Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.10.2010 17:16

khor kirjoitti:
Yzä kirjoitti:Ja onko semmoset vilkut lailliset, jotka on takavalossa?

Jos linssistä ei löydy E- tai CE-hyväksyntää, niin laiton.

Mikset kysy tuosta sliparista entiseltä omistajalta? Taikka sitten googletat/youtubesta etsit R6R:n sliparivideoita, jos ei muuten. Villin veikkauksen heitän, että Jardinen näköä on..

Ei taida riittää vilkkujen etäisyyskään?

5.10.2010 17:28

JP_89 kirjoitti:Ei taida riittää vilkkujen etäisyyskään?

Hyvä pointti, unohdinkin tän kokonaan. Ei se siis sallittu ole.

11.10.2010 10:27

Entinen omistaja ei tienny mikä putki siin on.

Miksköhä siin takavalos lukee sit e13? Luulis, että menis sitte lävitte, mutta jos pitääkin sit olla toi centtiväli oikein... :roll:

Pyörä kävi penkissä vakiona:
Kuva

14tkm ajetulla koneella...
Nii ja mun jammu kiertää vaan ton vähä yli 16k...Mittariin kyllä melkeen 18k.
Tällä viikolla sama hemmo värkkää siihen 25kw kurin kaasukahvaan, varmaa helposti poistettavissa sitten jos on tarvis, eli on tarvis :D

Sit vaa ootellaa, että ois 5.11 vielä ajokelejä, ainakin viime vuonna oli marraskuussa, piikillä kun ajelin.

Galleriassa myös paremmat kuvat nyt! Kommenttia!

11.10.2010 14:51

Mulla oli dynopapereissa takarenkaalta ~110hp jossain vähän reilussa 14500rpm, lappukin on jossain kuhan sen löytäisin. :D Mutta muistetaan taas ettei penkit olevertailu kelpoisia keskenään. Yleensä näistä kutosista revitään takaselta noin 105-110hp lukemia penkissä. :) Niin ja jtm-motorsilla Pyhäsalmella penkitin.

11.10.2010 21:02

Jepjep, potkii se kuiteskin ihan hyvin.

Kuristajalta tuli inffoo, että ei saa kuristettua kaasukahvan rungosta, vaan sieltä vaijerin alapäästä, mistä taitaa sullakin Joonas olla kuristettu se. Hätä vaa iskee, kun sen pitäs olla sit semmonen, että voi lähimmällä bussipysäkillä ruuvata kurin pois ja jatkaa matkaa :)

Iskä ei lämpee ajatukselle, että ajaisin tt:eenä. Mut ei vittu jos huiput on 120-130 ja kiihtyy sinne 2t tt-piikin lailla/huonommin ni hävettää jo ajatuskin.

11.10.2010 22:01

Voiha se aika kauheeta olla ajaa oikeesti niillä 25kw tehoilla :lol: Poliisit nyt tuskin enää isompia pyöriä tarkastelee samalla silmällä kuin mopoja, vois luulla ainakin :)

11.10.2010 22:11

Yzä kirjoitti:Kuristajalta tuli inffoo, että ei saa kuristettua kaasukahvan rungosta, vaan sieltä vaijerin alapäästä, mistä taitaa sullakin Joonas olla kuristettu se. Hätä vaa iskee, kun sen pitäs olla sit semmonen, että voi lähimmällä bussipysäkillä ruuvata kurin pois ja jatkaa matkaa :)


Jeps, sinne se kuristin ainakin laitettiin mun pyörässä. ;) Ens kesänä pääsee ajeleen vasta heinäkuussa jos intistä selviää puolella vuodella, edellyttäen että jammu on vielä itellä.

11.10.2010 22:14

Kyllähän sitä lomilla kerkiää ajella.

Kokeilitko edes ajaa 25kw:eenä? Paljo meni/mite lähti? paljon kiers kone?

12.10.2010 15:12

Yzä kirjoitti:Kyllähän sitä lomilla kerkiää ajella.

Kokeilitko edes ajaa 25kw:eenä? Paljo meni/mite lähti? paljon kiers kone?


Ei voi muistaa paljon se kiertää 25kw, mutta kulki se ainakin jotain 170+ mittariin -1 eturattaalla ilman speedohealeria, joten mittari virhettä on jonkin verran. Suosittelen lämpimästi välien vaihtoa lyhyempiin jos ei ole jo vaihdettu. Ite tykkää tosta, että edessä on -1, mutta monet sanoo että parhaat välit ois -1,+2, vaikka makuasioita nämä on.

12.10.2010 19:24

Riittää se 25kW katuajoon ihan täydellisesti, ei missään enempää tarvii. Ohitukset rekoista ym. onnistuu ihan vikkelästi kuitenkin. Ainut jos tykkää ajaa rataa/kiihdytellä kadulla mutkateitä niin siitä sitten se ilo häviää, mutta tourinkiajossa niillä lisätehoilla ei ole mitään virkaa.

Konehan voi kiertää kaasukahvakuristeisena paljonkin ainakin pienillä vaihteilla, mutta tehoa se ei tuota koska soppaa ei ole tarjolla tarpeeksi.

12.10.2010 20:28

Kyllähän se 25kw riittää jos piikillä 11kw:kin riitti mainiosti, se on eri asia onko se yhtään hauskaa. Tahtois vähä, että kaasusta tapahtuiskin jotain. Pääs jo vähän tottuu ku ilman korttia ajelin tässä lähistöllä, nii ihanata kun lähtee niin hemmetisti piikin jälkeen. :)

Tahtois vaan päästä kunnolla mp:een maailmaan.

Kai se on jonkin aikaa ajettava sitten noilla 25kw tehoilla, ei kyllä kehtais mitenkään. Kiinnikkään kun siitä ei jää helposti, ainakaan täällä pikku kylässä.
-_Joonas_- kirjoitti:Suosittelen lämpimästi välien vaihtoa lyhyempiin jos ei ole jo vaihdettu. Ite tykkää tosta, että edessä on -1, mutta monet sanoo että parhaat välit ois -1,+2, vaikka makuasioita nämä on.
Jep, oon samaa kuullu, mutta rattaat hyväs kuoseis, että ei ainakaan vielä mene vaihtoon.

12.10.2010 21:03

Yzä kirjoitti:
Kai se on jonkin aikaa ajettava sitten noilla 25kw tehoilla, ei kyllä kehtais mitenkään. Kiinnikkään kun siitä ei jää helposti, ainakaan täällä pikku kylässä.


Kyllä 25kw paljon ennemmin ajaa ku 11kw, kyl toi jammu 25kw oli huomattavasti tehokkaamman oloinen kuin tt räsä.

14.10.2010 13:33

Yzä kirjoitti:Mut ei vittu jos huiput on 120-130 ja kiihtyy sinne 2t tt-piikin lailla/huonommin ni hävettää jo ajatuskin.

Ei varmasti jää noihin lukemiin. Oma pyörä nappaa sen 170km/h mittariin( ~gps 160km/h) parhaimmillaan kuristettuna, mutta pyörä ei ole r6

14.10.2010 14:47

Niin, se on honda varadero 125 8)

14.10.2010 23:11

Jooh tuli tossa kurissa vähä takapakkia, pitäs käydä vissii ite purkamassa pyörä iskän kanssa, että se kurin tekijä/penkittäjä kerkeis sit asennella sen kurin sinne. Eli tankki veks ja ilmanputsarin koppa.

Lähteeks toi tankki kokonaa irti vai nousee vain pysty-asentoon?

Hitto ku uutta pyörää joutuu ruveta purkamaan.