Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
2.7.2011 14:08
Kuumalla koneella ykshailee onko öljy 10w40 vai 15w40. Ensimmäinen lukema kertoo kylmänä ja toinen kuumana
Voin olla väärässä, eräässä mp-liikkeessä joskus mopoaikoina tuon mulle kertoivat ja sen mukaan olen öljyä ostellut.
2.7.2011 22:26
Messico kirjoitti:reppu_1_ kirjoitti:mitä eroo noilla 520 525 ja 530 erimmoinen moottori? oon kuullu että 525 on pidemmät huoltovälit
520 on vanhin, 525 uudempi ja 530 uusin. Kuutiotilavuus ainakin 525 & 530 malleissa on sama 510cc. 525 tuli markkinoille tämän vuosituhannen alussa (villi veikkaus -03), 530 tuli vuonna 2008.
Öljyjä ei tarvitse vaihtaa noissa vanhemmissa niin usein sillä niissä on yhdet öljyt koneessa, kun uusissa 450 / 530 on erilliset moottori sekä laatikkoöljyt --> moottoriöljyn tilavuus on vain 7dl --> vaihdettava usein. Itse vaihdan laatikkoöljyt joka toisella moottoriöljynvaihdon yhteydessä.
niillä ei siis ole mitään merkittävää eroo keston ja muun suhteen?
3.7.2011 0:37
reppu_1_ kirjoitti:niillä ei siis ole mitään merkittävää eroo keston ja muun suhteen?
Kaikki on suhteellista, mutta osta se mihin rahat riittää. Jos aiot sillä ajaa niin molempia joutuu remppaamaan aivan samalla tavalla. Jos taas ajat jäärataa niin osta joku muu pyörä siihen.
5.7.2011 12:47
Jaahas, tänään toi posti vanteet kotariin. Mitä välejä käytätte supermoto vanteiden kanssa? 44 takaratas tuli mukaan, mikä eturissa olis hyvä kaveri sille?
Vitun jees tää pyörä kyllä, kohta tulee 12h mittariin ja kaikki on pelannut loistavasti! Ei silleen että mun entinen husqvarna olis ollu huonompi mutta jotenkin diggaan kaasaripeliä enemmän, helpompi keulia
5.7.2011 12:59
14-45 välit on mulla, just sopivat kadulle. 6. vaihteella pintakaasulla pystyy ajelemaan 80-100km/h, kulkee vinguttamalla 165km/h (ei kyllä ole tervettä 1 pyttysellä vinguttaa huippuja mutta tulipaha kokeiltua).
Kikkailuun hyvät välitykset.
8.7.2011 14:16
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun tiputtaa öljyä pohjasta? Juuri vaihdettu öljyt eli ruuvien pitäis olla tarpeeks kireellä ja malli on 525.
9.7.2011 2:32
Kireydellä mitään väliä kunhan on kiinni, veikkaan että o-rengas rikottu suotimen kannesta.
12.7.2011 22:28
mites toi tollasen punakilpisen 08 vuoden 450 exc kilpiin laittaminen onnistuu ? onko kellää kokemusta? verot varmaa pitää maksaa? osaako kukaa sanoo paljo ne suunillee on? katsastus?
12.7.2011 23:26
Mitä mä nyt oon ottanu selville niin tulee verot, COC=tyyppihyväksyntätodistus ktm nordicilta, valkokilpiseen tarvittavat hilppeet ja katsastus. Siitä voi alkaa laskeskelemaan, ja tietty myös verot, niihi voi osviittaa kattoo täältä :
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp Ite oon kans kattellu tota valkokilpiseks laittamista. Ja jos on alkuperäisesti suomesta ostettu pyörä toi coc todistus on ilmainen, jos on tuontipyörä niin maksaa 150e, ainakin 300cc exc 08->, luulis että samassa hinnassa pyörii myös nelipuokkiin. Ja ainakin tosta 2-tahtisesta sanoivat ktm nordicilla, että 08-> eteenpäin ei ole mitään ongelmia kilpiin laitossa, koska niihin on noita tyyppihyväksyntätodistuksia saatavilla. Ja nää tiedot siis suoraan sieltä ktm nordicilta kun sinne soittelin. Toivottavasti auttoi
25.7.2011 15:02
Ainiin, tuli vaan mieleen, tosin vähän tyhmä kysymys mut anti mennä. Eli eikös se moottoripöörävero ole sama riippumatta onko se suomesta alkuperin vai ulkomaantuonti? Ja siis tietenkin verot eroavat riippuen pyörän iästä, kilometreistä jne...
25.7.2011 15:44
Myös kuutiot vaikuttaa.
25.7.2011 22:06
Jep, näin on, mutta varsinainen kysymys on siis se, että seikka onko pyörä suomesta vai esim. ruotsista, ei vaikuta veron suuruuteen? Tai oon aina tätä pitänyt itsestäänselvyytenä, mutta nyt alko mietityttämään.
29.7.2011 16:28
Mites tuollaista 04 mittaristoa saa kalibroitua motovanteille? google ei auttanu ja manuaalissa ei lue. Onko nyt niin ettei sitä voi kalibroida uudestaan?
29.7.2011 23:23
Nonii... Tänänään tosiaan kiihdytin vm09 450exc motolla mäkeen suht reippaasti ja sitten rääkäs ja rupesesi kaymään hirveällä rääkivällä äänellä, no pysäytin saman tein ja ei käynnisty kirveelläkään. Joten mistä lähtisi etsimään vikaa? Venttiili, venttiilit ottanut siipeensä?
30.7.2011 1:40
^SLayeR^ kirjoitti:Mites tuollaista 04 mittaristoa saa kalibroitua motovanteille? google ei auttanu ja manuaalissa ei lue. Onko nyt niin ettei sitä voi kalibroida uudestaan?
Irrotat yhden niistä kolmesta johdosta (en muista väriä mutta kokeile, muistaakseni virta ja kaksi maata) niin ilmestyy siihen kalibrointivalikkoon "ws" tms. kaikkien muiden jatkoksi. Siis tämä jos on se iso kaksirivinen tripmaster mittari. Vaatii sen kolminappisen tripmaster kytkimen mutta voi tökkiä liittimestäkin suoraan.