Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.4.2010 8:57

Stormilta saa Ermaxia, hinta samaa luokkaa kuin sumekolla. Bomberfoorumilla on myös yksi tällä hetkellä myynnissä.

6.5.2010 19:32

Tuli bongattua sairaala reissulla Ninja jossa oli 2 kilpeä. Eka ihan normaalisti kilventelineessä ja toinen taasen kiinnitettynä huggerin taakse. Kilvet siis aivan identtisiä. Syynä lienee varmaan se, että silloin ku tekee mieli hurjastella heittää telineessä olevan kilven vege(ei näyttäny kummoosesti olevan kiinni) ja hanaa. Vaan mitä mahtais poliisit tuumata noista kilvistä?

6.5.2010 23:16

Tänää kävin ostamassa '08 ninjan.. Pelottavaa :lol:

Hmmmm pitäsköhän ottaa kasko vai pelkkä liikennevakuutus..

6.5.2010 23:30

:'( kirjoitti:Tänää kävin ostamassa '08 ninjan.. Pelottavaa :lol:

Hmmmm pitäsköhän ottaa kasko vai pelkkä liikennevakuutus..


Suosittelen kaskoa noin uuteen pyörään. ;) Voi säästää pitkän kyyneleen vahingon sattuessa.

12.5.2010 21:47

Kellään tietoa miten saan 2008 pyörästä 25 kw kuristuksen pois? Missä se on ja mitä pitää ottaa pois tieltä yms.

13.5.2010 16:45

:'( kirjoitti:Kellään tietoa miten saan 2008 pyörästä 25 kw kuristuksen pois? Missä se on ja mitä pitää ottaa pois tieltä yms.

Jos samat kurit mitä -03 niin bensapumpussa on sähköinen rajoitin jonka saa helposti itse pois. Toinen taas oli ruiskurungossa kiinni joka rajotti kaasukahvan kääntymistä.

13.5.2010 19:35

Tarkoitatko toisella kuristuksella, että olisi kaksi eri kuristusta yhdessä pyörässä?

06:ssa on tälläinen http://www.motot.net/talli/osat/id8940/

13.5.2010 20:21

:'( kirjoitti:Tarkoitatko toisella kuristuksella, että olisi kaksi eri kuristusta yhdessä pyörässä?

06:ssa on tälläinen http://www.motot.net/talli/osat/id8940/


Eikun noi kaksi kuristusta on siis samassa pyörässä (-03 ainakin). Vähän näyttää kyllä erilaisilta noi linkissä olevat kuri osat mitä omassa oli, mutta kummiskin toimii samalla tavalla

13.5.2010 20:59

Kattelin vähän räjäytyskuvia.. Ruiskurungon kuristimen poisto taitaa olla vähän vaikeampi homma? Ainakin näyttää siltä. Vähän monimutkasempi kone kuin mun aiemmissa pyörissä :lol:

13.5.2010 21:37

:'( kirjoitti:Kattelin vähän räjäytyskuvia.. Ruiskurungon kuristimen poisto taitaa olla vähän vaikeampi homma? Ainakin näyttää siltä. Vähän monimutkasempi kone kuin mun aiemmissa pyörissä :lol:

Hmm itsellä oli niin löysällä se että sain kärkipihdeillä irti eli ei tarvinnut irrottaa ruiskurunkoa, muttei sekään paha homma pitäisi olla

18.5.2010 17:12

Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi :paha:

18.5.2010 17:42

Nyt on 25 kw. Kiertää 10 000, kulkee 165 ja röpöttää :D Kaasukahva kääntyy 21 astetta.

Löytäispä jostain kuvat niistä kureista niin olis helpompi ettiä niitä..

EDIT: Kaasukahvan liikettä lyhentävä juttu löytyi. kullanvärinen pikku pötkö.. aika v*tuttavan näköinen ku sitä kattoo ja samalla vääntelee kahvaa :seko:
Se oli kuitenkin niin lähellä kiinni runkoa ettei sitä saa mitenkään ristipäällä auki..

Entäs se ruiskusysteemissä oleva kuristin? Mietin miten se on saatu paikoilleen ilman että ilmanputsari on otettu irti. Siinä ei ollut ainuttakaan sormenjälkeä vaan samat pölyt kuin ennenkin.

20.5.2010 16:28

itte sain eturattaan mutterin ihan räikäl auki kuhan avustaja piti vaa pyörää pystys, mut kyllä mäki sen kans tappelin tunnin tai 2

20.5.2010 16:42

mikksa kirjoitti:itte sain eturattaan mutterin ihan räikäl auki kuhan avustaja piti vaa pyörää pystys, mut kyllä mäki sen kans tappelin tunnin tai 2

Jep saatiin auki jo, rautatanko takahaarukan läpi ettei rengas pääse pyörimään ja räikällä ja puolen metrin jatkovarren kanssa niin aukes :)

20.5.2010 20:48

Henkka57 kirjoitti:
:'( kirjoitti:Kattelin vähän räjäytyskuvia.. Ruiskurungon kuristimen poisto taitaa olla vähän vaikeampi homma? Ainakin näyttää siltä. Vähän monimutkasempi kone kuin mun aiemmissa pyörissä :lol:

Hmm itsellä oli niin löysällä se että sain kärkipihdeillä irti eli ei tarvinnut irrottaa ruiskurunkoa, muttei sekään paha homma pitäisi olla

Ok mulla ei meinaa saada mitään ristipäätä siihen väliin että sais ruuvattua irti.. On kokeiltu räikkäsarjan kulmapalalla yms. Pitää kait irrottaa ruiskurunko sitten,

http://www.motot.net/talli/osat/id8940/
Onko tuo musta osa se sähköinen kuristin bensampumpussa?

Huomenna vois taas purkaa. Harmittaa kun papereissa lukee kaasun avautumiskulma..