei kytkin irrota kunnolla...

11.8.2004 22:02

Mitäs muuten on näiden 250cc pyörien vakuutusmaksut? Sehän oli kiinni kuutioista, eikä tehoista, vai muistanko väärin?

11.8.2004 23:20

semmer kirjoitti:Mitäs muuten on näiden 250cc pyörien vakuutusmaksut? Sehän oli kiinni kuutioista, eikä tehoista, vai muistanko väärin?


Kuutioista, asuinpaikasta, rekisteröintivuodesta jne..

Teholla ei ole merkitystä.
Viimeksi muokannut opa_ päivämäärä 21.8.2004 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran

21.8.2004 1:26

näin muutes tänää suzuki rgv 250cc:n.eikös oo aika harvinainen suomessa?

22.8.2004 23:21

Eikös 250cc pyörissä ole vakuutusmaksut samaa luokkaa kun piikeissä?