Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.8.2011 17:49
jonioo kirjoitti:Aaatelin ostaa uue akun. Oks jollai suositella mitää hyvää jos semmosta on?
450 exc siis!
YUASA on paras !
25.8.2011 20:36
Bilteman akut todettu hyvin toimiviksi.
25.8.2011 20:56
KanXderi kirjoitti:Bilteman akut todettu hyvin toimiviksi.
niinhän ne onkin, mutta yuasa kestää 5 paremmin .. eli osta 5 biltema akkua tai yksi yuasa...
26.8.2011 12:16
Taisi Tekniikan maailma testissä Bilteman autoakut sijoittua aika hännille. Yuasa akku tohon omaan 450 exc maksoi 40€.
26.8.2011 16:41
IR kirjoitti:Taisi Tekniikan maailma testissä Bilteman autoakut sijoittua aika hännille. Yuasa akku tohon omaan 450 exc maksoi 40€.
halvalla oon yuasan saannu ;P husaan oli jotain 70e alennuksilla
26.8.2011 18:27
Sellai pikku patukka 70e from china. Aika paljon maksaa
27.8.2011 16:17
supermoto31 kirjoitti:Sellai pikku patukka 70e from china. Aika paljon maksaa
tietysti mallihan siinä oikeestaa ratkasee sen hinnan
28.8.2011 14:14
Jos joku näppärä äijä mittailis oman pyörän takahäkin kiinnitys kohdat, niin oisin todella kiitollinen! Ylä- ja alapään leveydet ja sit ylä- ja ala kiinnikkeen välinen matka toisistaan. Pistäkää myös mielellään vuosimalli, että minkä ikänen pyörä. Alumiiniahan näissä nää häkit on?
28.8.2011 20:07
joo no kävin örthenil kysyy samal ku kävin nii anto suoraa sen yuasa akun vaik en sanonu mitää ja hinta oli 65e !
30.8.2011 22:54
Elikkäs talven aikana pitäis todennäkösesti hommata isompi pyörä alle ja pääsis samalla tallissa rassailee ja tutustuun uutta ajokautta ootellessa ja jos sitä viimeinkin sen oranssin värisen pyörän nappais alleen ku on jo useempaan otteeseen piikki aikanakin tehny mieli, asiaan..
Missä kohin näissä 525 tulee eteen koneremppa ja paljon sellanen nyt noin suunnilleen kustantaa jos ite tekee? Lisäksi tuntuu jakautuvan nää mielipiteet että toisille riittää ku öljyt vaihtaa tarpeeksi usein ja toiset sanoo että öljyt ja venat pitää säätää joka kohassa kohdalleen että kuinka tarkkaa se oikeesti on jos katuajoa harrastaa eikä vedä urku auki 24/7? Entä mihinkä oston yhteydessä kannattaa kiinnittää huomiota josta kävisi ilmi pyörän todellinen kunto? Ja jos päivässä kertyy kilometrejä sen +- 30km niin kuinka usein saa olla pyörää huoltamassa/säätämässä? (Jos alkaa meneen siihen että joka toinen päivä saa olla jotain säätämässä niin alkaa kiinnostus hiipua ajan myötä..)
31.8.2011 22:47
No kaikki yli 100h ajetut kannattaa tsekata koneeltaan hyvin.
1.9.2011 21:05
Samahan se näissäkin vehkeissä melkeen on että 250h kohalla remppa. Venat voi tarkistaa vaikka joka toisen tai kolmannen öljynvaihdon yhteydessä jos kadulla ajat ellei ala nakuttamaan. Ja tosiaan kuhan vaihtelet niitä öljyjä tiuhaan niin se kone pysyy hyvänä! Vanhoissa RFS koneissa ku on vaihteisto ja koneen öljyt samat ni kannattaa vaihella niitä.
Kone remppa ommaan pyörään makso pyöreesti 1500e racingbikessä. Pääsee kyllä halvemmalla jos oikeesti osaat ja PYSTYT tehä ite, toi nelari kun ei ihan ole kuitenkaa sama asia kun 2 tahti.
1.9.2011 21:55
Mäntä 250€ Kiertokanki+asennus 350€ Koneen laakerit 150-200€ Tiivistesarja 150€ Nokkaketju 60€ Venttiilit 250€ Kytkinlevyt 150€. Tein itse ja säästin. Koneet suht yksinkertaisia, mutta valmistu siihen että koneen kasaamiseen/purkamiseen tarvitaan erikoistyökaluja jotka tehtävä itse, tai lainattava.
Itsellä on 3500km aikana tarvinnut yksi venttiilin säätöpala vaihtaa. Oli miten oli 120h enskaa ja 30h kadulla, niin oma kotarin moottori oli kiertokangen osalta jo loppu, mäntä olikin jo jossain vaiheessa vaihdettu. Kadulla sitten vähän pitempään.
Ongelmanahan on että vehkeet ei yleensä hajoitessa varoittele, ja tosta moottorista lähtee muutenkin aikamoinen rouskutus, niin se on sit vähän tuuripeliä että koska ne huollot sitten tekee. Jos tollanen vehje nappaa täydestä laulusta kiinni, niin saapi suunnitella tehdasuutta moottoria.
2.9.2011 0:17
Kylla ne kestaa kevytta katuajoa melko ikuisesti. Jos heikoimmat paikat vahvistaa ja malttaa pitaa koneen matalavireisena vakionokalla niin eipa niissa ole mitaan eroa katupeleihin, jos jotain niin kovempia ovat. Se on sitten tuurista kiinni millaisen kaytetyn saa.
2.9.2011 14:16
Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista, juu en mää tota enskaa tai edes radalla käyntii oo suunnitellu, lähinnä kaverien kanssa ajelua ympäri kyliä