Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

18.5.2011 22:11

http://www.ktmcyclehutt.com/ktm-parts/k ... gbikes-all
Siinä on nyt yks. Google on kaveri. Mutta eikö tosiaan saanut motokeitaalta tilattua mistään??

Re: ktm 450, 525

18.5.2011 22:17

ei löytyny kun 520sx ja exc:t loppu kuulemma 380:een

Re: ktm 450, 525

18.5.2011 23:05

Googleta vaikka KTM 250-525 SX-MXC-EXC 2003 Repair Manual , koneen huoltomanuaali. Käyttäjän käsikirjakin löytyy vähintään yhtä helposti, jos ei nyt samaan vuosimalliin niin viereiseen, eivät juuri muuttuneet. Omaa järkeä saa yleensäkin käyttää, mutta aika uskomaton liike jos eivät edes oikeaa manuaalia osaa myydä, ei välttämättä kannata osia alkaa tilailla....

Muutenkin osia tilaillessa on helpompaa vaan laittaa osanumerot sähköpostilla tms. koska ei ne tiskin takana mitään tajua kuitenkaan. Kotariin löytyy varaosakirjat helposti ja kannattaa tuo korjausmaniaali, käyttäjän käsikirja ja räjäytyskuvat printata jossain. Sivuja on paljon mutta on se vaan paljon kätevämpää. Vuosimalli on siis aivan yksi hailee, samaa tavaraa ovat koneet.

Googlella löytyy myös tämä, ktmtalkissa lisää mutta pitää reksiteröityä. Lue läpi ennen kuin mitään muuta ihmettelet http://dirtbikesaction.com/topic/2465036/1/


http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=373580

Re: ktm 450, 525

20.5.2011 18:52

Vihdoinki eka iso pyörä ! Itse ajelin vaa 16v asti mopolla missä oli tehari " 8) " :D
Huomaa kyllä laatueron pyörässä ja ajettavuudessa mitä nyt vähän päässy testaamaan ku kortin tekeminen alkaa vasta ensviikon to :( Onneks B jo pohjalla.

Yksi minkä haluun heti nostaa esille. Vaihettii pyörään muutama perusjuttu. Kun penkin otti irti, oli vain yksi ruuvi ja penkki lähti irti mutta ei silti heilu tai muutakaan ku laittaa takas kiinni, eli pointti se että kuinka laadukkaasti tehty, ruuvit ei hajoile tai osia puutu koska "halkeilisi" yms. Laadukas pyörä!

PS. Kuvia galleriassa !

Re: ktm 450, 525

21.5.2011 19:36

Korjaus ylempään ! Vittu ei lähteny öljysäiliön mutteri millään saatana irti. 13 tuumanen alko vähä pyörii tyhjää ja sit myös kotarin oma rupes pyörii... Se on sit maanantaina liikkeeseen ja saa nähä mitä sanovat.. :paha:

Re: ktm 450, 525

21.5.2011 20:18

asanttu kirjoitti:Korjaus ylempään ! Vittu ei lähteny öljysäiliön mutteri millään saatana irti. 13 tuumanen alko vähä pyörii tyhjää ja sit myös kotarin oma rupes pyörii... Se on sit maanantaina liikkeeseen ja saa nähä mitä sanovat.. :paha:
Mikä niistä? Menikö kierteet siis lohkosta vai mistä? Sen moottorin imusiivilän kanssa kannattaa olla todella tarkkana, jos on niin mitään ongelmia ei ole koskaan, mutta jos tapana on koheltaa niin varmasti rikot sen. Melkein kannattaisi vaihtaa ekat öljyt vaikka jonkun kanssa joka sitä on tehnyt, ei sillä että se on vaikeaa vaan jotta oppii parhaat ja helpoimmat tavat tehdä se eikä riko kierteitä.

Kannattaa muuten kattoa että se alumiini"pultti" minkä läpi penkin ruuvi tulee on paikallaan ja liimata sen mutteri kiinni lukitteella niin penkki pysyy varmasti kiinni eikä löysty.

Mutta malttia niiden momenttien kanssa, kaiken saa rikottua jos oikein yrittää.

