Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

2.9.2011 17:49

kurapäristelijä kirjoitti:Kylla ne kestaa kevytta katuajoa melko ikuisesti. Jos heikoimmat paikat vahvistaa ja malttaa pitaa koneen matalavireisena vakionokalla niin eipa niissa ole mitaan eroa katupeleihin, jos jotain niin kovempia ovat. Se on sitten tuurista kiinni millaisen kaytetyn saa.

Onko kotarin kone muuttunut näissä uudemmissa 08> malleissa aiempiin verrattuna?

Re: ktm 450, 525

2.9.2011 20:08

Aivan eri kone kuin 03-07 pyörissä. Eli koko pyörä on eri.

Re: ktm 450, 525

2.9.2011 21:43

00sci kirjoitti:Aivan eri kone kuin 03-07 pyörissä. Eli koko pyörä on eri.

Juu, kestävyyttä ajattelin.

Re: ktm 450, 525

3.9.2011 9:46

kurapäristelijä kirjoitti:Kylla ne kestaa kevytta katuajoa melko ikuisesti. Jos heikoimmat paikat vahvistaa ja malttaa pitaa koneen matalavireisena vakionokalla niin eipa niissa ole mitaan eroa katupeleihin, jos jotain niin kovempia ovat. Se on sitten tuurista kiinni millaisen kaytetyn saa.


Liekköhän nyt eksyny LC4 keskustelusta kommentit tänne.

Re: ktm 450, 525

3.9.2011 10:09

Crazy88 kirjoitti:
kurapäristelijä kirjoitti:Kylla ne kestaa kevytta katuajoa melko ikuisesti. Jos heikoimmat paikat vahvistaa ja malttaa pitaa koneen matalavireisena vakionokalla niin eipa niissa ole mitaan eroa katupeleihin, jos jotain niin kovempia ovat. Se on sitten tuurista kiinni millaisen kaytetyn saa.


Liekköhän nyt eksyny LC4 keskustelusta kommentit tänne.

Ei tietääkseni :D

Re: Re: ktm 450, 525

4.9.2011 19:35

Crazy88 kirjoitti:
kurapäristelijä kirjoitti:Kylla ne kestaa kevytta katuajoa melko ikuisesti. Jos heikoimmat paikat vahvistaa ja malttaa pitaa koneen matalavireisena vakionokalla niin eipa niissa ole mitaan eroa katupeleihin, jos jotain niin kovempia ovat. Se on sitten tuurista kiinni millaisen kaytetyn saa.


Liekköhän nyt eksyny LC4 keskustelusta kommentit tänne.

Nehan ne vasta pommmeja onkin jos niilla tarinoilla nyt joku edes sinne asti paasee ennen kuin terveys menee tai runko tms. pikkujuttu antautuu. Rehellisesti ei ole lc4 yhtaan halvempi ajaa pidemman paalle jos ajo on samanlaista.

E: No vahan karjistaen sanottu, mutta on siina jotain peraa.

Re: ktm 450, 525

6.9.2011 1:47

Mistähän lähtis ekana vikaa ettimään, kun -09 530 ei käynnisty enää? Ei oireillut mitenkään missään vaiheessa, käynnisty aikasemmin hyvin jne. Tulpan vaihdoin ensimmäisenä, muttei silti starttaa.

Re: ktm 450, 525

6.9.2011 8:18

Helpoimmat ja nopeimmat tarkistettavat on varmaan, että tulpanjohto on paikallaan kunnolla ja saako silti kipinää. Meneekö bensaa kaasarille?

Ootko yrittänyt polkemalla käyntiin? Lupaako edes?

Re: ktm 450, 525

6.9.2011 13:22

Tulpanjohto on hyvin ja saa kipinää, bensaa menee myös kaasarille. Polkemalla kokeilin myös, muttei mitään elämää.

Re: ktm 450, 525

6.9.2011 13:54

Tappokatkaisijassa jotai häikkää?

Re: ktm 450, 525

6.9.2011 17:53

Griini kirjoitti:Tulpanjohto on hyvin ja saa kipinää, bensaa menee myös kaasarille. Polkemalla kokeilin myös, muttei mitään elämää.
Vaikka tulppa antaa vapaana kipinää niin ei välttämättä enää puristusten alla. Kokeile mäkistartilla tai hinata oikein kunnolla kierroksia, jos pelaa oikein niin selvittää jo aika paljon. Ja kannattaa vaihtaa tulppa ja mittailla tulpanhattu vaikka kipinää tuleekin.

