Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
12.11.2012 0:47
Erkka kirjoitti:Minkäslaisia kokemuksia ihmisillä on GasGassin 300cc-enskasta? Miten löytyy varaosia, kestääkö, laadukas? Vertailen lähinnä KTM:n vastaavaan EXC-malliin...
Lähinnä aivan sama mopo kuin EXC, tietääkseni repii vaan hieman enemmän yläkierroksilla kun taas EXC alhaalla. Sen mitä oon jaksanut selailla tuota nettiä niin suomessa onjo suhteellisen suuri valikoima koneen osille sekä muillekkin hilppeille, saksasta löytyy kanssa ties kuinka paljon. Omalla kassilla on se reilu 6400km ajettu eikä tuossa oo ensimmäistäkään vikaa ollut joten voisin sanoa että ei se yhtään sen huonompi valinta oo kuin se kotarikaan.. Joillekkin vaan se merkki meinaa niin paljon enemmän.
12.11.2012 16:17
laazeri kirjoitti:Lähinnä aivan sama mopo kuin EXC, tietääkseni repii vaan hieman enemmän yläkierroksilla kun taas EXC alhaalla. Sen mitä oon jaksanut selailla tuota nettiä niin suomessa onjo suhteellisen suuri valikoima koneen osille sekä muillekkin hilppeille, saksasta löytyy kanssa ties kuinka paljon. Omalla kassilla on se reilu 6400km ajettu eikä tuossa oo ensimmäistäkään vikaa ollut joten voisin sanoa että ei se yhtään sen huonompi valinta oo kuin se kotarikaan.. Joillekkin vaan se merkki meinaa niin paljon enemmän.
Mites varaosien ja muiden osien hinnat sitten?
12.11.2012 18:22
Aika pitkälti samaa luokkaa kuin muihinkin pyöriin tietääkseni. Toki jos Ahvalalta menee kahtomaan niin johan siellä maksaa joku pulttisarjakin varmaan 200€ mutta kaikki mitä itse olen tilannut ja huomannut esim saksalaisilta sivuilta niin samaa hinnat samaa sarjaa ja tietysti ulkomailta tilattaessa oli hieman halvempaa.
12.11.2012 20:17
Mistä sivuilta oot laazeri tilannu noita osia? En löytäny googlella
12.11.2012 23:31
No se vähän riippuu mitä on etsimässä. Esim katteet, änkän ja muuta pientä hilpettä tilasin 24MX, koneen osia jos tarvitsisin niin tilaisin todennäköisesti milkolehmukselta tai sitten saksasta, sen puljun nimeä en kyllä nyt millään muista. Toki jos raha ei ole ihan just niin tiukassa niin ahvalalta saa kaiken tarvittavan.
13.11.2012 9:31
Onkos Gas Gassi yhtä "säädettävä" kuin KTM, eli onko pyörän mukana aina useampia pakoaukon säätimen jousia tms. ?
13.11.2012 20:04
Tietääkseni aivan samalla tavalla pystyy säätämään mutta en ihan 100% varma ole siitä. Toki eri jousia pitäisi tulla uuden pyörän mukana ainakin, en muista oisko jossain nettikaupassa tullut vastaankin. Itellänihän tuossa on kaikki vakiosäädöissä vielä, mitäpä sitä muuttelemaan kun omaan käteen toimii just eikä melkein.
14.11.2012 17:16
Ei kyllä pitäisi gäässissä eikä muissakaan vastaavissa mopoissa olla samanlaista säätömahdollisuutta kuin kotareissa. Jo tämän takia oranssi vie moottorin ominaisuuksissa muut mennen tullen.
Vaikka eipä sillä monelle ole mitään merkitystä jos vaan huvinvuoksi välillä käy enskaa ajamassa.
17.11.2012 12:33
Parin kuukauden päästä tulee 18 vuotta täyteen ja pikku A taskuun, uudemmalla tai vanhemmalla ajo-oikeudella, eipä väliä. Suoraan asiaan, voiko suomessa saada edes 250cc honda CR-pyöriä kilpiin? Että onko pyörä tyyppikilviltään hyväksytty tieliikenteeseen? Isompaa 2-t pyörää harkitsen, mutta kilvellisiä sellaisia on vaikea löytää alta kolmen tontun.
