Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.5.2010 13:13
jepjep. Eli kusiainen ekaks isoks ei tule olemaan liian tykki, kuhan pitää jären päässä
11.5.2010 21:06
-_Joonas_- kirjoitti:Tuohon 8000e hintaan ja alle saa jo melko tuoreita kuussatkuja r6r, gsxr, zx6r, cbr.... Henkilö kohtaisesti eniten -06 eteenpäin 600cc kyykyistä iskee r6r minkä itse lopen ostin, ja hyvä pyörä ollut näiden 2000km aikana mitä oon tänä keväänä ajanut. 2000-luvun alun kyykyistä eniten iskee zx6r. Ja tuo teho ei ole ongelma kun ei pikkukierroksilla kovin äkänen ole, ja kunhan kuskilla on järkeä päässä.
Jeesjees. Olenkin katsonut juuri noita pyöriä, suosikkeja on nyt ainakin toi R6&R6R ja CBR 600 RR&F. Mitäs eroja olisi kyseisillä pyörillä, mikä olisi paras valinta vai olisiko joku muu parempi, esim. ZX-6R?
12.5.2010 6:45
Yzä kirjoitti:jepjep. Eli kusiainen ekaks isoks ei tule olemaan liian tykki, kuhan pitää jären päässä
Mikään pyörä ei ole liian tykki, kunhan pitää järjen päässään.. Tuntuu vaan tuo järki olevan monella aika vähissä, ko kypärän vetää päähän..
12.5.2010 7:04
Aivan totta, ja kyllä sillä kusiaisella hengestään pääsee yhtälailla kuin tonnisella. Vähintään samanlainen kiihtyvyys, huiput +250kmh.
~600 on vaan helpompi käsitellä kylällä sekä tiellä, siksi ite ottaisin mielummin 600 kuin 1000, vaikka en koskaan kyykkyä haluakkaan
epäkäytännöllisiä mokomat.
12.5.2010 13:32
hyötysähkö kirjoitti:~600 on vaan helpompi käsitellä kylällä sekä tiellä, siksi ite ottaisin mielummin 600 kuin 1000, vaikka en koskaan kyykkyä haluakkaan
epäkäytännöllisiä mokomat.
Tuohan riippuu ihan siitä, mihin pyörää hakee.. Mettäpätkälle kyykky ei oikeen istu, mut kuitenki
Itellä pyörä on pääosin oman ruhon + emännänkuljetin.. Välillä on kiva mennä radalle, välillä kiihdytyspätkälle ja välillä sitten tarttee ottaa laukkua mukaan.. Omasta mielestä onnistunu täydellisesti noiden kriteerien täyttämisessä..
600 on toki ketterämpi, mutta esim. tän oman ruhon alla tuo a) näyttää lähinnä naurettavalta b) en noiden satulaan oikeestaan ees mahdu
Sama koskee nykyään tonnistakin..
13.5.2010 19:44
Nytpä se tuli pihaan tuo ZX-7R. Kiitokset vain vastauksista kysymyksiini. Mukavalta peliltä tuntuu. Järkeäkin on tullut päähän sitten teinivuosien ja ekan pyörän. Tuntuu ettei uskalla yhtään "hurjastella", ja hyvä niin. Tänään reilut 300km takana ja olihan noita poliiseja liikenteessä. Tehoa tosiaan piisaa omiin tarpeisiin pitkän ajotauon jälkeen.
15.5.2010 20:47
Kiinnostaa jo isompi pärrä, vaikka ei kevarillakaan ole kilometrejä tullut kun se 2000km, koska laturin käämejä siihen on odotellut viime syksystä asti...
Kokemuksia 600c Honda Hornetista? Ajo olisi kaupungilla pyörimistä sekä lyhyempää ja pidempää matkaa ja hiekallakin tulee kai käytyä. Ainakin nsr on hiekalla toiminut, jotenka luulisi että hornettikin pelaa. 25kW papereissahan sen pitäisi olla, onko kovin hengetön peli? Nsr on täysitehoinen, mutta olisihan tuossa kusiaisessa aika lailla enemmän vääntöä. Hintaluokka se max 6000e.
16.5.2010 12:14
Lainaanpas tästä thredia, kun en halua uutta tehdä
Lyhyesti: Budjetti melko tiukka ja vaihtoehtoina CBR 600f2 tai f3 (pc25 tai pc31). Onko pc31 huomattavasti parempi?
