Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
1.1.2013 13:50
molemmat hyviä,
-> 1998-2003 r1 hyvä keskialueen teho, eli ei tarvii vinguttaa. vrt uudemmat kilosportit.
kawa kevyempi käsitellä.
jammulla mukavampi kuskata tyttöjä.
2.1.2013 2:58
Ja sen verran oikaistava ettei toi 175hp teho pidä paikkaansa. 04-> moottoriteho lähellä tota vakiona. Nuo 02-03 on neutraalissa penkissä pikkumodeilla 135-140hp takarenkaalta, joka ei lähimainkaan vastaa 175hp moottoritehoa.
2.1.2013 3:12
Mä en haluais ajella mainoskyltillä ympäri kyliä. Tosin jos LS maksais vähä sponssirahoja en välittäis.
2.1.2013 12:24
Toinen vaihtoehto olis tämä kawalle:
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1428134Mutta ajettu hiukan paljon enemmän ja jotenkin LS kawa miellyttää omaa silmää enemmän.
2.1.2013 18:15
Epäilen että -05 pyörällä olisi oikeesti ajettu vaan 5tkm.
2.1.2013 19:42
Harvinaista se varmasti on, mutta ei mahdotonta jos pyörä on ensimmäisellä omistajalla. Tiedän ihmisiä jotka pyörän ostavat ja sitten sillä ajetaan 500 kilometriä vuodessa kun ei kehtaa ihan ajamattakaan olla. Logiikkaa en tosin ymmärrä...
Jos pyörällä on useampia omistajia niin en jaksa uskoa että olisi noin vähän ajettu.
5.1.2013 11:13
Kyllä meilläkin on perheessä 12tkm ajettu 535 virago. Ollut perheessa v.2004. ostettu 5tkm ajettuna. Vuosimalliltaan 2001. Meikä on tuosta 7tkm joka on tullut ajellut pari tonnia, kävin kerran kalajoella sillä ym. Kyllä noita vähän ajettuja pyöriä on oikeasti olemassa
Joinain vuosina kilsoja on tullut alle 200km.
16.1.2013 1:38
Mulla olis nyt ens kesää varten puute pyörästä kun kevari ikä alkaa olemaan piakkoin ohi ja nyt ollaankin sitten alotettu metsästää vähän isompaa vehjettä
Oli tuo Yamahan FZ6-N jo pitkää ostoslistalla mutta kun se menee sitten juuri ja juuri ylittämään sen maagisen 70kw rajan niin pakko tyytyä johonkin muuhun. On tullut katteltua jammun XJ6-N, kawan ER-6N, BMW F800 R, kotarin 690 Dukea ja ehkä 690 SMC. On tullut noilla supermotoilla kertynyt jo kilsoja niin olisi mukava kokeilla jotain muuta...
Arvostasin mielipiteitä noista pyöristä ja jos ehdottakaa ihmeessä muita jos tulee mieleen!
16.1.2013 8:29
En nyt ole ihan varma budjetista, mutta ducatin hypermotardissa taitaa olla sekä 796 että 1100 versiossa alle 70kw, tai en ole ihan varma mitä isommalla lukee rek. otteessa mutta ainakin
tuolla tehot on ilmoitettu 69,x.
19.1.2013 18:19
Terve foorumilaiset!
Täällä jossain ihan varmasti lukee jo vastaus mutta siihen voi mennä vähän aikaa lukee kaikki viestit ja löytää se vastaus eli laitetaan nyt kysymys tänne "ammattilaisille", anteeksi etukäteen jos jotakuta vitsittää se että samaa kysymystä pommitetaan monta kertaa.
Eli iso A kortti löytyy jo parin vuoden takaa, piikillä ajettu ja mopolla mutta siitähän on jo se kuutisen vuotta aikaa, ikinä en ole "isolla" pärrällä ajellu ja nyt kesäks ajattelin hankkia kun kuume tuntuu vaan nousevan. Mitäköhän te suosittelisitte?
Itse olen katellut honda cbr 600rr sekä 954 rr, yammun r6: sta sekä suzukin gixxeri 600: sta. Hinta pyörii siinä 5000 paikkeella.
Se mikä on vähän mietittänyt on että onko se 954 rr vähän liian härski ekaks pyöräks? Pyörähän on mielestäni aivan mahtava ja tekniikka mitä mainioin.
Kiitoksia etukäteen!
21.1.2013 21:17
Itselläni olisi pyörän hankinta tulossa keväällä/kesällä. Kellään mahdollisesti kokemuksia ktm 690 tai 500/530? Mahdollisesti supermoto ja enduro vanteilla olisi tarkoitus hommata. Sievään puunkiertoon ja retkeilyyn olisi kuntopyörä tulossa. Ajo olisi todennäköisesti 70% tiellä 30% metsässä. Ktm 500 on uudempi malli 530:sta, eli kutakuinkin samoilla spekseillä oleva pyörä? 500 on siis kisakiree, huoltovälit sitä 10h öljyjen vaihtoon ja venat säännöllisin väliajoin. Hepoista jotkut puhuu 60hp koneelta, eli varsin maukas hieman reilu 100kg pyörälle. Öljynvaihdot tähän pyörään ei liene kamala vaiva viikonlopun päätteeksi. Koneremontti lienee jossain 300h kohdilla tehtävä, jos suht uuden pyörän ostan, kestää kyllä monta vuotta päästä tuonne, eli voi olla että pyörä on jo myynnissä ennen tuota tuntimäärää.
