Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
16.10.2014 18:24
Turilainen kirjoitti:Morjens..
Mites on että onnistuuko tollasen ZX-6Rn kuristaminen A2 luokkaan sopivaksi??
Jos ei niin onko mitään suositteluita vastaavista kyykyistä/streetfightereistä? Itse miettinyt tälläisiä R6, XJ6-N, GSX-R yms....
Noista vaihtoehdoista saa ainoastaan xj6-n kuristamalla A2 luokkaan, muut ovat liian tehokkaita 70 kilowatin kattotehoihin.
7.12.2014 21:40
Ajattelin kans osallistua keskusteluun pyöräkuumeen alettua muutaman autoilu vuoden jälkeen ja nuorempana himoittu kawan osto olis edessä. Mopolla ja piikillä on aikasemmin tullut ajeltua n. 4v ettei ihan mututuntumalta lähdetä isomman päälle.
Tätä pärrää itse katsellut, josko sattus olemaan jonkun teikäläisen?
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1774736Kilsat sinänsä mietityttää vaikka onkin kone rempattu ja vaikuttas olevan ihan ok. Onko tälläsellä paljon ajetulla mahdollisesti jotain muuta remppaa tiedossa? Kulutusosat tietysti, mutta jotain muuta mitä näissä nyt vois olla?
Kattelin kanssa että näyttäs joku kate olevan takapenkin tilalla tossa, että onko toi vaan joku ns. päällinen vai mikä juttu. Ajatuksena kuitenkin kuljetuttaa kavereita, että siinä mielessä takapenkki olis tarpeen.
Vai kannattaako maksaa vähän enempi vähemmän ajetusta remppaamattomasta?
esim:
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1759549
10.1.2015 15:38
Noniin elikkäs tein tässä huoltoa ja tarkistin venttiilit. Nyt ku pyörä kasattu nii FI valo vilkkuu eikä käynnisty. Sitä ennen kaikki toimi moitteettomasti. Mistä etsiä vikaa???
12.1.2015 12:39
Itse lähtisin johdoista ja liittimistä, katso että kaikki liittimet on kiinni ja akussa virtaa.
21.3.2015 1:53
tate66 kirjoitti:Turilainen kirjoitti:Morjens..
Mites on että onnistuuko tollasen ZX-6Rn kuristaminen A2 luokkaan sopivaksi??
Noista vaihtoehdoista saa ainoastaan xj6-n [...], muut ovat liian tehokkaita 70 kilowatin kattotehoihin.
No niin no. Itellähän on alla A2:lla ennen lakimuutosta kuristettu -99 ZX-6R @24kW, vaikka siinä on vakiona reippaasti päälle sata ponia. Se on ihan tasan ja tarkkaan siitä kiinni että tahtooko just sen pyörän perseensä alle, että saako sen sit kans. Kaveri keksi toisen tavan kiertää ton ongelman ja etsi käsiinsä pykälän, jonka turvin se voi laittaa CBR 600F3:eensa 25kW-"tehdasrajoittimen" ja täten oikeuden kuljettaa tätä vehjettä, vaikka sillä onkin paperilla TT:nä noin sata kaakkia reservissä ja vielä herran vuonna kaksituhatta viisitoista, monta vuotta lakimuutoksen jälkeen.
Älä lannista raukkaparkaa kaavoihin kangistuneilla lain yksisilmäisestä tulkinnasta johdetuilla ulinoilla, vaan keksi ongelmaan luova ratkaisu
Siksihän me Kaikkitietävät Internetin Mestarit olemme täällä
21.3.2015 12:22
Mikäli pyörässä on yli 70kw ollut tyyppihyväksyttäessä, ei sitä saa ajaa A2-kortilla. Eli onko tuota CBR tuotuna suomeen ja rekisteröity pienitehoisempana versiona?