Nyt olisi ensimmäisen pyörän osto kohta ovella (en edes mopoa omistanut) ja budjetti on siinä max 2500e, joten -90 alkupuolelta on valittava. Tässä muutama kuukausi lueskeltuani olen tullut siihen tulokseen, että CBR 600 on paras valinta (alle 25kw vielä). Nyt sitten olisi valittava vielä, että kumpi CBR alle tulisi pc25 vai pc31. Kysymys onkin: onko se pc31 oikeasti niin paljon parempi, että kannattaa laittaa muutama kriittinen satanen lisää? Onko näillä pyörillä ajettavuudeltaan oikeasti jotain eroa, vai onko pc31 vain papereilla parempi?
1.6.2010 19:46
Löytyykös muita Hondan CB 600 Hornettia vastaavia pyöriä? Saman kaltaista ja muotoista nakupyörää, jossa olisi about saman verran tehoja ja samassa hintaluokassa ku Hornetti?
Jo onkos noissa vanhemmissa Horneteissa bensamittaria lainkaan? Itse kuvia katsellessa en huomannut, siinä vissiin 2005 -> on (LCD-näytöllä varustetut siis, kuvittelisi niistä bensamittarin löytyvän).
1.6.2010 22:27
Dumber kirjoitti:Löytyykös muita Hondan CB 600 Hornettia vastaavia pyöriä? Saman kaltaista ja muotoista nakupyörää, jossa olisi about saman verran tehoja ja samassa hintaluokassa ku Hornetti?
Jo onkos noissa vanhemmissa Horneteissa bensamittaria lainkaan? Itse kuvia katsellessa en huomannut, siinä vissiin 2005 -> on (LCD-näytöllä varustetut siis, kuvittelisi niistä bensamittarin löytyvän).
Ainakin Yamahalta on FZ6-n ja Kawasakilla Z750, suzukillakin oli muistaakseni joku. Ja sitten tämä Triumphin speed four vaimikälieoli, onhan näitä.
e: niin siis se Suzukin malli oli GSR600
8.6.2010 20:10
moi
- kortti alkas olla inssi-koetta vailla pulkassa, ja ois kohta aika ostaa eka pärrä. malli on kaatunut naku pyörän suuntaan mutta mikä ois hyvä näistä. kehuja ja risuja (tyyppivikoja, ylläpito kustannukset, osien hintaa ja ajomukavuutta, luotettavuutta. hintaluokka pyörii näissä 3-4000€ hujakoilla..
- SUZUKI GSF 600 BANDIT VM. 97-04
- KAWASAKI ER-5 VM. 98-04
- KAWASAKI ZEPHYR 550/750 VM. 95-99
- HONDA CB 600 HORNET VM. 98-00
- HONDA CB 750 SEVEN FIFTY VM. 95-98
- joku muu ???
8.6.2010 21:30
artturi kirjoitti:moi
- kortti alkas olla inssi-koetta vailla pulkassa, ja ois kohta aika ostaa eka pärrä. malli on kaatunut naku pyörän suuntaan mutta mikä ois hyvä näistä. kehuja ja risuja (tyyppivikoja, ylläpito kustannukset, osien hintaa ja ajomukavuutta, luotettavuutta. hintaluokka pyörii näissä 3-4000€ hujakoilla..
- SUZUKI GSF 600 BANDIT VM. 97-04
- KAWASAKI ER-5 VM. 98-04
- KAWASAKI ZEPHYR 550/750 VM. 95-99
- HONDA CB 600 HORNET VM. 98-00
- HONDA CB 750 SEVEN FIFTY VM. 95-98
- joku muu ???
Luotettavuudeltaan jokainen mainistesimstasi pyöristä on luotettavia (Zephyristä en tiedä).
ER-5 on kevyt ja suht matala pyörä, mikä tuo tietenkin ajamiseen helppoutta aluksi. Tehoa ei tietenkään ole niin paljoa, mutta villejä tarinoita kuullu kuinka näilläkin 2 päällä on Eurooppaa kierretty.
Bandit ja Sevenfifty ovat myös idiootinvarmoja laitteita. Molemmat hieman painavampia kuin er-5, mutta tehoa molemmissa on hieman enemmän, ~70hp. Leppoisia pyöriä ajaa pitempää matkaa, että mutkapätkää, suhteellisen suuren painon ja jousituksen rajallisuuden muistaen (tosin suurimmalle osalle näissäkin on riittävästi ominaisuuksia).
