Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
28.5.2011 20:49
Jyke kirjoitti:Pitäis kytkin varmaa koittaa ilmata ku tuntuu ettei irrota kunnolla vaikka säätää siitä kahvasta sen ihan tappiin, vaihteita ku vaihtaa nii vähä kolahtaa joka kerta ja paikallaan (kone käynnissä) ei tuppaa saada vapaata päälle muuta ku pienestä vauhdista. Ja venttiilit ku ootte säätäny nii ootteko hommannu jostai iha eriksee 0.12mm rakotulki vai 0.10 ja 0.15 kanssa kikkaillu paikallee?
Paljo kytkinlevyillä ajettu?
Kannattaa hommata 0.12 mm rakotulkki.
29.5.2011 12:37
Kyllä täytyy ilmata, muuta selitystä ei noihin oireisiin oikeestaan ole kun kyseessä nestekytkin, ellei sitten väärät vaihteistoöljyt. Levyt jos on lopussa nii alkaa luistaa.
30.5.2011 1:59
Ihan sama miten venttiilit säädät, tarkasti et saa kuitenkaan. Varmin on ehkä vetää ensin kevyesti kiinni ja sitten avata suunnilleen neljäsosakierros. Lopuksi tarkastaa että .10 menee ja .15 ei mene niin hyvä.
Niin ja huomaa että aikanaan ne venttiilinpainajat joiden väliin rakotulkki työnnetään kuluu kupille (ei ihan heti kuitenkaan, satoja tunteja). Ei haittaa, mutta tulkki ei enää sano mitään järkevää vaan on luotettava pelkästään tuohon ruuviin. Silläkin saa aivan riittävän tarkalle kun opettelee kääntämään sopivasti aukipäin.
30.5.2011 10:32
_Jre_ kirjoitti:Kyllä täytyy ilmata, muuta selitystä ei noihin oireisiin oikeestaan ole kun kyseessä nestekytkin, ellei sitten väärät vaihteistoöljyt. Levyt jos on lopussa nii alkaa luistaa.
Veikkaan kans et sinne on jarrunestettä tai jotai synteettistä öljyy tungettu ku tuntuu et kaikki tiivisteet vuotaa :/ tänää pitää käydä motokeitaalt vähä suodattimia ym hakee nii ostan samal noi kytkimetiivisteekki kaikki varmuuden vuoks
13.6.2011 9:50
Mites toi jäähdytinjärjestelmän ilmaus meni? Kun metsässä keittää niin saatanan helposti, että jos siellä on ilmaa niin eikö se vaikuta?
14.6.2011 1:06
randomrider kirjoitti:Mites toi jäähdytinjärjestelmän ilmaus meni? Kun metsässä keittää niin saatanan helposti, että jos siellä on ilmaa niin eikö se vaikuta?
Laita suuttimet kohdalleen niin ei keitä.
18.6.2011 15:58
On, motolokarikin puuttuu.
18.6.2011 19:51
Eihä se oo tyhmä kuka pyytää vaa se kuka maksaa
22.6.2011 0:13
mitä eroo noilla 520 525 ja 530 erimmoinen moottori? oon kuullu että 525 on pidemmät huoltovälit
22.6.2011 18:01
Mikähä tos o ku kytkin toimii ku unelma kylmällä koneella mutta sitte ku öljyt lämpiää nii tuntuu ettei irrota kunnolla. 10w40 käyttäny öljynä ja öljyt 3h sitte vaihettu. Että onko öljystä kiinni ja mitähä öljyä kannattas kokeilla? Kytkimenki ilmasin muttei tuntunu auttava asiaa
22.6.2011 22:29
Mistäs sivuilt sais tilattuu 2004 vuoden 525:seen ilmanputsarinkotelon katteet vai mikä ikinä onkaan
ite en löydä en sit mistää. Mistäs sivuilt sais tilattuu 2004 vuoden 525:seen ilmanputsarinkotelon katteet vai mikä ikinä onkaan
ite en löydä en sit mistää.
22.6.2011 22:44
http://www.ktmpartfinder.com/ Tuolta etit osien numerokoodit ja
http://www.motokeidas.com/shop/ Tuolta ainakin saat tilattua kaiken
1.7.2011 18:25
reppu_1_ kirjoitti:mitä eroo noilla 520 525 ja 530 erimmoinen moottori? oon kuullu että 525 on pidemmät huoltovälit
520 on vanhin, 525 uudempi ja 530 uusin. Kuutiotilavuus ainakin 525 & 530 malleissa on sama 510cc. 525 tuli markkinoille tämän vuosituhannen alussa (villi veikkaus -03), 530 tuli vuonna 2008.
Öljyjä ei tarvitse vaihtaa noissa vanhemmissa niin usein sillä niissä on yhdet öljyt koneessa, kun uusissa 450 / 530 on erilliset moottori sekä laatikkoöljyt --> moottoriöljyn tilavuus on vain 7dl --> vaihdettava usein. Itse vaihdan laatikkoöljyt joka toisella moottoriöljynvaihdon yhteydessä.
2.7.2011 11:53
Onko muute suurta merkitystä onks öljy 10w40 vai 15w40 ku tuntus tuo kytkin pelaava paremmin noilla 15w40 ööleillä