Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

28.3.2012 11:38

Ihan normaali ajoon sisältyy liikennevaloihin pysähtyminen, jossa ilmavirta pysähtyy. Normaali kesähelle päivä niin varmasti keittää yli iso nelari ilman flektiä valoissa. Pakkasella kun käynnistää pyörän niin alle minuutin jälkee et voi aukaista enää syylärin korkkia koska sieltä tulee nesteet käsille. Täysin eri tavalla moottori lämpenee kun jossain piikkisessä mopossa.

Onko kellään kokemusta miksiköhän pyörä mahtaa polttaa etupoltinta? Vaihdoin vast uuden ja pidin vain lyhyitä päälä, silti oli palanut myös pitkien lanka? Outoa :o Pitää nyt saada vaan yleismittari käsiin ja mitata että onko jänniteensäädin kunnossa.

Re: ktm 450, 525

28.3.2012 15:39

DeLeTeD kirjoitti:Ihan normaali ajoon sisältyy liikennevaloihin pysähtyminen, jossa ilmavirta pysähtyy. Normaali kesähelle päivä niin varmasti keittää yli iso nelari ilman flektiä valoissa. Pakkasella kun käynnistää pyörän niin alle minuutin jälkee et voi aukaista enää syylärin korkkia koska sieltä tulee nesteet käsille. Täysin eri tavalla moottori lämpenee kun jossain piikkisessä mopossa.

Onko kellään kokemusta miksiköhän pyörä mahtaa polttaa etupoltinta? Vaihdoin vast uuden ja pidin vain lyhyitä päälä, silti oli palanut myös pitkien lanka? Outoa :o Pitää nyt saada vaan yleismittari käsiin ja mitata että onko jänniteensäädin kunnossa.


jaa hyvä tietää. laitelkaas sitte ehdotuksia mitkä sopii siihen kun onhan ne aika kapeat syylärit. jaa löysinki jo. moto keitaalla 113e!! :eek:

Re: ktm 450, 525

28.3.2012 19:02

Habusa kirjoitti:
DeLeTeD kirjoitti:Ihan normaali ajoon sisältyy liikennevaloihin pysähtyminen, jossa ilmavirta pysähtyy. Normaali kesähelle päivä niin varmasti keittää yli iso nelari ilman flektiä valoissa. Pakkasella kun käynnistää pyörän niin alle minuutin jälkee et voi aukaista enää syylärin korkkia koska sieltä tulee nesteet käsille. Täysin eri tavalla moottori lämpenee kun jossain piikkisessä mopossa.

Onko kellään kokemusta miksiköhän pyörä mahtaa polttaa etupoltinta? Vaihdoin vast uuden ja pidin vain lyhyitä päälä, silti oli palanut myös pitkien lanka? Outoa :o Pitää nyt saada vaan yleismittari käsiin ja mitata että onko jänniteensäädin kunnossa.


jaa hyvä tietää. laitelkaas sitte ehdotuksia mitkä sopii siihen kun onhan ne aika kapeat syylärit. jaa löysinki jo. moto keitaalla 113e!! :eek:

Meillä päin ei edes liikennevaloja ole ;)
On kyl ihan hyvän hintanen ropelli. Onks toi nyt sellanen mikä lähtee pyörimään kun kone käy liian kuumana? jotenki termostaattiin kytketty? Mitenhän useella edes on flekti tässä pyörässä?
Osaapkos kukaa sanoo mistä sais parempaan hintaan? eihän sen nyt just kotarin oma flekti tarvii olla.

Re: ktm 450, 525

28.3.2012 21:02

Jos flektiä liikennevaloissa tarvitsee niin suuttimet on pielessä. Ainoa paikka missä flektiä kaipaa on jumissa jossain suo-ojassa 30 asteen helteellä, muuten vika on suuttimisssa. Näin ainakin isoissa kotareissa.

