Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

26.1.2004 14:58

bikepicsistä löysin kuvia 250cc Ceebarista, kyl on mun mielest komee :) http://www.bikepics.com/honda/cbr250/03/pics.asp

2.2.2004 20:54

Ja kiertää aivan kipeesti toi 250cc CBR... Ainoo et tehot on mitä on kun ei ole rei'issäkään kokoa... Tais olla jotain 21000rpm... :eek:

4.2.2004 16:35

Hemppo87 kirjoitti:Suzuki RGV 250:tä sen verran että se on muntietääkseni samalla rungolla kun RGF 125,joten voin sanoa että ainakin rungon puolesta ajettavuutta löytyy,vielä kun RGV:ssä on etujarruja kaksinkappalein niin todennäkösesti se osa-alue on parempi kuin RGF:s ja se ei RGF:ssäkään oo mikää huono... :retee:


Ei todellakaan ole samat rungot RGF125:ssa ja RGV250:ssä. Täysin eri kaliiberia. Vaikka ulkonäöllisesti piikki ja puolikas ovatkin jonninverran yhteneväisiä, niin ihan eri mopoja kuitenkin ovat.

Toimiva RGV on aivan taivaallinen ajettava mutkapätkillä/radalla. Jos taas kyseessä on kehno yksilö, niin tuskin enää koskaan haluaa koskea vajaatahtisiin..

Aprilia Rs 250cc

18.4.2004 17:11

Osaisko joku jeesaa,ku oon ostamas otsikon pyörää ja se on ollu vaan kisakäytös Suomes ja pitäs saada se rekkariin...eli mitäköhän papereita/muuta sälää tartteisin et homma onnistuis??Kuulemani mukaan pitäs tollaset olla:vaatimustodistus,ulkotullinpaperi,kisatodistus.Onks kellään mitään hajuu miten noi saa hommattuu??Tietysti helposti sais maahantuojalt...mut periaattees tol pyörälhän ei oo maahantuojaa...vai?

18.4.2004 19:22

ja'a. kyllä kait noita on suomessa pari liikenteessä. saksastako tuot vai suomalaisen kisapyörän?

Aprilia Rs 250cc

18.4.2004 22:20

Ihan suomalainen kisapyörä (tai siis ollu kisapyöränä).Nyt myynnissä...

Re: Aprilia Rs 250cc

18.4.2004 23:06

Löysin netistä aika hyvän sivun, jossa kerrotaan tuosta cbr 250:stä. Löytyy tietoa ja kuvia ja myös muista pienemmistä (400cc) pyöristä on juttua.

Huipputehoksi kerrotaan 40 hp/14500 rpm, mutta jutussa kerrotaan että konetta on kiva kierrättää 21000 rpm...miten mahtaa kestää? Tai onko ylipäätänsä mitään järkeä, jos paras teho on alemmilla kierroksilla?

http://hondacbr.netfirms.com/cbr-250.htm

suzuki gsx special 250 cc vm 80

23.5.2004 13:41

Onko tieto, et onko toi pyörä miten hyvä? Suzuki gsx special 250 cc vm 80. Kannattako tosta maksa 500€ kun ei oo edes käynikuntoinen?

30.5.2004 12:39

aiheesta en tiedä kovinkaan paljoa, joten kysyn: saako 18v:nä ajaa 600cc 25kw pyörää..?

ps. en muista oliko joku tuon jo kertonutkin...

4.6.2004 21:09

tasoittaja kirjoitti:aiheesta en tiedä kovinkaan paljoa, joten kysyn: saako 18v:nä ajaa 600cc 25kw pyörää..?

ps. en muista oliko joku tuon jo kertonutkin...


Saa jos olet ajanu kevari kortin. Kuutiomääräl ei oo rajotusta kuhan o toi 25 kw. ja max vm -97 ja vanhemmat saa "ite" kuristaa jollai kurkulla tai jottain 25kw.

