Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.5.2012 23:42
Laatikkoon ainakin delvacia ja joka toisen kerran vaihto sinne. Koneeseen sitten mitä tykkää, delvacikin käy. Itsellä alkanut öljyt hävitä koneesta viimeinkin, olisinko kerrankin saanut ajettua männän/renkaat vaihtokuntoon ennen kuin jostain muusta syystä joutuu konetta aukomaan
Olisikohan tuolla männällä ajettu nyt joku 150h, mutta se onkin wössnerin ohutrenkainen eikä kotarin oma paksurenkainen joka kestää vaikka 500h.
23.5.2012 3:33
Tota tota.. Tässä on keväänmittaan alkanut pyöräkuume nousemaan ja kottaraista tietenkin. Itsellä ollut pari vuotta sitten piikki exc jolla paukutin yli 300h uudesta alkaen. Sellasta nyt kyselisin vaan että mitä konkreettista eroa on 450 ja 530 padoilla? Mites eikös uusimista ole ruisku, kuullut jotain että kannattaisi kassariversio ostaa..? Ja sitten miten todesta kannattaa ottaa noi nettimoton 70h/2000km ajetut 08 pyörät..? Lähinnä kilsojen ja tuntien paikkaansapitävyyden kannalta.. Ja mitä kehitystä tässä nyt edes on tapahtunut tekniikaltaan 08-> uudet jossei sitä joskus mukaantullutta ruiskua lasketa? Kiitos näin etukäteen laiskalle googlettajalle...
23.5.2012 9:36
Ehdottomasti uusi ruiskullinen jos vain budjetti riittää, sanokoot kaasarimiehet mitä sanoo. Paljon enemmän kierrosherkkyyttä kuin vanhassa koneessa. Vanha oli ylhäältä vähän nahkea kiertämään. Myös tämän uuden koneen startti oikeasti toimii eikä ole polkimelle ollut tarvetta. Tuo uusi ruiskullinen kone on muutenkin paljon kevyempi kuin vanha ( -2011 ).
Oman kokemuksen mukaan 450 ja 530 ero on aika pieni, vähän enemmän vääntöä.
23.5.2012 12:11
Ruisku tuli kylläkin näihin uusiin 2012 malleihin jossa uudistui samalla puol pyörää. <11 450 ja 530 väliset erot lähinnä väännöstä ja nelipuokki "tuntuu" tehokkaammalta juuri tuon kierrostehon vuoksi. Mun ostopäätökseen vaikuttaa enemmän pyörän kunto, huollot ja hinta ennenkun rupeisin valitsemaan 450 ja 530 väliltä. Tottakai mielummin 530 jos löytyy hyvä yksilö.
Noista kilometreistä / tunneista en sano mitään. Ainahan se epäilyttää jos pyörä on 4v vanha ja mittarissa "vain" 70h kun itse ostin vuoden vanhana tuon nykysen 08 kotarin 60h taulussa.
23.5.2012 14:14
Okei eli laatikkoon voisi hakea
tätä(kö?) ja hinnan perusteella tuo kyllä uppoisi moottorinpuolellekin hyvin, mutta moottoriin ehkä sitten mahdollisesti tuota teidän suosittelemaa
10W40 öljyä. Hmm. mahtaisiko motonetistä löytyä vastaavaa mutta 15W50
Viimeksi muokannut DeLeTeD päivämäärä 23.5.2012 14:24, muokattu yhteensä 1 kerran
23.5.2012 14:16
Kiva hintapolitiikka Motokeitaalla kun parkkivalon polttimo 3€ ja etuvalon polttimo 16€. Motonetissä samat hilut yhteensä 4€
23.5.2012 17:26
En jaksanu selata kaikki sivuja läpi!
Mutta olisin huomen menos kattomaan 450exc:tä vm2008 ajettu 150h ja 125h:n kohdalla vaihdettu mäntä.
Ajettu enskaa ennen, nykyää motovanteet paikallaan.
Mitä kannatais tarkastaa tosta pyörästä? ko välykset ja vetoakselin stefa.
Onko noissa ollut mitään tyyppivikoja/muita vikoja?
Kiitokset valmiiks.
23.5.2012 17:27
Mistä halvimmalla öljynsuodattimet / mistä olette yleensä tilailleet?
