Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

13.1.2011 13:09

Kyllähän noita on, itsellä tulisi tuommoisesta vähähuoltoisesta enskasta ensin mieleen Suzukin DR-Z.
Toisaalta se on jo sitten jonkin verran tehottomampi (hieman alta 40hv) kuin nuo kisapelit, mutta se kyllä näkyy kaikissa huoltokustannuksissa. Niin ja luotettavuudesta, että eiköhän tuo Suzna yleensä ottaen ole aika luotettava laite?

Nettimotoa selatessani törmäsin myös 500cc Beta RR:ään, tosin en ole varma onko se kisapeli vai ei, mutta ajattelin silti ilmoittaa. Nyt menee jo itsellä arvailuksi, mutta ovatkos KTM:n LC4 kisapelejä? Jos eivät niin niitähän voi myös katsella.

Mutta pakko kyllä sanoa, että pahaan rakoon isket, koska lähes kaikki isommat nelari enskat näyttävät olevan kisapelejä.

13.1.2011 16:04

No ainakin lähes kaikki suuret motot (+ 600cc) ovat ihan katupelejä ja hiukan pienemmän (esim. 450cc ja 510cc) ovat kisapelejä.

13.1.2011 20:04

Kiitoksia vinkeistä.

Tuota KTM LC4:sta muistelen joskus aiemmin katselleeni ja se vaikuttaisi olevan hyvä vaihtoehto käyttötarkoituksiani ajatellen, eikä tehokaan siitä heti lopu kesken. Painavahan tuo voi vähän olla.

13.1.2011 23:13

Koska Tuollaisen Honda CBR 600:sen kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?

14.1.2011 1:24

Mitäs sanoisitte Kawasaki KLR650-enskapyörästä ensimmäiseksi pyöräksi? Tuttavalta saisi täysrempatun sellaisen 1900e hintaan ja ainakin mukavantuntuista sillä on mettäpätkää ollut ajaa. Jonkinnäköisiä kokemuksia siitä olisi mielenkiintoista kuulla, ihan vain että miten mukava vehje maantiekäytössä, kulutus, kestävyys jne. Ja tietysti, saako sen miten näppärästi 25kW papereihin? Tehoa ei ainakaan wikin mukaan liiaksi ollut, vain 33kW.

14.1.2011 16:59

WnbRider kirjoitti:No ainakin lähes kaikki suuret motot (+ 600cc) ovat ihan katupelejä ja hiukan pienemmän (esim. 450cc ja 510cc) ovat kisapelejä.


Juu huomasin saman, mutta etsinnässä oli enskapyörä ja yli 600cc ensäpyörät ovat melko harvinaisia puhumattakaan kuinka hankalia ne ovat ajaa metsässä. Ovathan ne jo melko kookkaita ja tehokkaita.

20.1.2011 3:24

http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYN ... D&index=14


Moni luulee että 30tkm sporttipyörässä on paljon. Kannattaa katsoa kyseinen video, jos em. kysymys mielessä pyörii. Liittynee tähän topiciin vahvasti.

Huomenta iltaa.

9.2.2011 22:02

Oisin katellu tota Kawasaki Z750 (R malli ehkä?) niin miten sellanen käyttäytyy ja onko millane ero siinä -06 ja -07 malleilla, kuulemma -06 malleissa on tehokuoppaa siinä keksikierroksilla ja jos joku tietää muita saman tyyppisiä pyöriä 25kW niin kertokaa ihmeessä. Ei tarvi olla mitää 750 cuutioisia muuta ei haittaa vaikka olisi enemmän, kivempaa vaan ku saa kurit pois :lol:

12.2.2011 23:41

маяко kirjoitti:Oisin katellu tota Kawasaki Z750 (R malli ehkä?) niin miten sellanen käyttäytyy ja onko millane ero siinä -06 ja -07 malleilla, kuulemma -06 malleissa on tehokuoppaa siinä keksikierroksilla ja jos joku tietää muita saman tyyppisiä pyöriä 25kW niin kertokaa ihmeessä. Ei tarvi olla mitää 750 cuutioisia muuta ei haittaa vaikka olisi enemmän, kivempaa vaan ku saa kurit pois :lol:

Jos ensipyöränä tota Z750 täystehosena meenaat ajella, nii saattaa karata sulta käsistä tommonen vehje.

