Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
27.2.2012 22:46
Herätellääs tämäkin topikki eloon, eli tommonen pärrä tuli hommattua ja ikää on sen verran että saa ajaa niin isoo vehjettä niin mitähän kureja tässä, jotenkin hämärästi muistan jostain lukeneeni että putkessa olisi ainakin ja jossain 2 paikkaa vielä, eli yhteensä 3 kuria olisi mutta pitkän googlettelun jälkeen en löytänyt mistään tuota elikkä missähän tässä pärrässä on kurit ja miten olette poistaneet?
Vuosimallihan on -03
27.6.2012 17:31
Tere.
Kuinka usein öljyt piäisi vaihtaa ja paljonko kuluttaa satasella noin, (sanokaa joku luku)
ja kuinka paljon pitää laittaa etä saa rekisteriin vai saako suoraan kaupasta.
28.6.2012 2:53
joru95 kirjoitti:Tere.
Kuinka usein öljyt piäisi vaihtaa ja paljonko kuluttaa satasella noin, (sanokaa joku luku)
ja kuinka paljon pitää laittaa etä saa rekisteriin vai saako suoraan kaupasta.
Öljyn vaihtoväli ajosta riippuen 400-700km. Itellä perus katuräppäilyllä joku 6l / satku.
Ilmeisesti mitä olen lukenut ja kuullut niin 2008-2011 mallia ei saa rekisteriin mutta taas 2012 mallia saa.
28.6.2012 11:13
Tervehdys
Kyseessä siis otsikon mukainen pyörä vm03 jossa ei startti toimi. startti nappulaa painettaessa akun vieressä oleva mokkula naksahtaa mutta muuta ei tapahdu?
Saako näihin jostain takatappeja vai pitääkö itse soveltaa?
Alkuperäistä nopeusmittaria vai kannattaako ostaa joku koson tuotos?
28.6.2012 11:41
Sulla on varmaan startin hiilet kuluneet. Mulla oli sama vika mopossa. Sinne voi laittaa vaikka autosta hiilet, kun niitä vähän viilailee sopivan kokoisiksi. Voi olla myös, että vaan toisen niistä tarvitsee vaihtaa.
28.6.2012 14:28
Paljonko on vakuutus.
Onko kannatava ostos, jos noin puolet ajosta on kevyttä enduroa.
Ja ylipäätäänsä onko kannattava ostos, onko vikoja, tuleeko kalliiksi, ym.
28.6.2012 16:48
Taas vähän kokemattomana nähin 2pyöräsiin niin mitenkäs tuo startti puretaan
29.6.2012 1:25
Tietääkö kukaan nelipuokkiin putken ja / tai vaimentimen vaihtanu että tuleeko niillä niin suuria muutoksia että kaasaria on pakko säätää vaihdon jälkeen? alkuviikosta tuli weeraan fmf:n powerbomb ja pc4-vaimennin mutta itellä ei oo minkäänlaisia mahdollisuuksia (ja luultavasti edes osaamista) ton säätämisen suhteen. Ja onko mitään tietoa missä hinnoissa suurinpiirtein liikutaan jos vie jonnekin dynoon säädettäväks? Tuntivelotuksella varmaan mutta montako tuntia...
29.6.2012 2:38
joru95 kirjoitti:Paljonko on vakuutus.
Onko kannatava ostos, jos noin puolet ajosta on kevyttä enduroa.
Ja ylipäätäänsä onko kannattava ostos, onko vikoja, tuleeko kalliiksi, ym.
Itellä tais olla pelkkä liikennevakuutus 170€ tjsp 70% boonuksilla eli jotain 350-400e vuodessa ilman boonuksia. No itellä on 70% perus katuräppäilyy ja kaupungissa ajelua ja sitten loput metässä ja ite oon tykännyt niin voin suositella kyllä ja köyhälle kaikki on kallista....
Tietääkö kukaan nelipuokkiin putken ja / tai vaimentimen vaihtanu että tuleeko niillä niin suuria muutoksia että kaasaria on pakko säätää vaihdon jälkeen? alkuviikosta tuli weeraan fmf:n powerbomb ja pc4-vaimennin mutta itellä ei oo minkäänlaisia mahdollisuuksia (ja luultavasti edes osaamista) ton säätämisen suhteen. Ja onko mitään tietoa missä hinnoissa suurinpiirtein liikutaan jos vie jonnekin dynoon säädettäväks? Tuntivelotuksella varmaan mutta montako tuntia...
Ite vaihdoin vakioänkän ja sen väliputkeen Remuksen pönttöön ja remuksen väliputkeen ja ei tarvinnut säätää mitään.
Ja dynon hinta jossa säätäävät vissii jotain 100e / tunti... riippuu paikasta mutta kalista huvia kuitenni
30.6.2012 13:26
Vähän saattaa käydä laihalla,huomaat sen kun paukuttaa moottorijarrulla putkeen,mutta varmaan riittää kun säädät seosruuvista rikkaamalle.Se on pieni ruuvi kaasarin pohjassa etupuolella,sitä puolikierrosta/kierros auki niin että pahin paukutus loppuu..
8.7.2012 19:25
Ostin 2002 426cc WR:än niin mahtaako minkä vuosimallien katteet käydä? 2007 vuosimallin 450WR katteita löytyi melko halvalla, mutta ne ei varmaankaan sovi?
Huoltokirjaa ei tullut ja 7000km mittarissa. Mahtaako olla tarvetta mitään tehdä? Edellinen omistaja oli vain öljyjä vaihdellut.
Näitä ei varmaan kahdelle saa rekisteröityä?
8.7.2012 20:30
Varmaan sen 2002:n katteet sopii...
Jos se katukäytössä on ollu niin tuskin sille mitään erityistä tarvii tehdä, jos siitä jotain ymmärtää niin ainahan se on ihan fiksua kurkata sinne sisälle. Ja ei näitä nelipuokkeja ainakaan saa kahdelle rekisteriin enkä usko että niitä vanhempiakaan saa.
8.7.2012 21:37
Moottoripyörää ei tarvitse rekisteröidä kahdelle, mopo tarvii. Riittää kun on jalkatapit ja riittävän pitkä penkki takamatkustajalle.
9.7.2012 10:28
Eli jalkatapit kun vaan tekee niin riittää
Tuota kateasiaa vaan sen takia kysyin kun saan 2007 vuosimalliin katesarjan n.55€.
Otin tuon kuristimen pois ja kokeilin huippuja niin 160 kulki ja sitten alko pätkimään. Mistä tuo johtuu?
9.7.2012 12:09
Pääsuutin liian pieni ja sen takia se pätkii huippukierroksilla..nollaseiskan muoveissa ei ole mitään samaa,eli ei sovi kirveelläkään..