Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
10.6.2012 23:12
Sitä 250cc nelaria joutuu huudattaa et pääsee edes suhkot nopeesti 120 km/h. Tota kaks tahtista varttilitraista v2 konetta on turha edes verrata yks pyttyseen tai kevariin. Yllätys monelle miten hyvin vetää alhaalta. Kokeilemalla se selviää.
Just tulin alastarosta rr kisoista, joissa junior cupissa ajoi kaks 250cc kawaa ja kulku oli suorilla huonompaa kuin katu aprilia rs125:lla, joka ajoi samassa luokassa. No katu rs125 jäi sitten kuin paikalleen Ajo team:n Honda RS125:lle. Siinä vähän kulkupuolen vertailua.
11.6.2012 7:28
Itselläni ei ole kokemusta 250cc useampimukisesta vajaatahtisesta. mutta mennään vähän ylemmäksi, 350cc rd yammusta ypvs:llä löytyi käyttökelpoista voimaa todella alhaalta lähtien, huipputehokin tuli jossain reilussa 9tonnissa, melkeinpä laajempivetoinen alue kuin 500gs suzukissa, molemmista kokemusta useita tuhansia kilometrejä. Ja huipputehossakin roudari kessun pieksee mennen tullen (47hp vs 59hp).
Ja jos miettii vaikka tzr250:sta niin siinähän on käytännössä naitettu kaks 125cc tzr:n konetta yksiin lohkoihin -> karkeasti sanottuna tehoa on käytettävissä kaikilla kierrosalueilla tuplamäärä verrattuna piikkiseen, ja pyörän paino ei olekkaan kasvanut samassa suhteessa -> hauskaa pitäisi olla
tuollaista 250ninjaa on pitänyt käydä jo 3vuotta kokeilemassa mutta tää ja edellinen kesä on mennyt ihaillen pyöriä sivusta käsin kun käsi ei oikein kestä ajamista.
11.6.2012 12:40
Jep sama tuossa Apriliassa kuten myös Suzukin RGV:ssä joissa molemmissa sama moottori, eli pytyt on samoja kuin Suzukin RGF125:ssa
Tässä rupesin ihan huvikseen vertaamaan noita pyöriä lukujen perusteella. Niin pisti silmään noi tehojen ja vääntöjen kierrokset. Huipputeho samoilla kierroksilla ja nelarissa vääntö hieman alemmilla kierroksilla. Ninjaa vois verrata paremmin täysteho 2-tahti kevariin, jossa olisi enemmän alavääntöjä ja tasasempi tehon tuotto. Mutta varmasti Kawa on hyvä ja halpa pyörä ylläpitää, mikäli vain normaalia ajoa tarvitsee.
Kawasaki Ninja 250R
Moottori Rivi 2, Nestejäähdytteinen, 4-tahti, 2-sylinterinen
Teho 24 kW (33 hv) / 11000 rpm
Vääntö 22 Nm / 8200 rpm
Paino 169 kg
Aprilia RS250
Moottori V2, Nestejäähdytteinen, 2-tahti, 2-sylinterinen
Teho 44 kW (60hp) / 11000 rpm
Vääntö 35 Nm / 10700 rpm
Paino 140 kg
9.8.2013 23:04
Nostanpa julmasti tätä vanhaa aihetta, ylempänä kun oli puhetta TZR250:sta. Itsehän aikani moisesta haaveilleena hankin hiljattain tuollaisen '90 2MA mallin, jossa on vielä perinteisesti sylinterit vierekkäin ja pakolähdöt eteenpäin, seuraavassa 3MA mallissa on jo sylinterit ns. "väärinpäin". Muutaman päivän ajaneena en voi kuin kehua laitetta, todella mukava ja pikkunäppärä laite. Kokoeroa piikkiseen ei juuri ole, täyteentankattuna pyörä painaa 144kg. Tehdas aikanaan luvannut 50hv/10000rpm. Kulkupuoli onkin melko ripakka. Tehokkaampia ja suurempiakin pyöriä on toki jonkinverran tullut ajettua, mutta tässä on kyllä hauskuuskerroin kohdallaan, vehje on kuin kotonaan mutkaisilla tieosuuksilla. Huippuja keksinnölle luvataan 190km/h, 150km/h ainakin taittuu vielä helposti, 110-120km/h on kuitenkin oikein passeli, kone kiertää silloin karvan alle 7000rpm. Polttoaineen kulutuskin vaikuttaisi ihan kohtuulliselta.
Lievästi harvinaisia tuntuvat vain olevan, tuo ostamani oli vissiin kolmas yksilö joka tämän vuoden puolella on ollut kaupan. Todella siisti ex. autokoulupyörähän tuo on, ajettu hieman yli 25tkm.
Jos jostain vain hyvän yksilön sattuu löytämään, niin kannattaa korjata talteen.
28.2.2014 0:54
Mielestäni esimerkiksi Duke 390 olisi hyvä vaihtoehto piikin jälkeen. Ainakin itse olen kyseistä prätkää katellu nyt muutamaks kesäks kunnes saan ison A:n. A2 löytyy jo taskusta. Pyörä painaa vaan 139kg kuivana, eli ketterä vehe luulisi olevan. Tehoja löytyy vehettä liikuttamaan 43hp ja 35nm vakiona. 0-100kmh taittuu tasan 5 sekuntiin, Powertronicin ohjelmalla jopa 4,5 sekuntiin. Todellisia huippuja kerää sellaiset 160-165 kmh eli ihan riittävästi Suomen teillä. Siihen vielä Akran putki päälle niin tippuu paino väitetysti lähes 5kg. Turhan kallis kyseinen putkisto vaan. 1-pyttyisenä vehkeenä kulutuskin jää KTM:n mukaan 3 litran tuntumille sataselle...Eli suht edullinen pyörä ylläpitää. Vakuutuksista en tiedä mutta ei nyt luulisi ainakaan kuristettujen 600cc tasolle yltävän.