690 matkatyyppisempi enduro/supermoto hiekkatietyyppiseen ajeluun, joka passaisi toki itselle vallan mainiosti vaikkakin kiloja sen ~30kg enemmän verraten 500. Hepoista puhuvat likelle 70hp koneelta, eli taitaa miehestä loppua taidot aikaisemmin kuin näistä koneista menohalut. 690 kiinnostaisi huoltovapaan lc4 ansiosta.
Itse olen siis kevyttä sarjaa 175@65(lihotuskuuripäällä). Vasta alkamassa tutustumaan tähän hienoon lajiin. Kokemusta ei juurikaan ole enduroista. Kaverilla ktm450 sekä 250sx, joilla tullut ajettua ja ihastua. Kumpi olisi parempi eka aloituspyörä? Ajoja ei hirveästi tulisi, koska muutto olisi mahdollisesti tulossa kotoa -13 vuoden lopulla 350km päähän (pyörä jää siis kotiin) Ei siis kauas heitä ~5000km/kausi. Onko siis parempi tutustua lajiin kisapelin keveyden vai raskaamman matkaenskan avulla?
21.1.2013 23:41
Itellä on tollanen 690 smc vuosimallia-11 ollu viimekesästä saakka ja oon ollu tosi tyytyväinen. Paukkuja löytyy ja nimenomaan lc4 huoltovapaus on plussaa , mut ei se 530 sulle huono vaihtoehto olis. Itellä ei kokemusta 530:stä ole ,mut on varmaan melko asiallinen laite ku kummiski sen parikytkiloo kevyempi ajokunnos.
Täytyy nyt kuitenkin kehuu 690 sen verran et itelläki kävi ostettaessa mieles et on aika "lehmä", koska kuivapaino on sen 140 kiloo, mut viimekesän ja syksyn ajeluiden perusteella painoa ei ole liikaa. Supermotoradalla käyny kokeilemassa ja iha hyvin pelittää siellä. Itellä ei oo kokemusta metässä ajelusta koska itellä pelkästää katukäytössä mut en usko et 690 ois kovin ketterä sinne puunkiertoon
, mut just lepposaan retkeilyyn vois 690 taipua mitä oon seurannu tuolta kurapyöräfoorumeilta
Niin ja jos sulla aeroxman ei niitä kilsoja vuodessa tuu paljoa nii eihä ne 530:sen huoltovälit oo ees pahat ku ei kisakäytössä kummiskaa ole.
530 kuiteski ketterämpi ja lähes saman verran tehoa, niin 530 tai se uus 500 vois sopia just sulle , mutta 690 voin suositella, tuo nimittäin aina hymyn korville ajaessa!
22.1.2013 0:56
Laitahan pari kuvaa gallerian puolelle! Ei pahemmin ole täällä foorumilla nuita näkyny
Niin, kauanhan mulla tuossa tuo 690 olikin mielessä ja pidin sitä jo melkeinpä liian hyvänä vaihtoehtona itelle. Kokeilemaanhan en ole päässyt, en edes livenä nähnyt joten hankala yrittää hahmottaa pyörän luonnetta. Itseasiassa kaverilla nuiden 450 ja 250 lisäksi löytyy myös 530, joten melkein koeajolle pitäisi pyytää.
Voi olla että loppujenlopuksi ratkaisen homman tarjonnan suhteen. Nähään sitten keväämmällä löytyykö jommasta kummasta 500 tai 690 tarpeeksi hyvä itselle. Tänään kävin itseasiassa sitä ktm500 supermotoa ihailemassa ja tuli myyjänkin kanssa paljon juteltua aiheesta. Kahden vaiheilla ollaan
25.1.2013 19:49
ripakinttu kirjoitti:Mieli tarjota.
Pikusen ottaa vastaan jos oot 19.1 jälkeen kevari kortin hommannu, pitää olla papereissa vakiona alle 70kw.. Millasia pyöriä nuista menee läpite? kuutioita pitäs risat 500 kuitenki olla..
26.1.2013 1:32
Siiiis.. A1 kortin sain 29.5.2009, pikku a:n 23.04.2011. Isoon aahan sen pitäisi päivittyä automatik 23.04.2013, elikkäs pikapuoliin.
Ḱumpi meistä on ymmärtänyt jotain väärin?
E:Lisäys vielä trafilta:
"Rajoitetun A-luokan (≤25 kW) ajo-oikeuden haltija, jolle
on myönnetty rajoitettu A-luokan ajo-oikeus viimeistään 18.1.2013, saa rajoittamattoman A-luokan ajo-oikeuden automaattisesti kahden vuoden kuluttua rajoitetun A-luokan ajo-oikeuden myöntämisestä. Jos ajo-oikeuden haltija tarvitsee ajokorttiinsa merkinnän rajoittamattoman A-luokan ajo-oikeudesta, niin uutta ajokorttia tulee erikseen hakea poliisilta." Eiks toi aika selkee juttu nyt pitäis olla?