Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
25.6.2011 3:17
^Jukki^ kirjoitti:Missä hinnoissa teillä pyörii noi vakuutukset, ku ite oisin hommaamassa 300 exc.tä? Onko teillä pelkät tieliikenne vakuutukset, vai +kaskot? Mistä ois halvimmat?
Tein Pohjolan sivuilla vakuutuslaskelman täyskaskolla 300€ omavastuulla, ktm exc 300 -09.stä (8kw)
Ja järkytyin pahemman kerran ku hinnaks tuli n.1069€
Puolkaskolla se oli jtn 700€
No mitä ny äbä huuteli jotain nii 1200€/vuos tais olla : DDDD
Kyl mä sanoin että vähempikii riittäis, mutta halus tommossen omalle pikkuselleen : D
Kyllähän se hinta tippuu tosta 1200€ ku pitää talvet seisontavakuutukseen/varas/tuhopoltto vai mitä siihen kuulukaan, Mutta 1200€ jos koko vuoden päällä.
25.6.2011 8:39
Liikenne 450, täyskasko 200. Hiukan kalliimpi kolmesatkulle. Pohjolasta siis.
25.6.2011 10:51
Samaa ihmetelly täälläki, mut näköjään on muillakin kalliit kolmesatasessa. halvin mitä löyty syksyllä ni 560e pelkkä liikennevakuutus ja seisonta olis tullu niin kalliiks ettei edes kannata. kyselly kavereilta nelareista esim 530 melkeen puolta halvempi.. on se niin väärin
25.6.2011 12:34
_Jre_ kirjoitti:Samaa ihmetelly täälläki, mut näköjään on muillakin kalliit kolmesatasessa. halvin mitä löyty syksyllä ni 560e pelkkä liikennevakuutus ja seisonta olis tullu niin kalliiks ettei edes kannata. kyselly kavereilta nelareista esim 530 melkeen puolta halvempi.. on se niin väärin
Eikös ne kuutioden ja teho-paino suhteen mukaan lasketa? Täällä ainakin merkki on hiukan vaikuttanut summaan. Mutta pitäis olla isompi vakuutusmaksu 530:llä kuin näillä kakstahdeilla.
25.6.2011 12:59
supermoto31 kirjoitti:_Jre_ kirjoitti:Samaa ihmetelly täälläki, mut näköjään on muillakin kalliit kolmesatasessa. halvin mitä löyty syksyllä ni 560e pelkkä liikennevakuutus ja seisonta olis tullu niin kalliiks ettei edes kannata. kyselly kavereilta nelareista esim 530 melkeen puolta halvempi.. on se niin väärin
Eikös ne kuutioden ja teho-paino suhteen mukaan lasketa? Täällä ainakin merkki on hiukan vaikuttanut summaan. Mutta pitäis olla isompi vakuutusmaksu 530:llä kuin näillä kakstahdeilla.
Juuh merkki ja malli vaikuttaa. Se menee ihan tilastojenkin mukaan paljonko niitä on mällätty/niillä on mällätty. Siks esim jossain amis bemmissä voi olla kalliit vakuutukset, ku amikset on luisutellu niitä niin paljon puuhun. Ja eikös nämä 530 nelarit oo ihan 11kw papereissa? luulis että niissä ois vastaavat tai kalliimmat, mut ei kai siinä. Pitää vielä kysyä paljonko se oli ku ei missään 1200€ vuos oo mitään järkee.
E: 116€/KK Pitäis ees joskus paikauttaa että tost hyötyä ois : DD
27.6.2011 15:42
Voiskos joku nokkelampi tietokonenörtti linkata mulle jotai mestoja josta vois jonkun ison öljyläjän tilata. Itse en nopealla googlen näpytyksellä löytänyt. :S
27.6.2011 15:58
http://en.opvoeren.com/part_universal.a ... Liter-_781Tuolta on porukka tilaillu ja viikossa kertovat tulleen. Postitkin näkyy tuolta mutta jotain 14e suomeen eli vajaa 10e/ litra maksaa toi öljy. Samaa kuin tts eli hyvää kamaa.