Jälkeenpäin asennettu tehtaan kuristussarja ei auta asiassa, vaan pyörästä pitää olla virallinen tyyppihyväksytty alle 70kw variantti. Nykyään niitä erikseen olevia 70kw malleja on täysitehoisten lisäksi, esimerkiksi Kawasakin Z800 (83kw) ja matalatehoisempi Z800 e (70kw)
Valitettavasti laki on jämpti, mutta sitten poliisin tulkinnan alla. Parhaimmassa tapauksessa pääset ilman mitään, ehkä huomautus. Huonoimmassa tapauksessa eli onnettomuustilanteessa jäät kiinni ajokorttiluokan ylittävän ajoneuvon kuljettamisesta ja olet loppuelämäsi vakuutusyhtiön maksumiehenä.
28.4.2015 8:08
Hei, Kuinkas halvalla olette löytäneet vakuutuksen? Itselläni ZX-6r vm 05, hintaa täyskaskolle ja liikennevakuutukselle Suomen vahinkovakuutuksesta tuli 1418€ vuosi. Bonarit 20/70 %. Voi olla, että vaihdan osakaskoon hetken päästä. Kilvet tottakai talveksi sitten pois.
29.4.2015 23:02
Vakuutusyhtiöiden sivuilta vaan laskemaan.^^
22.5.2015 19:29
Dodiin! 2005 636 läjässä alko palamaan fi valo ajossa eilen. Toimi sen jälkeen normaalisti, kunnes 20km päässä sytytti öljynpainevalon ja hävitti kierroslukumittarin.. ideoita?
öljyt vaihdoin tuon jälkeen, ei vaikutusta. Mittarista tuli noin litra vettä ulos kun sen aukas, hapettumat putsattu, ei vaikutusta. Välillä öljyvalo palaa himmeänä, välillä kirkkaana. Mites ton vikamuistin näistä sais lukastua?
23.5.2015 13:34
Öljynpainevalo sammui kun käytti öljynpaineanturin irti, varmaan jengoissa niin paljon paskaa ettei saanut maata? Fi valo palaa vielä, pyörä toimii normaalisti!
24.5.2015 7:20
Itsekin painin FI valon tuottamaan vitutuksen kanssa. Pyörä rempattiin talven aikana läpi kotaisin ja viime päivinä saatu ajaa ekat lenkit. Fi valo kuitenkin palaa, pyörä kuitenkin toimii normaalisti, lukuunottamatta sitä, että ruiskun tarkistusääni on pidentynyt huomattavasti siitä kun tuo viimeksi oli kasassa
24.5.2015 21:08
Ootteko akut ladannut/tarkistanut kunnon? Jos siellä sattuisi oleen heikko jännite, mutta vielä sopivasti eloa, että lähtee käyntiin.
25.5.2015 11:44
En ole kyllä. Toisaalta FI valo sammui yhdessä vaiheessa.
Viikonloppuna pääsee kokeilemaan taas tosissaan, viime vkl loppui aika kesken.
30.5.2015 12:05
Öljynpaineanturi nyt vaihdettu, valo pysys kojarilenkin poissa. Seiso tallissa tunnin ni taas palaa? Menee kohta tunteisiin tämä homma
voiko siellä olla ilmaa voitelujärjestelmässä? Vai pumppu sökö?
30.5.2015 16:00
Mulla ois myydä uus virtalukko avaimineen! Ja jos alkuperäinen avain löytyy niin tilaa esim ebaysta avaimen aihioita ja vie johonkin avainliikkeeseen teetettäväks. Makso itellä muutaman markan.
FI valo sen sijaan vittuilee. Kävin taas lenkkiä heittämässä, valo sammui ennen kuin pihatiekään oli päättynyt joten hymyilin tyytyväisenä. Pyörä toimii täysin normaalisti, lähtee käyntiin niin kylmänä kuin kuumana, ei mitään ongelmaa missään. Muutaman kilsan lenkin jälkeen valo kuitenkin taas syttyi. Tuskin tuo mitään on, mutta kohtuu raivostuttavaa.