Hornetti on näistä pyöristä se sporttisin. Kulkee suhteellisen lujaa ja kasvattaa sarvet päähän. Vaihtoehdoista paras mutkaselle tielle ja huonoin pitemmille matkoille, hieman tiukemman ajoasennon ja tankkausvälien vuoksi. Tankkausvälit aika onnettoman lyhyet ~200km per tankki hieman yksilöstä riippuen. Luotettava peruspyörä kuitenkin.
Kaikkien pyörien varaosien hinnat ovat Japanilaista tasoa eli suhteellisen maltillisia, ja varaosia on varmasti saatavilla.
8.6.2010 22:41
Mainow kirjoitti:artturi kirjoitti:moi
- kortti alkas olla inssi-koetta vailla pulkassa, ja ois kohta aika ostaa eka pärrä. malli on kaatunut naku pyörän suuntaan mutta mikä ois hyvä näistä. kehuja ja risuja (tyyppivikoja, ylläpito kustannukset, osien hintaa ja ajomukavuutta, luotettavuutta. hintaluokka pyörii näissä 3-4000€ hujakoilla..
- SUZUKI GSF 600 BANDIT VM. 97-04
- KAWASAKI ER-5 VM. 98-04
- KAWASAKI ZEPHYR 550/750 VM. 95-99
- HONDA CB 600 HORNET VM. 98-00
- HONDA CB 750 SEVEN FIFTY VM. 95-98
- joku muu ???
Luotettavuudeltaan jokainen mainistesimstasi pyöristä on luotettavia (Zephyristä en tiedä).
ER-5 on kevyt ja suht matala pyörä, mikä tuo tietenkin ajamiseen helppoutta aluksi. Tehoa ei tietenkään ole niin paljoa, mutta villejä tarinoita kuullu kuinka näilläkin 2 päällä on Eurooppaa kierretty.
Bandit ja Sevenfifty ovat myös idiootinvarmoja laitteita. Molemmat hieman painavampia kuin er-5, mutta tehoa molemmissa on hieman enemmän, ~70hp. Leppoisia pyöriä ajaa pitempää matkaa, että mutkapätkää, suhteellisen suuren painon ja jousituksen rajallisuuden muistaen (tosin suurimmalle osalle näissäkin on riittävästi ominaisuuksia).
Hornetti on näistä pyöristä se sporttisin. Kulkee suhteellisen lujaa ja kasvattaa sarvet päähän. Vaihtoehdoista paras mutkaselle tielle ja huonoin pitemmille matkoille, hieman tiukemman ajoasennon ja tankkausvälien vuoksi. Tankkausvälit aika onnettoman lyhyet ~200km per tankki hieman yksilöstä riippuen. Luotettava peruspyörä kuitenkin.
Kaikkien pyörien varaosien hinnat ovat Japanilaista tasoa eli suhteellisen maltillisia, ja varaosia on varmasti saatavilla.
- kiitos näistä neuvoista. varmaan tulee jonkun verran ajeltua kyydissä olijan kanssa, mutta varmaan lähinnä ihan kaupunki alueella, tuskin mitään pitempiä reissuja. yksin tulee varmaan sitten ajettua muutaman sadan kilsan rundeja. tehot ei ole niin ykkös etusijalla. vaan muuten pyörän käytännöllisyys.
9.6.2010 0:00
Unohtu yksi varteenotettava vaihtoehto eli Suzuki SV650N. Hornetin tyylinen pyörä, jossa suhteellisen matalaviritteinen v2 eli ajaa vaikka maailman ääriin. Vaihtoehdoista kevein pyörä.
http://Www.moottoripyora.org Kannattaa myös selailla orgin foorumia. Sieltä löytyy kaikista pyöristä paljon enemmän tietoa ja käyttäjäkokemuksia.
11.6.2010 3:25
Ihan näin mielenkiinnosta vaan kysäsen, että paljonkos tollasella 450cc KTM/Husaberg/Husse yms supermoto pyörällä ajelee ennen kun konetta pitää remppailla? Ja siis koneen remppailulla tarkotan, että lohkot pitää ottaa auki ja kunnolla rempata.