Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.8.2009 15:12

skobasti kirjoitti:Nyt on semmonen juttu, että kevytmoottoripyörä ja mopo hävitetään ensi vuoden puolella ja tarttis saada isompi mielellään enduro tai supermoto mallinen alle 25kw pyörä, jonka mahdollisesti voisi myöhemmin rekisteröidä yli 25kw:ksi.

Vähän kysymyksiä olisi, että mitäs tommosen 250cc-650cc (2tahti tai 4tahti) pyörän pitäminen vuodessa maksaisi? Sillä autoa en tule vähään aikaan ostamaan, kun sen pitäminen on käsittääkseni kalliimpaa, kuin moottoripyörän, joka on yli 125cc ja yli 11kw?

Talvellakin pitäisi päästä ajelemaan, joten kallistun enduroon/supermotoon tämän takia.
Olen tuossa jo vähän katsellut muutamia pyöriä ja tuommonen Yamaha WR 450f vaikuttaisi mielenkiintoiselta vekottimelta, vaan taitaapi olla turhan hintavia? :|

Budjettina olisi suunnilleen 2000€-5000€.



Ihan ensimmäiseksi voit unohtaa tuon budjetin halvemman pään jos haluat pitää kustannukset kurissa.
Halvoilla vehkeillä kun on tapana hajota ja remontit maksaa helposti saman verran kuin se halppis pyörä...

Yamahat ovat aina olleet kelpo pyöriä niin nelareissa kuin 2-tahtisissakin.

KTM:iä on kaikilla vaikka niissä onkin enemmän tekniikkamurheita kuin japanilaisissa kilpailijoissaan.
Markkinointi on purrut ja KTM on monien mielestä se "oikea" valinta.

Jos itse ostain jonkun supermoton niin ostaisin TM:n. Toinen vaihtoehto olisi HM-Moto.
HM on hyvä ja hauska laite ja melkoisen toimintavarma kuten muutkin japanilaiset. HM-Motolla oli meikäläisen ensimmäinen supermoto ja pyörää ei voi kuin kehua!

TM on taas todellinen supermotojen Ferrari. Hinta on uutena kova, mutta pyörässä käytetyt osat ovat myös huippuluokkaisia. käsityönä tehty todellinen kilpapyörä.
Käytettynä TM on todella järkevän hintainen pyörän laatuun nähden.

Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä, joku jopa isästä. eli makuja on monia.

30.8.2009 21:36

Ihan ensimmäiseksi voit unohtaa tuon budjetin halvemman pään jos haluat pitää kustannukset kurissa.
Halvoilla vehkeillä kun on tapana hajota ja remontit maksaa helposti saman verran kuin se halppis pyörä...


Jos vaan yhtään tietää mitä sitä on ostamassa niin tonnilla löytää jo pyörän jota ei tosiaankaan tarvitse tonnilla olla remontoimassa.

31.8.2009 1:01

Tume34 kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi voit unohtaa tuon budjetin halvemman pään jos haluat pitää kustannukset kurissa.
Halvoilla vehkeillä kun on tapana hajota ja remontit maksaa helposti saman verran kuin se halppis pyörä...


Jos vaan yhtään tietää mitä sitä on ostamassa niin tonnilla löytää jo pyörän jota ei tosiaankaan tarvitse tonnilla olla remontoimassa.


Anteeksi vaan epäpätevyyteni!

Viestissä oli kyseessä 250-6??cc kilvelliset supermotot.
Tonnilla saat ostaa 89 mallisen cr 250 hondan ilman kilpeä...

Jos ostat 2 tonnilla kilvellisen moton ( joita ei yleensä edes niin halvalla ole myynnissä)niin voit olla varma ettei kauaa mene kun remonttia tehdään!
Melko halvalla pääsee jos ite osaa tehdä rempan, mutta silti osiinkin menee muutamia satasia aina vaikka et vaihda muuta kuin männän. Vähänkään isompi remppa niin 500e menee.

