16.6.2004 0:27
16.6.2004 2:11
opa82 kirjoitti:Kertokaapas mistä mahtaa johtua seuraavat ominaisuudet, jotka ovat mielestäni ilmaantuneet lähiaikoina.
1. Kovan kiihdytyksen jälkeen, kun laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset pysyvät aika ylhäällä jonkun aikaa.
2. Ajaessa esim. 80km/h kuutosvaihteella ja kaasu päästettäessä mopo nykii, eikä rullaa tasaisesti
3. Kierrokset ovat tyhjäkäynnillä aiempaa korkeammat ja laskevat, kun vaihteen löy pesään
4. Jos rullaan suht. koht. kovaa esim. alamäkeen sanotaan vaikka kakkonen silmässä, niin kierrokset nousevat vauhdin mukana, vaikka kytkin on pohjassa
Ilmanputsari on aika likainen ja sen aion puhdistaa ihan lähiaikoina ja myös öljyt vaihdan. Mahtaako edellämainitut johtua näistä? Varsinaista haittaa kyseisistä ominaisuuksista ei ole, mutta jos niistä noi helposti päästä eroon, niin kertokaa toki
17.6.2004 23:48
28.6.2004 23:12
drago kirjoitti:Kuinkas muuten kannattaa käytettyä motoa (lähinnä KTM:n lc4 ja Duke II) ostaa? Vieläkö voi luottaa, että kestää vielä omassa käytössäkin? Kuinkas pitkät huoltovälit? Ja kuinka helposti käy kuristaminen 25kW papereihin? Eikös kotareilla olekin omat kuripalikat suoraan pyöriin?
27.7.2004 8:47
27.7.2004 20:35
27.7.2004 21:15
27.7.2004 21:36
28.7.2004 1:31
2.8.2004 2:51
opa82 kirjoitti:Voikohan seuraava johtua kuluneesta vaihteistoöljystä vai kenties kaasarin säädöistä?
Ajetaan esim 60km/h ja painetaan kytkin pohjaan. Sen jälkeen kytkin pohjassa väännetään kaasua ja kierrokset nousevat. Tähän asti ihan normaalia, mutta entäs jos kierrokset jäävät "ylös" eli kone alkaa huutamaan. Sama tapahtuu kovan kiihdytyksen jälkeen, kun lopettaa kaasuttamisen ja vetää kytkimen pohjaan.
Tänään pesin ilmanputsarin ja huomenna koitan vaihtaa noi öljyt, mutta ellei se siitä muutu, niin pitää alkaa varmaan tota kaasaria säätään tai viedä säädettäväks
2.8.2004 14:20
NameLess kirjoitti:
Ja tyhjäkäynnin pienentyminen vaihde päällä meinaa kytkimen luistamista, vaihda ensin öljyt jos se ei auta niin koita säätää kytkin kuntoon, jos ei vieläkään pelaa niin kytkinremonttia..
11.8.2004 22:02
11.8.2004 23:20
semmer kirjoitti:Mitäs muuten on näiden 250cc pyörien vakuutusmaksut? Sehän oli kiinni kuutioista, eikä tehoista, vai muistanko väärin?
21.8.2004 1:26
22.8.2004 23:21