Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
5.9.2012 22:47
Moro!
E: Homma korjattu uudella tulpalla
10.9.2012 23:04
jålle kirjoitti:Moro!
E: Homma korjattu uudella tulpalla
Tuosta vastauksesta varmasti seuraava saman ongelman kanssa painija hyötyy ihan mahdottomasti, kun menit poistamaan alkuperäisen kysymyksen
12.9.2012 18:32
http://www.nettimoto.com/ktm/525/1358566Ostomielellä tähän olisin. onko hinta sopiva? ja onko noi kilometrit tälläiselle pyörälle paljoa? toivottavasti vastaatte pian
12.9.2012 18:40
En vanhasta maksaisi noin paljoa, muutama tonni lisää ja saa paljon uudempia. Toisaalta tuossa on kahdet renkaat. Kilsat ei meinaa mitään, katso yleiskunto. Jos sitä on isommalla sylinterillä käytetty kampura varmasti kierossa.
12.9.2012 19:22
hinnan tingin 4500e, mietityttää huoltovälit ja millaiset ne on? meinaan lähinnä noita rahaa ja vaivaa vieviä huoltoja. Paljonkos tommosesta irtoo tehoja?
12.9.2012 19:39
Budjetista hommahan riippuu pitkälti. Jos ei rahaa nyt tähän hätään enempää irtoo niin kaippa tuo ihan ok pärrä on.
Kai sitä sen touhutonnin saa likoon laittaa osiin, jos moottorin meinaa uuteen uskoon laittaa + työt ellei iteltä onnistu. Homma ei rakettitiedettä ole, ja tekemällä oppii.
Öljyt vaihtuu noin 5 -10 h välein. Venttiilien tarkastus noin 40 h välein. Ilmanputsarin pesu + öljyäminen riippuen likaisuudesta.
Muista kuluista on paha sanoo, kun omalla vehkeellä olen 50 m ajanut. Öljyä ostin 35 litraa ja siihen suodattimia yhdeksää vaihtokertaa varten. Eli kerralla kun ostaa isomman satsin, säästää jo hyvin rahaa. Sekä ei oo pakko ostaa niitä kalleimpia aineita joita merkkitiski suosittelee + netti on pullollaan tietoa.
12.9.2012 20:08
Taidampa kumminkin turvautua husabergiin, vähän itselle tutumpaan
12.9.2012 20:22
Husaberggi ja KTM on kyllä niin samasta muotista kun vaan olla ja voi. Husabergit kuitenkin on KTM:n protopyöriä. Eli huollot yms. on ihan samat kuin siinä husabergissä ja 525 irtoo tehoa semmoset 50hp hujakoilla.
12.9.2012 23:06
Vanha Husaberg kestää vaan ehkä kymmensosan mitä RFS-kotari
Jos siis ei sitten haeta 80 hepan tehoja tai jotain ihan älytöntä.
12.9.2012 23:15
juIIe_ kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ktm/525/1358566
Ostomielellä tähän olisin. onko hinta sopiva? ja onko noi kilometrit tälläiselle pyörälle paljoa? toivottavasti vastaatte pian
Aivan liian kova hinta lähes kymmenen vuotta vanhasta kisapyörästä.
16.9.2012 10:46
No johan nyt on kotari. Ajelin normaaliin ajotapaan vähän vähemmän säälien jakun pysähdyin ja sammutin pyörän niin uudelleen käynnistäessä ei enään lähtenyt sähköstartilla eivätkä vilkutkaan toimineet ilman että pyörä käy eli viittaa johki että akku katosi pelistä? Noh vikaa selvittämään..
16.9.2012 13:24
Meneekö 530 -08 malliin suoraan 2009vm nokka, jotta saa tuon puolipuristin ongelman korjattua? Vai joutuuko jotain muutakin vaihtamaan? Olisi kiva saada napista tuo oma käyntiin, tai edes helpommin polkemalla..
16.9.2012 17:29
Kyllä -08:kin lähtee napista käyntiin, kun kaasarin säädöt on kunnossa, samoin venttiilien välykset ja ennen käynnistystä kääntää kaasun pohjaan pariks sekunniks.
16.9.2012 18:17
'wsq' kirjoitti:Meneekö 530 -08 malliin suoraan 2009vm nokka, jotta saa tuon puolipuristin ongelman korjattua? Vai joutuuko jotain muutakin vaihtamaan? Olisi kiva saada napista tuo oma käyntiin, tai edes helpommin polkemalla..
Kyllä menee ihan suoraan. Ite vaihdoin kanssa aikanaan 2009 mallin nokan jossa se puolipuristin on tosiaan "oikeinpäin" rakennettu
16.9.2012 18:20
Omnic kirjoitti:Kyllä -08:kin lähtee napista käyntiin, kun kaasarin säädöt on kunnossa, samoin venttiilien välykset ja ennen käynnistystä kääntää kaasun pohjaan pariks sekunniks.
Kyllä se tosiaan käyntiin lähtee, mutta eri juttu kauanko jaksaa akku sitä pyörittää, jos puolipuristin rupeaa kiukuttelemaan. -08 mallissa puolipuristin on väärinpäin sinne rakennettu, että se ei aina toimi niinku pitäis ja siinä vaiheessa yläkuolohdassa starttimoottori joutuu koville ja ei aina välttämättä jaksa pyörittää tarpeeksi nopeaan jos akku on vähäänkään huono.