13.2.2011 18:31

Tässä kevään mittaa kun laittelen kevarin myyntiin ja rahat kun siitä saan niin ensimmäinen isopyörä olisi sitten kiikarissa :)

Valmiiksi jo jotain olen katellut. Tällä hetkellä eniten kiinnostaisi supermotot, vaikka kevarini oli kyykky mallinen. Olen 175cm pitkä kukkakeppi, joten mitään hirveän isoa ei sitten kannata varmasti ostaa. Hintahaarukka pyörii siinä abaut ~4000-6000€. Itse pyörästä sen verran, että suht "huoltovapaa" eli jaksan kyllä perus öljynvaihtoja tehdä useastikkin, mutta ei hehkuttaisi niitä alakerran remontteja ja männänvaihtoja joka ajokausi tehdä... Valmiiksi olen katsellut itseä kiinnostavia merkkejä eli Yamaha WR250x (se katumalli), Suzukilta DR-Z (melko harvinainen ainakin myynnin suhteen :s ) sekä hieman kalliimpi vaihtoehto KTM SMC (mahtaako olla liian tykki?).

Oikeastaan nämä miellyttävät itseä ainakin ulkonäöllisesti aika paljonsekä teknillisesti kiinnostavat todella paljon, koska kuullut näiden olevan juuri näitä "katumalleja" kaikkien, mutta mitäs muut tuumaavat sitten muista ominaisuuksista? Muita malleja saa heittää myös mukaan!!

13.2.2011 18:58

Tottahan se on että kisapyörä vaatii enemmän huoltoa, mutta mielestäni varmasti liioitellaan paljon noitten pyörien huoltoa. Itsellä on tuo 400cc Husabergi, eli käytännössä KTM. Onhan sitäkin huollettu, muttei katuajossa ja pienessä kaasuttelussa paikat niin kulu että sitä tarvitsisi hulluna olla huoltamassa. "Pikkuvikaa" varmaankin enemmän kun puhtaissa katumalleissa, tyyliin tiivisteen vaihtoja. Mutta tehossahan ne korvataan.

Toisaalta katumailleissakin etunsa. Eikä niissäkään hauskuus vissiin tehosta tuppaa jäämään kiinni. Mitä olen kuullut niin tuo 400cc DRZ on kyllä todella huoltovapaa ja mukava peli, ja onhan niitä muutamia myynnissäkin. Myös Honda FMX kannattaa tsekata! Ja jos tykkää niin esim Yamaha XT 660. Tietty vähä enempi tommone kamelin olone, mut varmasti tyyliin vähänki pidemmässä matka-ajossa todella paljon mukavampi.

Onnea fillarin etsintään :)

13.2.2011 19:11

Joo kiitoksia. Itsellähän oli kyllä pitkään mielessä näitä jammun weeroja (F) 250 tai se 450, toki katselin monia muitakin ja se teho kiinnostaisi aivan helvetisti ;) ! Mutta lukenut nyt aika paljon näistä ja täytyy sanoa että jotenkin sellainen kauhu jo tullut niiden huoltojen kanssa! Suurin osa sanoo melkeinpä suoraan "jätä ostamatta, jos ei huollot kiinnosta". Tokihan se nuin on, mutta todellakin itseä se huoltaminen kiinnostaa ajamisen ohella ja haluaisin oppia enemmän kuin tarpeeksi. Enemmänkin pelkään niitä "isoja" huoltoja. Ja asiaahan ei varmasti auta se kun kevarin ostin käytettynä niin ehdin 2tkm sillä ajaa ja vein huoltoon sen. Siellä todettiin moottorin olevan paskana ja melkein kyllä itkua väänsin siinä tilanteessa 16 vuotiaana äidin tissiposkena. No kumminkin isä tiesi osaavan ammattilaisen ja moottori saatiin kuntoon vajaalla 300€. Jotenkin kyllä tulee aina pyöriä katsellessa sellainen kauhu takaisin, varsinkin niissä joita pitää huoltaa paljon.

