Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.5.2012 6:19
Mulle se on sama mitä sä uskot, mutta oma ja kaverin 530 kuluttaa kyllä sen kympin karkeesti kaupungissa, eli 9-11L/100km, ajotyyli on kyllä aika agressiivinen ja kaasu tuppaa olee koko ajan pohjassa.
Matka-ajossa kyllä pääs pienempään. Pointti oli se, että jos näillä antaa kenkää niin ei todellakkaan kulutus ole mitään maks 5L...
11.5.2012 8:57
No ei varmasti olekkaan ihan selvä juttu mutta kokeileppa joskus ajaa vähän pienemmällä kaasun käytöllä, nopeus & kiihtyvyys erot ovat tosi pieniä. Aivan turhaa ajaa tuppinurin
11.5.2012 12:55
Pitää kokeilla, on jääny vaan takaraivoon 2-tahtisen ajotyyli niin vahvasti, että
vähän tuntuu oudolta ajaa erilailla. Pointti oli se, että kyllä nää vehkeet saa kuluttamaankin,
joa niin haluaa, pisti niin pahasti silmään kommentti että: "joo, alle 5 litraa satasella"
Kyllä sellaseen kulutukseen pääsee, mutta sillon se menee aika hissuttelun puolelle, ainakin omasta mielestä.
11.5.2012 21:51
No pointti oli se ettei tuo 690 kuluta vähempää kuin kaasarilliset exc:t.
Itsellä 565cc (samat speksit kuin 560smr) kilvellisenä ja ei sillä voi kaasua nelosta pienemmällä edes ajatella avaavansa auki miltään kierroksilta koskaan ainakaan 15/45 väleillä, joten se kenkiminen kaupungissa alle kahdeksankympin vauhdeissa on vähän haastavaa kun vielä nelosellakin karkaa ympäri pelkällä kaasulla. Ehkä tuo iso pata rauhoittaa ajamista eikä tarvitse kierroksiakaan käyttää oikeastaan koskaan, säästyypähän konekin. Vaan ei se 450 paljon enempää vie, pakko itsekin hämmästellä miten vähän nuo vie vaikka kuinka yrittäisi kurittaa, nuo yli kympin kulutukset kyllä viittaa tulvivaan kohokammioon tai jotain, ei noin paljolla bensansyötöllä voi tehoakaan saada. Miettikää nyt vähän, kymppi sadalle tarkoittaa että tankki on tyhjä 80 kilsan ajon jälkeen, ei siinä saa olla metriäkään mitään siirtymää.
Joskus laskin hiekkateitä tuppi nurin menemään ja johonkin 150km toimintasäteelle piti porukan kanssa mitoittaa lenkit. En oikein tiedä missä hommassa tehoa enemmän käytetään, paitsi ehkä jääradalla ja tuollakin ne kulutukset oli aika pieniä.
12.5.2012 14:01
Itellä on 14/50 välit supermotoilla ja tuntuu, että noikin on liian pitkät, kun gepsiin kulki 150
12.5.2012 22:38
Mulla oli 15/45 ja tuo 45 oli selvästi liikaa, nyt 15/48 ja omasta mielestä optimi välit. Pitää viellä kokeilla tuota 50 piikkistä taakse, uskoisin sen olevan varmaan paras kikkailuun, muuten smotoiluun parempi tuo 48
13.5.2012 15:32
Ei tosiaan huiput tule ongelmaksi pitkillä väleillä, mutta ykkönen on niin lyhyt että pitkät välit on kivat kun ei tartte aina lähteä kakkosella. Jonkun virinokan kanssahan sillä olisi merkitystä, mutta kotarin omat on sen verran laimeita (ja hyvä niin kun ei näitä ole tehty kiertämään kuten crosseja) ettei niillä noin kiihtyvyyden tai rata-ajonkaan kannalta ole merkitystä kun tehoalue on laaja.
14.5.2012 17:57
Kenelläkään kokemusta
tästä öljystä? KTM:n suosittelema Motorex 20€/l ja tuo 10€/l. Uskaltaako tilata vai suosiolla maksaa tuplahintaa Motorexista?
E: Vai mitä öljyjä olette yleensä käyttäneet? Mobil Delvac ainakin tiesi joku kertoa toisella foorumilla, kenelläkään kokemusta?
14.5.2012 18:35
En tiedä kun en löydä öljynjäykkyyksiä tuosta mutta luulisi tuonkin olevan ihan hyvää. Ite taisin juuri vasta tilata
tälläisen
14.5.2012 19:12
Ite käyttäny nyt tätä, halpaa ja varmasti riittävän hyvää, eikä jää ainakaan rahasta kinni, voi vaihella vähän useemminkin öljyjä.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-9525
14.5.2012 19:44
Joo, eipä tuota ole hinnalla pilattu. Pitää lähteä huomenna hakemaan. Kiitoksia avusta!
14.5.2012 22:43
Jep näyttää munkin silmään aika hyvälle, täytynee ostaa tota kun tuo vanha törssi loppuu!
14.5.2012 22:52
Kysytty varmaan sen sata kertaa mutta kuitenkin:
Minkälaisia tyyppivikoja on esiintynyt -06 525 exc:issä? Ja mitä erityistä kannattaa tarkistella pyörää ostettaessa? Tarvitseeko "täydessä" koneremontissa vaihtaa muuta kuin mäntä, nokkaketju, kanki, stefat, laakerit ja tiivisteet? Ja missä vaiheessa tuo isompi remontti tulisi tehdä?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
15.5.2012 8:14
mikkets kirjoitti:Kysytty varmaan sen sata kertaa mutta kuitenkin:
Minkälaisia tyyppivikoja on esiintynyt -06 525 exc:issä? Ja mitä erityistä kannattaa tarkistella pyörää ostettaessa? Tarvitseeko "täydessä" koneremontissa vaihtaa muuta kuin mäntä, nokkaketju, kanki, stefat, laakerit ja tiivisteet? Ja missä vaiheessa tuo isompi remontti tulisi tehdä?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
kun oot ostamassa niin kato ainakin eturattaan ja vaihdekepin stefat ettei vuoda. ne kun näkee siitä helposti. sitte ketjut ja rattaat kun meinaan maksaa jonnin verran ku ostaa uudet n. 200€ setti. kyllähän noi ukot ainakin mulle puheli että 250-300h niin vois alkaa suunnittelemaan remonttia. siinä justiinsa noita mitä mainitsit.
15.5.2012 13:04
Saako noita suuttimia vaihdettua ilman kaasuttimen irroitusta? Minkälaisia säätöjä näissä pitää yleensäkin olla, kun ohjekirjasta ei löytynyt mitään ohjearvoja? Mitä suuttimia pitää vaihdella kelin mukaan, kun ohjekirjassa oli maininta pää-, tyhjäkäynti-, tyhjäkäynnin ilma-, kylmäkäynnistys- ja ohivuotosuuttimesta? Menee vähän piikkisen mopon jälkeen ohi nää systeemit