17.11.2012 18:17
miiggz kirjoitti:Parin kuukauden päästä tulee 18 vuotta täyteen ja pikku A taskuun, uudemmalla tai vanhemmalla ajo-oikeudella, eipä väliä. Suoraan asiaan, voiko suomessa saada edes 250cc honda CR-pyöriä kilpiin? Että onko pyörä tyyppikilviltään hyväksytty tieliikenteeseen? Isompaa 2-t pyörää harkitsen, mutta kilvellisiä sellaisia on vaikea löytää alta kolmen tontun.
Eipä ole mahdollista saada kilvitettyä krossia suomessa. Ja krosseissa ei todellakaan mitään tyyppihyväksyntää ole
. Ainoa mahdollisuus on ostaa sellainen ulkomailta joissa kys. mallia on mahdollisesti maahantuotu kilvellisenä. Suomessa kysyntä tuollaisille pyörille on kuitenkin niin matala ettei maahantuojat ole alkaneet siihen rumbaan.
Tai sitten etsit jostain vaan valmiiksi kilvellisen, esim Suzuki TS250 tai jonku eurooppalaisen enskan (KTM, GasGas, Husq...)
18.11.2012 0:16
Ulkomailta tosiaan voi noita kilvellisiä pelejä löytää, esim. HooäMmän kakspuokkeja on ulkomailla kilvellisinä. Sitten tottakai noita vanhoja 90-luvun enskoja/krosseja on jonkun verran kilvissä
21.11.2012 0:46
Muistaako kukaan 300 exc:hen sopivan sxs-kannen tuotenumeroa? Miten löytyykö keneltäkään kyseistä kantta käytöstä, pienempi vai suurempi palotila vrt vakio kansi?
Asiasta toiseen, minulla kotkottimessa Powerparts FMF-putkula vakiovaimentajan kanssa, mutta vaimenninta ei oikein järkevästi saa molemmille kiinnikkeille (taaemmassa kiinni) ja tämän johdosta pakokaasuvirtaus kääntyy liikaa ylöspäin joten takavilkku tykkäsi kyttyrää ja suli . Mitkä kaikki noista fmf:n vaimentajista passaa tuon kyseisen putkulan kanssa siten että menee molemmille kiinnikkeille runkoon, eikä pakokaasuvirta posota suoraan takavilkkuun? Ja sopiiko vaihtoehtoisesti esimerkiksi tuo Doman pisin sxs-vaimennin kyseisillä kriteereillä paikoilleen? Tarkennuksena vielä, että hakusessa mahdollisimman hiljainen vaimennin tuon nykyisen korvaajaksi mutta Akrapovic on yli budjetin ja reilusti
22.11.2012 20:28
Doman pitkää vaimenninta en ainakaan suosittele, jos se on samanlainen kuin 2005 mallissa. Kyseinen vaimennin on melko samanpituinen kuin vakiovaimennin, mutta alkaa noin 10cm taaempaa ja tulee aivan vilkkuun kiinni. Omaa oli pakko lyhentää.
Eikös Proxin kiertokanget ole ihan laadukasta kamaa? Näissä ei ilmeisesti ole kampuroita väsynyt kuten joissain piikkisissä, että koko kampuran vaihtaminen olisi turhaa?
E: Tuon SXS kannen tuotenumero on varmaankin SXS10300051 ja siinä on kyllä pienempi palotila.
22.11.2012 22:41
Tuok toi SX kansi jotenki merkittävästi enemmän tehoo tms EXC mallis?
22.11.2012 23:39
Onko varma että tuo sxs kansi on pienempi tilavuudelta kuin vakiokansi? Meinaan yleisesti kyllä käyttävät rossipeleissä matalampaa puristussuhdetta johtuen korkeammalle kiertävästä putkesta?
Ja esimerkiksi motoracingshopista saatavassa vhm:mässä löytyy oletuksena kaksi eri vaihtoehtoa alkuperäisen palotilan kopio sekä 1cc isommalla tilavuudella varustettu kansi