Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
26.12.2010 15:05
Ihan kivahan tommonen 400 exc on, riippuu missä käytät, mettässä ihan jees, kadullakin smotoilla ihan kiva. Tehontuotto taitaa olla vähän erilainen, 400-> pehmeempi kaasuun vastaavuus kun taas 450-> vähäsen räväkkäämpi tiedä sitten, näin musta ainaki tuntuu. 525 on taas sitte asia eriksee sillä en viittis ees lähtee enskaa ajaa
Kadulla smotoilla 525 on varmasti mummojen kaveri
6.1.2011 17:15
Minkäslaista huoltoa 525 exc vaatii ja kuinka usein?
7.1.2011 13:35
Juu elikkäs pitäs vähän saada tietoo tollasesta isommas kottaraisen huollois et millos mäntää vaihtoo öljyt 500km ? ja suodatin joka toinen suunilleen? ja millos se isompi remppa tehää noisa 4-tahtisissa 15tonnin kohalla vasta kone auki?
7.1.2011 18:31
Öljyt 10h, putsari aina kun on likanen, 250h koneremppa. Männästä en nyt osaa sanoa kyllä sillä varmaan pitkään ajaa että vaihtaa konerempan yhteydessä?
9.1.2011 17:38
Omaan katukäytössä olevaan nelipuolikkaaseen koneremppa tehtiin 200h kohilla ja mäntä vaihtui vasta 280h kohalla, joten kyllä sillä yhellä männällä aika pitkään päästelee. Helpoimmalla ja halvimmalla toki pääsee jos männän vaihtaa konerempan yhteydessä. Noi ajat luonnollisesti riippuu siitä, missä käytössä pyörä on ollu, rankempi endurokäyttö ja mahdollinen kisailu luonnollisesti supistaa huoltovälejä. Hyvissä ajoin huoltamalla välttää ikävät ja kalliit yllätykset!
Edit: Kokemukset siis vanhemmanmallisesta RFS-koneesta, uusien XC4-koneiden (08-->) huollot saattaa poiketa joissainmäärin tosta vanhasta RFS-koneesta.
25.2.2011 19:09
Paljon tulee koneremppa suurinpiirtei maksaa näis nelareis? Suunnitelmis vaihtaa toi piikki vähän isompaa mopoo, jolla on ajettu ~200h...
Kyseessä siis 530exc..
4.3.2011 14:34
Mulla makso racingbikessa ton 400exc koneremppa ~1500e kaikki sisältäen. Vaihettiin mäntä, nokkaketju, kiristin, laakereita aika paljon, venat, kiertokanki ja semmosta.. Luulis että 2000e pärjää kyllä riippuen paikasta.
6.3.2011 17:04
Itehä pistin tilaukseen kiertarin, männän, petarit, stefat, jakoketjun & kiristimet.
430€ maksaa nuo osat ilman kiertokankea (joka luultavasti ~200€). Kattoo sitten rempan yhteydessä pitäskö venoille tehä jotain, mutta eipähä nekää mitää ihmeitä maksa jos ne pitäs vaihtaa.
Noihin summiin tietysti lisätään työt (tai asennusbisset).
Racingbiken mukaan ei tuohon mun mopoon tartteis remppaa tehä vasta kun 300 tunnin kohilla katukäytössä mutta samakai tuo on tehä nyt (190h) niin ajelee taas huolettomasti pitkät kilometrit.
7.3.2011 19:02
minkäslaisia välityksiä pojilla on kadulla käytössä, metsä välit löytyy jo, mutta kadulle hakuses kun pitää uudet poistaa, niin ja kikkailuun ja katuralliin pääasiassa
8.3.2011 15:01
Mulla 14-45 ja oikein mainiot välitykset. Huiput sen 160km/h (vinguttamalla saatiin 2 päällä 165km/h eikä vielä napannu rajotinta) ja kikkailuun erittäin hyvät. Ei yhtään raskaampia sais olla eikä kyllä yhtään lyhyemmätkään.
8.3.2011 17:13
Miulla on 13-45 motovanteilla ja en kyllä paljoo pitempii laittas, koska ei tuu hirveitä vauhteja ajeltua. Näppärät välit kikkailla ja motoilla. Kiihdyttäessä saa latoa isompaa sopivassa tahdissa.
Huiput on jotain 145 km/h muistaakseni ja kutosella koneen kierrokset 100 km/h vauhdissa juuri passelit.
8.3.2011 18:03
taidan tilata 15/48, miltä kuulostaa? ei sattunu olee pienempää ratasta taakse dirtbikebitzillä
8.3.2011 18:04
Sama välityssuhde silläkin tulee mutta siitä en tiiä mahtuuko tuo 15 piikkinen pyörimään edessä..
8.3.2011 20:46
pitäis mahtua, jos oikein muistan niin tällä hetkellä taitaa olla sen kokonen kiekko
11.3.2011 19:01
No niin vihdoin muutaman vuoden jälkeen sain hommattua itelleni pyörän. Pyöränä toimii nyt siis 450 Exc -04 vm.
Mitäs on porukka yleensä tehnyt kun on uusi pyörä tallissa? Pari kuukautta kuitenkin vielä saa odotella, jotta ajelemaan pääsee. Voisi kaikki asiat hoitaa heti kättelyssä tehdä ennalta ehkäiseviä huoltoja niin ei tarvitse sitten ajokauden alussa miettiä niitä.
Erityisiä paikkoja, jotka tarvitsevat tarkistuksen, rasvauksen tai muun huollon?