Re: ktm 450, 525

29.3.2012 6:03

Tjaa-a just tuli oma pyörä pois KTM:n huollosta ja se tyyppi on pitempääkin noita koneita purkanut ja ajanut ite smotoa kilpaa ja mulle just sano et varmista viellä et toi flekti toimii, et just kesällä liikennevaloissa voi hyvin helposti keittää. Se oli ite yrittäny käyttää konetta kuumaks paikallaa ja saaha flektiä pääle mut ei ollut lähteny rullaamaan ja veikkaili, et pitäs ajaa kuumaks eka.
Vai onko sit mun pyörässä vaan suuttimet kohillaan? :D

Re: ktm 450, 525

29.3.2012 13:33

No ei se varsinaisesti pielessä ole vaikka keittää, laihallahan se menee toki taloudellisemmin mutta kuumempana. Kyllä minkä tahansa saa keittämään kun jättää tyhjäkäynnille ilman flektiä tarpeeksi pitkäksi aikaa, mutta ei noissa kyllä liikennevaloissa ongelmaa ole jos on iso (45?) tyhjäkäyntisuutin ja muutenkin säädetty niin että lähtee herkästi käyntiin eikä pauku aivan mahdottomasti jarrutuksissa eli kohtuullisen rikkaalle. Monestihan pakoputki on tyhjäkäynnillä punaisena kun tyhjäkäyntisuutin on "liian" pieni, ei se epäterveellistä ole mutta vaatii sitten flektin ja veikkaan että käynnistys on vaikeampaa kuin olisi tarvis.

Joskus oli kaksi identtistä pyörää talvella enskapolulla ja toinen keitti jatkuvasti mutta toinen ei koskaan, syynä oli suuttimet. Jos on pyörässä lämpömittari niin siitäkin on helppo huomata muutosten vaikutukset käyntilämpöihin.

Re: ktm 450, 525

1.4.2012 19:23

Joo kyllä näytät asiasta tietävän :)

Mikäköhän kun etuvalon poltinta polttaa pyörä. Kerkesin noin 2h ajamaan polttimen kärähtämisen jälkeen ja taas. Meinasin, että nyt alkuun varmistan yleismittarillaa, että on jänniteensäädin kunnossaa ettei tuu liikaa voltteja, muita ehdotuksia? Vähän nihkeesti kerkee pyörää purkaa kun pääsee pyörää purkaan vaan viikonloppusin

Re: ktm 450, 525

1.4.2012 19:30

Tutulla piikkikotarissa ainakin tärinä rikkoi edestä ja takaa polttimoita koko ajan.. Taakse laittoi ledit, mutta en nyt muista miten sai eteen korjattua tilanteen.

Re: ktm 450, 525

2.4.2012 10:53

Itellä on kotarissa flekti + sxs vesipumppu, joka on vakioo jotain 2x isompi. Flekti on nyt kerran lähteny pyörimään, kun ajettiin kelkkareittejä kummatkin syylärit peitettynä -5 asteen pakkasilla. Ja se flekti tosiaan sytty ainoastaan kerran koko päivän aikana.

Re: ktm 450, 525

2.4.2012 12:00

Mikä näistä motoseteistä kannattaa tilata?

http://www.motostrano.com/DNA-Supermoto ... dna-sm.htm

http://www.motostrano.com/Motostrano-Su ... s-1001.htm
Mikä näissä warp9-vanteissa meinaa tuo speedo juttu?

http://www.motostrano.com/Warp-9-Superm ... 712f-b.htm

Ja tietysti takavanne 5 tuumasena, mutta onko nämä etuvanteet aina 3,5 tuumaa?
Jos joku tietää halvemman paikan tai muuten vaan paremman niin kertokaa pois.

Re: ktm 450, 525

3.4.2012 22:24

Mitäs tollaseen 525:n RFS koneeseen maksaa moottorin huolto, osat ja työt tuossa 200 h tietämillä? Mitä kaikkee saa vaihtaa, laakereita yms..

Re: ktm 450, 525

3.4.2012 23:00

Mitä mieltä porukat on ollu näistä kotarin koneista? eli siis siitä vanhasta RFS koneesta tähän uuteen -08 ja siitä ylöspäin ? onko niillä käytännössä mitään eroa kestävyydellä, luotettavuudella ? olisi tarkoitus hankkia 525 tai 530 mutta en nyt tiedä sitten kumpi.. :roll:

Re:

4.4.2012 14:58

öräwä kirjoitti:
Mikkola kirjoitti:Minkäslaiset huoltovälit näissä on, esim männänvaihot, venttiilien huollot jne?

Isompaa pyörää katellut ja yrittäis keräillä vähän tietoja ensteks..