T:Ninim. kokemusta on

21.9.2009 0:37

joku kaveri aiemminki kyselly, mut kuin paljon teillä on kustantanu vuodessa ihan euroissa pitää tollasta 600cc sporttia? vähän sama tilanne ku ketjun alottajalla, tosin oisin valmis laittaan 4500 -03 separiin. ihmiset on kehuskellu -90 luvun malleja, mut onko milleniumin jälkeen tulleet kans luotettavia? ja pyörän pitämises maksanee vakuutus eniten, jos oon käsittäny oikein. se vaa, että luin just jonkun artikkelin, missä puhuttii jopa parin tonnin eroista vakuutusyhtiöiden välil. haluisin kuulla teiltä ihan oikeilta moto-mateilta paljonko kakspyöräne unelma on teidän kukkaroa keventäny tavallisena vuotena?

uudet haavet - paljon kysymyksiä.

-sälli-joka-ei-ole-koskaan-omistanut-edes-skootteria-

28.9.2009 16:27

Noniin. Olen siirtymässä kuramopoista välillä katu puolelle. Ihan muutama perus juttu alkuunsa.

1.Pyörän vakuutuksethan ei ole halvimpia niin onko kellään henk koht kokemusta mitä käy jos pyörä on paperilla 25kw mutta oikeasti muuta jos tulee vakuutusasioita onnettomuus ym. itsellä kortti riittää

2. toinen tällä hetkellä ostamassa talveksi talliin pyörää jotta voi talven aikana toteuttaa itseään ja keväällä olisi valmis pyörä niin mistä katupyörien osia löytää? netti osotteita lähinnä. ja miten käytetyt katteet ym. muut kiertää?

3.Kuinka herkkiä sporttisemmat pyörän on kilometreille? kurapyörissä kun noi huoltovälit on toista niin kokemus on siltä puolen ja 2t. Mutta mites nämä 4t sportti pyörän? missä menee maaginen kilsaraja vai onko sellaista. itseltä kyllä onnistuu remppa.

4.Sitten henk koht. kokemuksia yamaha fzr 600 -91 ja honda cbr 600 -92-95 (pc 25). jammu olis sen verta edullisempi että siitä mieluummin kokemusta

5. Ja yleisiä vinkkejä alottelevalle otetaan mieluusti vastaan.

Kiitän vastauksista

29.9.2009 11:06

Wyzyy kirjoitti:Noniin. Olen siirtymässä kuramopoista välillä katu puolelle. Ihan muutama perus juttu alkuunsa.

1.Pyörän vakuutuksethan ei ole halvimpia niin onko kellään henk koht kokemusta mitä käy jos pyörä on paperilla 25kw mutta oikeasti muuta jos tulee vakuutusasioita onnettomuus ym. itsellä kortti riittää

2. toinen tällä hetkellä ostamassa talveksi talliin pyörää jotta voi talven aikana toteuttaa itseään ja keväällä olisi valmis pyörä niin mistä katupyörien osia löytää? netti osotteita lähinnä. ja miten käytetyt katteet ym. muut kiertää?

3.Kuinka herkkiä sporttisemmat pyörän on kilometreille? kurapyörissä kun noi huoltovälit on toista niin kokemus on siltä puolen ja 2t. Mutta mites nämä 4t sportti pyörän? missä menee maaginen kilsaraja vai onko sellaista. itseltä kyllä onnistuu remppa.

4.Sitten henk koht. kokemuksia yamaha fzr 600 -91 ja honda cbr 600 -92-95 (pc 25). jammu olis sen verta edullisempi että siitä mieluummin kokemusta

5. Ja yleisiä vinkkejä alottelevalle otetaan mieluusti vastaan.

Kiitän vastauksista


1.Saat syytteen vakuutuspetoksesta ja sakot ja vakuutusmaksut takautuvana maksuun.

2.www.storm-motor.fi

3.Japsipyörät ovat erittäin luotettavia huollettuina.Pyörän yleinen kunto kertoo paljon edellisistä omistajista ja huolto aktiivisuudesta.Tosin kyllähän noissakin joutuu kulutusosia vaihtelemaan.
Varsinkaan vanhaemmissa pyörissä en liikaa tuijottaisi mittarilukemia (varsinakaan kun useimmiten eivät edes pidä paikkaansa) vaan pyörän yleistä kuntoa.

29.9.2009 20:16

GreenZ kirjoitti:
Wyzyy kirjoitti:Noniin. Olen siirtymässä kuramopoista välillä katu puolelle. Ihan muutama perus juttu alkuunsa.

