Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.4.2009 18:07

Täälläkin pyörä kaupan, tinkiä voi, JOS osaa. ;)
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =747276&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php

4.4.2009 10:56

ville__ kirjoitti:
:'( kirjoitti:Kumpi?

2003 KTM, ajettu 4500 km, 5700 e, smotot, 4300 km kohdalla vaihdettu: mäntä, laakereita, vaihteiston ratas. Ilmeisesti aika kovaa ajoa tai kusetetut kilometrit..?

2004 KTM, ajettu 7880 km, 6100 e, öljyjä ja putsareita vaihdeltu, smotot, isompi etujarrulevy,

2004..

Faijan kaveri kävi kattoo tota 2004 pyörää:
- renkaat huonos kunnos
- kone lähti käyntiin kun sahas sähköstartilla, sammui, uudestaan käyntiin ja pysyy käynnissä
- ei kilinää
- putki vuotaa takaa ja saanu vähän osumaa
- naarmuja ku ryssitty asfaltilla
- ei huoltokirjaa vaikka 3. omistaja, mutta mäntä kuulemma vaihdettu 120 t kohdalla vaikka ilmoituksesa ei lukenut siitä mitään
- ajettu 157 t, 7883 km. eli keskinopeus n. 50 km/h..?
+ pukki mukana
+- toiset katteet mukana (huonot)
+ uus jarrukukahva mukana
+ alkuperäisosia
+ isompi jarrulevy edessä

Ei antanu koe-ajaa eli ei kiitos :s

SMR 450

4.4.2009 18:16

Mietiskelin tossa, kun kattelin kotarin -08 smr 450 kisapyörää, että on kyllä niin porno. Tieätääkö kukaan, etta saako kilpiin, jos laittaa valot ja vilkut, kuristaa ja vaihtaa vaikka tieliikennenakit yms.?

4.4.2009 18:20

vvalde kirjoitti:Mietiskelin tossa, kun kattelin kotarin -08 smr 450 kisapyörää, että on kyllä niin porno. Tieätääkö kukaan, etta saako kilpiin, jos laittaa valot ja vilkut, kuristaa ja vaihtaa vaikka tieliikennenakit yms.?

Ei Suomessa.

4.4.2009 18:47

:'( kirjoitti:
vvalde kirjoitti:Mietiskelin tossa, kun kattelin kotarin -08 smr 450 kisapyörää, että on kyllä niin porno. Tieätääkö kukaan, etta saako kilpiin, jos laittaa valot ja vilkut, kuristaa ja vaihtaa vaikka tieliikennenakit yms.?

Ei Suomessa.

OK...oikeestaan nyt ku tarkemmin kattelin ni smr ja exc on melkeenpä identtiset. eli fiksuinta on siis ostaa exc

4.4.2009 21:52

vvalde kirjoitti:
:'( kirjoitti:
vvalde kirjoitti:Mietiskelin tossa, kun kattelin kotarin -08 smr 450 kisapyörää, että on kyllä niin porno. Tieätääkö kukaan, etta saako kilpiin, jos laittaa valot ja vilkut, kuristaa ja vaihtaa vaikka tieliikennenakit yms.?

Ei Suomessa.

OK...oikeestaan nyt ku tarkemmin kattelin ni smr ja exc on melkeenpä identtiset. eli fiksuinta on siis ostaa exc

Kyl SMR:llä olis parempi ajaa kadulla, mutta yhtä hyvä EXC:lläkin kun pistää jouset säätöihi jne.

5.4.2009 3:41

vvalde kirjoitti:
:'( kirjoitti:
vvalde kirjoitti:Mietiskelin tossa, kun kattelin kotarin -08 smr 450 kisapyörää, että on kyllä niin porno. Tieätääkö kukaan, etta saako kilpiin, jos laittaa valot ja vilkut, kuristaa ja vaihtaa vaikka tieliikennenakit yms.?

Ei Suomessa.

OK...oikeestaan nyt ku tarkemmin kattelin ni smr ja exc on melkeenpä identtiset. eli fiksuinta on siis ostaa exc



Niissä nyt mitää identtistä...

5.4.2009 8:26

Eikö tän vois muuttaa yleiseksi kotari keskusteluksi? Ettei pelkät 450,525.. Modet muuttakoot nimen jos tahtovat :roll:

10.4.2009 16:44

Mikä virtalukko kannattaa ostaa ja liitänkö sen tappokatkasian johtoihin?

11.4.2009 12:31

Eikös se monkeyn lukko ole se.

11.4.2009 13:17

OK kertokaas joku vähän tosta venttiilien välyksen tarkistamisesta? Ohjekirjassa ei lukenu muuta kuin että välys pitää olla kylmällä koneella kaikissa venttiileissä 0.12mm.

Ja onko se öljynsuodatin mikä kannattaa vaihtaa yhtä usein kuin öljyt?
Linkittäkää joku mistä noita putsareita kannattaa ostaa 10 kerralla. :)

11.4.2009 15:19

tiheehuoltovälisissä on ihan turha vaihtaa putsaria joka kerta, korkeintaan joka toinen. toimintakuntoisena se pysyy hyvinkin joka kolmas kerta vaihettuna. venttiilivälykset tarkistetaan keinuvivun ja venttiilivarren välistä, ota venttiilikoppa irti ja kato rakotulkilla, ei oo mitään ydinfysiikkaa.

12.4.2009 1:54

snuarrow kirjoitti:venttiilivälykset tarkistetaan keinuvivun ja venttiilivarren välistä, ota venttiilikoppa irti ja kato rakotulkilla, ei oo mitään ydinfysiikkaa.


Mutta eipä oo voimaakaan, yks mukisissa :)

Sitten kun pyttyjä tulee lisää, niin on jo vähän haastetta, mutta menee korkeintaan ala-astematematiikan puolelle... :)

12.4.2009 15:21

Mihinkä tossa nyt matikkaa tarvii? :D Mut oon mä ennenki säätäny venttiilejä mut ihan eri pyörässä. Lähinnä sitä meinasin että mitä pitää avata että pääsen käsiksi niihin. Ja on unohtunut että missä asennossa venttiilien pitää olla tarkistettaessa. Tällänen video löyty http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8 Onko momenttiavain pakollinen ostos?

Linkittäkää joku mistä noita öljynsuodattimia kannattaa ostaa netin kautta. Pitääkö niiden olla just KTM:n valmistamat suodattimet?

EDIT:
Tämän sopivuustaulukon mukaan tämä sopii 400 EXC Racing 00-: http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=500
Onkohan tossa kummatkin putsarit samassa noin halvalla?

12.4.2009 19:06

Jos aiot huoltaa enemmän itse tuota pyörää, toisin sanoen aukoa mottia vähän enemmän niin suosittelen momenttiavaimen hankintaa.
Noita öljynsuodattimia kannattaa vaihdella joka toinen tai kolmas kerta kun vaihtaa öljyt ja ei se tule niin paljon maksamaan, että lähtisin netistä tilaamaan. Paikallisesta putiikista hankit.
Tuosta videosta näkyy aika hyvin mitä pitää purkaa kun säädät ne venttiilit. Itse kyllä suosin sitä kampiakselin lukituspultin käyttämistä. Menee satavarmasti oikein, eikä vaadi paljon vaivannäköä. Jos tuli huoltosalkku pyörän mukana missä on kaikki räjäytyskuvat ym. niin sieltä saa paljon vastauksia kysymyksiin.