Nyt 180h mittarissa itellä ja motti levällään, syynä paskaks menny tiiviste, jonka johdosta moottoriöljyt meni laatikkoöljyjen sekaan ja osa moottorista pyöri kuivana 8)
Teen tässä samalla sit koko koneremontin ja vaihtoon menee ainakin;

Veivi, Mäntä, 3 vaihteen ratas ( ei varmasti kulu kadulla kummemmin kuin muutkaan rattaat, lähdöt syö sitä enska käytössä), nokkaketju, venttiilit, kaikki laakerit, myös vetarin ja vesipumpun laakeri, tietysti kaikki moottorin tiivisteet vaihtoon myös. vaihteiston laakereita ei tarvi vaihtaa, jossei tarvetta. Vaihderummun laakeri kannattaa tsekata, mutta harvoin vaihdon tarvetta näillä tunneilla.

1200€ taitaa olla ovh. osille, + työt jos haluaa rempata liikkeessä.

Ja ihan oikeesti siinä 200h kohdilla ainakin laakeri remppa tulee tarpeeseen.

Re: ktm 450, 525

5.4.2012 16:44

JoXuZ kirjoitti:Mitäs tollaseen 525:n RFS koneeseen maksaa moottorin huolto, osat ja työt tuossa 200 h tietämillä? Mitä kaikkee saa vaihtaa, laakereita yms..
Saat vaihtaa kaiken tai sitten ei mitään, ihan miten tykkäät. Jos pyörällä on tarkoitus kilpailla ja teknisistä syistä keskeytys ei tule kysymykseen, silloin vaihdat kaiken. Tai ehkä parempi ostaa kokonaan uusi pyörä... Ainoa oikeasti kuluva kallis osa koneessa on kampura (menee kieroksi), jos venttiilit ovat vielä kunnossa ja kampura suora niin ei siihen oikeastaan kannata lähteä vaihtamaan mitään jos toimii hyvin, ellei sitten välttämättä halua rahaa upottaa.

Tämmöisessä katu ja harrastekäytössä koneiden laitto on niin suhteellista, ettei niihin kannata upottaa loputtomia summia rahaa etukäteen. RFS kyllä kertoo äänellä kun se huoltoa kaipaa.
__tuomas kirjoitti:Mitä mieltä porukat on ollu näistä kotarin koneista? eli siis siitä vanhasta RFS koneesta tähän uuteen -08 ja siitä ylöspäin ? onko niillä käytännössä mitään eroa kestävyydellä, luotettavuudella ? olisi tarkoitus hankkia 525 tai 530 mutta en nyt tiedä sitten kumpi.. :roll:

Koska noiden rfs:einkin hinnat on katossa nykyään, osta niin uusi kuin budjetti kestää eli 530. Niissä on muutama tyyppivika mutta niistä selviää konetta aukomatta, esimerkiksi tuo öljyn siirtyminen koneesta laatikkoon korjaantuu stefan vaihdolla. Taitaa 2010 mallit olla jo ns. pomminvarmoja, en ole ihan varma mitä noiden vuosien välillä tapahtui, mutta ei mitään kauhean oleellista tai kallista laittaa.

Re: ktm 450, 525

6.4.2012 12:25

kurapäristelijä kirjoitti:Saat vaihtaa kaiken tai sitten ei mitään, ihan miten tykkäät. Jos pyörällä on tarkoitus kilpailla ja teknisistä syistä keskeytys ei tule kysymykseen, silloin vaihdat kaiken. Tai ehkä parempi ostaa kokonaan uusi pyörä... Ainoa oikeasti kuluva kallis osa koneessa on kampura (menee kieroksi), jos venttiilit ovat vielä kunnossa ja kampura suora niin ei siihen oikeastaan kannata lähteä vaihtamaan mitään jos toimii hyvin, ellei sitten välttämättä halua rahaa upottaa.

Tämmöisessä katu ja harrastekäytössä koneiden laitto on niin suhteellista, ettei niihin kannata upottaa loputtomia summia rahaa etukäteen. RFS kyllä kertoo äänellä kun se huoltoa kaipaa.


Meinaat että ajaa koneella avaamatta niin kauan kunnes joku paikka pettää? Kuulostaa kyllä härölle. :roll: Kävin kyseleen liikkeestä, niin sanottiin että männän kun vaihtaa, jos muualla ei oo välyksiä ja kovaa ajoo. Mutta toki, kannattaako sitä vaihtaa jos peli vielä tomii kunnolla.