Re: ktm 450, 525

21.5.2011 21:41

Ei lohkosta eikä oo tarkotus koheltaa.. Vaan siis pultti mikä irrotetaan että öljy valuu pois, on edellisen omistajan jäljiltä helvetin kireällä eikä sitä saanu millään avaimella auki ja rupes antaa periks ja pyöristymään joten ei kokeiltu enään..

Re: ktm 450, 525

21.5.2011 23:51

Uusi maksaa ehkä vitosen, kannattaa samalla ostaa muutkin öljytulpat ja sihdit jos ne on kehnossa kunnossa. Erityisesti koneen pohjassa oleva moottorin imusiivilän tulppa kannattaa vaihtaa uudemman malliseen jossa on pelkän kuusiokolokannan sijaan sekä torx että 13mm kuusiokanta. Osa nro 78038017000 käsittääkseni ja se on peräisin 530 kotarista, mutta muuten identtinen. Ja kun avaat sitä moottorin tulppaa, anna sille kevyt isku vasaralla ensin. Noilla on tapana lämpölaajenemisen takia hitsata itsensä aika tiukkaan vaikka kuinka löysään jättää.

Niin ja noita öljyproppuja saattaa löytyä myös motonetistä, joskin alkuperäinen ei maksa paljon mitään ja on ihan hyvä.

Re: ktm 450, 525

21.5.2011 23:55

kurapäristelijä kirjoitti:Uusi maksaa ehkä vitosen, kannattaa samalla ostaa muutkin öljytulpat ja sihdit jos ne on kehnossa kunnossa. Erityisesti koneen pohjassa oleva moottorin imusiivilän tulppa kannattaa vaihtaa uudemman malliseen jossa on pelkän kuusiokolokannan sijaan sekä torx että 13mm kuusiokanta. Osa nro 78038017000 käsittääkseni ja se on peräisin 530 kotarista, mutta muuten identtinen. Ja kun avaat sitä moottorin tulppaa, anna sille kevyt isku vasaralla ensin. Noilla on tapana lämpölaajenemisen takia hitsata itsensä aika tiukkaan vaikka kuinka löysään jättää.

Niin ja noita öljyproppuja saattaa löytyä myös motonetistä, joskin alkuperäinen ei maksa paljon mitään ja on ihan hyvä.


Kiitän paljon!

Re: ktm 450, 525

22.5.2011 4:46

Tänää kävin motarilla eka kerran ajamassa nii huomasin että melko helposti lähtee pyörä vispaamaan tai jos kiihdyttää nopeesti kovaa vauhtii. Onko muilla samaa ongelmaa? Entiiä sit saattaako renkaistaki johtua kun on supermoto slicksit ja lukee että "no highway use"

Re: ktm 450, 525

22.5.2011 13:14

Se no highway use tarkottaa vaan ettei sais kadulla olla kun ei oo mitään kuvioo ;) Mut Rengaspaineet? Ja tietty jos keula nousee hiukan ja tanko vinossa ni alkaa vispaamaan.

Re: ktm 450, 525

23.5.2011 22:41

kyllä melko normaalia, että kovissa vauheissa alkaa vähän vispaamaan

Re: ktm 450, 525

24.5.2011 10:18

Kato t-palojen asento ettei ole pahasti vinossa. Ja kyllähän noi tosiaan joskus rupee vispaa pienemmässäkin vauhdissa jos kääntää samantien kahvan nurin.

Re: ktm 450, 525

24.5.2011 19:55

Juu tuo on kyl ryssitty joskus vasemmalle kyljelle aika lahjakkaasti ja ylemmässä t-palassa jäljet siitä nii pitä viikolloppuna ku huollan sen nii kattoo et on suorassa

Re: ktm 450, 525

28.5.2011 19:07

Pitäis kytkin varmaa koittaa ilmata ku tuntuu ettei irrota kunnolla vaikka säätää siitä kahvasta sen ihan tappiin, vaihteita ku vaihtaa nii vähä kolahtaa joka kerta ja paikallaan (kone käynnissä) ei tuppaa saada vapaata päälle muuta ku pienestä vauhdista. Ja venttiilit ku ootte säätäny nii ootteko hommannu jostai iha eriksee 0.12mm rakotulki vai 0.10 ja 0.15 kanssa kikkaillu paikallee?