29.6.2011 13:58
Millaset huoltovälit on ktm exc 300, verrattuna esim piikkiseen kotkaan tai isompaan nelkkuun? 2tahtiset ollu aina mun mieleen ja kun tossa katsoin äskettäin nettimotosta, niin ei noilla paljoo ole hintaa ym..
29.6.2011 14:13
nipa_ kirjoitti:Millaset huoltovälit on ktm exc 300, verrattuna esim piikkiseen kotkaan tai isompaan nelkkuun? 2tahtiset ollu aina mun mieleen ja kun tossa katsoin äskettäin nettimotosta, niin ei noilla paljoo ole hintaa ym..
Nooooh
125: <-100h mäntä 250h alakerta
300: ~150h mäntä 350h alakerta
250 4t: +100h mäntä alakerrasta ei niinkään tietoo mut kai se tohon 250-300 väliin menee. Ja venttiileitä vähän kokoajan
Ja tosipaljon käytöstä kiinni. Että kaikki nuo joustaa molempiin suuntiin : D
29.6.2011 15:14
Lisäksi nelarin huollot (esim. mäntä) on paljon kalliimpia kuin 2t:n, ja kuitenkin niitä ("kisa")nelareita huolletaan melkein yhtä tiheästi kuin 2-tahtisia. Eli todellakin 2t jos ison moton ostaa.
(No tietenkin mielipidekysymys ja molemmissä on puolensa jne...
)
29.6.2011 15:46
Niin ellei sitten osta tuommoista 500cc nelarimotoa, niissä alkaa olemaan männänvaihto 10000km ja alakerta 25000-30000km.
29.6.2011 16:58
Aikaisemmin niissäkin saa vaihtaa osia kun kolmesatkussa, jos kyse on siis 510, 525, 530 "kisa" enskoista/motoista. ja edelleenkin on ne nokkaketjun aiheuttamat kuumotukset.
Nyt muuten uusilla osilla potkii VÄHÄN eritavalla taas
Olin jo varma että keula tippuu vitoselle vaihtaessa mutta eikun nousee vaan.
29.6.2011 21:05
Ihasproblem kirjoitti:Niin ellei sitten osta tuommoista 500cc nelarimotoa, niissä alkaa olemaan männänvaihto 10000km ja alakerta 25000-30000km.
Niin lukuun ottamatta ainakin husaberiä jossa täys koneremppa viim 200h kohalla. Lisäksi mäntä on yleensä se kestävin osa näissä vajaatahtisissa, jotain ihan muuta niistä paukkuu kuin mäntä.
29.6.2011 22:24
450-500 nelariin tulee kyllä työtunteja paljon enempi kuin isoon 2t ja osatkin maksavat tuplasti enempi. Itsellä nytten aikeissa ostaa husku wr 300 katotaan nyt mihin päädyn.
30.6.2011 1:03
_Jre_ kirjoitti:Aikaisemmin niissäkin saa vaihtaa osia kun kolmesatkussa, jos kyse on siis 510, 525, 530 "kisa" enskoista/motoista. ja edelleenkin on ne nokkaketjun aiheuttamat kuumotukset.
Nyt muuten uusilla osilla potkii VÄHÄN eritavalla taas
Olin jo varma että keula tippuu vitoselle vaihtaessa mutta eikun nousee vaan.
No onnee, nauti siitä nyt kun voit.Ihteni alla jaksaa nelosella kaasusta nostaa viel tosin pitää nykästä, vitosella jos hakee nii pitää jalkapenkille. Ei sillä että osaisin pitää tota keulaa pitkää siivua ylhäällä, mut kyllä se siitä, pitää vaa reenata ja reenata nii sujuu : P
Mitkä välit teillä on nyt? Itellä 14-45 ja on todellakii liian lyhyet. Pitää vissii tiputtaa 40 toi takanen.