6.6.2004 1:05

Noh, nyt tuli sitten hommattua mopo. :) Yamaha TZR 250, vm89 ja hiton hyvin pelaa. Pollet tuntuu olevan tallella ja potkii kuin pieni sika. Kulutus tuli äkkiseltään laskettua matka-ajossa sellaista 4,5 - 5,5l/100km, joka ei mielestäni ole paljoa, ja jos nyt oikein laskinkaan.

Kuvia saatte lähiaikoina :)

10.6.2004 18:53

furtzi kirjoitti:Noh, nyt tuli sitten hommattua mopo. :) Yamaha TZR 250, vm89 ja hiton hyvin pelaa. Pollet tuntuu olevan tallella ja potkii kuin pieni sika. Kulutus tuli äkkiseltään laskettua matka-ajossa sellaista 4,5 - 5,5l/100km, joka ei mielestäni ole paljoa, ja jos nyt oikein laskinkaan.

Kuvia saatte lähiaikoina :)


Jos TZR todella vie noin vähän pensaa, niin tyytyväinen saat olla. Miltä se muuten tuntuu maantiellä ajettaessa? Kiinnostaa vaan tohon kaksitahtisuuden takia :roll:

10.6.2004 20:51

Mmh.. itsekin olen ihmetellyt tuota bensan pientä kulutusta. Mutta sen ~300km tolla tuntuu pääsevän, kun rauhallisesti ajaa. Bensatankkihan oli siis 16 litraa. Noh, onhan tolla ihan mukava ajaa, mutta on vaikea pitää nopeusrajoituksista kiinni, kone tykkää kierroksista, ja niin myös kuskikin ;)

Onko kenelläkään muulla ks. pyörän omaavilla kuskeilla, ongelmia termostaatin kanssa? Tai noh, termostaatti kuin termostaatti, mutta.. tuo tahtoi mennä jumiin, tai noh, pitkään ihmettelin kuinkas noi lämmöt on koko ajan noin korkealla ja heilahtelee miten sattuu. Kunnes sitten lämmöt pomppas reilusti punarajan yli. Onneksi mitään ei hajonnut. Termari oli siis viallinen, ei edes auennut kiehuvassa vedessä.

Huomenna saatan saada kuvia pyörästä.

11.6.2004 0:22

Tosta termostaatista. Muistan täällä olleen juttua, että jollain oli myös noussut lämmöt samanlaisesta pyörästä, vaikka mitään kummempia ei kai käynytkään :roll:

Tsekkaa toi yks 250cc TZR tuolta omat pyörät-osiosta!

11.6.2004 5:29

jss85 kirjoitti:Heitänpä oman lusikkanikin tähän soppaan. Eli.
a) 16v saat suorittaa A1-kortin.
b) 18v saat automaattisesti (esim. B-kortin yhteydessä) Väli-A:n. eli sen 25kW tai 0,16kW/1 kilo.
c) Kun A-ajo-oikeus on ollut VOIMASSA 2 vuotta, saat ajaa mitä tahansa pyörää ilman tehorajoituksia.
Eli, jos ajat piikkikortin 17v, kuten minä, niin 18v saa sen väli-A:n, ja 19v sen "ison" A:n.
16v -hommasta en kommentoi, koska siitä en muista. tai luulisin muistavani, mutten kuitenkaan ole varma miten se meni. että saako 18v ajaa jo yli 25kw. sen kertokoot paremmin tietävä. Nuo muut luulisi olevan oikein, tuli nimittäin aikas paljon niitä päntättyä silloin ajokoulussa. :wink:


Et saa 19v isoa aata, pitää olla pikku a ollut 2vuotta että saat ajaa niin isoa pyörää ku lystää.

Elikkä isoin kortti menee tälleen; Jos sinulla ei ole aikaisempaa korttia sen voit ajaa 21 vuotiaana ja jos on ollut 2 vuotta pikku a kortti niin sitten saat taas sen ison A:n. Perkele mikä soppa. 20 tai 21 vuotiaana. Tai sitten jos ajaa 20 vuotiaana pikku a:n niin taitaa taas tulla se 2 vuotta ja saa ison A:n vasta 22 vuotiaana :eek:

Äh ottakaa huomioon kellonaika niin ehkä ymmärrätte miksi tällaista sotkua ^^