Re: ktm 450, 525

7.9.2011 22:19

Onkos näissä isommissa exc:issä samanluonteiset huoltovälit kun tossa piikkisessä? eli öljyt siinä 10h paikkeilla ja korenemppaa 250h kohdilla. Mites mäntä? Ja minkälainen on kulutus näissä isommissa kotareissa?
Ja sitten sellasta vielä että sellanen muistikuva olis ollu että tohon 530 pyörään ainakin vaihdesttas koneeseen ja lootaan erikseen öljyt, onko saman kaavan mukaan näissä pienemmissä (450, 525 yms.) nelareissa?

Ihan siksi kyselen kun kovassa harkinnassa toinen oranssi vehje.

Re: ktm 450, 525

8.9.2011 20:56

Mäntä näissä kestää varmaa pisimpään koneesta, muu lahoaa ympäriltä. 10h max vaihtoväli. Liian usein ei voi vaihtaa. Kone remppa noin 200-> h kohalla. 530 kuutioltaan 510cc eli tuo merkintä hämää.

Re: ktm 450, 525

8.9.2011 23:19

kotemmi kirjoitti:Onkos näissä isommissa exc:issä samanluonteiset huoltovälit kun tossa piikkisessä? eli öljyt siinä 10h paikkeilla ja korenemppaa 250h kohdilla. Mites mäntä? Ja minkälainen on kulutus näissä isommissa kotareissa?
Ja sitten sellasta vielä että sellanen muistikuva olis ollu että tohon 530 pyörään ainakin vaihdesttas koneeseen ja lootaan erikseen öljyt, onko saman kaavan mukaan näissä pienemmissä (450, 525 yms.) nelareissa?

Ihan siksi kyselen kun kovassa harkinnassa toinen oranssi vehje.


2008-2011 ainakin 450 ja 530 EXC malleissa on tosiaan 2 öljytilaa, elikkä laatikko ja sitte ite pannussa oma. 07 ja nuoremissa on yks. Oma 530 imasee sen 6L vähintään satasella.

Re: ktm 450, 525

9.9.2011 12:54

supermoto31 kirjoitti:Mäntä näissä kestää varmaa pisimpään koneesta, muu lahoaa ympäriltä. 10h max vaihtoväli. Liian usein ei voi vaihtaa. Kone remppa noin 200-> h kohalla. 530 kuutioltaan 510cc eli tuo merkintä hämää.

Jos ajaa vain niin käytännössä noista menee ekana joko kiertokangen alapään laakeri tai kampiakselin vetopuolen laakeri. Ensimmäisessä on riski koska saattaa huonolla tuurilla ottaa mäntä kanteen hajotessa, joskin omien kokemusten mukaan tuo on epätodennäköistä. Molemmissa tapauksissa todennäköisesti menee sylinteri uusiksi koska laakerista lähtee pinnasta hilettä, joka taas lentää sylinterin pinnoille ja naarmii sen "myyntikuntoon", ellei sitten savuta kovin pahasti. Joka tapauksessa molemmat kyllä kuulee jo hyvissä ajoin ennen "täysituhoa", varsinkin jos tietää mitä kuuntelee. Eli sen puolesta voi ajaa niin kauan kunnes jotain tapahtuu, se ja se lienee jossain 200-400 tunnin välillä tai 15-30tkm. Joka tapauksessa tuolla 30 tonnin tai 500 tunnin jälkeen alkaa viimeistään olla aika koska silloin rupeaa jo mäntäkin tai ainakin männänrenkaat olemaan vaihtokunnossa.

Eli kustannusarvio tuolle 30tkm rempalle (halvimmasta paikasta):

-Mäntä 200
-Kiertokanki 150
-Sylinteri aivan hirveästi, ellei sitten putkita teräsputkella (n. 250)
-Kaikki koneen laakerit n. 200

Eli periaatteessa sen hinta että ajaa kunnes jotain hajoaa on tuon sylinterin teko. Itse en laskisi sitä kustannukseksi koska teettäisin tai ostaisin joka tapauksessa "big-bore" mallin joko amerikasta (pinnattu alumiini, kuten alkuperäinen) tai putkittaisin teräsputkella millä tahansa koneistamolla.