Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
17.7.2011 0:56
Ois ideana hankkia talven aikana isompi pyörä alle. Luin tämän topicin kaikki postaukset mutten siltikään kyennyt kallistumaan minkään merkin/mallin puoleen. Vähän tunnen vetoa kotariin varaosien saatavuuden ja derziin huoltovälien takia. Ulkonäön puolesta ottaisin mieluiten wrf450.
Pyörän tulisi soveltua katuajoon, sillä ajan päivittäin ~30km. Tehosta ei ole haittaa ja räpellän mielelläni motukoiden parissa. Massasta on mukava erottua. Ohjatkaa oikeaan suuntaan valinnan kanssa!
17.7.2011 2:21
Soneppe kirjoitti:Ois ideana hankkia talven aikana isompi pyörä alle. Luin tämän topicin kaikki postaukset mutten siltikään kyennyt kallistumaan minkään merkin/mallin puoleen. Vähän tunnen vetoa kotariin varaosien saatavuuden ja derziin huoltovälien takia. Ulkonäön puolesta ottaisin mieluiten wrf450.
Pyörän tulisi soveltua katuajoon, sillä ajan päivittäin ~30km. Tehosta ei ole haittaa ja räpellän mielelläni motukoiden parissa. Massasta on mukava erottua. Ohjatkaa oikeaan suuntaan valinnan kanssa!
No jos kerta tykkäät räpeltää ni mikäs ongelma kotarin huoltoväleissä sitten on? 30km päivässä oo ees paha..
17.7.2011 12:12
Tixksi kirjoitti:No jos kerta tykkäät räpeltää ni mikäs ongelma kotarin huoltoväleissä sitten on? 30km päivässä oo ees paha..
Niin en mä maininnutkaa kotarin huoltovälejä ongelmaks, mut seuraava pyörä ois ensimmäinen nelari ja niiden maailma on mulle vielä tuntematon. Oisko sellanen kotari hyvä pyörä ensikertalaiselle?
17.7.2011 16:11
Pikkukotarit (530 asti) on miellyttäviä roplata ja huollon määrän kun suhteuttaa suorituskykyyn niin itseäni ei kiinnosta vaikka saisi vaihtaa männän kerran kuussa ja öljyt joka päivä, sen verran kivoja ne on. Tosin ei muita kummempi huoltotarpeen suhteen ole, helpompi vain.
Katsot vaan ettet osta mitään pommia ja mielellään mahdollisimman alkuperäisen. Jos pyörä on pidetty uuden veroisena ja osat korvattu alkuperäisillä niin ne on ilo omistaa. Ja pysy kaukana lc-nelosista ja muuten vanhemmista pyöristä. Kotareista ei alta 2003 kannata edes katsella.
24.7.2011 16:02
Se olis sitte luultavasti pyörän vaihto aika
Nytte olis vaihtoehtona Kotarin EXC 400 ja saman merkin SMC Supercomp 620. Ainoona esteenä ton pienemmän ostoon on että riittääkö tehot? Kummatkin siis smotoja. Pyötä tulis katuräppäilyyn ym.ym.
Nytte jos sais kokemuksia kummastakin ja porukoiden mielipiteitä kumman ostais?
24.7.2011 18:20
Powr kirjoitti:Se olis sitte luultavasti pyörän vaihto aika
Nytte olis vaihtoehtona Kotarin EXC 400 ja saman merkin SMC Supercomp 620. Ainoona esteenä ton pienemmän ostoon on että riittääkö tehot? Kummatkin siis smotoja. Pyötä tulis katuräppäilyyn ym.ym.
Nytte jos sais kokemuksia kummastakin ja porukoiden mielipiteitä kumman ostais?
400 on aika luumu. Kun se on luonteeltaan harjoittelu enskaan suunnattu. 450 on sitten jo ihan eri kone.
24.7.2011 18:56
Itsellä tämän ajokauden ollut tuollainen Supercomppi. Tyytyväinen olen ollut, varsinkin pyörän keveys on suurta plussaa! Tehoa kyllä löytyy mutta kaikkeen tottuu, helppo kone kyllä availla ensikertalaisenkin jos vaikka nokkaa haluaa vaihtaa. Maantie ajossa tuo ei mikään nautinto ole tärinän takia, katuräppäilyssä sen sijaan aivan mahtava vehje ja nokkaa nostelee jos tarve vaatii
.
24.7.2011 22:03
No rykkönen ollu alla ennen. Taidan kyllä kallistua tohon supercomppiin pikkuhiljaa
Mutta lisää mielipiteitä vaan
27.7.2011 21:03
Kertokaas kokemuksia Husabergeistä,eli minkä tasoista varaosien saanti on,onko jotain erityistä mitä pitäis huomioda pyörää ostaessa?Katurällätykseen pyörä tulis,tottakai
28.7.2011 0:34
Älä helvetissä vanhaa lc-nelkkua hommaa ellet sitten oikeasti halvalla saa.
28.7.2011 1:01
$@m! kirjoitti:Kertokaas kokemuksia Husabergeistä,eli minkä tasoista varaosien saanti on,onko jotain erityistä mitä pitäis huomioda pyörää ostaessa?Katurällätykseen pyörä tulis,tottakai
Kerro toki ensin että minkä kokoista ja ikäistä olet ajatellut.
Sen jälkeen osaa jo paremmin kertoa.
28.7.2011 13:05
Tuollasia 2000-2006 vuosimallisia oon kattellu ja 450-650cc.
29.7.2011 14:56
Kerroppas mikä lc4 on niin huonoo?
30.7.2011 1:45
Powr kirjoitti:Kerroppas mikä lc4 on niin huonoo?
Painava ja ennen kaikkea huono painopiste, korkealla ja edessä. Todella huono ajaa. Lisäksi leveä penkki ja runko, ei mikään kapea ja ketterä supermoto. Tärisee aivan helvetisti, kulkee huonosti, alipainekaasari lukuunottamatta jotain supermotomalleja ja sxc:tä, hankala käynnistää, alkuperäinen suunnittelu varmaan 80-luvulta, ei mikään kisapeli jolloin paljon kaikkea hajoavaa pikkuhilppua ja muutenkin ylimääräistä aivan hemmetisti. Yksinkertaisesti aika siis jättänyt jo aikaa sitten. Uusi 690 lc4 onkin sitten jotain ihan muuta.
30.7.2011 13:02
Kyseessä siis supercomppi niin ylimäärästä ei hirveesti oo. Ja supermoto tosiaan. Mut sen näkee sitte ku käy kokeilemas. Ja todella halvalla saisin