Ja itse asiaan sitten... Tuo DR-Z kyllä kiinnostaa paljon ja tehojakin varmasti minunlaiselle tuntuu löytyvän tarpeeksi. Mutta en kyllä suzukin sivuilta löytänyt uutena mitään tietoa näistä! Ihmetyttää tuo varaosapuoli sitten..

13.2.2011 19:55

Joo, aina se on pelko pyörän oikeesta kunnosta! Se nyt on iha ymmärrettävää, ite tosin sain kaikki kuitit ja muut noin 1000km tehdystä konerempasta yms. mikä oli tietty iha helvetin hyvä.
Syksyllä ostin ton pyörän ja kyllä sitä tuli mietittyä useempi kerta, mikä onki hyvä, ja myyjä vaikutti kyllä moottoripyöräliikkeen mekaanikkona asiansa osaavalta ja tähän se johti. Silti en usko että kannattaa liikaa pelätä noita isojakaan remontteja, jotenkin tuntuu että porukka niistä kovasti tahtoo huudella vaikkei oo semmosta pyörää ikinä omistanu tai rempannu :D

Ja oon kyllä varma et mikä tahasa suzukin jälleenmyyjä osaa auttaa DR-Z:tan kaa. Ja susukejaha taidetaan myydä nykyään jo jokasessa pienimmässäki kylässä :D

Se viel huoltamisesta et itellä on kyl samanlaine pakko välil räplätä, niinku taitaa melkei kaikilla olla :D Ja en sit totuutta tiedä mut välillä ne huutelijat tuntuu olevan niitä jotka pelkää tiivisteenvaihtoo tai vaan liiottelee sitä vaikeutta. Netti kyl nykyää auttaa jo melkein kaikkeen. Mut silti kyl sitä kannattaa funtsii pidempää koska on ne remontit iha varteen otettava haitta, ja ei sitä ikinä tiedä jos joku pommi sattuu pyöräksi... :|

13.2.2011 22:15

Näinhän se on! Tulevaisuudessa en tule koskaan ostamaan pyörää pelkästään luottamalla myyjän "sanaan"! Suomessa ja myös muualla varmasti on niitä jotka yrittävät saada pyörän myyntiin ilveellä millä tahansa ja vakuutellaan pyörän hyvyydestä, mikä on tietysti ymmärrettävä koska pyörää ollaan myymässä. En vain enään pysty luottamaan myyjään samalla tavalla kun esim. kevarin ostin :|

Joo kyllähän tuo suzuki on nyt kuumottava tuon yammun wrx:än ohella. Taitaa suzukissa olla enemmän tehoakin! No oulussa päin asustelen, joten EMC suzukia varsin laajasti kauppaa. Toisilla foorumeilla on kyllä puhetta näistä laajasti, joten täytyy sieltäkin kysellä! ;)

Mites muuten nämä kilometrit motoissa? Tuntuu että kaikissa on alle 10 000km reilustikkin jopa -04 molemminpuolin. Eikö näillä yksinkertaisesti ajeta enemmän kuin esim. kyykky pyörillä? Vaikuttaa että joku 20tkm kin on jo hirveä määrä smotolle 8o

13.2.2011 22:35

_Tude_ kirjoitti:Jos ensipyöränä tota Z750 täystehosena meenaat ajella, nii saattaa karata sulta käsistä tommonen vehje.

No se vähä riippuu miten sen ottaa. Hengenhän tolla saa nopiaan pois, paljon helpommin kuin esim piikillä.
Mutta jos järkee päästä löytyy ja tietty kunnioitus pyörään kohtaa löytyy ni ei muuta kuin ajoa!

Eikä esim itellä, vaikka on lähemmäks 10kertaa enemmän tehoo tällä hetkellä kuin piikissä ole mitään ongelmaa ajella mitä nyt loppusyksystä kerkesin vähäsen.

Pelko, siis luonnollinen pelko pyörää kohtaan on ainakin mulla se juttu joka toimii, että ei sitä uskalla viedä vielä pitkää aikaa kunnolla ennenkö ollaan tutustuttu kunnolla.

Että ei vain käy niin että pyörä vie miestä eikä mies pyörää... :roll: