Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
17.10.2010 19:10
Himottais ostaa joku valkokilpi 250-300cc 2T enska kun ei oikeen noi nelarit säväytä. Onko tommosessa kakspuokissa iso kulutus verrattuna nelariin? Entäs noi huollot, tarviiko paljonki enemmän olla koneen kimpussa nelariin verrattuna?
Kiitos.
21.10.2010 15:17
Männänvaihtovälit pitkiä, 100-150h. Lootaöljyt samaan tahtiin eli 5-10h.
Bensaa menee yhtä paljon missä nelarikin jos kumpaa ajetaa samalla tavalla.
21.10.2010 15:33
Mitenkäs tuommosessa 300 tuo alakerta remppa? Jos pelkästään katuajossa olis pyörä.
13.12.2010 22:59
Millaista vakuutusmaksua tulee tommosesta 250cc nelitahti pyörästä (esim. KTM 250 EXC-F, vuosimallia -00 ja -05 väliltä) ja onko paljon eroa jos on 2-tahti? Boonuksia ei ole ja 18v kuski.
27.12.2010 1:04
en parempaakaa paikkaa oo nyt löytäny kysyä, niin kysynpähän tässä.
Onko normaalia, että 250ninja jää loppuunraiskatulle tdr:lle ja hyväkuntoselle dt:llä viivoilla 0-100kmh aika reilusti? oon kiinnostunu ollu tosta ninjasta jonkin aikaa, kesällä ehkä omaan käyttöön vois harkita ostavansa tollasta.
27.12.2010 12:06
250cc nelari ei oo pyörä ihmiselle, joka käy vetämässä viivoja.
DT jäi kuristetulle RGF:lle helposti, joten en uskoisi tulevan ongelmaksi.
3.10.2011 15:24
Nyt olisi kiikarissa 90 luvun alun KTM Gs 250, siis 2-tahti vehje. Samalta paikkakunnalta löytyisi, kone huollettuna. Pyörään on vaihdettu eri kone kun aluperäinen. Kone on vissiinkin hieman uudemmasta crossimallista, kuten myös muu tekniikka. Tehon puolta siis löytyisi. Kulutus vissiinkin korkealla... 2 vanneparia löytyisi ja toisissa parissa on jääpiikit päällä. ja myös 2 takavannetta on kieroja...
Pientä öljyn tihkumistakin vissiin on, eikä se varmaan kauheasti haittaisi....
Paljonkohan vanteiden suoristus maksaisi?
Mitenköhän uudemman Ktm:n tankkia penkkiä ja katteita saisi istumaan? Ei varmaan kovin helpolla, mutta mahdollista?
http://www.nettimoto.com/ktm/gs/1142229Mitäs mieltä olisitte hankinnasta, kannattaako vaiko ei? onhan noissa vanhoissa aina jotain vikaa, ei täydellistä edes löydy.
26.5.2012 18:56
Saako 250 ninjasta helposti irti enemmän kuin sen 25kw? Kiinnostaisi tietää nyt kun tulee ilmeisesti vuodenvaihteessa tuo uudistus että pikku a:lla saa ajaa 35kw peliä.
28.5.2012 6:58
En nyt yhtään ymmärrä mitä järkeä on 250 kuutioisessa kyykyssä, luulis että kaasusta kuristettu isompi vääntää alhaalta kuitenkin paremmin, jos en ihan väärässä ole?
28.5.2012 17:24
Jos vähänkään haluaa vauhdin tuntua, niin eipä sillä kyykky 4t kakspuokilla mitään tee. Eri asia taas jos kyseessä on 2t kyykky, vie perus 600cc ja pienemmät nelarit (er6, gs500 ym). Ovathan noi 2t pelit harvinaisempia, mutta edelleen niitä on saatavilla. Mulla menossa nyt kolmas kesä kakspuokilla. Pidemmätkään matkat ei tuota ongelmaa.
9.6.2012 1:17
Nojoo, mutta on nelarilla paljon mukavampi ajella kuin 2t. Kulkee toi kakspuokki nelari kevyesti lailliset 120 km/h
9.6.2012 11:32
Niin kulkee myös se hurja 70cc metrakittihelvetti 120, mutta ymmärrätkö pointin?
Nimenomaan mukavuudesta puhutaan kun ei konetta joudu huudattamaan joka tilanteessa, ja puolikkaan väännöillä ei paljon päästä juhlimaan.
No sehän on makuasia sano koira jne...
9.6.2012 16:00
AceFin kirjoitti:Nojoo, mutta on nelarilla paljon mukavampi ajella kuin 2t. Kulkee toi kakspuokki nelari kevyesti lailliset 120 km/h
Käy kokeilemassa jotain jotain supersport luokan (600-750) mopoa ja ymmärrät että sillä on ihan pikkusen eroa miten se 120 otetaan.
Varttilitranen 2t olis kyl kiva.
10.6.2012 21:13
Hei. Kertokaas tietämättömälle miehelle, te ihanat ihmiset, jos vaan tietoa löytyy Husqvarnan 250wr:stä.
Kun netissä aika niukalti näistä husseista löytyy mitään infoa tai sitten en vaan osaa tätä internetin ihmeellistä maailmaa oikein tulkita.
Mutta siis..kävi niin että iski enduro kuume ja katupyörä vaihtuu kohta puoliin valkokilpiseen 2-t 250wr husseen.
Ja nyt täytys vähän tietää mitä olen ostamassa!
Pyörän vuosimalli on -95, eli ei nyt ihan uusimmasta päästä mutta ei mikään -80 luvun räpätinkään!
Mäntä, neulalaakeri ja kaasari ainaki vaihdettu hiljattain ja pitäs olla ihan ok peli muutenkin.
Nyt askarruttaa mm. seuraavanlaiset asiat:
-Mitkä ovat ne "vika paikat" jotka kannattaa katsoa ennen ostoa!?
-Onko osia saatavilla vielä nuin "iäkkääseen" enduroon ja millä hinnalla?
- Papereissa on 10kw, omistajan mukaan kuitenkin "tuntuisi" olevan kuulemma enemmän!
Mikähän mahtaa olla uuden valkokilpisen 250wr:n kw lukemat ja koska olen saanut ymmärtää että näistä yleensä otetaan sitten heti uutena jo kuristukset yms. pois niin mistä voisin nähdä onko pyörästä otettu enemmän tehoja irti, onko kuristukset esim. ihan alkukäyrän alussa vai kuinka?
Ja paljonkos näissä katulaillisissa sitten on täystehoisena kw? Ja mitä täytyy tehdä että niistä ne kaikki hevoset saa tallista ajettua ulos? Tehoputkea? Suutinkokoa vaihtamaan!?
T: Osmo H.
Osmo87