29.5.2012 10:25
EDIT: xxx löyty
Viimeksi muokannut DeLeTeD päivämäärä 4.6.2012 10:19, muokattu yhteensä 1 kerran
29.5.2012 14:13
DeLeTeD kirjoitti:Kyseinen pyörä jos tulee vastaan niin soittoa poliisille, lähti viime yönä tosta kadulta. Huh onneks on täys kasko. Varmaan muovit vaihtuu nopiaan mutta tuo musta takaswingi on aika hyvä tuntomerkki. Reknro ZZ-749 eipä tuokaan kyllä varmaan enää kiinni ole
ou... hieno pyörä. harmi että kössittiin. vertailuna vaan että miten sä olit lukinnu sen? oliko virtalukkoa tms.
30.5.2012 10:22
Rattilukko ei mitään muuta. Ihan oletettavaa, että lähtee. Laiskuus päissäni en ollut jaksanut loppuun asti väsätä kytkintä jonka ostin mihin oli tarkoitus laittaa tappokatkaisin maadottamaan koko aika ja päävirta kytkin samaan kytkimeen, eipä olisi lähtenyt polkemallakaan. Samalla oltiin koitettu viedä samalta kadulta naapurin R1, oli raahattu melkein mun parvekkeen alle ja siinä ihan toden teolla moukaroitu virtalukkoa, ei ollut yammusta virtalukko pettänyt ja rattilukkokin oli pysynyt päälä
31.5.2012 9:20
Kotari
löytyi kotkasta, oli lähteny poliiseja karkuun ja kaatunut. Noh onneks kaatui vaikka nyt vituttaa kun se on ajettu paskaks. Oli menny sääriluu neljästä kohtaa poikk
i, paha saa palkkansa
Saiskohan sitä vaadittua koneremonttia huollosta, en tiiä monta tuntia on tullut mittariin mutta 4h päästä olis pitänyt moottoriöljyt vaihtaa
Viimeksi muokannut DeLeTeD päivämäärä 4.6.2012 10:26, muokattu yhteensä 3 kertaa
31.5.2012 14:13
Prätkäkurssi alkaa kesäkuun alussa ja pyörän hankkiminen on jo harkinnassa. Katse on kääntyny ktm motoon tai johonki 600 kyykkyyn. Selailin ketjun läpi ja ei löytynyt oikeen kokemuksia miten poliisit tuollaiseen ktm motoon suhtautuu? Elikkä papereissa taitaa kaikki olla 12kW, mutta mites sitten kun tollasella täystehosella Helsingin keskustassa pärrää? Äänet on ainakin varmasti aika miehekkään, mutta mitkä seuraamukset jos sattuu innokas poliisi pyörä tutkimaan? Tietty laittomalla kilvenkulmalla, kuluneilla renkailla, toimimattomilla valoilla nyt saa helposti muistutuksia, mutta mites noi tehot?
Vakuutukset näyttäis olevan jossain 600-800€ paikkeilla. Miten vakuutusyhtiöt suhtautuu korvauksiin jos pyörä papereissa 12kW ja oikeasti tehoja enemmän?
Tällänen kotarin moto vaatii tietty enemmän harrastuneisuutta kun perus kyykky, mutta perushuollot nyt varmasti oppii nopeasti tekemään itse.
1.6.2012 16:54
Itse ajelen stadissa päivittäin, viime syksynä kun muutin pystäyttelivät yhtenään, nyt varmaan oppivat tuntemaan jo
Eipä ne tehoista välittänyt, kannattaa pitää vakioputki ilman "killeriä" tai mitä sisäputkia niissä nyt onkaan niin melut on vielä siedettävät eikä naputtamista pitäisi olla. Päinvastoin oikeastaan, tuntuu että katsovat liikenteen seassa splittailua läpi sormien paljon enemmän kuin isoilla pyörillä, suhtautuvat vähän kuin mopoon... Joka sinällään ei toki ole lainkaan pahasta. Sopivasti varusteltuna ja riittävän pitkillä väleillä (ettei nyt taajamassa tarvitse kutosella ajaa jatkuvasti) nuo on kyllä todella nöyriä ja näppäriä kaupunkipyöriä, ei voisi edes kuvitella ajavansa enää yhtään isommalla.
Säilytyspaikka on kyllä oltava, kadulla ei tuollaista yksinkertaisesti voi pitää. Päiväsaikaan toki voi parkita näkyvillä paikoilla, mutta ei yöllä tai lähtee aivan satavarmasti. Pyörävarasto tms. toimii oikein hyvin jos sinne pääsy on helppoa, katsoo vain ettei kyllästä bensanhajulla koko taloa niin eipä ne häädettyäkään saa.