1.Pyörän vakuutuksethan ei ole halvimpia niin onko kellään henk koht kokemusta mitä käy jos pyörä on paperilla 25kw mutta oikeasti muuta jos tulee vakuutusasioita onnettomuus ym. itsellä kortti riittää

2. toinen tällä hetkellä ostamassa talveksi talliin pyörää jotta voi talven aikana toteuttaa itseään ja keväällä olisi valmis pyörä niin mistä katupyörien osia löytää? netti osotteita lähinnä. ja miten käytetyt katteet ym. muut kiertää?

3.Kuinka herkkiä sporttisemmat pyörän on kilometreille? kurapyörissä kun noi huoltovälit on toista niin kokemus on siltä puolen ja 2t. Mutta mites nämä 4t sportti pyörän? missä menee maaginen kilsaraja vai onko sellaista. itseltä kyllä onnistuu remppa.

4.Sitten henk koht. kokemuksia yamaha fzr 600 -91 ja honda cbr 600 -92-95 (pc 25). jammu olis sen verta edullisempi että siitä mieluummin kokemusta

5. Ja yleisiä vinkkejä alottelevalle otetaan mieluusti vastaan.

Kiitän vastauksista


1.Saat syytteen vakuutuspetoksesta ja sakot ja vakuutusmaksut takautuvana maksuun.

2.www.storm-motor.fi

3.Japsipyörät ovat erittäin luotettavia huollettuina.Pyörän yleinen kunto kertoo paljon edellisistä omistajista ja huolto aktiivisuudesta.Tosin kyllähän noissakin joutuu kulutusosia vaihtelemaan.
Varsinkaan vanhaemmissa pyörissä en liikaa tuijottaisi mittarilukemia (varsinakaan kun useimmiten eivät edes pidä paikkaansa) vaan pyörän yleistä kuntoa.




Kitos. Vähän ajattelinkin että toi tehojen muokkaus paperilla on kalliimpi lysti kuin hyöty. hinta eroa vakuutuksessa kuitenkin vain 36e vuodessa onko sitten 25kw vai 66kw.

Stormin ja allrightin tiedän mcscatterilta saa jotain mutta onko näitä vielä muita ?

29.9.2009 20:49

www.carpimoto.it löytyy paljon kaikkea hauskaa

-

15.10.2009 18:16

Moro!

Olisiko jollain kokemusta Yamaha mt-03 pyörästä? Itse olen tätä pyörää miettinyt ensimmäiseksi "isoksi" pyöräkseni. Olisi kiva kuulla jos joillain olisi omakohtaisia kokemuksia. Pitkään matkaanhan tuo ei varmasti sovellu, mutta lähinnä tuleekin höylättyä 30km väliä.

16.10.2009 10:34

Jos meinasit pelkästään kaupungissa pysyä niin ei ongelmaa.
Alusta on susi ja moottori tehoton.

Aloittelijoille tosin on suunnattu, mutta siihenkin tarkotukseen on monia parempia pyöriä.

-

16.10.2009 12:06

Parempia pyöriä saa ehdottaa. Hakusessa siis pyörä joka ois 25kw ja matkat noin 30km väliä.

Tässä aika hyvä peli

16.10.2009 21:50

://www.motot.net/talli/ajoneuvot/honda/cb_600_f/id2634/]Kuva[/url] Tossa sulle hemmetin hyvä hinta laatu suhteeltaan pyörä. Kulkee ku riivattu ja helppo käsitellä. Moottori perustuu cbr600rr tekniikkaan, alavääntöä enemmän maksimitehon kustannuksella. Eli hyöty tehoa löytyy. Mukavasti jaksaa kulkea.

16.10.2009 22:53

Menee tomppanaattorilla vähän mainostuksen puolelle?

17.10.2009 8:52

Ei ei. Tuli vain mieleen kun joku mainitsi sanat hyvä, luotettavuus, teho. ;) mut oikeesti.

17.10.2009 10:57

Miksei ensipyöräksi voisi ostaa myös tonnista 25kW:na? Fyysisestihän nuo ovat hyvin lähellä 600 kuutioisten kanssa. Vakuutuksethan menee nykyään tehojen mukaan, ei kuutioinen...

--- ja sitten kun kortti riittää, niin ei ole enää turhia välivaiheita :)


mainos http://www.nettimoto.com/849373 mainos